جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ / Friday, 21 September, 2018

جایش همیشه خالی خواهد ماند


جایش همیشه خالی خواهد ماند
شکیبایی مصداق بارز بازیگری بدون جانشین بود، نه‌تنها به دلیل قدرت بازیگری‌اش، بلکه به لحاظ شمایل منحصر به فرد سینمایی‌اش که دوستداران بسیار داشت.
شمایلی که خوشبختانه در زمان حیات قدر قدوقامتش دانسته شد. بی‌تردید جای خالی خسرو شکیبایی در سینمای ایران به شدت احساس خواهد شد. فیلم‌های بسیاری ساخته خواهد شد که سازندگانشان حسرت عدم امکان استفاده از او را داشته باشند و با خود بگویند ای کاش او بود و این نقش‌ها را بر پرده نقره‌ای سینما ماندگار می‌کرد، همچنان که انبوهی از شخصیت‌ها را روی پرده سینما، در ذهن ما برای همیشه ثبت کرد.
شکیبایی با وجود اینکه کشفی دیرهنگام در سینمای ایران بود اما در طول همین دو دهه‌ای که پس از رسیدن به شهرت فرصت کار داشت، جایگاهی بزرگ را به خود اختصاص داد و به وزنه‌ای در عرصه بازیگری بدل شد.
او الگویی برای تمام کسانی بود که بازیگری را در اوج شکوفایی و تعالی می‌جستند؛ بازیگری نه فقط در مصداق توانایی و تسلط ایفای نقش، بلکه در مصداق کامل آن همراه با اخلاق حرفه‌ای و شرافت انسانی.
خسروشکیبایی در طول سال‌های حیات هنری‌اش تصاویری چنان زنده و ماندگار از خود برجای گذاشت که با پایان حیات جسمی‌اش از ذهن ما زدوده نخواهد شد و برای همیشه ادامه خواهد یافت و شاید تنها می‌ماند حسرت نقش‌های دیگری که می‌توانست بازی کند اما حالا دیگر امکان آن از دست رفته است.
از این جهت جای خالی او بسیار احساس خواهد شد، جای خالی بازیگری که در فیلم‌های خوبش درخششی شگفت‌انگیز و خیره‌کننده داشت و حتی در فیلم‌های کم‌مایه نیز به واسطه حضورش وزنی به آن می‌بخشید که لااقل تماشای یکباره آن آزاردهنده نباشد.
این جایگاهی است که انگشت‌شمار بازیگرانی یافت می‌شوند که در سینمای ایران بدان دست یافته باشند. آن‌چنان که یک تنه توان بردوش کشیدن بار فیلمی را داشته باشند که سازنده‌اش چیزی در چنته ندارد، بازیگری که بی‌شک حضورش می‌توانست اغلب فیلم‌ها را از سقوط نجات دهد و در همه حال نقش‌هایی را که برعهده می‌گرفت چنان ایفا کند که تحت‌الشعاع او باشد، تحت‌الشعاع بازیگری به نام خسرو شکیبایی که یک شمایل بی‌بدیل در سینمای ایران بود.
خسرو شکیبایی در میانسالی چهره شد. زمانی که او به عنوان کشف بزرگ بازیگری سینمای ایران در سال‌های پس از انقلاب مطرح شد بیش از چهار دهه از عمر او می‌گذشت. این اتفاق با حضور در فیلمی فراموش نشدنی (هامون، ۱۳۶۸) افتاد که به حدیث نفس گروهی از مخاطبان خود از نسل‌های مختلف بدل شد. انتخاب شکیبایی برای این نقش چنان بجا و بده بستان او با داریوش مهرجویی به گونه‌ای سرشار از خلاقیت و شکوفایی بود که حاصل کار، خیره‌کننده و نشانگر ظهور پدیده‌ای کم‌نظیر در افق بازیگری سینمای ایران بود.
این چنین بود که شکیبایی با وجود سال‌ها فعالیت در تئاتر و حتی حضور در سینما که حتی دربرگیرنده نقش‌های اصلی چند فیلم بود، با حمید هامون روشنفکر به بن‌بست رسیده اما جذاب و همدلی برانگیز، تولدی حقیقی به عنوان بازیگری توانمند یافت. کشف دیرهنگام شکیبایی اگر چه باعث می‌شد حسرت سال‌هایی را که دیده نشده و یا فرصتی برای بروز توانایی‌های بالقوه‌اش فراهم نیامده بود را به همراه داشته باشد، اما در عین حال ویژگی‌های خاص خود را داشت. او در زمانی به شهرتی فراگیر دست یافت که به حکم سن و سالش مناسب حال ایفای نقش جوان اول فیلم‌ها نبود.
بنابراین عملا سن و سال برای او نمی‌توانست نقش تعیین‌کننده‌ای در حیات هنری یا حرفه‌ای‌اش داشته باشد، او در سنی بدل به بازیگر محبوب بسیاری از مخاطبان سینما شد که بسیاری از ستاره‌های سینما به حاشیه رفته و محبوبیت خود را از دست می‌دادند. با هامون چند ویژگی مهم در شیوه بازیگری او شکل گرفت که تا حد زیادی حاصل تعامل با داریوش مهرجویی بود، فیلمسازی که با اعتماد به بازیگری که او را روی صحنه تئاتر دیده بود، فرصت آن را به وجود آورد تا توانایی‌های خود را شناخته و بارور سازد.
بعدها این مشخصه‌ها با رویکردهای متناقصی روبه‌رو شد، پاره‌ای آن را باعث کلیشه‌ شدن شکیبایی در یک نوع تیپ خاص به حساب آورده و پاره‌ای دیگر روشن بینانه‌تر آن را جزو خصوصیات ذاتی بازی هنرپیشه‌ای محسوب کردند که در هر نقش، بخشی از وجود خود را برای اجرا بدان می‌بخشید.
در حقیقت اگر بپذیریم شکیبایی در برخی نقش‌آفرینی‌های خود چیز تازه‌ای به کارنامه‌اش اضافه نکرد اما باید توجه داشت که این گناه شکیبایی نبود که از این نقش‌ها یا فیلم‌ها بزرگ‌تر جلوه می‌کرد، به گونه‌ای که آنها را زیر سایه حضور خود قرار می‌داد. بی‌انصافی خواهد بود اگر بپذیریم که او در این فیلم‌ها چیز تازه‌ای رو نکرد، چرا که او همچون معدودی از بازیگران توانمند دیگر نقش‌هایی را که ایفا می‌کرد تحت‌الشعاع شیوه کار خود ساخته و با این شیوه جذاب برای مخاطب متحول ساخته و ارتقا می‌بخشید.
اما در عین حال او در همین سال‌ها هر گاه در کنار فیلمسازان مسلطی قرار می‌گرفت که هوشمندی آن را داشتند که چگونه از مشخصه‌های ذاتی بازیگری او سودجسته و آنها را در قالب شخصیت‌هایی متفاوت و دیگرگونه بریزند، حاصل کار اجراهایی توأم با طراوت از نقش‌هایی کم و بیش متمایز از شخصیت‌هایی بود که او پیش از آن در کارنامه خود ثبت کرده بود.
اگر او در« ابلیس» و حتی« جست‌وجو در جزیره» به حمید هامون پهلو می‌زند، در «یک‌بار برای همیشه» به نقش یک کارگر ساده نقاش و یا در «حکم» به نقش یک گنگستر تنها به‌شدت از هامون دور است. به این ترتیب با وجود تلاشی که شکیبایی برای دوری از کلیشه شدن داشت این فیلمسازان بودند که اگر می‌خواستند می‌توانستند از توانایی‌های بسیار او در جهت خلق شخصیت‌هایی کاملا متفاوت بهره گیرند و یا اینکه او را در مسیری بیندازند که بیش از هر چیز خسرو شکیبایی یا حمید هامون باشد.
با نگاهی به کارنامه شکیبایی در طول این دو دهه می‌توان نمونه‌های بسیاری یافت که گواه آن هستند که او همواره توانایی غافلگیر کردن مخاطب را دارد، همان اتفاقی که در سارا، کاغذ بی‌خط، حکم، رئیس و اتوبوس شب و تعداد زیادی از نقش‌آفرینی‌های سال‌های دور و نزدیک او افتاده است.
این مسئله حکایت از وجود بازیگری داشت که پس از اوج‌گیری‌اش با هامون، همواره به لحاظ توانایی بازیگری در اوج باقی ماند، اگرچه در این میان گاه به دلیل برخی انتخاب‌های نه‌چندان سنجیده‌ شده‌اش به لحاظ حرفه‌ای فراز و فرودی را در کارنامه او شاهد هستیم.
مجموعه نقش‌آفرینی‌های خسرو شکیبایی حکایتگر هوشمندی بسیار او از ادراک نقش، انعطاف‌پذیری در اجرا، به‌کارگیری خلاقانه از توانایی‌اش در بداهه‌کاری‌هایی متناسب با موقعیت های مختلف است.
اگر چه ماندگارترین شمایل او در هیات روشنفکر به بن‌بست رسید و مضطرب‌ هامون بود اما در نقش شهروندی فرصت‌طلب که زنی معصوم و شکننده (سارا) را به استیصال می‌کشد نیز همان‌قدر جذاب می‌نماید و این همان جادوی بازیگری هنرمند بود که حتی بدترین فیلمسازان نیز نتوانستند، چهره‌ای تک‌بعدی از او به نمایش بگذارند، چرا که او با توانایی و ادراک واقع‌بینانه‌اش از نقش‌ها خواه ناخواه اگر لازم بود ابعادی خاکستری به این شخصیت‌ها می‌بخشید، از اندوخته خود به آنها می‌افزود تا لااقل حاصل کار در خور و شایسته نام بازیگری به‌نام خسرو شکیبایی باشد.
بی‌تردید نه فقط چهره دوست‌داشتنی او بلکه صدای گرم و آرامش‌دهنده‌اش برای همیشه در ذهن علاقه‌مندانش باقی می‌ماند، آن صدایی که دردمندانه از پس چهره‌ای نگران هنگامی که قصد جان معشوق را کرده می‌گوید: «لاکردار، اگر بدونی هنوز چقدر دوستت دارم.»

حمیدرضا امیدی‌سرور

منبع : روزنامه همشهری

مطالب مرتبط

بازیگر نقش‌های متفاوت

بازیگر نقش‌های متفاوت
شاید اطلاق عنوان یکی از شیرین‌ترین و قوی‌ترین بازیگران زن سینما و تلویزیون ایران به «گوهر خیراندیش» چندان بیراه نباشد! چرا که او ثابت کرده در هر فیلمی که بازی می‌کند علاوه بر پرداخت دقیق شخصیت، به نوعی همدلی تماشاگر را نیز برمی‌انگیزد و کم‌تر کسی است که با دیدن نقش‌آفرینی او لبخندی حاکی از همدلی و رضایت بر لبانش نقش نبندد. خیراندیش به‌راستی با ریزبینی هرچه تمام‌تر سعی بر آن دارد تا هرچه بهتر از پسِ نقش‌های بسیار که به او واگذار می‌شود، برآمده و به راحتی هرچه تمام‌تر هم از پسِ تمامی آن‌ها برمی‌آید؛ از پیرزن روستایی و کارگر «رسم عاشق‌کشی» گرفته تا پیرزن متمول و بدجنس «نان و عشق و موتور ۱۰۰۰»، از زن عصبی و کج‌خلق «زیر بام‌های شهر» گرفته تا ندیمه‌ی زن ناصرالدین‌شاه در «جنگجوی پیروز» و این همان نکته‌یی است که باعث شده همواره به عنوان یک بازیگر پرتوان و بااستعداد شناخته شود و حتی عامه‌ی مردم هم او را خیلی دوست داشته و فیلم‌هایش را با جان و دل پیگیری ‌کنند.
گوهر خیراندیش متولد اول شهریور ۱۳۳۳ در شیراز است و همسر مرحوم «جمشید اسماعیل‌خانی» بازیگر توانا و قهار سینما و تلویزیون که چند سال پیش دار فانی را وداع گفت. خیراندیش لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد. از سال ۱۳۴۹ فعالیتش با گروه تئاتر در استان فارس آغاز و از سال ۱۳۶۱ به‌طور جدی و حرفه‌یی وارد عرصه‌ی بازیگری شد. از همان ابتدا بازی‌اش را همگان پسندیدند. او با فیلم «روزهای انتظار» بازیگری در سینما را آغاز کرد و با فیلم «بانو» خوش درخشید.
● تئاتر، دغدغه‌ی همیشگی
شاید بد نباشد بدانید که خیراندیش با این که بیش‌تر عمرش را معطوف سینما کرده هنوز هم خون یک تئاتری در رگ‌هایش جریان دارد و خود را یک بازیگر تئاتر می‌داند.
او در مورد جشنواره‌ی فیلم فجر چنین می‌گوید: «همیشه جشنواره برای همه اهمیت دارد، حالا می‌خواهد جشنواره‌ی فجر باشد یا هر جشنواره‌ی دیگری، اما مهم‌ترین نکته برای همه این است که کارها در این جشنواره‌ها به داوری گذاشته می‌شود و این برای من هم مهم است. شاید باور نکنید اگر بگویم من همیشه موقع حضور در هر جشنواره‌یی فوق‌العاده هیجان‌زده می‌شوم. با این که اکثراً در جشنواره‌ی فیلم فجر یا نامزد یا برنده‌ی جایزه بوده‌ام، اما همیشه جایزه‌ام را از آدم‌هایی که موشکافانه کارم را دیده‌اند، گرفته‌ام».
گوهر خیراندیش در آموزشگاه‌های مختلف بازیگری به آموزش این فن به هنرجویان مشتاق می‌پردازد و این کار را کاری الهی می‌داند. او هم‌اکنون یکی از اساتید ثابت کانون سینماگران جوان است.
● معجزه‌یی برای خیراندیش ...
روزهای آخر شهریورماه بود که گوهر خیراندیش در روستای حلب، در حوالی زنجان، مشغول بازی در مجموعه‌ی تلویزیونی «حماسه‌ی آرت» به کارگردانی «بهزاد فراهانی» بود. او در حین فیلمبرداری درد شدیدی در ناحیه‌ی شکم داشت. زمانی که به بیمارستان انتقال یافت، متوجه ‌شد که آپاندیسش ترکیده است! خیراندیش برای ادامه‌ی درمان سریعاً به تهران آمد. قرار بر این بود که پس از درمان ابتدایی مورد عمل جراحی قرار بگیرد. وقتی به منزل انتقال پیدا کرد، به دلیل ضعف جسمانی زمین ‌خورده و از ناحیه‌ی لگن دچار شکستگی می‌شود و این روزها خانه‌‌نشین است. برای این بازیگر خوب طلب سلامتی داریم. خداوند او را دوباره به سینمای ایران هدیه داده است، چرا که اگر به آپاندیس دیر رسیدگی شود جان فرد را می‌گیرد. سلامتی خیراندیش به یک معجزه شبیه بود.
● جوایز بازیگری
گوهر خیراندیش تا کنون نامزدی و جوایز بسیاری را در جشنواره‌های مختلف داخلی و برون‌مرزی از آنِ خود کرده است که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از:
▪ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم زیر بام‌های شهر (دوره‌ی هشتم جشنواره‌ی فیلم فجر، مسابقه‌ی سینمای ایران، ۱۳۶۸)
▪ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم چهره (دوره‌ی چهاردهم جشنواره‌ی فیلم فجر، مسابقه‌ی سینمای ایران، ۱۳۷۴)
▪ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم جنگجوی پیروز (دوره‌ی هفدهم جشنواره‌ی فیلم فجر، مسابقه‌ی سینمای ایران، ۱۳۷۷)
▪ برنده‌ی دیپلم افتخار بازیگر نقش اول زن سال برای فیلم ارتفاع پست (دوره‌ی بیستم جشنواره‌ی فیلم فجر، مسابقه‌ی سینمای ایران، ۱۳۸۰)
▪ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم واکنش پنجم (دوره‌ی بیست‌ویکم جشنواره‌ی فیلم فجر، مسابقه‌ی سینمای ایران، ۱۳۸۱)
▪ نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم ارتفاع پست (دوره‌ی ششم جشن خانه‌ی سینما، مسابقه، ۱۳۸۱)
▪ بهترین بازیگر نقش مکمل زن سال برای فیلم ارتفاع پست (دوره‌ی هفدهم منتخب نویسندگان و منتقدان، بهترین‌های سال، ۱۳۸۱)
▪ برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم رسم عاشق‌کشی (دوره‌ی بیست‌ودوم جشنواره‌ی فیلم فجر، مسابقه‌ی سینمای ایران، ۱۳۸۲)
▪ برنده‌ی تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم واکنش پنجم (دوره‌ی هفتم جشن خانه‌ی سینما، مسابقه، ۱۳۸۲)
▪ برنده‌ی تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم دنیا (دوره‌ی هفتم جشن خانه‌ی‌ سینما، مسابقه، ۱۳۸۲)
▪ نامزد لوح زرین بهترین بازیگر زن برای فیلم ارتفاع پست (دوره‌ی سوم منتخب سایت ایران اکتور، بهترین‌های سال، ۱۳۸۲)
▪ نامزد لوح زرین بهترین بازیگر زن برای فیلم رسم عاشق‌‌کشی (دوره‌ی پنجم منتخب سایت ایران اکتور، بهترین‌های سال، ۱۳۸۴)
آخرین جایزه‌یی که به گوهر خیراندیش اهدا شد تندیس دوازدهمین جشن خانه‌ی سینما برای بازی در فیلم «دعوت» بود که به دلیل مجروحیت نتوانست در این جشن حاضر شود و به جای او «مریلا زارعی» با پیغامی از او به همراه دختر گوهر خیراندیش روی صحنه حاضر شد.
زارعی متن پیغام را این‌طور خواند: «به نام خالق زیبایی‌ها و با سلام به همه‌ی عزیزان حاضر در دوازدهمین جشن سینمای ایران. خدا را شکر می‌کنم که ترکیدن آپاندیسم منجر به مرگم و تداخل آن با جشن خانه‌ی سینما نشد. چندی پیش در روستایی نزدیک زنجان هنگام بازی در مجموعه‌ی تلویزیونی حماسه‌ی آرت دچار عارضه شده و متأسفانه دیر به بیمارستان منتقل شدم. حالم بد شد و مرا توصیه به استراحت مطلق کردند اما چون هیچ چیز مطلق نیست، زبان و قلم از این استراحت معاف شد و با قلم سپاسم را به عزیزانی می‌رسانم که با نگاهی حرفه‌یی و متر و معیار خود کار ما را داوری کردند. خسته نباشند».
● آثار هنری
بعضی از مهم‌ترین فیلم‌هایی که خیراندیش تا کنون در آن‌ها ایفای نقش کرده عبارت‌اند از:
روزهای انتظار (۱۳۶۵)، با من از فردا بگو (۱۳۶۶)، شب حادثه (۱۳۶۷)، شاخه‌های بید (۱۳۶۷)، روز باشکوه (۱۳۶۷)، زیر بام‌های شهر (۱۳۶۸)، همه‌ی یک ملت (۱۳۶۹)، سایه‌ی خیال (۱۳۶۹)، مدرسه‌ی پیرمردها (۱۳۷۰)، بانو (۱۳۷۰)، یک مرد یک خرس (۱۳۷۱)، لبه‌ی تیغ (۱۳۷۱)، عیالوار (۱۳۷۱)، بوی خوش زندگی (۱۳۷۳)، چهره (۱۳۷۴)، ساغر (۱۳۷۶)، شیدا (۱۳۷۷)، جنگجوی پیروز (۱۳۷۷)، میکس (۱۳۷۸)، نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ (۱۳۸۰)، مربای شیرین (۱۳۸۰)، دنیا (۱۳۸۰)، ارتفاع پست (۱۳۸۰)، واکنش پنجم (۱۳۸۱)، رسم عاشق‌کشی (۱۳۸۱)، توکیو بدون توقف (۱۳۸۱)، سیزده گربه روی شیروانی (۱۳۸۲)، نقاب (۱۳۸۳)، مکس (۱۳۸۳)، گل یخ (۱۳۸۳)، تردست (۱۳۸۳)، محاکمه (۱۳۸۵)، قاعده‌ی بازی (۱۳۸۵)، خواستگار محترم (۱۳۸۵)، بی‌وفا (۱۳۸۵)، دایره‌‌زنگی (۱۳۸۶)، یک اشتباه کوچولو (۱۳۸۷)، کلانتری غیرانتفاعی (۱۳۸۷)، صندلی خالی (۱۳۸۷) و دعوت (۱۳۸۷) و ...

وبگردی
پاییز بازار ثانویه
پاییز بازار ثانویه - اگر ما نتوانیم تفاوت فاحش قیمت ارز در بازار آزاد و ثانویه را جبران کنیم و نتوانیم به بازار ثانویه عمق کافی ببخشیم عملا بازار ثانویه از دور خارج خواهد شد. قرار بود بازار ثانویه و آزاد یک تفاوت حداقلی داشته باشند. قرار بود نهایتا اختلاف قیمت در این دو بازار ۲۰۰ یا ۳۰۰ تومان باشد نه هفت هزار تومان!
حال فعلی ! یا ناتوانی در تشخیص حال قبلی
حال فعلی ! یا ناتوانی در تشخیص حال قبلی - حمید رسایی عضو جبهه پایداری در صفحه شخصی خود در شبکه توییتر نسبت به اهانت زشت امیر تتلو به امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش واکنش تندی نشان داد.
ویدئو/ وحشت پزشکان از تولد نوزاد تک چشم در اندونزی (۱۶+)
ویدئو/ وحشت پزشکان از تولد نوزاد تک چشم در اندونزی (۱۶+) - پزشکان هنگامی که یک نوزاد دختر اندونزیایی را در یکی از بیمارستان های این کشور به دنیا آوردند بسیار وحشت زده شدند. نوزاد تازه متولد شده با یک چشم بزرگ روی پیشانی اش متولد شد و پس از هفت ساعت درگذشت.
بازنشر نامه استاد به امیر تتلو! / معیار تشخیص حق از باطل گشته ای !
بازنشر نامه استاد به امیر تتلو! / معیار تشخیص حق از باطل گشته ای ! - فردی به نام علی‌اکبر رائفی‌پور كه رسانه‌‌های اصولگرا از او به عنوان «استاد، محقق و پژوهشگر» یاد می‌كنند! در تاریخ 29 اردیبهشت 96 (در كوران انتخابات ریاست‌جمهوری) در نامه‌ای سرگشاده به امیرحسین مقصودلو (تتلو) نوشت: «امیر جان بخوان، تو باید بخوانی، عیبی ندارد! سرت را بالا بگیر و خدا را شکر کن که به واسطه تو این همه نفاق را آشکار کرد! دلت محکم باشد پهلوان! تو فقط بخوان، بخوان
جنجال احمد خمینی در VIP عزاداری حسینی
جنجال احمد خمینی در VIP عزاداری حسینی - انتشار عکس‌های نشستن احمد خمینی زیر کولر در بخش وی‌آی‌پی هیات که پوششی شیشه‌ای دارد و از سینه‌زنان جداست، پس از توضیح او که گفت آن جایگاه مربوط به «روحانیون درجه یک و دو قم» است و «اون بالا معممین میشینن که لباسشون چون زیاده باعث گرمازدگی نشه»، با واکنش‌های تندتری هم همراه بود.
واکنش جالب رهبری به روبوسی کیارستمی با داور خانم جشنواره کن!
واکنش جالب رهبری به روبوسی کیارستمی با داور خانم جشنواره کن! - واکنش جالب مقام معظم رهبری به روبوسی کیارستمی با خانم داور جشنواره کن از زبان عزت الله ضرغامی
لحظه هولناک در چاه انداختن دختر بچه توسط پسرعمویش
لحظه هولناک در چاه انداختن دختر بچه توسط پسرعمویش - این فیلم که توسط دوربین های امنیتی گرفته شده لحظه به چاه انداختن دختر 5 ساله ای در اصفهان توسط پسر بچه ای کوچک را به تصویر کشیده است.
آشنایی با لامبورگینی! کاملا ایرانی
آشنایی با لامبورگینی! کاملا ایرانی - جوان خوش ذوق ایرانی لامبورگینی! تماما ایرانی را طراحی و تولید کرده است.
سلطان سکه
سلطان سکه - اولین جلسه دادگاه "وحید مظلومین" معروف به سلطان سکه به همراه ۱۴ نفر از همدستانش امروز در شعبه دو دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی زرگر و به صورت علنی برگزار شد.
ریحانه یا لیلا؟! / حاشیه سازی ریحانه پارسا بازیگر سریال پدر
ریحانه یا لیلا؟! / حاشیه سازی ریحانه پارسا بازیگر سریال پدر - با وجود اینکه چند روزی است سریال پر حاشیه "پدر" به پایان رسیده است، اما انتشار تصاویر ریحانه پارسا بازیگر نقش اول زن این سریال جنجال تازه‌ای به پا کرده است. این جنجال در حالی ایجاد شده که سازندگان سریال "پدر" به دنبال تولید فصل دوم آن هستند.
لیلای سریال "پدر" مدل شد / عکس‌ها
لیلای سریال "پدر" مدل شد / عکس‌ها - ریحانه پارسا، بازیگر نقش لیلا در سریال "پدر" فعالیت خودش را به عنوان مدل تبلیغاتی آغاز کرد. این بازیگر متولد سال 1377 است.
درگیری بازیکنان ایران و عربستان در مسابقه هندبال
درگیری بازیکنان ایران و عربستان در مسابقه هندبال - در این فیلم درگیری بازیکنان ایران و عربستان در مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی جاکارتا را می بینید که این بازی در نهایت منجر به پیروزی ایران و کسب مقام پنجمی کشورمان شد.
فیلم | روایت یک روحانی از هایده و ترانه «علی ای همای رحمت»
فیلم | روایت یک روحانی از هایده و ترانه «علی ای همای رحمت» - فیلم - روایت یک روحانی از هایده و ماجرای خواندن ترانه «علی ای همای رحمت» را در ویدئوی زیر ببینید.