جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

تکرار پیروزی حزب الله و عید آزادی لبنان


تکرار پیروزی حزب الله و عید آزادی لبنان
چشمان جهانیان امروز همزمان با سالروز ولادت مولی‌الوحدین امیرالمؤمنین(ع) نظاره‌گر صحنه‌های غرورآفرینی بود که نشان از تکرار پیروزی برای حزب الله و شاگردان مکتب علوی در لبنان بود.
بی تردید آزادی اسیران لبنانی و تحویل پیکرهای ۸ شهید مقاومت، تکرار پیروزی‌های مقاومت و جشن دوباره ملت لبنان است. مردم جهان امروز از شبکه‌های تلویزیون خود شاهد پخش صحنه‌های غرور انگیزی بودند که حاکی از پیروزی دوباره‌ای برای حزب الله بود.
حزب‌الله لبنان امروز پیکر هشت ‌شهید جنگ تابستان سال ۲۰۰۶ را در چارچوب مبادله اسرا، تحویل گرفت و رژیم صهیونیستی در ازای تحویل گرفتن جسد «الدد ریگو» و «ایهود گولد واسر» دو نظامی اسیر خود نزد حزب الله، پنج تن از اسیران لبنانی از جمله «سمیر قنطار» قدیمی‌ترین اسیر لبنانی، چهار تن دیگر از اسرای لبنانی به نام‌های حضر زیدان، ماهر کورانی، محمد سرور و حسین سلمان که در جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ به اسارت در آمدند را تحویل صلیب سرخ داد.
قرار است در جریان مبادله اسرا، اجساد ۲۰۰ تن از شهدای مقاومت لبنان و فلسطینی از طرف رژیم صهیونیستی تحویل داده شود.
توافقنامه مبادله اسرا در نشست روز سه‌شنبه کابینه رژیم صهیونیستی درمیان سرخوردگی و احساس حقارت و شکست صهیونیست‌ها در کابینه آن رژیم به تصویب رسید به طوری که تنها سه تن از ۲۵ وزیر کابینه این رژیم به این توافقنامه رای منفی دادند.
مردم لبنان که از روزهای گذشته خود را برای این روز تاریخی آماده کرده بودند، در شهرها و روستاهای مختلف و در مسیر انتقال اسیران و پیکرهای شهدا، مراسم استقبال رسمی به عمل آوردند و جشن و مناسبت به یاد ماندنی دیگری را به روزهای حاکی از پیروزی و افتخار مقاومت و حزب الله این کشور افزودند.
مردم لبنان درحالی پیکرهای ۸ شهید خود را دریافت کردند که از ساعت‌ها قبل خود را به این محل رسانده و با در دست داشتن پرچم مقاومت حزب الله و نواختن سرود مقاومت انتظار چنین لحظه‌ای را می کشیدند.
در سردر محل تبادل اسرا که بنام شهید عماد مغنیه نام‌گذاری شده بود، عکس بزرگی از شهید عماد مغنیه و نام "رضوان" دیده می شود و در بالای دیوارهای این محل، سه پرچم مقاومت حزب الله، لبنان و مقاومت‌ اسلامی فلسطین برافراشته شده است.
در آن سوی منطقه مرزی ناقوره و در شمال سرزمین های اشغالی عده‌ای از صهیونیست‌ها نه تنها خوشحال نیستند بلکه در ماتم خود فرو رفته‌اند در حالیکه کابینه رژیم صهیونیستی سعی دارد تحویل دوجسد نظامیان خود را بزرگ‌ترین پیروزی بداند و جشن بگیرد.
پیروزی‌های متعدد حزب الله در میدان نبرد مستقیم با نظامیان اشغالگر و نیز عملیات مبادله اسیران و شهیدان، نشان داد که با اشغالگران باید از موضع قدرت روبرو شد و با زور حق پایمال شده مسلمانان را از آنان گرفت.
این اعتقاد که مقاومت لبنان از سویی سبب شد رژیم صهیونیستی از ایده توسعه طلبی و اشغال اراضی کشورهای اسلامی و عربی منصرف شود و از سوی دیگر تئوری شکست ناپذیری اسرائیل را برای همیشه به فراموشی سپرد، امروزه در بسیاری از محافل سیاسی جهان به بحث گذاشته می شود.
با افزایش توان مقاومت و عقب نشینی بدون قید و شرط یا بدون مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیم رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی، شمارش معکوس پایان افسانه شکست ناپذیری اشغالگران صهیونیست و شروع دوران شکست های پی در پی این رژیم آغاز شد.
شهروندان لبنانی که از دیروز تاکنون در این عید ملی شرکت کرده‌اند،این پیروزی را عید آزادی برای لبنان و اسیران لبنانی می‌دانند.
منبع : خبرگزاری فارس


همچنین مشاهده کنید