دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ / Monday, 19 February, 2018

ای کسانی که ایمان آورده اید


ای کسانی که ایمان آورده اید
(((بسم الله الرحمن الرحیم )))
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ
(( ای کسانی که ایمان آورده اید، (در برابر شدائد و نا ملا یمات ) شکیبائی ورزید و ( در مقابل دشمنان) استقامت و پایداری کنید و( از مرز های مملکت خویش) مراقبت به عمل آورید و از ( خشم )خدا بپرهیزید ، تا اینکه رستگار شوید))...
این ندای آسمانی خطاب به مومنان است . ندائی که با صفتی ایشان را فریاد میدارد که با آن آنان را به سرچشمه ندا پیوند می دهد . صفتی که بر دوش ایشان آن همه وظا ئف سنگین انداخته است . صفتی که آنان را شایسته این ندا و بایسته انجام این وظائف سنگین مینماید ، و در زمین بزرگشان می دارد ، همانگونه که در آسمان بزر گشان می دارد :
" یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ "...(( ای کسانی که ایمان آورده اید))...
این ندائی است که ایشان را به شکیبائی و پایداری و مرزداری و پرهیزگاری می خواند ...
روند سوره پر از ذکر صبر و تقوی است ... گاهی جداگانه و گاهی به همراه یک دیگر ذکر میشوند ... همچنین روند سوره پر است از دعوت به تحمل و تلاش و پیکار و دفع و مکر و کید و گوش فرا ندادن به دعوت کنندگان به شکست و آشفتگی و پریشانی حالی ؛ و بدین لحاظ سوره با دعوت به شکیبایی و پایداری و مرزداری و پرهیزگاری خاتمه می یابد ، واین ، مناسب ترین خاتمه به شماراست.
شکیبائی در این دعوت توشه راه است . این راه ، راه بس سخت و پر دردسر و دارزی است ، و آکنده از گردنه ها و خارها است ، و با خون های چکیده و اندامهای بریده و رنج ها و بلاها فرش شده است ... شکیبائی بر چیزهای بسیاری: شکیبائی بر شهوات و امیال و طمعها ،آزها و ضعفها و نقص های نفس ، و شکیبائی بر شتابزدگی نفس و تاسف و ملالت هر چه زودتر آن بر عجله و شتابی که ورزیده است ، و شکیبائی بر هواها و هوسها و آرزو های نابجای مردمان و ضعفها و نقصها و نادانیها و بد اندیشیها و انحرافها و کجرویها و خود پسندیها و خود پرستیها و غرورها و تکبر ها نادرستیها ی ایشان و شتاب کردن آنان برای دیدن و چیدن میوه های کردار و گفتار و پندارشان ! و شکیبائی در برابر بالش و نازش باطل، و پرروئی طغیان و سرکشی ، و باد به غبغب انداختن و بینی بالا گرفتن شر و بدی ، و چیرگی شهوت ، و خود بزر گ بینی غرور و سرمستی تکبر! شکیبائی بر کمبود دوستان و ضعف یاوران و طول طریق و وسوسه های اهریمن در اوقات غم و اندوه و ضیقت و تنگی! شکیبائی بر تلخی و مرارت جهاد و پیکار در همه این احوال ، و در برابر انفعالات گوناگون که بر اثر چنین حالاتی در نفس پیدا میشود ، از قبیل: درد و الم، و خشم و کین ، و دلزدگی و دلتنگی ، ضعف اعتماد به خیر در بعضی از اوقات ، و فرو کش کردن امید در فطرت بشری در بعضی از ازمنه ، و احیانا" رنجوری و نومیدی و یاس ! اینها از یک سو ... از سوی دیگر ، شکیبائی بر ضبط نفس و خویشتنداری در زمان قدر ت و پیروزی و غلبه و روی آوردن خوشی و رفاه است که باید متواضعانه و سپاسگزارانه و بدون پرش به انتقام و تجاوز از قصاص حق به سو ی تعدی و گذر از مرز قصاص معین انجام گیر د ، ود رهنگام شادی و سرور و اندوه و ناخوشی و در وقت داشتن ونداشتن ، پیوند با خداوند را محفوظ نگه داشت و تسلیم قضا و قدر او شد ، و در کمال اطمینان و آرامش و خشوع و خضوع همه کار وبار خود را به آفریدگار واگذار کرد ...
شکیبائی بر اینها همه و بر چیزهائی چون اینها که در این راه دور و دراز گریبانگیر شخص مومن می شود ، بسی دشوار است ، و کلمات نمی تواند بیانگر حقیقت آن باشد . چه کلمات نمی تواند مدلول و مفهوم واقعی چنین درد و رنجی را برساند . بلکه مزه تلخ شکیبائی بر دشواریها را کسی درک می کند که خودش سوز مشقات راه را بچشد و به چنین مصائبی گرفتار آید ؛ چشش مزه آن هم تازه خودش پریشانیها و آزمونها و تلخیها دارد !
کسانی که ایمان آورده اند مقدار بسیاری از این مدلول و مفهوم حقیقی را چشیده اند و بخشهای فراوانی از آن را به خود دیده اند ، و از هر کس دیگری به مذاق این ندا آ شناتر بوده اند . مومنان معنی شکیبائی و صبری را میدانستند که خداوند از ایشان می خواست...
واژه " مصابره" از باب مفاعله و از ماده " صبر" است... در این راه باید به همه این معانی و مفاهیم درونی شکیبائی و پایداری کرد و ساخت ، و در برابر دشمنانی که می کوشند صبر مومنان را به تحلیل برند و شمشیر صبرشان را کند کنند ، بردباری و مقاومت کرد ... البته نه مقاومت در برابر بلایا و مشقات ، و نه پیکار با دشمنان این آیین ، هیچیک نمی تواند صبر مومنان را در طول راه جهاد از میان ببرد و مایه سستب و ناشکیبائی ایشان شود . بلکه مومنان پیوسته شکیباتر و نیرومند تر از دشمنانشان می مانند . فرق نمی کند چه دشمنانی که در پیچ و خمهای سینه ها کمین کرده اند ، و چه دشمنانی که مردمان بد نهاد و بد سگال آنان را تشکیل می دهند . مؤمنان از دشمنان درون و بیرونشان بردبارتر و قویترند ... گوئی مسابقه ای میان مؤمنان و دشمنانشان در گرفته است ،و مؤمنان در آن دعوت میشوند به اینکه صبر را با صبر،دفع و طرد را با دفع و طرد، جد وجهد را با جد وجهد ، و پافشاری را باپافشاری پاسخ دهند... و در لحظات پایانی این مسابقه هم باید ثابت قدم تر و شکیبا تر از دشمنانشان باشند...وقتی که باطل پافشاری می کند و شکییائی می ورزد و بردبارانه به راه ادامه میدهد، سزاورتر است که حق سخت تر پافشاری کند و بیشتر شکیبائی نماید و راه را بردبارانه تر بپیماید!
"مرابطه" عبارت است از اقامت در مواقع ومواضع جهاد ، و در مرزهایی که در معرض خطر حملات دشمنان قرار دارد ... گروه مسلمانان نباید هرگز چشمانشان غافل شود وبه خواب غفلت فرو رود! زیرا که هرگز دشمنانشان با ایشان نساخته اند و صلح و ساز نداشته اند ، از آن زمانی که برای حمل بار سنگین دعوت تبلیغآن به مردم فرا خوانده شده اند . وهرگز دشمنانشان با آنان نمی سازند و صلح وساز نمی کنند ، در هر زمان ومکانی باشد. لذا همیشه مؤمنان نیازمند مرابطه وآمادگی برای جهادهستند،و هر جا که باشند تا آخر زمان نیاز به هوشیاری وبیداری دارند ، و باید از حریم کشور خود مراقبت به عمل آورند...
این دعوت با برنامه واقعی زندگی با مردم رویاروی میشود. برنامه ای که بر ضمائر آنان حکمفرمائی میکند همانگونه که بر اموال و دارائیشان ، و بر نظام زندگی ایشان فرمان می راند . برنامه نیکو و دادگرانه و درستیاست . و لیکن شر هرگز در برابر برنامه نیکو و دادگرانه ودرست ، آرامش ندارد.باطل هیچ وقت برنامه خوبی ودادگری و راستروی را دوست نمی دارد . طغیان و سرکشی هرگز تسلیم دادگری و برابری و بزرگواری نمی گردد...براین اساس است که دشمنانی از طرفداران شر باطل و طغیان، د ربرابر جنین دعوتی سینه می افرازند. و سود جویان استثمار گری که نمی خواهند از سرکشی و فخر فروشی و تکبر دست بکشند، پیوسته در برابر این دعوت صف آرائی می کنند و به جنگ آن بر می خیزند . همچنین بی شرمان بی آبرویی که نمی خواهند از شهوترانیها و لا ابالیگریها ولجام گسیختگیهای خود دست بردارند ، به جنگ آن می پردازند ... بناچار باید با همه اینها به پیکار نشست و به کارزار برخاست، و صبر پیش گرفت و مقاومت ورزید و پایداری کرد. باید هم مرزداری و نگهبانی نمود، و در نقاط هجوم و دفاع ماند ، و کشورهای اسلامی ازترک تازی کافران و دست اندازی ایشان بدانها باز داشت. تا اینکه مسلمانان از سوی دشمنان طبیعی خود غافلگیر نشوند . دشمنانی که همیشه در هر سر زمینی و در میان هر نسلی فراوانند...
این سرشت این دعوت است و این راه آن است... این دعوت نمی خواهد که تجاوز کند. و لیکن می خواهد که درزمین برنامه درست خود و سیستم سالم خود را استقرار بخشد... این دعوت هم پیوسته کسانی را خواهد
یافت که که چنین برنامه و سیستمی را دوست نمی دارند. و کسانی را خواهد یافت که با نیرو و نیرنگ سر راه بر آن میگیرند و موانعی را فرا راه تن می دارند. همچنین کسانی را خواهد یافت که پیوسته در کمین دست اندازی بدان و سکندری آنند و برای آن دشواریها و بلاها می خواهند ، وبا دست ودل و زبان به جنگ ان بر می خیزند ...پس به ناچارباید این امت اسلامی ، پذیرای پیکار و جویای کارزار با اینه گردد ، و همه مشکلات و مشقات ان را به جان بخردع و از مرزهای سرزمین و و حریم مقدسات خود نگهبانی و دفاع کند و لحظه ای عافل نشودو به خواب غلت نرود.
در همه این مراحل و منازل هم باید تقوی و پرهیزگاری در سرلوحه کارشان باشد . چه تقوی و پرهیزگاری پاسبان بیداری در اندرون است و نمی گذارن مسلمانان آنی غافل گردندع و ضعف و سستی به خود راه دهند ، و از راستای راه در اینجا و آنجا منحرف شوند و بدور روند .
نیاز به این پاسبان بیدار را جز کسی نمی داند که خود سختیها و رنجهای این راه را بچشد، و با انفعالات متناقص و مخلف و متوالی و پیاپی ، د رحالات و لحظات گوناگون رویاروی شود و دست پنجه نرم کند ...
این واپسین نوای سوره ای است که این همه نواها را دربر گرفته است . نوای واپسینی که همه نواهای دیگر را در خود گردآورده است ، و همه وظائف و تکالیفی را که این دعوت بطور کلی واجب گردانده است د رخود جمع نموده است... بر این اساس است که خداوند نتیجه این تاخت طولانی را آویزه آن ، و رسگاری در پهنه این مسابقه را مربوط بدان فرموده است:
" لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ "
‌‌‌‍[تا اینکه رستگار شوید]...
صدق الله العظیم...


منبع : نوگرا

مطالب مرتبط

قرآن کریم در خانواده ایرانی


قرآن کریم در خانواده ایرانی
قرآن فقط كتاب آسمانی مسلمانان نیست.این كتاب آسمانی، در جزئی ترین امور و بخش های خانواده مسلمان به جزء یا به كل حضوری همیشگی داشته است.
با این حال نمود قرآن در بین خانواده های ایرانی در مراتب و نمود های متفاوتی دیده می شود.بارزترین وجه این قضیه حضور سمبلیك قرآن در هرخانه ایرانی است.چنان كه این گفته مشهور است كه در تاقچه اتاق هر خانه ایرانی قرآن و دیوان حافظ از اجزای همیشگی هستند.اشاره به مورد دوم و یادآوری آن در كنار قرآن با هدف تأكید و اهمیت كتاب آسمانی و سپس پهلوزدن دیوان حافظ به چنان اهمیتی ذكر شده است، نه اینكه این دو، هم پایه و برابر باشند.در یك سیر تكوینی از تولد تا مرگ حضور قرآن نمادهای متفاوتی در زندگی ایرانی دارد.اگرچه برخی عناوین و نمونه ها به غایت ساده است ولی نشان از ممزوج شدن این كتاب دینی با ساده ترین و درونی ترین لایه های زندگی افراد است.چنین نمونه ای از سادگی و روان بودن این حضور همیشگی حتی پیش از تولد كودكان دیده می شود.ختم برخی سوره های قرآن و اعتقاد به اثر معنوی و هم مادی آن در خانم های باردار از این نمونه است.مانند ختم سوره یوسف و نماد گذاری آن با یك سیب و اعتقاد به اثری كه این سوره در فرزند خواهد گذاشت.در حقیقت از آنجا كه هر یك از سوره های قرآن در فرهنگ عرفی مردمان نمایانگر وجهی از زندگی است به همان شكل نیز تعبیر و سفارش می شود.
از نخستین نمونه های این حضور سمبلیك، خواندن قرآن در گوش نوزاد تازه متولد شده است. این بخش، همانند غسل تعمید در میان مسیحیان، بخشی از آداب فراموش نشدنی خانواده ها و بویژه خانواده های معتقد و مذهبی است.پس از این، قرآن به عنوان یكی از آموزه های ثابت در بین فرزندان خردسال مطرح می شود.كودكان در كنار پدر و مادر با خواندن قرآن آشنا می شوند و بدین ترتیب به حافظه پنهان آنها سپرده می شود و به صورت آشكارتر، یادگیری و حفظ سوره های كوچكتر قرآن، كه مناسب سن كودكان است، سفارش می شود.بدین ترتیب كودكان حتی پیش از ورود به مدرسه و فراگیری دروس رسمی، قرآن را می شناسند و هر یك به فراخور محیط خانوادگی خود چند سوره یا آیه را به خاطر سپرده است.چنین آموزه هایی بارها و بارها در مراسم مختلف، آداب و سنن و رسوم خانواده ها تكرار می شود.
عید نوروز به عنوان مهم ترین جشن باستانی ایرانیان اجزا و سمبل های ثابت در هر خانه ایرانی دارد.قرآن یكی از نمادهای ثابت عید نوروز و بویژه اوقات تحویل سال جدید و در میان اجزا و سفره هفت سین است.هر سال جدید، با گشودن قرآن و خواندن آیات قرآن آغاز می شود و افراد خانواده هر یك به فراخور حال خود در جست وجوی معنا و اشارات خاصی در آن است.گشایش قرآن در این لحظه با برداشت خیر و بركت و طلب نیكروزی در سال جدید همراه است.از دیگر مهم ترین جنبه های حضور قرآن، در بزرگترین و با اهمیت ترین اتفاق زندگی خانوادگی یعنی مراسم ازدواج است.قرآن شرط تبرك و جو از خوشبختی است كه در نخستین شرایط و آداب بین خانواده ها مطرح می شود.در این بین افراد زیادی هستند كه پس از كلیه تحقیقات و شروط عقلی، جواز نهایی تصمیم گیری در این امر مهم را از قرآن استنتاج می كنند.بدین ترتیب قرآن در جنبه مشورتی و صلاحدید مطرح می شود.
با این حال قرآن به صورت جزئی تری نیز شریك زندگی خانوادگی محسوب می شود.ختم قرآن و جلسات رو قرآنی و تفسیر قرآن یكی از مراسم مذهبی است كه معمولاً خانواده ها مشاركت قوی در آن دارند.زمان بندی سال و ماه های مذهبی به این قضیه نقش پررنگ تری می دهد.به عنوان مثال ماه رمضان به عنوان ماه قرآن، حضور قرآن را به عنوان جدی ترین آداب مذهبی این ماه در می آورد.ختم قرآن و روخوانی قرآن به عنوان یك رسم دیرین در اكثر خانواده ها به جا آورده می شود.با این حال قرآن تنها به عنوان یك روخوانی ساده مطرح نیست.چنانكه جلسات مداوم و روزانه ختم قرآن به همراه تفسیر قرآن مطرح می شود.دختران در كنار مادران و پسران در كنار پدران به طور معمول در این جلسات حضور دارند و در كنار خواندن قرآن و یادگیری طریقه درست خواندن قرآن، به ترتیب آیات و سوره هایی از قرآن تفسیر می شود.
از آنجا كه قرآن از راههای متفاوت و متنوعی برای انتقال پیام خود استفاده كرده است، جنبه های متفاوتی نیز از نقل و ارائه آن وجود دارد.یكی از رایج ترین و جذاب ترین جنبه های قرآن، نقل داستانی و زبان حكایت وار قرآن است.بدین ترتیب بویژه برای نوجوانان و نسل جوان، قرآن گفتار و لحن داستانی و جذاب تری را برگزیده است.عمده این داستان ها منبع كتاب ها، سخنرانی ها و حتی صحبت های خانوادگی هستند كه به مرور حافظه و یادگیری فرزندان با آنها انس می گیرد.
جنبه تقدس قرآن همواره برگرفته از منشأ قرآن و پیام آسمانی آن است.بدین ترتیب قرآن به عنوان نوعی بركت و حافظ روزهای سخت و لحظه های دشوار نیز به شمار می آید.كمتر مسافری است كه در خانواده به خیر و بركت و تقدس قرآن سپرده نشود.
یكی از كاركردهای حضور همیشگی قرآن، تأكید بر حفظ قرآن است كه گاهی منجر به حركت های ارزشمندی در حفظ بخش یا كل قرآن می شود.چنین چیزی هر چند در ابتدا حفظ آیات و كلام قرآن است اما به تدریج جنبه درونی تری پیدا كرده و نوعی كار كردهای درونی و آموزشی را در افراد پدید می آورد بدین ترتیب كه نوعی تمركز و تدبر در بطن آیات قرآن و معانی آن را به همراه دارد...در حقیقت در یك خانواده مذهبی افراد با قرآن به دنیا می آیند، با قرآن زندگی می كنند و با قرآن به جهان دیگر نقل مكان می كنند.این حضور همیشگی سایه ای از آرامش را پدید می آورد.
دكتر فاطمه طباطبایی، همسر مرحوم حاج احمد خمینی اشاره به زیباشناسی قرآن دارد.از نگاه تربیتی وی می گوید بهترین نكات تربیتی را در بین داستان های قرآنی از داستان موسی و خضر می توان شنید.چنانكه انسان همیشه به یك مربی احتیاج دارد حتی اگر این انسان موسی باشد به یك خضر نیازمند است.قرآن نوعی كتاب انسان سازی است و این تأكید بر وجه تربیتی قرآن است.نقش تربیت زدودن این حجاب ها از انسان است. از سویی خداوند قرآن را طوری تنظیم كرده كه آهنگ آن دل را می رباید.نوآوری و اختصار این كلام را برای همه مخاطبان، قابل استفاده ساخته است.»
این جنبه تربیتی به مرور و در لایه های پنهان تر زندگی افراد خانواده دیده می شود.
در خانواده ای كه با كلام و زبان قرآن آشنایی دارند در مراحل مختلف زندگی و گذر از راه های مختلف تأثیر گذار است.نقل به مضمون، اشاره، حكایت، استعاره، بیم، امید، هشدار، راهگشایی و تمثیل از این نمونه هاست.با این حال، هرچند حضور نمادین و مقدس قرآن درخانواده ها قابل تقدیر است.اما توجه به معنا و تأمل در آیات قرآن دریچه دیگری به قرآن است كه اثرات پایدار معنوی و تربیتی خاص خود را داراست.قرآن گذشته از جنبه سنتی و همیشگی توجه به آن، حفظ، قرائت و تقدس آیات و صفحات آن می تواند در جنبه های دیگری نیز مطرح شود.به حتم نه تنها در هر تاقچه خانه قدیمی قرآن یافت می شود، امروزه در كتابخانه های خانگی نیز قرآن حفظ و نگهداری می شود.قرآن می تواند همچون یك كتاب كه در برگیرنده دوران ها، نكات، آموزه ها و معانی بسیاری است، مطالعه شود.در بین و انحاء این مطالعه در خانواده می تواند برخی نكات آن مورد توجه و بحث قرار گیرد و بنابر استنباط ها و برداشت های مختلف به تضارب آراء گذاشته شود.
گذشته از این، قرآن دارای بخش زیبایی شناسی نیز هست.نحوه نگارش و پرداختن به قرآن، تا بعد معنایی و پنهان آیات و زبان قرآن می تواند ظرایف خاصی را یادآوری كند و از آنجا كه انسان ها بویژه در محیط خانواده نیازمند بعد هنری و توجه به ظرایف زندگی هستند، قرآن بهترین الگو در این زمینه است.
با این حال حضور قرآن تنها در چارچوب شخصی افراد خانواده مطرح نیست.قرآن نوعی همبستگی اجتماعی پدید می آورد كه تفكر افراد را از حوزه شخصی و منافع درونی به منافع گروهی و نیازهای دیگر افراد جامعه می كشاند. سفارش و توجه قرآن به تبادل آرا، دستگیری از مستمندان و توجه به اقشار ضعیف تر نوعی مشوق و كاركرد تربیتی را داراست كه خانواده ها و طبقات مختلف را به یكدیگر مربوط می كند و در این میان توجه به معانی قرآن می تواند به نتیجه اصیل تری ختم شود. چنانكه قرآن در نهایت هر امر نیك می كوشد نیكی و رستگاری را به عنوان یك امر درونی و نهادی در انسان ها پدید آورد.بدین ترتیب كسانی كه توجه بیشتری مبذول می كنند در نهایت به ابعاد شگفت آور تری می رسند.
طی این مراحل درنهایت می توان یك تحول بطنی در انسان ها پدید آورد.از سوی دیگر قرآن گذشته از برخی قسمت ها كه متناسب با اوضاع اجتماعی نزول قرآن و روحیات ابتدایی مردم آن زمان سعی در ارشاد و هشدار آنها دارد ولی در كل كوشیده است تا با زبان ملایم و انتخاب روشن مدارا و تأكید برخرد و فهم انسان ها، آنها را به گونه ای رشدیافته به سوی مفاهیم اصلی هدایت كند و از این طریق زمینه نوعی رشد و بلوغ فكری را در انسان ها پدید آورد.بدین ترتیب قرآن می توان بهترین الگوی تفاهم، مدارا و مهربانی و بزرگداشت خرد و فهم انسان ها قرار گیرد.
این سیر تكوینی از كودكی تا مراحل رشد و بلوغ و از توجه به نمادهای ظاهری قرآن تا تقدس و بركت قرآن و تا فهم معانی اصیل آن در طول سال های زندگی و مراحل مختلف زندگی افراد قرار دارد.بدین ترتیب می توان از پوسته به معنا رسید و همچنان كه قرآن بر سر مسافر گرفته می شود یا در گوش نوزاد خوانده می شود یا در سفره عقد و هفت سین نهاده می شود، اساسی برای درستكاری، پاكیزگی روحی، مدارا و تفاهم شود.اینجاست كه قرآن تنها در خانه نیست، ما خانه همیشگی و پایداری در دل قرآن بناكرده ایم.

گیاه دارویی جینگو بیلوبا  (Ginkgo Biloba)
*جینگو بیلوبا چه کار می کند؟ یک گیاه دارویی است که در درمان بیماری های زیر موثر است: مشکلات گردش خون سرخرگی، تصلب شرائین مغزی...
وبگردی
حمله با اتوبوس به مردم و مأموران پلیس در پاسداران
حمله با اتوبوس به مردم و مأموران پلیس در پاسداران - کی از دراویش گنابادی با اتوبوس به مردم و مأموران پلیس در خیابان پاسداران تهران / گفته میشود تعداد شهدای ناجا در حمله آشوبگران فرقه ضاله گنابادی و حامیان نورعلی تابنده به ۴ تن رسیده است.
اگر «عدم رویارویی با حریفان اسرائیلی» آرمان ماست چرا پنهانی و دزدکی؟
اگر «عدم رویارویی با حریفان اسرائیلی» آرمان ماست چرا پنهانی و دزدکی؟ - آنچه مشخص است جمهوری اسلامی ایران باید تصمیم مشخص و درستی درباره سیاست عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی بگیرد. دیگر نمی‌توان با این روش تعقیب و گریزی با این مسئله برخورد کرد. دیگر نمی‌توان ورزشکاران را از مقابله با کشتی‌گیران اسرائیلی باز داشت و در برابر رسانه‌های جهانی گفت به خاطر مصدومیت در میدان حاضر نمی‌شویم و در داخل جشن بگیریم که ما عزت‌مان را حفظ کردیم و...
خوشحالی عجیب معاون رئیس‌جمهور از افزایش هزینه سفر به خارج از کشور !
خوشحالی عجیب معاون رئیس‌جمهور از افزایش هزینه سفر به خارج از کشور ! - دولت - معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه نوسان قیمت ارز کلا آزار دهنده است، گفت: افزایش قیمت ارز به لحاظ محاسبه عددی هزینه تمام‌شده سفر به خارج از کشور را افزایش می‌دهد.
ویدئو / حضور خانواده مسافران هواپیمای یاسوج در محل حادثه
ویدئو / حضور خانواده مسافران هواپیمای یاسوج در محل حادثه - برخی از خانواده‌های مسافران هواپیمای تهران - یاسوج که صبح یکشنبه (۲۹ بهمن) در ارتفاعات سقوط کرد، در حوالی مناطق احتمالی وقوع حادثه حضور یافته‌اند تا از نزدیک در جریان عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیما قرار بگیرند. نیروهای حاضر در محل نیز برای آنها توضیح می‌دهند که چرا کار این عملیات با دشواری‌هایی مواجه است.
اسنادی که نشان می دهد فرودگاه یاسوج رادار ندارد
اسنادی که نشان می دهد فرودگاه یاسوج رادار ندارد - رضا رشیدپور در برنامه حالا خورشید از اسنادی رونمایی کرد که نشان می دهد، فرودگاه یاسوج علیرغم تکذیب مسئولان، رادار و تجهیزات کافی برای فرود امن هواپیماها ندارد. گفته می شود یکی از دلایل دخیل در سقوط هواپیمای تهران - یاسوج فعال نبودن رادار فرودگاه یاسوج بوده است.
سقوط «خرمشهر»، هواپیمایی که چندین سال زمین‌گیر شده بود!
سقوط «خرمشهر»، هواپیمایی که چندین سال زمین‌گیر شده بود! - رویدادی که در بطن آن، هواپیمای ATR شرکت آسمان قرار داشت که با کد EP-ATS رجیستر شده و مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان بر آن نام «خرمشهر» را گذارده بودند. نامی که هدف از انتخاب آن هرچه بوده، حتما یادآوری سقوط خرمشهر در ابتدای جنگ تحمیلی نبوده است. رویدادی که ساعاتی پیش بار دیگر رخ داد؛ این بار با سقوط هواپیمایی که خرمشهر نام داشت.
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد !
بدل ایرانی آنجلینا جولی رونمایی شد ! - شب گذشته مراسم اکران فیلم بلوک 9 خروجی 2 به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا و نیز فیلم شاخ کرگدن در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه - سخنرانی پرحاشیه احمدی نژاد در مقابل دادگاه بقایی