پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مجتبی می خواهد زنده شود!


مجتبی می خواهد زنده شود!
▪ جباری با صبا تمرین کر
مجتبی جباری که هنوز تکلیف خود را برای فصل آینده مشخص نکرده، پس از اینکه دو روز قبل در تمرین صبا باتری حاضر شده بود، دیروز صبح نیز در کنار سایر بازیکنان این باشگاه به تمرین پرداخت.
▪ برای خریدن چنین بازیکنی چقدر باید سر کیسه را شل کرد؟
این شاید مهمترین سؤالی است که مدیران متمول تیمهای لیگ برتری زمان رسیدن به نام ستاره ای مانند مجتبی جباری از خود می پرسند. شاید این زیاده نمایی نباشد که بگوییم برای داشتن بهترین هافبک حال حاضر لیگ ایران، خرج کردن معنی اسراف را پیدا نمی کند. حتی اگر بشنویم سازمان تربیت بدنی و چند نهاد دولتی و سیاسی دیگر در پایتخت روی رقم قرارداد این بازیکن حساس شده باشند، اما چه کسی حاضر است رقم درخواستی او را روی چند برگ چک ضمانتی و امضا خورده بنویسد و تحویل او بدهد؟ آیا می دانید مجتبی جباری برای امضا کردن قراردادش با یک باشگاه چقدر می خواهد؟
ارقام هزار بار عوض می شوند، اما کمتر پیش می آید کسی مهر تأییدی بر آنها بزند. با این حال وقتی وارد باشگاه استقلال می شویم و اطراف اتاق آقای مدیر عامل قدم می زنیم، می شنویم که بحث بر سر رقمی نزدیک به ۴۵۰ میلیون تومان برای یک فصل تعیین شده است.
جباری چندان اهلیتی با زیاده گویی و حرف زدن ندارد، اما خیلی راحت می گوید: «قبول است به من هم اندازه سایر بازیکنان بدهید، اما کدام بازیکن در فینال جام حذفی دو پاس گل داد و یک گل زد؟ کدام بازیکن حتی وقتی مصدومیتش کاملاً خوب نشده بود، برای تیمش بازی کرد تا دوباره مصدوم شود و تیم ملی اش را از دست بدهد و هم یک سال خانه نشین شود؟ کدام بازیکن اندازه من برای تیمش موقعیت گل می سازد؟»
البته نمی توانیم به این تعریف جباری از بازی خودش ایرادی بگیریم. او بداقبال بود وگرنه سه سال پیش اگر هرکسی می خواست بین جباری و تیموریان یکی را انتخاب کند، بدون مکث رأی به برتری جباری می داد. حتی وقتی از اهالی فوتبال در مورد قیاس کیفیت بازی جباری و شجاعی سؤال می شد همه با اطمینان خاطر حرف از برتری وی می زدند، اما امروز جباری میان دو راهی استقلال و امارات و یکی دو تیم داخلی دیگر گیر افتاده و شجاعی در اسپانیا با اوساسونا تمرین می کند! مجتبی نه فقط به لحاظ مالی سعی می کند عقب افتادگی هایش را جبران کند که در حقیقت در تلاش است برای خود حیثیت و اعتباری قائل شود. بحث و داستان فرانسه و تیمهای این کشور بیشتر راهی بود برای جبران ناکامی جباری در زمینه حضورش در اروپا. شاید محق است که تصور کند اکنون می توانست در بهترین تیمهای اروپایی بازی کند و اما امروز به دلیل صدها بداقبالی در حال رایزنی با فتح ا... زاده است! مجتبی چه انتخابی خواهد داشت، انتخاب او مشخص بود. یا به استقلال می رفت یا به اروپا. امارات دیگر برای فوتبالیستهای ایرانی وسوسه کننده نیست، چرا که امروز سفر به امارات معنی و مفهوم دور ماندن از نگاه تیم ملی و پیری زودرس را خواهد داشت.
جباری گزینه هایش را خلاصه می کرد و همین کافی بود تا علی فتح ا... زاده امیدوار باشد پس از بازگشت از ترکیه و حتمی شدن لغو قرارداد مجتبی با فرانسه، او را پای میز مذاکره ببیند.
اما ورق برگشت. به سادگی اعلام یک خبر در اخبار شبکه سوم سیما... مجتبی تلفن همراهش را بر می دارد و تماس می گیرد: «سلام حاجی... تبریک می گویم! اگر خواستید حاضرم کنار شما باشم!»
جباری به همین سادگی و با دیالوگی کوتاه آمادگی اش برای حضور در تیم تحت مدیریت تیمسار ملاحی را اعلام می کند و با همین ادبیات نشان می دهد که گزینه ای تازه به لیست او اضافه شده است. صباباتری برای فیروز کریمی یک خانه رؤیایی است. تیمی که او می تواند با محبوب ترین مربی و محبوب ترین مدیر زندگی اش همکاری کند. او دقیقاً با همین گروه مدیریتی بود که فوتبال خود را در لیگ برتر آغاز کرد و به این ترتیب توانست نامی میان نامیها داشته باشد. صباباتری برای او یادآور ابومسلم است. ابومسلمی که از مجتبی یک جباری ساخت و حالا شاید ابومسلم تهرانی - قمی (صبا) جایی باشد برای بازگشت دوباره ستاره.
اگر ملاحی به صبا نمی آمد و فیروز کریمی سرمربی این تیم نمی شد، می توانستیم داستان جباری و استقلال را تمام شده بدانیم، اما امروز باید به انتظار نشست و دید که آیا ستاره فوتبال ایران دوباره دچار احساس نوستالوژی می شود و به گذشته اش باز می گردد یا نه!
شما اگر جای او بودید، وسوسه نمی شدید؟ مهمترین دغدغه جباری این است که می داند نیاز به زنده شدن دارد و به یاد می آورد کنار همین مجموعه مدیریتی و مربیگری در مشهد اولین بار در سطح اول فوتبال ایران زنده شده بود.
پیام یونسی پور
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید