چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ / Wednesday, 23 May, 2018

نقش روابط عمومی در خودشناسی سازمانها


نقش روابط عمومی در خودشناسی سازمانها
● بتول جابرها
«انجمن روابط عمومی ایران» روزهای پایانی سال ۱۳۸۶، سمیناری متفاوت از دیگر سمینارهای خود را با عنوان «نقش روابط عمومی‌ها در خودشناسی سازمانها» برگزار کرد.
بر پایه اندیشه‌های ارائه شده در این سمینار، ضروری‌ است روابط عمومی‌ها به سرعت در باز تعریف مفهوم روابط عمومی برآیند، سپس فلسفه وجودی روابط عمومی در سازمانها براساس این بازتعریف مفهومی، تبیین شود، و در نهایت، وظایف، نقش و کارکردهای روابط عمومی را برپایه این تعریف و فلسفه وجودی، تعیین کنند.
افزون بر این همه، اندیشه‌ها و افکار تازه‌ای را روابط عمومی‌ها در این‌باره جستجو کنند، نگرش خود را تغییر دهند، مهارتهای تازه‌ای فراگیرند و درپی کسب مهارتهای جدیدی برآیند که تا پیش از این ضرورتی به آن نبود.
پرویز درگی، عضو هیأت علمی دوره کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی، مولف و مترجم کتاب بازاریابی، سخنران این سمینار بود که در تالار حرکت سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، آرا و اندیشه‌های خود را در جمع اعضای روابط عمومی سازمانها، وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و ... ایراد کرد.
حاصل دیدگاههای او را شاید بتوان به اختصار چنین معرفی کرد:
ـ بازاریابی وارد عرصه روابط عمومی شده‌است.
ـ برندسازی از جمله مهمترین موضوعات بازاریابی است که در دنیای امروز با شتاب فراوان از سوی شرکتها و سازمانها و حتی دولتها پیگیری می‌شود.
ـ برند؛ یعنی خوشنامی و مدیریت خوشنامی همان مدیریت برند است.
ـ برندسازی اکنون وظیفه روابط عمومی است.
_ دیگر نمی‌توان تنها با تکیه بر تبلیغات، یک نام تجاری (Brand) جدید را به بازار عرضه کرد.
آنچه درپی می‌خوانید، گزیده‌ای از آنچه سخنران – که خود مترجم کتاب کسب و کار نامهای تجاری است - در این سمینار مطرح کرد.
● برند؛ یعنی خوشنامی
تعریف برند (Brand) آغازین گفتار سخنران این سمینار بود که گفت:
تاکنون برای برند، تعاریف متنوعی از سوی مؤلفان و مترجمان کتابهای بازاریابی ارائه شده‌است که با آن آشنائید، نظیر نام و نشان تجاری، هویت و انگ تجاری.
«اعتبار»، «حیثیت» و «آبرو» معانی دیگری است مبتنی بر برداشت‌های نخستین من از این واژه پرمعنا. با وجود این، بهترین معادل اینجانب برای این واژه در پیکره مفهومی بازاریابی، «خوشنامی» است.
دلیل اینجانب نیز متکی بر واقعیت کنونی عصر پررقابت است که سازمانهای پرآوازه، تلاش و کوششی وافر و همه جانبه مبذول می‌کنند تا بتوانند در منظر و نگاه مشتریان به قله رفیع خوشنامی دست یابند؛ زیرا در پرتو چنین صعود افتخارآمیزی است که می‌توانند هزاران مشتری وفادار را برای کالاها و خدمات خود تا سالیان متمادی مجذوب کنند.
ویژگی عصر پررقابت، به پدیدآیی و رشد مفهوم «مردم سالاری مصرف کننده» انجامیده‌است. آیا می‌دانید چنین مفهومی، چه نقشی برای تولیدکنندگان قائل است و چه جایگاهی را از آن مشتریان می‌داند؟
● مردم سالاری مصرف کننده چیست؟
دوره بازارهای انحصاری به‌سر آمده ‌است و اکنون بازاریابی رقابتی جایگزین بازارهای انحصاری شده‌اند. امروزه در بازارها، مردم سالاری مصرف کننده حاکم است و مصرف کنندگان انتخاب‌های متعددی دارند. در این بازار، «مشتری» بیش از تولید‌کننده اهمیت دارد. اوست که انتخاب می‌کند کدام کالا و خدمات را از چه کسی بخرد. کافی است، مشتری، کالایی را انتخاب نکند، آنگاه چرخه تولید با تمام دستگاهها و نیروی انسانی آن از گردونه خارج می‌شوند. به همین دلیل است که سالها پیش برای «مشتری» نام و نشان برگزیدند. اروپایی‌ها گفتند: مشتری رئیس است. ژاپنی‌ها گفتند: مشتری خداست. اما ایرانیان واژه‌ای زیباتر برگزیند و آن «ارباب رجوع» بود.
به‌نظر می رسد حتی در همان بازارهای انحصاری، رفتارهای نامطلوب با «ارباب رجوع» یا مشتریان، لطمه‌‌های جبران ناپذیری به سازمانها، شرکتها و حتی دولتهایی زد که قدرت حیرت‌انگیز مراجعان یا «ارباب رجوع» را نادیده گرفتند.
اکنون نیز سازمانهایی از اعتبار، آبرو و خوشنامی بهره‌مندند که توانستند رفتار متناسب با شأن «ارباب رجوع» را رعایت کنند.
با چنین نگاهی باید پرسید کدامیک از ارکان سازمان وظیفه دارد «خوشنامی» را در سازمان توسعه دهد؟
● گسترش خوشنامی در سازمان برعهده کیست؟
این پرسش را سخنران این سمینار با تکیه بر تعریف مؤسسه روابط عمومی انگلستان، پاسخ داد و گفت: مؤسسه روابط عمومی انگلستان در تعریف وظایف روابط عمومی می‌گوید: روابط عمومی، مجموعه فعالیتهایی است که با هدف حفظ و توسعه خوشنامی (Reputation) سازمان صورت پذیرد.
بدین‌رو با چنین نگاهی می‌توان گفت: مدیریت خوشنامی همان مدیریت برند است.
اکنون به دو وظیفه از وظایف خطیر روابط عمومی باید پرداخت که هردو به مدیریت «خوشنامی» می‌انجامد:
۱) گسترش خوشنامی شرکت
۲) خنثی کردن شایعات بد علیه شرکت
بدین ترتیب می‌توان تعریفی تازه از روابط عمومی ارائه کرد. روابط عمومی مترادف است با حفظ و توسعه خوشنامی و آن برآیندی است از آنچه شما می‌گوئید، عمل می‌کنید، و دیگران درباره شما می‌گویند.
چگونه می‌توان حفظ و توسعه خوشنامی را تحقق بخشید؟ این پرسشی است که باید درباره آن تأمل کرد و برای آن پاسخ یافت.
حفظ و توسعه خوش‌نامی: کمتر حرف بزن، بیشتر عمل کن
پیتر دراکر، پدر علم مدیریت، در آخرین روزهای عمرش، آموزه‌ای دارد که می‌گوید: کمتر حرف بزن، بیشتر عمل کن.
آموزه دراکر قرابت نزدیکی با آموزه‌هایی دارد که ما از ادیان باستانی شنیده و به‌یاد داریم. آنجا که زرتشت با عنوان گفتار نیک، پندار نیک، کردار نیک راهنمایی‌هایی دارد. به‌نظر می‌رسد با چنین آموزه‌هایی می‌توان مسیر و جهت اصلی خویش را تعیین کرد. انطباق با چنین آموزه‌هایی باعث خواهد شد «مشتریان» و یا «ارباب رجوع» در هنگام ورود به سازمانها و شرکتها با «شمیم خوشنامی» روبرو شوند.
آنچه شایسته است در این میان به آن اشاره‌ای گذرا کرد، میزان انطباق بیشتر با آموزه‌های مزبور، میزان خوشنامی سازمانها، شرکتها و مؤسسات را رقم خواهد زد و دوری از این آموزه‌ها باعث خواهد شد به رغم تلاشهای فراوان در آراستگی ظاهری سازمانها، نصب صندوقهای شکایات و پیشنهادها، ... همچنان با اقبال «ارباب رجوع» یا مشتریان روبرو نشویم.
چه باید کرد تا شمیم خوشنامی در سازمان پراکنده شود؟ پاسخ این پرسش را باید در طیف مسئولیت روابط عمومی جستجو کرد.
● طیف مسئولیت روابط عمومی
طیف مسئولیت روابط عمومی به شدت تحت تأثیر مهارتهای خاص و حجم و نوع منابعی است که به آن نیاز است و در نهایت روش مدیریتی روابط عمومی را تعریف می‌کند. از این رو ضروری است روابط عمومی‌ها برروی موضوع آموزش نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کنند.
دلیل این سرمایه‌گذاری برروی آموزش نیز آشکار است؛ زیرا «آموزش» به یادگیری می‌انجامد و یادگیری به تغییر رفتار، با چنین نگاهی «آموزش» تنها ابزاری است که برای تغییر رفتار به آن نیاز داریم.
آنچه باید در اینجا بدان پرداخت، عرصه‌های فعالیت روابط عمومی است که همگی باید در راستای مدیریت خوشنامی قرار گیرد.
این عرصه‌ها عبارتند از:
▪ مسائل اقتصادی و ستادی
▪ امور حکومتی و دولتی
▪ ارتباطات بازاریابی
▪ ارتباطات درون سازمانی
▪ روابط اجتماعی.
برای مثال، حکومتی که مقتدر و توانمند باشد، اما نتواند خود را در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای، و بین‌المللی به خوبی معرفی کند، قطعاً با مشکلاتی روبرو خواهد شد و این مستلزم آگاهی از طیف مسئولیت روابط عمومی و مهارتهایی است که افراد روابط عمومی باید در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی واجد آن باشند.
همچنان‌که در بازاریابی، سه هدف مهم باید پیگیری شود:
۱) شناسایی بازار
۲) شناساندن خود به بازار
۳) جلب رضایت ذی‌نفعان به سازمان.
در روابط عمومی نیز باید دید که کدام بازار یا بازارها باید شناسایی شود، چگونه باید خود را در این بازار یا بازارها بشناسانیم، و چگونه می‌توان رضایت ذی‌نفعان را جلب کرد. قطعاً در اینجا با مهارتهایی روبرو خواهید شد که با نقشهای پیشین روابط عمومی متفاوت است،‌ از این‌رو کسب چنین مهارتهای تازه و جدیدی یک ضرورت جدی و اساسی است، اگر بپذیریم برای خوشنامی دولتها، سازمانها و شرکتها، روابط عمومی وظیفه بنیادی و اساسی دارد.
نقش مؤثر روابط عمومی در برقراری ارتباطات درون سازمان و برون سازمان، به خوبی قابل تفکیک است.
به این ترتیب اجرای وظایف مشتری مداری و فراتر از آن مشتری نوازی در درون سازمان و تسری آن به بیرون سازمان از وظایف روابط عمومی است. روابط عمومی باید تمامی ابعاد سازمان را پوشش دهد، به‌گونه‌ای که تنش‌های درون سازمانی را حل کند، و از سوی دیگر بکوشد تعارض‌های بیرون سازمان را به‌ حداقل برساند و برای درک بهتر کافی است به این پرسش پاسخ دهیم که ارتباط بازاریابی و روابط عمومی باید چگونه باشد؟
● چگونگی ارتباط بین بازاریابی و روابط عمومی
بازاریابی، کسب رضایت مشتری به شیوه‌ای سودآور است، و روابط عمومی بستر خوشنامی شرکت است. تعامل شایسته بین این دو، به جذب، نگهداری و رشد دادن مشریان می‌انجامد.
صاحبنظران برجسته بازاریابی با قاطعیت اعلام می‌کنند شاهد یک چرخش اساسی از بازاریابی تبلیغات محور، به بازاریابی روابط عمومی محور هستیم. دلیل آن نیز روندی است که در سالهای اخیر در ارتباط با مشتریان دیده می‌شود. این روند چنین است:
۱) کمرنگ شدن تبلیغات
۲) پررنگ شدن نقش روابط عمومی
پژوهش‌های فراوانی این دو روند را تأیید می‌کنند. این پژوهش‌ها نشان می‌دهند مردم از تبلیغات خسته شده‌اند. دلیل این خستگی نیز افزایش حجم تبلیغات است. شما این خستگی و دلزدگی را می‌توانید در بین تماشاگران فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های تلویزیونی از نزدیک مشاهده کنید. حتماً دیده‌اید به هنگام تماشای فیلم سینمایی و یا سریال‌های تلویزیونی، درست در لحظه هیجانی فیلم، به یک‌باره تبلیغات پخش می‌شود. علاقه‌مندانی که این فیلم آنان را مجذوب کرده‌است و فیلم را دنبال می‌کنند، احساس تنفر و ناراحتی از این «قطع فیلم» دارند که به مجرد پخش تبلیغ، گاه این میزان ناراحتی و تنفر خویش را به آن کالا یا خدمات تبلیغ شده نسبت می‌دهند. به نظر می‌رسد در چنین وضعیتی، آن کالا یا خدمات کمتر با استقبال خرید از سوی مشتریان روبرو شود؟ بویژه در جامعه ایرانی ما که افکار و احساسات خود را غالباً در طول روز به صورت شفاهی در گفت‌وگوها، در مکالمات تلفنی، بارها و بارها نقل می‌کنند، چنین کالاها و خدماتی خواه‌ناخواه مسیر دشواری را برای فروش طی خواهند کرد.
به همین دلیل و سایر دلایل است که تبلیغات برای برندسازی، نتوانست نقش موفقی را ایفا کند. اکنون این نقش به روابط عمومی‌ها واگذار شده‌است. روابط عمومی، اطلاع رسانی است. روابط عمومی، تبلیغ نیست. روابط عمومی تحلیلی است که دیگران از عملکرد ما دارند. عملکردی را «ارباب رجوع» یا «مشتریان» از ما می‌پسندند که در آن به شأن و جایگاه مشتریان احترام گذاشته شود. این عملکرد حاصل گفتار ما نیست بلکه، بیش از همه مرهون رفتار ماست و حاصل انطباق ما با آموزه‌هایی است که می‌گوید کمتر حرف بزن، بیشتر عمل کن. حال باید دید چگونه شرکتها می‌توانند خود را به «ارباب رجوع» یا مشتریان بشناسانند.
● ابزارهای روابط عمومی برای تحقق و گسترش خوشنامی
پرویز درگی، سخنران این سمینار، در پاسخ به این پرسش که چگونه شرکتها می‌توانند خود را به ارباب رجوع یا مشتریان بشناسانند، چنین گفت:
۱) نیروهای صف
۲) نشانه‌های برند و کارکرد فرهنگ گسترش برند
۳) محصول (کالا –خدمت»
نیروی انسانی هر سازمان را به دو طیف تقسیم بندی می‌کنند:
۱) نیروهای ستادی
۲) نیروهای صف
نیروهای صف، نیروهای اجرایی هستند که «ارباب رجوع» یا «مشتریان» در نخستین ورود به سازمان با‌ آنها روبرو می‌شوند. تجربه نشان می‌دهد این نیروها باید افرادی برون‌گرا باشند، افرادی که دوست دارند با مردم یا ارباب رجوع ارتباط داشته باشند. این نیروها از ارتباط بیشتر با مردم لذت می‌برند، برای پاسخگویی به مردم آمادگی بیشتری دارند، از تماسهای تلفنی بیشتر لذت می‌برند، تمایل بیشتری برای گفت‌وگو و راهنمایی دارند.
درست برعکس، نیروهای ستادی فعالیت متمرکز بدون ارتباط با ارباب رجوع را ترجیح می‌دهند. همچنین اشخاصی که در آزمایشگاهها فعالیت می‌کنند، علاقه‌ دارند ساعتهای متمادی بدون گفت‌وگو، یک فعالیت علمی را دنبال کنند، حسابدارها نیز چنین روحیه‌ای دارند، آنها حاضرند ساعت‌های فراوانی را برای محاسبه اعداد صرف کنند، درحالی‌که گفت‌وگوهای طولانی مانع از انجام فعالیت‌هایشان می‌شود.با چنین درکی، قطعاً نیروهای صف در روابط عمومی باید از گروه برون‌گرا باشند. در غیر این‌صورت، پرسشها و سوالات متنوع «ارباب رجوع» آنان را آزرده خاطر می‌سازد.
با چنین نگرشی در می‌یابیم روابط عمومی موظف است در انتخاب نیروهای استخدامی، تجدیدنظر قطعی کند.
تنها دانش روابط عمومی نمی‌تواند یک روابط عمومی کارآمد برای سازمان پدید آورد. در کنار این دانش، علاقه‌ و گرایش به «ارتباطات انسانی» وجه تمایز روابط عمومی‌هایی است که گسترش خوشنامی را وجهه همت خویش قرار داده‌اند.
دولت سنگاپور در سال ۲۰۰۳ برای استخدام پرسنل میز پذیرش فرود‌گاه‌ها و گمرکات توجه اساسی کرد. آنان دریافتند نیروهای برون‌گرا که قادرند لبخند را در سیمای خویش آشکار سازند، به نحو شگرفی بر رفتار توریست‌ها اثرگذارند. پس‌از استخدام و آموزش این نیروها، موفقیت گردشگری در سنگاپور باعث در‌آمدزایی فراوان برای این کشور شد.
باید تأکید کرد روابط عمومی یک رشته حرفه‌ای است که شما نمی‌توانید آن را به هر کسی بسپارید که برای این رشته آمادگی‌های اولیه را ندارند.
۱) در این راه باید نیروهای شایسته را انتخاب کنید.
۲) بر روی آموزش ایشان سرمایه‌گذاری کنید.
۳) نظارت و کنترل شایسته‌ای در راستای مشتری نوازی داشته باشید.
پرویز درگی، سخنرانی خود را در پایان با ۳ نکته به پایان برد و گفت: تمام کارکردهای شرکت نظیر تولید، مالی، روابط عمومی و ... برای این به‌وجود آمده‌اند که در خدمت کارکرد بازاریابی و مشتری نوازی قرار گیرند.
روابط عمومی، علم و هنر به دست‌آوردن اعتماد افراد ذی‌نفع در سازمان و استفاده بهینه از آن است.
هدف اصلی روابط عمومی، ساختن نام تجاری است. اگر نتوانید یک نام تجاری قدرتمند بسازید، همه کارکردهای دیگر، هرقدر هم که خوب ایفا شوند، به موفقیت یک شرکت کمکی نخواهند کرد.‌


منبع : ماهنامه تدبیر

مطالب مرتبط

۱۱ قانون اصلی برای ارتباطات انسانی

۱۱ قانون اصلی برای ارتباطات انسانی
دانستن چگونگی رفتار با مردم به اندازه شایستگی های فـنـی و مـدیریتی اهمیت دارد. به بدترین کارفرمایی که تـا حـال داشـتـه ایـد فـکر کـنـید. بـیـاد آوریـد کـه چطـور فقدان مهارتهای رفتار با دیگران در او باعث دلسردی و عدم بهره وری دیگران و خروج شما با نا امیدی گردید.
یک انسان موفق نیمی کارمند است، نیمی سیاستمدار. او می داند کار کردن با دیگران بخصوص در دنیای کنـونـی کـه مملو از انسانهای دمدمی مزاج و زود رنج اسـت، روال ارتباطی خاصی را می طـلبد. او سـخـن یـکـی از بــزرگان جامعه شناس کـه "هنـگـام برخورد با مردم بخاطر داشـته باشید با مخلوقات منطق طرف نیستید،بلکه با مخلوقـات احـساسـات، مـوجوداتـی که سرشار از تبعیض، روحــیات پیشداوری و تعصب می باشند، و با غرور و خودبینی دست بگریبانند طرف هستــید،" را مد نظر دارد.
در ایـن قسمت برخی از قـوانـیـن اصـلـی ارتـبـاطات انـسانی در فضای کاری را مشاهده میکنید. برای مهارت یافتن در آنها، باید این قوانین را جزئی از خود درآورید.
۱) دیگران را با نام صدا بزنید
این خوشایند ترین صدا برای گوش هر کسی است. وقتی نام فردی را بکار می برید، در حقیقت پیغام خود را به صـورتی اختصاصی و تـنها برای شـخـص او مبـدل مـی سـازیــد. همچنین علاقمندی و میزان اهمیت شما را نسبـت به فرد میـرسـاند. این یک ابزار ساده فریبنده برای کاستن از جبهه گری های شخص می بـاشـد چـرا که یک نوع وجه ضمان و تـعهــد بـوجود می آورد. جملات خود را با اسامی افراد آمیـخته، و بـا سـؤالاتــی نــظـیـر، "علی، امروز خوب هستی؟" آغاز کنید.
۲) اشتباه خود را بپذیرید
ممکن است تصورکـنید که اگر اشتباهی که مرتکب شده اید را بگردن نگیرید، وجهه خود را از دست خواهید داد. این کار درست نیست. اعتراف به اشتباهات در مـحیط کـار یکی از ستوده ترین اعمال است چون اندک افرادی مبادرت به آن می نـمایـنـد. بـیـامـوزیــد که چـگونه تـکبـر و خـودخـواهـی را کنار گذاشته و بپذیرید که کامل نیستید. فقط در این کـار زیاده روی نکنید مثلا لازم نـیست با عذرخواهی های فـراوان در جـلسـات اقـدام به بیان اشتباهات خود نمایید. یک جمله "من اشتباه کردم و متوجه آن میشوم،" کفایت میکند.
۳) دیگران را با معیارهای بالا درنظر بگیرید
اندک افرادی در بین ما، که معمولا عقل کل خطاب میگردنـد، بـنـظر می رسد اینگونه فکر میکنند که هیچ کسی جز خودشان قادر به انجام صحیح امور نمیباشد. جزء این گروه از افراد نباشید. به قابلیتهای دیگران اعتماد کنـید. در واقـع به آنـهـا در انـجام دادن کارها به بهتریـن وجـه ممـکن اطـمـیــنان داشتـه بـاشید. ایـن به مـعنای داشتن انتظارات بیش از حد نیست. باور داشتن یک فرد او را تشـویـق بـه انـجـام کـارها با حداکثر توان نموده و از نا امیدی جلوگیری بعمل می آورد.
۴) علاقه ای صادقانه و صمیمی از خود نشان دهید
"کارها خوب پیش میره علی جان؟خوبه، میشه این پرونده ها رو برام چک کنی؟" این به معنای ابراز علاقه نبوده و بیشتر به دوستی خاله خرسه شباهت دارد. هر فردی در دفتر کار شما دارای سابقه ای غنی از علایق، تجارب و سلایق می بـاشد. حـتـی اگر نقطه اشتراکی با هم ندارید، در مورد اطرافیانتان اطلاعات کسب کنید.
اگر یکی از همکاران شما گفت که شرکت در گیم های آنلاین را دوست دارد، در مورد آن از او سؤال نمایید-- حتی اگـر بـرای شـما جالب نیست. نه تنها میتوانید چیز جدیدی یاد بگیرید، اگر در آینده به آن گرایش پیدا کنـیـد، از امتیازاتـی برخوردار خواهید گشت. مردم دوست دارند که دیگران آنها را بخاطر داشته باشند.
به سخن خود مشغول بوده و بدانید چه وقت باید آنرا بیان کنید...
۵) از دیگران تعریف و تمجید نمایید
فقط نگویید "خوب بود." در مورد تعریف خود صریح تر بوده و نشان دهید که در مورد آنچه که فرد در حقیقت انجام داده آگاهی دارید. "علی، تـو خیـلی خوب جلسه را اداره کردی بخصوص وقتی هـمـه از مسیـر مـوضوع اصـلـی منـحرف شده بودند،" این یک مثال خوب است. در عین حال سعی کنید به ندرت و فقط زمانی که واقـعا نـیـاز است انتقاد نمایید. انتقاد را طوری بیان کنید که مانند یک نصیحت سازنده از طرف دوسـتـی قـابـل اعـتـمــاد در نظر گرفته شود.
۶) مراقب حرفهایتان باشید
اگر تصمیم پیگیری کاری را ندارید، نگویید که آن را انـجـام خواهید داد. اعتبار شما ارتباط تنگاتنگی با کلامتان دارد. اگر به قول خود عمل نکنید، در مـورد کـارهـای بـزرگ بـه شـما اعتماد نشده و در نتیجه پیشرفتی نخواهید کرد.
۷) قدردانی و سپاسگزاری کنید
اگر فـردی لـطفـی به شما کرد، و یا برای انجام کاری برای شما از خواسته خود گذشت، مطمئــن گردید کـه بـه این سـعی و تـلاش آگـاه شوید. شما بخودی خود مستحق لطف نـبـوده و کسـی بــه شما بدهکار نیست. اگر مورد لـطـف واقـع شـدید، تـشـکر نـمـوده و درعوض مقابله بمثل کنید.
۸) با فکر و با ملاحظه باشید
هـرگز تـصور نـکیند که دیگران سخنان شما را مساعد و ارزشمند تلـقـی خـواهـنـد کـرد. برخی افراد بصورت طبیعی تک تک کلماتی که شخص بـیـان می کنـد را بـرای یـافــتن یک رودررویی شخصی مورد جستجو قرار می دهند. شما نمی تـوانیـد اینگونه افراد را تغییر دهید، اما قادرید نزد آنها حرف های خود را با دقت سازمان دهی نمایید. پیش از صحبت کـردن فکر کنید و مطمئن شوید که هیچ ابهامی که باعث سوء تعبیـر شـود در سـخـنـان شما وجود ندارد.
همچنین میتوانید سـعی در فهمیدن نقطه نظرات دیگران نمایید تا از بروز سوء تفاهمات ممانعت بعمل آورید. ممکن است عمیقا" اعتـقـاد بر حـقانـیـت خـود داشـتـه باشید، اما متوجه گردید که دیگران به همین منوال درباره عقاید و باورهایشان می اندیـشند. شما باید نظرات آنها را محترم شمرده و ببینید چرا آنها اینگونه فکر میکنند. بجای مـشاجره از دیگران بخواهید در مورد مواضعشان توضیح دهنـد. مجـبـور نیـستـید مـوافــقت کنید، اما میتوانید بگویید، "من متوجه هستم شما چه می گویید."
۹) از خود گذشتگی کنید
گه گاهی از مکان شغلی خود خارج شده و به دیگران در کـارهـایشـان کـمک نمایید. این عمل را بدون اینکه از شما درخواست شود انجام دهید. گفتن، "کمک لازم نـداری؟" یــک تاثیر دوگانه در پی دارد. ابتدا، شما دیگران را تشویق بـه از خـود گـذشتـگی نـمـوده و در نتـیـجـه مـحیـط کـاری مثـبـت تـری ایـجاد خـواهد شـد. دوم، بـرای خود لطفی متعاقب را خریداری میکنید، چرا که مهربانی همیشه بازمیگردد.
۱۰) متواضع و فروتن باشید
تلاشهای مشهود برای تحت تاثیر قرار دادن همکاران و اشخاص مافوق نـتـیجه عکس به همراه خواهد داشت. هیچکس آدم خودنما را دوست ندارد. اگر میــخواهید کمالات شما تـوسـط دیـگران تصدیق شوند، کافی است تمرین بردباری بیشتری بنمایید. کامیابیـهای شما زمانی مصداق واقعی پیدا میکنـند کـه اجازه دهید دیگران خود متوجه آنها گردند نه اینکه مرتب صحبت از آن بمیان آورید.
۱۱) به حفظ آبروی دیگران کمک کنید
هـر کسی اشتباه می کـنـد. بــه دفعه قبلی که اشتباهی خجالت آور مرتکب شدید فکر کنید. دوست نداشتید کسی بیـایـد و اشـتـباه شـمـا را کـوچـک جلوه داده و از جدیت آن بکاهد؟ پس همین کار را شما در مورد دیگران انجام دهید. با خنـدیـدن به اشتباهی که شخص ( نه با خندیدن به خود شخص ) مرتکب شده بهمراه ضربه ای دوستانه به شانه هـای او از پریشانیش کاسته و بگویید، "این برای بهترین افراد این شـرکـت هـم مـمـکـن است پیش بیاید." با این کار به او و به دیگران اطمینان میدهید که دنیا به پایان نرسیده است. اگر مـــناسب است، بجای جلب توجه بی مورد نسبت به اشتباه رخ داده، هیـچ چیزی نگویید.
● پاکسازی میدان مین
محیط کاری می تـواند میـدان میـنی از اشـخاص زود رنـج و احـساساتـی بـاشــد. دارای خصوصیات خود بودن آن را خنثی نمی کـنـد. بـا دانسـتـن قـوانـیـن بـرخـورد بـا دیـگـــران سیاستمدارترین فرد محل کار خـود بـاشـید. امـروزه، کـارمنــدانی که از روابط انسانی به بهترین وجه آگاهی دارند، مناسب ترین افراد برای مدیریت محسوب میگـردند. کـارفرمای شما احتمالا این موضوع را دانسته و به آن توجه خواهد کرد.

وبگردی
نخل طلای کن در فرودگاه به جعفر پناهی رسید
نخل طلای کن در فرودگاه به جعفر پناهی رسید - عوامل فیلم «سه رخ» با استقبال جعفر پناهی به ایران بازگشتند و جایزه جشنواره فیلم کن را به او رساندند. جعفر پناهی به همراه نادی ساعی ور، برای فیلم "سه رخ" جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم کن امسال را دریافت کردند اما به دلیل آنکه پناهی ممنوعیت قانونی برای خروج از کشور داشت، موفق به حضور در جشنواره و دریافت جایزه نشد.
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد!
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد! - در ادامه حضور چهره های شناخته شده در کمپین "خانم گزارشگر"، این بار آزاده نامداری مجری تلویزیون تلویزیون اقدام به گزارش فوتبال کرد. او برای این کار بازی خاطره انگیز ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را انتخاب کرده است که گزارش ضعیف او با انتقادات فراوانی مواجه شده است، تا حدی که وبسایت مربوط به این کمپین ویدئوی گزارش این او را از سایت حذف کرد.
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی - عکسی از حضور سید ابراهیم رئیسی در مراسمی ویژه منتشر شده است که گفته می شود متعلق به کنفرانس افق نو در مشهد بوده است. در این عکس حرکات عجیب خانمی با لباس های قرمز، چفیه بر گردن و پرچم در دست در مقابل ابراهیم رییسی به چشم می خورد که توجه کاربران بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرده است!
ویدئو / مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران
ویدئو / مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران - مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران با حضور اصحاب هنر و ورزش یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم که با حضور بازیکنان و کادر فنی تیم ملی به همراه اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال انجام شد، از سرود رسمی تیم ملی ایران رونمایی گردید.
ویدئو / دیدار ملی‌پوشان فوتبال ایران با روحانی
ویدئو / دیدار ملی‌پوشان فوتبال ایران با روحانی - رئیس جمهور در دیدار با ملی‌پوشام فوتبال ایران از بازیکنان و کادر فنی تقدیر کرد. در این مراسم پیراهن شماره ۱۲ تیم ملی فوتبال کشورمان به حسن روحانی اهدا شد.
حمله ماموران شهرداری به پلیس راهور!
حمله ماموران شهرداری به پلیس راهور! - حمله ور شدن ماموران سد معبر شهرداری به ماموران راهنمایی رانندگی
دستگیری معروف ترین شرور تهران، در ۵۰۰ متری مرز ترکیه
دستگیری معروف ترین شرور تهران، در ۵۰۰ متری مرز ترکیه - شرور سطح یک که در آخرین اقدام خود یکی از دوستانش را در منطقه ولنجک به قتل رسانده بود؛ در ۵۰۰ متری مرز ترکیه دستگیر شد.
لحظه ریزش وحشتناک کوه در جاده هراز!
لحظه ریزش وحشتناک کوه در جاده هراز! - ریزش ناگهانی کوه که توسط مسافران به ثبت رسیده است...!
همسر محسن افشانی با ریش و سبیل در استادیوم آزادی دستگیر شد
همسر محسن افشانی با ریش و سبیل در استادیوم آزادی دستگیر شد - قبل از شروع بازی تیم‌های پرسپولیس و الجزیره یکی از بازیگران سینما کشورمان قصد داشت به همراه همسرش وارد ورزشگاه آزادی شوند که این دو نفر توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند.
فیلم | خسرو معتضد: جسد مومیایی قطعا متعلق به رضاخان است
فیلم | خسرو معتضد: جسد مومیایی قطعا متعلق به رضاخان است - فیلم - در ویدئوی زیر بخشی از صحبت های خسرو معتضد، مورخ را می شنوید که نتیجه تحقیقاتش را درباره مومیایی پیدا شده در حرم حضرت عبدالعظیم بیان می کند.
پهلوانان این روزهای ما
پهلوانان این روزهای ما - تصویری زننده و به شدت ناراحت کننده بر جا مانده از مسابقه انتخابی تیم ملی کشتی ایران که به کتک کاری و جنجال کشید. خانواده عبدولی باز هم پای ثابت این درگیری بود که چهره ورزش پهلوانی ایران را تیره کرد
(ویدئو) تشویق اصغر فرهادی در جشنواره کن توسط بزرگان سینمای جهان
(ویدئو) تشویق اصغر فرهادی در جشنواره کن توسط بزرگان سینمای جهان - در این ویدئو تشویق اصغر فرهادی و پنه لوپه کروز، خاویر باردم و دیگر عوامل فیلم «همه میﺩﺍنند» در جشنواره کن توسط بزرگان سینمای جهان را مشاهده می‌کنید.
فیلم حجوم داعشی‌های حاتمی کیا به یک مرکز خرید و وحشت و اعتراض مردم
فیلم حجوم داعشی‌های حاتمی کیا به یک مرکز خرید و وحشت و اعتراض مردم - عوامل فیلم «به وقت شام» روز گذشته با حضور عجیب و رعب آور در پردیس سینمایی کوروش مردم را وحشت زده کردند. در این حرکت تبلیغاتی بازیگران نقش داعش، با گریم و پوشش داعشی ها، سوار بر اسب راهی پردیس سینمایی کوروش شدند و با حضور در مرکز خرید و فودکورت مجموعه، رفتارهای عجیبی نشان دادند که باعث وحشت و اعتراض مردم شد.
تصاویر مخفی از بزرگترین مرکز فروش مواد مخدر در جنوب تهران / فیلم
تصاویر مخفی از بزرگترین مرکز فروش مواد مخدر در جنوب تهران / فیلم - این گزارش حاوی تصاویری از بزرگترین مرکز فروش و مصرف مواد مخدر در جنوب شرق تهران است که مخفیانه ضبط شده‌است.
کشتار اسب‌های کولبران / فیلم
کشتار اسب‌های کولبران / فیلم - متاسفانه طی یک ماه گذشته دستکم سه نوبت و هر نوبت دستکم 30 اسب باربر متعلق به کولبران در جنگل میرآباد شهرستان اشنویه با شلیک گلوله از پای درآمده‌اند.
سید احمد خمینی معمم شد
سید احمد خمینی معمم شد - سید احمد خمینی فرزند آیت‌الله سید حسن خمینی در حضور جمعی از علما و پدر و پدربزرگ خود در حسینیه جماران معمم شد.
دختران پرسپولیسی با ریش و سبیل در ورزشگاه آزادی!
دختران پرسپولیسی با ریش و سبیل در ورزشگاه آزادی! - امروز عکسی از 5 تماشاگر بازی روز گذشته در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد 5 دختر جوان با گریم‌های عجیب و حرفه‌ای خودشان را به عنوان پسر جا زده و وارد ورزشگاه شده‌اند.
اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت
اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت - از ملتی که ستون فقراتش شکسته انتظار مقاومت دارید؟ بسیاری از کشور فرار کردند یا جای فرار خود را فراهم آوردند اما ما جای فرار نداریم
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!