جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

شیرپاک کن های مخصوص پوست چرب


شیرپاک کن های مخصوص پوست چرب
اگر پوست شما در برخی قسمت ها مثلاًگونه، بینی یا چانه، منافذ باز و نازیبایی دارد برای برطرف شدن این حالت باید چهارتوصیه زیر را انجام دهید:
۱ـ ماساژ مرتب پوست
۲ـ كمپرس آب گرم
۳ـ هفته ای دو بار استفاده از ماسك آلوی قرمز (۷عدد آلوی قرمز بی هسته + ۱۰قطره روغن بادام كه باید به مدت ۲۰دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با گلاب پاك می كنیم.)
۴ـ شست وشو با آب گرم وصابون و روزی یك بار تمیزكردن پوست با پنبه الكلی.
هنگام شب حتی المقدور از هیچ كرمی استفاده نكنید. چون منافذ پوست را می بندد و برای آن مضر است مگر این كه پزشك تجویزكرده باشد.
هنگام صبح، پس از برخاستن از خواب پوست خود را با آب گرم بشویید. اگر خواستید از شیرپاك كن استفاده كنید حتماً با پزشك مشورت نمایید چون فقط شیرپاك كن های مخصوص پوست چرب را می توانید مصرف كنید.
پس از استفاده از شیرپاك كن، پوست خود را با یك تكه پنبه یا پارچه تمیز آغشته به آب معدنی یا آب چشمه تمیزكنید، آب شهر چندان مناسب نیست چون دارای املاح و كلر است و درصورت استفاده، حداقل سه دقیقه باید در ظرف بماند تا كلر آن خارج شود.
هرروز بعد از ظهر صورت خود را با آب گرم و صابون بشویید. به این ترتیب چربی اضافی از سطح پوست حذف می شود.
ماسك میوه
استفاده از ماسك های پوست می تواند مفید باشد چون موجب تمیزی، طراوت و شادابی پوست می شود. بهترین ماسك ها، همان ماسك های متشكل از آب میوه ها، پوست میوه ها یا بافت میوه ها هستند كه در منزل می توان بسادگی از آنها استفاده كرد. برای این منظور ابتدا صورت را بشویید، قسمت موردنظر از میوه را (مثلاً خیار) روی نقاط مختلف پوست قراردهید و ۲۰دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاك كنید. بهترین زمان برای استفاده از ماسك، هنگام غروب است تا در معرض تابش نور خورشید نباشد. پوست نباید هیچگاه خشك بماند چون در این صورت نسبت به محرك های خارجی حساس می شود. بنابراین هرگاه پوست قسمتی از بدن شما خشك شد، حتماً آن را با كرم مناسبی چرب نگاه دارید ولی هیچگاه پوست خود را بیش از حد با كرم ها چرب نكنید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید