یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / Sunday, 22 April, 2018

کمدی، در پای‌بست موفقیت


کمدی، در پای‌بست موفقیت
در دنیای معاصر اگرچه نیاز به خندیدن فزونی یافته، اما به همان اندازه نیز خنداندن دشوار‌تر شده است. سینما در بدو خود با کمدی متولد شد و نخستین تصاویر و فیلم‌ها با نگرش‌های کمیک شکل گرفتند و هنوز بسیاری بر این باورند که «چارلی چاپلین» برترین چهره‌ی سینمایی جهان است در حالی که به سینمای کمدی تعلق دارد؛ تمام این گزاره‌ها ما را به درک اهمیت ژانر کمدی یاری می‌کند، گونه‌یی که به دلایل مختلف بیش از دیگر ژانرها توانایی پالایش روانی مخاطبش را دارد. از یاد نمی‌بریم که در بزرگ‌ترین اثر نمایشی دنیا هملت، «شکسپیر» میان‌پرده‌هایی با نگرش کمیک آفریده تا اندکی از بار روانی تراژدی بر مخاطب خود بکاهد و این هرچند دارای نشانه‌‌شناسی مختص آثار نمایشی آن دوران بوده، اما نشان‌دهنده‌ی اهمیت کمدی نزد بزرگان هنرمند نیز است.
● اولین کمدی‌های وطنی
در ایران هم اولین تصاویر ضبط‌شده و فیلم‌های کوتاه تولیدشده کمدی بوده است؛ شاید چون سینما در بدو تولد خود، هنگامی که به دنبال تعریف شدن در نزد افکار عمومی بود، با سرگرمی یگانه شمرده شد و سرگرمی نیز با کمدی قرابت بسیار داشت گونه‌ی کمدی از نخستین ژانرهای ایجادشده در سینمای جهان گردید. در سالیان اخیر کمدی به یکی از گونه‌های مسلط سینمای ما تبدیل شده و برخی از پرفروش‌ترین آثار سینمایی ایران به این ژانر تعلق دارد، اما کمدی همچون تیغ دو دم در عین حال که می‌تواند سینما را با استقبال عمومی مخاطبان از بحران نجات دهد می‌تواند با ارایه‌ی سطحی‌ترین لایه‌های خنده‌آور نیز سلیقه‌ی مخاطب را به‌شدت دچار افول کند، به همین خاطر باید سینمای کمدی را با دیدی آسیب‌شناسانه بررسی کرد.
آن چه که همواره در تعاریف کمدی دیده می‌شود، ارایه‌ی بیانی از ضعف‌های بشری و رذیلت‌های اخلاقی در موقعیت‌های متفاوت و ایجاد زمینه‌یی برای تفکر و دوری‌ گزیدن از این ضعف‌ها و رذیلت‌ها با کارکرد مترتب بر آن همراه با لذت بردن و داشتن احساس خوب است؛ بر اساس این تعبیر در تاریخ سینمای کمدی آثار درخشانی آفریده شده است، هم‌چنین تیپ‌ها و شخصیت‌هایی خلق گردیده که توانسته‌اند گام مهمی در جهت پالایش روانی مخاطب بردارند و در اجتماع خود جهت‌ساز و حرکت‌آفرین باشند. از یاد نمی‌بریم نقد آگاهانه‌ی چاپلین از مدرنیسم را در «عصر جدید» و یا اخطار او درباره‌ی فاشیسم را در «دیکتاتور بزرگ»، اما اگر بخواهیم سری به سینمای کشورمان بزنیم شاید فیلم «اجاره‌نشین‌ها» مثال خوبی باشد.
● یک کمدی ناب ایرانی
اجاره‌نشین‌ها که از پرفروش‌ترین‌های زمان خود بود نمونه‌یی از یک کمدی ناب موقعیت است، موقعیتی که می‌توان آن را به شکلی نمادین با وضعیت جامعه برابر دانست؛ فیلمی که در نهایت مخاطب را بعد از خنداندن به این فکر وامی‌داشت که این خانه و مستأجرانش به چه چیزی اشاره دارند، اما سینمای کمدی ایران در سالیان اخیر بیش از آن‌که به مفهوم و رسالت کمدی بیندیشد به ظاهر و پوسته‌ی آن اندیشیده و بن‌مایه‌های تکرارشونده که گاهی رد پای آن‌ها را در سینمای قبل از انقلاب هم می‌توان مشاهده کرد در بیش‌تر آثار سینمایی ما بازتولید و برخی نیز به پرفروش‌ترین‌ها تبدیل شده‌اند! بن‌مایه‌هایی چون ورود یک خارجی و آشنایی با یک ایرانی مانند فیلم «مهمان»، «ازدواج به سبک ایرانی» و «سوغات فرنگ» یا جایگزینی یک فرد با گریم به جای فرد دیگری مانند «مارمولک»، «مرد عوضی» و «آدم‌برفی» و یا ازدواج فردی از قشر پایین با فرد خانواده‌یی بالاتر از خود مانند «نان و عشق و موتور ۱۰۰۰»، «قاعده‌ی بازی» و ... این آثار اگرچه بسیار خنده‌آورند، اما فاقد عمق کمدی بوده و در سطح باقی مانده‌اند. در تلویزیون نیز کمدی بعد از دوره‌یی درخشش در دهه‌ی ۷۰ دچار افول گردید؛ اگر در همین دهه گونه‌یی از برنامه‌سازی طنز که با «ساعت خوش» شروع شد توانست موجی اثرگذار را در طنز تلویزیونی ایجاد کند، تکرار این نوآوری‌ها در تلویزیون خندیدن را فقط به یک عادت ۹۰ شبی تقلیل داد. به‌راستی آیا می‌توان مجموعه‌ی «چارخونه» را با «زیر آسمان شهر» و یا «باغ مظفر» را با «پاورچین» مقایسه کرد؟ آیا می‌توان «اکسیژنِ» مهدی مظلومی را با «بدون شرح»‌اش مقایسه کرد؟ قطعاً موفقیت‌ این چند مجموعه‌ی ذکرشده به‌علاوه‌ی مجموعه‌ی تلویزیونی «کاکتوسِ» محمدرضا هنرمند را نمی‌توان در سالیان اخیر سراغ گرفت، چرا که روند شکل‌گیری کمدی در روی کاغذ دچار مشکل شده است!
● نسخه‌های تکراری
نویسندگان نام‌آشنا و تکراری برای تیپ‌های تکراری‌تر نسخه‌های از پیش ‌آماده‌ می‌پیچند و مخاطب هم تنها به عادت تکرار گاه لبخندی کمرنگ بر لبانش می‌نشاند! در واقع استقبال مردم از کمدی به خاطر شرایط خاص اجتماعی کشورمان باعث متمرکز شدن بسیاری از اصحاب گونه‌ی کمدی به روی تولید بیش‌تر و سریع‌تر گردیده است و هر چه سرعت تولید بیش‌تر ‌شود نقش فیلمنامه که ستون اصلی این ژانر است کمرنگ‌تر می‌شود و با کمرنگ شدن این نقش گفتار و رفتار دلقک‌وار بسط و گسترش می‌یابد و چون تفکری در پشت تکیه‌‌کلام‌ها و تیک‌های رفتاری نیست آثار کمدی به سمت پوسته‌ حرکت کرده و از اصالت و کیفیت خود دور می‌شوند.
این روند، سینمای کمدی و اصولاً کل سینمای ما را به جایی می‌رساند که مناسبات گیشه برخی از بدیهی‌ترین تعاریف را در سینما به زیر سؤال می‌برد و اگر جذابیت‌آفرینی و آگاهی‌بخشی را در یک ترازو قرار دهیم کفه‌ی جذابیت را با اتکای به تمهیدات قشری و بیرونی پایین می‌آورد. این امر در بلندمدت کمدی را از مفهوم و ضرورتش تهی کرده و ساختاری تهی با تلنگری که همانا شرایط بد اقتصادی سینمای ایران است فرو خواهد ریخت مگر آن‌که موج نویی فرارسد و یا اصحاب سینمای کمدی در آفرینش‌های خود بازنگری کنند.

هادی معیری نژاد

منبع : سورۀ مهر

مطالب مرتبط

جن‌ سمج‌

جن‌ سمج‌
اگر چارلی‌ چاپلین‌ به‌ كمدی‌ شخصیت‌ مشهور است‌ و اگر لورل‌ و هاردی‌ بخاطر میمیك‌ خنده‌ دار خود در عالم‌ سینما مطرح‌ شدند در این‌ میان‌ هارولد لوید كمدینی‌ بود كه‌ به‌ واسطه‌ موقعیتهای‌ خنده‌ داری‌ كه‌ برای‌ او پیش‌ می‌آمد موجب‌ خنده‌ تماشاچی‌ می‌شد و در واقع‌ او را یكی‌ از مهمترین‌ بازیگران‌ كمدی‌ موقعیت‌ در تاریخ‌ سینما می‌دانند موردی‌ كه‌ در واقع‌ باعث‌ شد تا روزی‌ كه‌ سینما وجود دارد نام‌ هارولد لوید به‌ عنوان‌ كمدینی‌ خلاق‌ در تاریخ‌ سینما ثبت‌ شود و هنوز هم‌ مردم‌ از تماشای‌ فیلم‌های‌ او لذت‌ ببرند و به‌ آنها بخندند و البته‌ این‌ سبك‌ كاری‌ مورد استفاده‌ بسیاری‌ از كمدینها در دوره‌های‌ بعد قرار گرفت‌ .
هارولد لوید در بیستم‌ آوریل‌ ۱۸۹۳ در بركارد نبراسكا ایالات‌ متحده‌ امریكا متولد شد . او پسر یك‌ عكاس‌ ناموفق‌ بود كه‌ در سر راهش‌ به‌ سن‌ دیگو، یك‌ سالن‌ شرط‌ بندی‌ روی‌ مسابقات‌ اسبدوانی‌ دایر كرده‌ بود .
لوید كه‌ از همان‌ كودكی‌ به‌ كارهای‌ نمایشی‌ علاقه‌ مند بود در سال‌ ۱۹۱۲ در جست‌وجوی‌ كار در زمینه‌ سینما به‌ استودیوهای‌ مختلف‌ در لس‌آنجلس‌ رفت‌ تا اینكه‌ بالاخره‌ در یك‌ فیلم‌ در نقش‌ كوتاهی‌ در قالب‌ یك‌ سرخپوست‌ دست‌ و پاچلفتی‌ توانست‌ نقشی‌ بگیرد و این‌ آغاز هرچند كه‌ آغازی‌ چندان‌ با شكوه‌ برای‌ ستاره‌ آینده‌ سینما نبود اما به‌ هر حال‌ شروعی‌ بود برای‌ فعالیت‌ هنری‌ هارولد لوید .
لوید پس‌ از این‌ با مك‌ سنت‌ كه‌ یكی‌ از كارگردانان‌ آن‌ زمان‌ هالیوود بود آشنا شد و دوره‌یی‌ نه‌ چندان‌ موفق‌ را با او سپری‌ كرد و بعد از آن‌ در سال‌ ۱۹۱۷ با هال‌ روچ‌ رقیب‌ مك‌ سنت‌ آشنا شد و به‌ گروه‌ او پیوست‌ و كار هنری‌ را با روچ‌ ادامه‌ داد و طی‌ این‌ مدت‌ شخصیتی‌ به‌ اسم‌ لوك‌ تنها را خلق‌ كرد كه‌ در واقع‌ تقلیدی‌ از شخصیت‌ چارلی‌ چاپلین‌ بود . طی‌ این‌ مدت‌ لوید در ۲۸ فیلم‌ كوتاه‌ با این‌ شخصیت‌ ظاهر شد اما پس‌ از آن‌ تصمیم‌ گرفت‌ تا تغییراتی‌ در روند كاری‌ خود ایجاد كند و ازاین‌ رو شخصیت‌ خاص‌ خود را خلق‌ كرد و در فیلم‌ (ما هرگز نمی‌ خوابیم‌) با شخصیت‌ همیشگی‌ خود ظاهر شد كه‌ در آن‌ مردی‌ ساده‌ دل‌ از طبقه‌ متوسط‌ جامعه‌ را به‌ نمایش‌ گذاشت‌ كه‌ مهمترین‌ مشخصه‌ او عینك‌ قاب‌ شاخی‌ او بود كه‌ تا پایان‌ عمر سینمایی‌ اش‌ همراه‌ او بود و به‌ عنوان‌ امضایی‌ برای‌ هارولد لوید برای‌ همیشه‌ باقی‌ ماند.
لوید تا سال‌ ۱۹۲۱در ۸۲ فیلم‌ كوتاه‌ ظاهر شد كه‌ توسط‌ كارگردانانی‌ چون‌ هال‌ روچ‌ ، الف‌ گودینگ‌ و جی‌ دبلیو پرات‌ ساخته‌ شد . از جمله‌ این‌ فیلم‌ها می‌توان‌ به‌ «از پدر بپرس‌» (۱۹۱۹) ، یك‌ غربی‌ از شرق‌ آمده‌ (۱۹۲۰) ، جن‌های‌ سمج‌ (۱۹۲۰) و ... كه‌ شوخی‌های‌ جالب‌ توجهی‌ داشتند اشاره‌ كرد كه‌ این‌ فیلم‌های‌ كوتاه‌ باعث‌ شهرت‌ هارولد لوید به‌ عنوان‌ كمدینی‌ موفق‌ در میان‌ مردم‌ شد و در واقع‌ لوید قبل‌ از ساخت‌ اولین‌ فیلم‌ سینمایی‌ اش‌ چهره‌یی‌ شناخته‌ شده‌ بود تا این‌ اینكه‌ در سال‌ ۱۹۲۱ اولین‌ فیلم‌ بلند سینمایی‌ خود با نام‌ ملوان‌ مادر زاد را بازی‌ كرد و به‌ این‌ ترتیب‌ زودتر از چاپلین‌ و كیتون‌ موفق‌ به‌ ایفای‌ نقش‌ در یك‌ فیلم‌ سینمایی‌ شد .
بعد از این‌ لوید در چندین‌ فیلم‌ سینمایی‌ دیگر در دوره‌ صامت‌ سینما به‌ ایفای‌ نقش‌ پرداخت‌ كه‌ همگی‌ آنها فیلم‌های‌ بسیار موفقی‌ بودند كه‌ از آن‌ جمله‌ می‌توان‌ به‌ این‌ عناوین‌ اشاره‌ كرد: سلامتی‌ در آخر (۱۹۲۳) ، آدم‌ خجالتی‌ (۱۹۲۴) ، آب‌ داغ‌ (۱۹۲۴)، محض‌ رضای‌ خدا (۱۹۲۶) و .... بیشتر این‌ فیلم‌ها توسط‌ كارگردانانی‌ چون‌ فرینو مه‌ یر ، سام‌ تیلور و تد وایلد كارگردانی‌ شدند كه‌ در برخی‌ از این‌ فیلم‌ها صحنه‌های‌ به‌ یاد ماندنی‌ سینما ثبت‌ شده‌ كه‌ برای‌ همیشه‌ در حافظه‌ بسیاری‌ از تماشاچیان‌ باقی‌ خواهد ماند، از آن‌ جمله‌ می‌توان‌ به‌ بالا رفتن‌ از یك آسمانخراش توسط‌ هارولد لوید و آویزان‌ شدن‌ او از عقربه‌ ساعت‌ برج‌ در فیلم‌ سلامتی‌ در آخر و یا كشیدن‌ دندان‌ جان‌ اسن‌ غول‌ پیكر در زندان‌ در فیلم‌ (نگرانی‌ چرا؟) اشاره‌ كرد .
به‌ هر حال‌ همین‌ آثار كافی‌ بود تا نام‌ لوید به‌ عنوان‌ یكی‌ از ستارگان‌ ماندگار دوره‌ سینمای‌ صامت‌ در كنار بزرگانی‌ چون‌ چارلی‌ چاپلین‌ و باستر كیتون‌ قرار گیرد .
بیشتر فیلم‌های‌ لوید سرشار از صحنه‌های‌ هیجان‌ انگیز است‌ كه‌ با توجه‌ به‌ فیزیك‌ بدنی‌ لوید این‌ مهم‌ به‌ بهترین‌ شكل‌ ممكن‌ در فیلم‌ها اجرا می‌شد . لوید شخصیتی‌ ساده‌ داشت‌ و شاید كمدینی‌ به‌ بزرگی‌ چاپلین‌ نبود اما به‌ هر حال‌ او شخصیتی‌ از قشر متوسط‌ جامعه‌ بود كه‌ دغدغه‌ خاطرش‌ فقر و نداری‌ نبود و مسائلی‌ ساده‌ تر را برای‌ این‌ منظور در فیلم‌هایش‌ نمایش‌ می‌داد. برای‌ لوید شادی‌ و طراوت‌ در كار ملاك‌ بود و كمدی‌های‌ او انتقادی‌ و یا كمدی‌ سیاه‌ نبود و بیشتر شوخی‌های‌ او فیزیكی‌ بودند و شاید به‌ همین‌ علت‌ بود كه‌ بسیاری‌ می‌توانستند با فیلم‌های‌ او و شخصیتش‌ ارتباط‌ برقرار كنند.
لوید در سال‌ ۱۹۲۳ با میلارد دیویس‌ همبازی‌ بسیاری‌ از فیلم‌هایش‌ ازدواج‌ كرد پیوندی‌ كه‌ به‌ مدت‌ ۴۳ سال‌ یعنی‌ تا زمان‌ مرگ‌ همسرش‌ در سال‌ ۱۹۶۳ ادامه‌ داشت‌ و از این‌ حیث‌ لوید یكی‌ از كم‌ حاشیه‌ ترین‌ ستارگان‌ تاریخ‌ سینما به‌ شمار می‌رود .
از سال‌ ۱۹۲۸ و هم‌ زمان‌ با ناطق‌ شدن‌ سینما هر چند كه‌ لوید به‌ فعالیت‌ خود ادامه‌ داد اما نتوانست‌ چون‌ سابق‌ به‌ مانند یك‌ ستاره‌ درخشش‌ داشته‌ باشد به‌ هر حال‌ مردم‌ همچنان‌ او را بدون‌ صدا دوست‌ داشتند و البته‌ ستارگان‌ زیادی‌ نیز هم‌ زمان‌ با ناطق‌ شدن‌ سینما به‌ عالم‌ سینما وارد شدند . در دوره‌ ناطق‌ لوید با كارگردانانی‌ چون‌ سام‌ تیلر و لئو مك‌ كری‌ همكاری‌ كرد و آخرین‌ فیلمش‌ چهارشنبه‌ جنون‌ آمیز نام‌ داشت‌ كه‌ هرچند همكاری‌ با پرستون‌ استرجس‌ كارگردان‌ و طنز پرداز مشهور آن‌ دوران‌ بود اما شكستی‌ تمام‌ عیار برای‌ لوید بود واز همین‌ رو لوید از بازیگری‌ در سینما كناره‌ گیری‌ كرد هر چند كه‌ شم‌ اقتصادی‌ بسیار خوبی‌ داشت‌ بطوری‌ كه‌ تا پایان‌ عمر با مشكل‌ اقتصادی‌ برخورد نكرد و از زندگی‌ بسیار مرفهی‌ شبیه‌ به‌ یك‌ ستاره‌ سینما برخوردار بود. لوید بین‌ سالهای‌ ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۳ با گرد آوری‌ و تدوین‌ مجدد برخی‌ از سكانسهای‌ درخشان‌ فیلم‌های‌ صامتش‌ دو فیلم‌ به‌ نامهای‌ دنیای‌ كمدی‌ هارولد لوید و سوی‌ مسخره‌ زندگی‌ را روانه‌ بازار كرد كه‌ در گیشه‌ بسیار موفق‌ عمل‌ كردند و دوباره‌ نام‌ ستاره‌ سینمای‌ صامت‌ را بر سر زبانها انداخت‌.
هارولد لوید در مدت‌ فعالیت‌ هنری‌ اش‌ بر تمامی‌ مراحل‌ تولید فیلم‌هایش‌ نظارت‌ داشت‌ و یك‌ اكیپ‌ مخصوص‌ شوخی‌ نویسی‌ بر اساس‌ شخصیت‌ هنری‌ اش‌ همواره‌ به‌ همراه‌ داشت‌. او پیش‌ از نمایش‌ عمومی‌ فیلم‌هایش‌ آن‌ را در یك‌ نمایش‌ خصوصی‌ برای‌ عده‌یی‌ از تماشاچیان‌ می‌گذاشت‌ تا بر اساس‌ عكس‌ العمل‌ آنها نسبت‌ به‌ صحنه‌های‌ مختلف‌ فیلم‌ و میزان‌ خنده‌ آنها برخی‌ صحنه‌ها را كوتاه‌ و یا بلند می‌كرد تا از این‌ لحاظ‌ فیلم‌ در نمایش‌ عمومی‌ با موفقیت‌ بیشتری‌ همراه‌ باشد.
هارولد لوید در سال‌ ۱۹۷۱ و در سن‌ ۷۷ سالگی‌ بر اثر ابتلا به‌ سرطان‌ درگذشت‌ در حالی‌ كه‌ بیش‌ از پنج‌ میلیون‌ دلار از او ثرت‌ باقی‌ ماند.
از دیگر آثار مطرح‌ لوید می‌توان‌ به‌ این‌ عناوین‌ اشاره‌ كرد: دیوانه‌ فیلم‌ (۱۹۳۲) ، پنجه‌ گربه‌ (۱۹۳۴) ، راه‌ شیری‌ (۱۹۳۶) و پروفسور مراقب‌ باش‌ (۱۹۳۸).

وبگردی
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر - سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 30 فروردین با حضور فیلم سازانی از ایران و نمایندگانی ازسینمای 78 کشور جهان تا 7 اردیبهشت در پردیس سینمایی «چارسو» برگزار می شود.
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک!
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک! - کتک خوردن دختری که جز التماس دوستانش هیچ فریادرسی ندارد از یک پلیس زن عضو گشت ارشاد که ماموران مرد هم آنها را همراهی می کردند، آنقدر دردناک است که کمتر وجدان بیداری به آن واکنش نشان نداده است.
عصر ما - پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها
عصر ما - پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها - بررسی حضور زنان در ورزشگاه ها با حضور نرگس آبیار، لاله افتخاری، حمید رسایی، حجت الاسلام محسن غرویان و فائزه هاشمی.
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس - بازیگر سریال "تعطیلات رویایی" از حمله افراد ناشناس به خود خبر داد. مریم معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت - سعید مرتضوی که در روزهای گذشته خبری از او نبود و حتی سخنگوی دستگاه قضایی گفته بود حکم جلبش صادر شده اما گیرش نیاورده‌اند، به گفته همسرش در تهران است.
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد - «احمد مهران فر» بازيگر نقش «ارسطو عامل» در سريال پايتخت ۵ در اینستاگرام خود از ازدواجش با «مونا فائض پور» خبر داد.
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی - صحبت های جنجالی رییسی پیرامون استفاده روحانی از نام امام رضا در انتخابات
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند!
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند! - محمد غرضی می‌گوید: زمانی که به عنوان وزیر در وزارت حضور یافتم بیش از ۵۰۰ نفر را دیدم نامه‌هایی که از داخل به خارج و از خارج به داخل کشور ارسال می‌شدند را چک می‌کردند و به صورت سه شیفت فعالیت می‌کردند و نامه‌ها را می‌خواندند.
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟ - در قسمت های اخیر سریال پایتخت بازیگر جدیدی به جمع خانواده معمولی پیوسته است؛ نیلوفر رجایی فر نقش الیزابت را در سریال پایتخت ۵ ایفا می کند ؛ این بازیگر با جلب اعتماد سیروس مقدم این فرصت ط بازی در سریال پر طرفدار پایتخت را به دست آورد .
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم - ویدیوهایی از نسیم نجفی اقدم در شبکه های اجتماعی به زبان های انگلیسی و فارسی موجود است که در آن ها وی از حذف ویدیوهای خود توسط یوتیوب شکایت دارد.
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟ - بگذارید اینطور بپرسم: مگر کیروش، مربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران عرق نمی‌خورد؟ نمی‌رقصد؟ مگر برانکو و شفر نمازشب می‌خوانند و روزه می‌گیرند و اصولگرا و ارزشی و انقلابی هستند؟!