جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

پاک کننده های گیاهی


پاک کننده های گیاهی
بسیاری از گیاهان، افزون بر خاصیت لطافت بخشی، پاک کننده های خوبی نیز هستند. از این گیاهان، به شکل دم کرده و یا خیسانده در آب جوشان می توانید استفاده کنید.
گل های خشک رازیانه یکی از پاک کننده های خوب گیاهی است. اگر مقداری گل خشک رازیانه را در آب جوشان بریزید و بگذارید چند ساعت بماند، پاک کننده خوبی به دست می آورید که خاصیت تنگ کنندگی منافذ پوست را هم دارد. بارهنگ نیز خاصیت پاک کنندگی دارد. برگ تازه بارهنگ را اگر چند ساعت در آب جوشیده قرار دهید و روی زخم بگذارید، زخم ضد عفونی می شود و التیام می یابد. برگ های تازه این گیاه در بدترین شرایط می تواند از گسترش عفونت جلوگیری کند.
یونانی های بارهنگ را شفا دهنده می نامندند و از برگ های آن برای درمان بسیاری از دردها و بیماری های پوستی مانند جای نیش حشرات، تورم، کوفتگی و زخم استفاده می کردند.
این گیاه در بسیاری از کرم های پوست به کار رفته است. افزون بر آن در پمادهای پوستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر مقداری برگ بارهنگ را در آب جوشان بریزید و پس از نیم ساعت یا بیشتر آن را صاف کنید، آب به دست آمده می تواند پاک کننده بسیار خوبی باشد. آن را در ظرفی غیر فلزی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.
تنتور ساده بنژوان نیز پاک کننده خوبی است و جوش و لکه های قرمز را از بین می برد. ۱۵ قطره تنتور ساده بنژوان را در یک لیوان آب مقطر بریزید و پوست را با آن تمیز کنید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید