پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

پاک کننده و غذا دهنده پوست


پاک کننده و غذا دهنده پوست
دانه گل آفتابگردان سرشار از ویتامین E است. برای استفاده از آن باید دو قاشق غذا خوری مغز تخمه آفتابگردان بو نداده را بکوبید و با یک قاشق چایخوری آب مقطر و یک چهارم قاشق چایخوری عسل و یک چهارم قاشق چایخوری روغن آفتابگردان مخلوط کنید و پوست را به کمک ماده به دست آمده تمیز کنید.
برای پاک کردن پوست های چرب و معمولی، سیب زمینی خام توصیه می شود. اگر پوست چرب یا معمولی دارید، آب سیب زمینی خام را بگیرید و با آن پوستتان را تمیز کنید.
گفته می شود که سیب زمینی خام در درمان اگزما نیز مؤثر است. یکی دیگر از پاک کننده های بسیار خوب برای پوست های چرب، ماست و مقدار کمی نمک است. دو قاشق غذاخوری ماست را با یک سوم قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید و روی پوست بگذارید و به آرامی ماساژ دهید و سپس با آب نیمگرم بشویید.
اگر پوست خشکی دارید، از روغن بادام و یا صابون های گلیسیرن دار و گیاهی استفاده کنید.
راه دیگر پاک کردن پوست، استفاده از بلغور جو دوسر و سبوس گندم اسات. به این شکل که مقداری جو دو سر و سبوس گندم را با کمی آب به شکل خمیر درآورید و روی پوست بگذارید ،سپس به آرامی ماساژ دهید تا پوست تمیز شود و بعد با آب نیمگرم بشویید.
لیمو ترش هم پاک کننده خوبی است و افزون بر این خاصیت، بو زدا نیز هست. این میوه خوشبو، بوی ماهی، سیر، پیاز، و ... را از دست می زداید.
لیمو ترش لطافت بخش پوست است و به توصیه یک مادربزرگ انگلیسی همیشه باید در خانه خانمهای خانه دار پیدا شود. او عقیده دارد که اگر یک عدد لیمو ترش را سوراخ کنید و مقدار کمی نبات در آن بریزید و آن را با کاغذ آلومینومی بپوشانید و در فر یا زیر خاکستر داغ یا روی زغال قرار دهید، پس از چند دقیقه معجون معجزه آسایی خواهید داشت. در مواقع لزوم می توانید چند قطره از آب این لیمو ترش را روی پنبه بریزید و پست رابا آن تمیز کنید. این مایع، افزون بر خاصیت پاک کنندگی، سبب شفافیت پوست نیز می شود.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید