جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

توصیه هایی به مراقبت کنندگان افراد آلوده به ویروس اچ. آی. وی


مدتی از وقت خود را با فرد آلوده به ویروس اچ. آی. وی. بگذرانید. درباره غذاهایی که برای به دست آوردن وزن و حفظ وزن بدن خود و بیمار به آن ها نیاز دارید، با او حرف بزنید. نظرش را درباره غذاهایی که دوست دارد یا ندارد، بپرسید. او را در برنامه ریزی در تهیه غذایش شریک کنید و نظرش را بخواهید.
مواظب وزن بدن شان باشید. در صورت امکان، مرتباً آنان را وزن و در جای خاصی یادداشت کنید. مراقب هرگونه کاهش غیر منتظره وزن آنان باشید و در صورت کاهش وزن، دست به اقدام لازم بزنید.
بر داروهایی که مصرف می کند، نظارت داشته باشید. توصیه های دارویی را بخوانید تا بدانید چه ساعاتی باید دارو را بخورد، با هر دارویی چه غذایی را نخورد و یا هر دارو چه عوارض جانبی دارد.
با محبت و مهربانی رفتار کنید. هر وقت غذای خاصی می خواهد، سعی کنید برایش فراهم کنید. ممکن است ناگهان از غذایی بدش بیاید یا غذایی را که حاضر کرده اید، نخورد و چیز دیگری بخواهد. شخص آلوده به ویروس اچ. آی. وی. نمی خواهد عمداً مشکل درست کند. این تغییرات ناگهانی در ذائقه و سلیقه او ناشی از بیماری است.
در مورد اهمیت غذا خوردن سرسخت باشید و مدام او را به خوردن تشویق کنید، اما مجبوربه خوردنش نکنید. دادن غذای زیاد در یک وعده، ممکن است باعث شود از خوردن خودداری کند.
اگر خود دچار بیماری دیگری شده اید و به علت شدت بیماری قادر به بلند شدن از بستر نیستید، مایعات و تنقلات را در دسترس فرد آلوده به ویروس اچ. آی. وی. قرار دهید.
مراقب همه چیز باشید. اینکه اتاق تمیز باشد، بهداشت رعایت شود و مواد غذایی کافی موجود باشد.
اگر فرد آلوده به ویروس اچ. آی. وی. تنها زندگی می کند، از او برای صرف غذا با اعضای خانواده خود دعوت کنید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید