چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

کفاشیان : با انتقال تیمها به شهرستانها مخالفم


کفاشیان : با انتقال تیمها به شهرستانها مخالفم
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در نامه ای به«سپ بلاتر» مراتب اعتراض خود را در خصوص لغو دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال اعلام کرده ایم.
علی کفاشیان درباره برنامه های فدراسیون برای عدم لغو دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: با اینکه اساسنامه فیفا تأکید می کند هیچ وقت مسائل سیاسی را در فوتبال نباید دخالت داد، اما باشگاه چارلتون انگلیس و فدراسیون فوتبال مصر دو برنامه تدارکاتی ما را به هم زدند که در مقابل ما هم نامه ای را به رئیس فیفا نوشتیم و به بندهای فیفا اشاره کردیم که مسائل سیاسی و نژادی نباید در روابط فوتبال کشورها تأثیر بگذارد. از فیفا خواستیم جلوی اقدامهای این گونه کشورها را بگیرد و گرنه در آینده ممکن است گریبان خود این کشورها را بگیرد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون فوتبال قراردادی را با باشگاه چارلتون انگلیس منعقد کرده بود، گفت: از طریق یک شرکت واسطه این قرارداد منعقد شده و به صورت مکتوب آن را در اختیار داریم، چارلتون اعلام کرد به خاطر آزمایش موشکی در ایران بازی با تیم ملی را لغو می کند و چنانچه نیاز باشد هم قرارداد خود را با باشگاه چارلتون و هم پاسخ این باشگاه را مبنی بر لغو دیدارش با تیم ملی فوتبال منتشر می کنیم.
کفاشیان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا همان گونه که بارها به علی دایی به عنوان بازیکن فرصت داده شد که در تیم ملی حضور داشته باشد و آمادگی خود را به اثبات برساند آیا این فرصت به لژیونرهای فعلی تیم ملی از جمله مهدوی کیا، هاشمیان و کریمی نیز داده خواهد شد، اظهار داشت: این صحبت حرف درستی است، باید از تمام توانمندیهای لژیونرها نهایت استفاده را ببریم، بنابراین از دایی خواسته ایم دوباره با لژیونرها صحبت کند که این به نظرات کادر فنی بستگی دارد که اگر لژیونرها جزو آماده ها باشند، بدون تردید دعوت خواهند شد.
کفاشیان در بیان دیدگاهش در ارتباط با واگذاری تیمهای تهرانی به شهرستانها اظهار داشت: معتقدم واگذاری تیمها به استانها به پیشرفت فوتبال آنها کمک نمی کند، بویژه اینکه چنانچه استانی صاحب فوتبال نباشد انتقال تیم به آن استان نوعی کار نمایشی است که حتی ممکن است مردم آن استان نیز از آن تیم حمایت نکنند.
وی افزود: در عین حال فدراسیون فوتبال نمی تواند مانع از انتقال تیمهای تهرانی به شهرستانها شود.
وی با تأکید بر حمایت مالی فدراسیون از باشگاههای فوتبال گفت: در فدراسیون و هیأت رئیسه به محض اینکه منابع مالی خوبی به دست آوردیم به همه باشگاهها کمک می کنیم، البته این کمک برای خرید بازیکن صورت نمی گیرد، بلکه برای توسعه باشگاه خواهد بود.
وی با ابراز نگرانی از روند کنونی باشگاههای خصوصی گفت: نگران باشگاههای صد در صد خصوصی هستم، زیرا با این شرایط آنها توان ماندن در لیگ برتر را نخواهند داشت، بویژه اینکه حق پخش تلویزیونی نیز به باشگاهها پرداخت نمی شود.
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به برنامه های تدارکاتی تیم ملی فوتبال و تداخل نداشتن این برنامه ها با بازیهای لیگ هشتم اظهار داشت: از هم اکنون برنامه های تدارکاتی تیم ملی را تا بیست و هفتم خرداد سال آینده نوشته ایم و به باشگاهها هم اعلام می کنیم که اولویت اول آنها باید تیم ملی باشد، ضمن اینکه با کادر فنی باشگاههایی که نفراتی در تیم ملی دارند جلساتی در طول سال برگزار خواهیم کرد تا کاملاً با این باشگاهها هماهنگ باشیم.
وی در ادامه با تأکید بر خصوصی شدن باشگاهها گفت: معتقدم خصوصی شدن صد درصد باشگاههای فوتبال باید با خصوصی شدن اقتصاد کشورها همراه باشد که در ایران در این خصوص مشکل داریم.
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید