چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

فرانکو کلمبو و تمرینات قدرتی


فرانکو کلمبو و تمرینات قدرتی
۱) اجازه ندهید مقدار وزنه‌ای که قرار است جابه‌جا کنید شما را بترساند. در عوض روی آن‌چه می‌خواهید انجام دهید تمرکز کنید. سپس با تمام قدرت در جهت اجرای آن تلاش کنید. البته قبل از شروع از گرم بودن تمام عضلات خود اطمینان حاصل کنید.
۲) به یاد داشته باشید که در حرکت پاورلیفتینگ چندین گروه عضلانی هم‌زمان به کار گرفته می‌شوند، بنابراین در طول اجرای حرکات تمامی عضلات را منقبض کنید و آنها را در دامنه حرکت درگیر کنید. هرگز حرکاتی را که هنوز نمی‌دانید روی کدام گروه عضلانی اعمال فشار می‌کنند را انجام ندهید.
۳) قبل از تمرین، از خوردن شکر و قند به ویژه محصولات تصفیه‌شده آن خودداری کنید. این‌گونه مواد باعث تولید انرژی زودگذر می‌شوند. بهتر است که قبل از تمرین (۲ الی ۳ ساعت قبل) یک وعده غذائی پر کربوهیدرات میل کنید تا انرژیتان حین تمرین تأمین شود. بدین‌شکل مدت‌زمان بیشتری سوخت بدن فراهم است و بنابراین قدرتتان در طول تمرین بالا خواهد بود.
۴) بهترین زمان تمرین به‌نظر من در محدوده ۳۰/۲ الی ۳۰/۴ بعدازظهر می‌باشد اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید در ساعات مذکور به باشگاه بروید بهتر است قبل از جلسه تمرین یک وعده سبک بخورید و حدود یک ساعت استراحت کامل کنید تا در روز بعد احساس نشاط و سرزندگی کنید.
۵) به بدن گوش دهید. زمانی‌که سطح انرژی بدنیتان پائین است به خودتان فشار زیادی وارد نکنید. اما اوقاتی که می‌بینید انرژی خوبی دارید می‌توانید با شدت تمرین کنید و این مورد را باید همیشه در نظر داشته باشید.
۶) در طول تمرین اگر بدنتان پوشش داشته باشد بهتر از این است که لخت باشید چراکه این کار باعث گرم ماندن بدن می‌شود و در نتیجه در اجرای تمرین موفق‌تر خواهید بود. یک پیراهن رکابی برای تمرین مناسب است. در تمرینات قدرتی دیدن بدن حین تمرین چندان مهم نیست در عوض تمرکز روی مقدار وزنه کاربردی است که حائز اهمیت بالائی است. بنابراین سخت نگیرید.
۷) ذهن را مدیریت کنید. اجازه ندهید دانشتان در مورد وزنه کاربردی تلاشتان را تضعیف سازد. شما در درونتان یک هوش داخلی دارید که همیشه به راه راست سوقتان می‌دهد. پس فرا بگیرید که چگونه از این درون هدایت شده کمک بگیرید.
۸) برنامه دقیقی داشته باشید. برای خواب، تغذیه و تمرین خود یک برنامه اصولی و حساب شده داشته باشید. بهترین حالت تمرین این است که در روزهای تمرین سر یک ساعت مشخص، تمرین کنید. بدن نیز نیاز به تأمین انرژی مجدد دارد و نمی‌تواند همواره تحت فشار قرار بگیرد.
۹) بعد از تمرین کمی استراحت کنید و سپس تغذیه کنید بهتر است یک وعده سرشار از پروتئین مصرف کنید.
۱۰) نفس عمیق بکشید. در میان جلسه تمرین از باشگاه بیرون بروید و چند دقیقه نفس عمیق بکشید. سپس مجدداً به تمرین بازگردید و ادامه آن را با یک روحیه تقویت شده دنبال کنید.
منبع : مجله دانش ورزش


همچنین مشاهده کنید