سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

چند سوال رایج پوستی


چند سوال رایج پوستی
۱) در چه سنی من باید کاربرد کرم‌های صورت را شروع کنم؟
هنگامیکه شما به سن ۱۶ سالگی می‌رسید باید کاربرد کرم‌ها و سرم‌های صورت مرطوب کننده را شروع کنید. آنها پوست شما را از آفتاب، باد، سرما و از آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کنند. آنها حاوی اجزاء مغذی هستند و پوست را عمیقاً مرطوب می‌کنند.
۲) یک کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند؟
بله. گاهی اوقات یک کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌های چرکی، دانه‌های سرسفید و سرسیاه را تحریک کند. به همین دلیل است که شما باید با یک متخصص پوست یا زیبایی مشورت کنید تا بدانید چه کرمی ‌برای پوست شما از همه مناسبتر است.
۳) تفاوت بین کرم شب و روز چیست؟
تفاوت اصلی بین کرم شب و روز این است که کرم‌های روز سبکتر از کرم‌های شب هستند. کرم‌های روز آسانتر جذب پوست می‌شوند و جهت استفاده به عنوان پایه آرایش مناسب هستند.
کرم‌های شب حاوی اجزاء مغذی‌تری هستند و اغلب لکه‌های چربی براق روی پوست باقی می‌گذارند.
۴) این درست است که صابون برای پوست بد است؟
بله. درست است که صابون برای پوست بد است اما امروزه فرآورده‌های مایع بسیاری وجود دارند که اختصاصاً برای پوست ظریف صورت طراحی می‌شوند. آنها حاوی اسانس‌های روغنی، پروتئین‌ها، کلاژن و اجزاء نرم‌کننده هستند.
۵) چه چیزی آکنه ایجاد می‌کند؟
فاکتورهای متعددی شناخته شده‌اند که با آکنه مرتبط هستند: تغییرات هورمونی، استرس، غدد بیش‌فعال، باکتریها در منافذ پوست و غیره.
۶) چطور می‌توانم از شر زخم‌های ناشی از آکنه رهایی پیدا کنم؟
زخم‌های آکنه که " ماکول" نامیده می‌شوند می‌توانند برای چند سال باقی بمانند. در برخی موارد این جای زخم‌ها تنها روی سطح پوست واقع می‌شوند و می‌توانند به آسانی با داروهای مناسب درمان شوند. در موارد دیگر آکنه زخم‌های عمیق‌تر را به جا می‌گذارد که اغلب می‌توانند با درم ابریشن یا پیلینگ‌های شیمیایی محو شوند.
۷) جوش‌های پشت را چگونه درمان کنیم؟
هنگامیکه پوست پشت بسیار چرب باشد، جوش‌ها و دمل‌های چرکی کوچکی ممکن است تشکیل شوند. ضروری است که به صورت منظم کمر را پاک و لایه برداری کنید. هر هفته کمرتان را جهت برداشتن کثیفی‌های داخل منافذ لایه‌برداری کنید. هفته ای یکبار یک ماسک پشت و شیر مرطوب کننده بدن را بکار برید.
۸) هر چند وقت یکبار باید کرم صورت خود را جایگزین کنم؟
شما بسته به فصل باید کرم‌های صورت مختلفی را بکار برید. در طی ماههای تابستان یک کرم مرطوب‌کننده با ضد آفتاب با SPF حداقل ۲۵ بکار برید، در طی زمستان یک کرم مغذی با اجزاء محافظ بر علیه سرما و باد با ۱۵SPF یا بیشتر بکار برید.
۹) اگر پوست من خیلی چرب باشد باید زیر آرایش کرم مرطوب کننده بکار برم؟
بله مرطوب کننده‌ها از پوست حمایت کرده و به آن آرامش می‌دهند و یکنواخت شدن زیرسازی را آسانتر می‌کنند. اگر آرایش شما در عرض چند ساعت از زمان استفاده محو می‌شود یا هنگامیکه شما آنرا روی پوست یکنواخت می‌کنید به سختی حرکت می‌کند این بدان معنی است که احتمالاً پوست شما به مرطوب‌کننده بیشتری نیاز دارد.
۱۰) اگر در تمام صورتم دانه‌های سرسیاه دارم، بخصوص روی بینی و چانه، چطور می‌توانم از شر آنها خلاص شوم؟
متاسفانه شما جهت کاهش اندازه منفذ و دانه‌های سرسیاه کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید، اما می‌توانید میزان کثیفی و روغنی را که در آنها گیر می‌کند و علت اصلی تشکیل دانه‌های سرسیاه است را به حداقل برسانید. همانطور که می‌دانیم دانه‌های سرسیاه هنگامیکه آرایش، کثیفی و روغن در منافذ گیر می‌کنند تشکیل می‌شوند، بنابراین پاک کردن روزانه ضروری است.
شما باید فقط فرآورده‌های فاقد چربی را بکار برید. صورتتان را دوبار در روز بشوئید، یک اسکراب دانه‌دار که کثیفی را از منافذ بیرون می‌آورد را بکار برید. همیشه از کرم های صورت ضد لک حاوی اسید سالی سیلیک یا بنزوئیل پراکساید استفاده کنید.
ترجمه :دکتر نگار اصغر بیگ
http://www.beauty-advices.com/۱۰-skin-questions
منبع : سایت سیمرغ


همچنین مشاهده کنید