شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

نصرتی: اولین مدافعی هستم که به امارات می روم


نصرتی: اولین مدافعی هستم که به امارات می روم
محمد نصرتی علاقه بسیار زیادی دارد تا در یکی از باشگاههای معتبر اروپایی بازی کند، به همین دلیل در فصل جدید النصر امارات را برای ادامه کار انتخاب کرد، چرا که معتقد است این کار به پیشرفت فوتبالش کمک می کند و باشگاههای اروپایی هم بهتر از حضور در لیگ ایران او را خواهند دید. البته شرایط و امکانات النصر به اضافه مبلغ خوبی که به او پرداخت کرده اند هم از دلایل نصرتی برای حضور در امارات است.
▪ چطور شد که برای فصل جدید النصر امارات را برای بازی کردن انتخاب کردی؟
ـ شرایط و امکانات آنها خیلی خوب بود. برای من که خیلی دوست دارم در یکی از تیمهای معتبر اروپایی بازی کنم، امکانات النصر خیلی جالب بود. از امارات راحت تر می توان به اروپا منتقل شد. تمام تلاشم این است که در یکی از بهترین تیمهای اروپایی بازی کنم و چون این جا بازیکن بیشتر به چشم می آید، النصر را انتخاب کردم.
▪ چرا در پرسپولیس نماندی؟
ـ مشکل خاصی نبود. پرسپولیس تیم خوبی است، اما شرایط النصر بهتر بود. هم امکانات بهتری دارند و هم برای پیشرفت جای بهتری است.
▪ اما با این انتخاب شانس بازی در لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادی.
ـ من قبلاً در جام باشگاههای آسیا بازی کرده ام. دو دوره در جام ملتهای آسیا و یک دوره هم در جام جهانی بازی کرده ام. در امارات نمایندگان فوتبال اروپا بازیها را از نزدیک می بینند اما حضور آنها در ایران سخت تر است.
▪ با پرسپولیس مشکل مالی داشتی که نماندی؟
ـ نه، خدا شاهد است که با پرسپولیس مشکل خاصی نداشتم. فقط پیشنهاد مالی النصر بهتر بود. این تیم را برای سکوی پرتابم به اروپا مدنظرم قرار داده ام.
من ۸-۹ سال است که در ایران بازی کرده ام و دوست داشتم بازی کردن در خارج از ایران را هم تجربه کنم.
▪ انتخاب لیگ امارات به خاطر کیفیت پایین بازیها اشتباه نبود؟
ـ اتفاقاً لیگ امارات خیلی سخت است. کیفیت کلی لیگ آنها شاید کمی پایین تر از ما باشد، اما لیگ امارات حرفه ای شده است. تیم ملی ما مقابل آنها چه کار کرد؟ ما در تهران با آنها مساوی کردیم و در امارات یک بر صفر برنده شدیم. بهترین مهاجمان را لیگ امارات جذب می کند و من اولین مدافعی هستم که به آنجا می روم. کارم خیلی سخت است، اما بازی کردن مقابل بهترین مهاجمان به پیشرفت فوتبالم کمک می کند.
▪ کار کردن با لوکابوناچیچ را چطور ارزیابی می کنی؟
ـ کارنامه لوکا مشخص است و نیازی به نظر من نیست. او دست روی هر بازیکنی نمی گذارد. از نظر انضباطی هم خیلی سخت گیر است.
▪ لوکا مربی بداخلاقی است. با او به مشکل نمی خوری؟
ـ نه، من با این همه مربی کار کرده ام. اگر گفتند که من از نظر شخصیتی و اخلاقی کوچکترین مشکلی داشته ام ۱۰۰ میلیون نقد به شما می دهم. بازیکن حرفه ای باید قواعد و مقررات حرفه ای را رعایت کند.
▪ اینکه می گویند علی دایی به فوتبال امارات زیاد توجه نمی کند را قبول داری؟
ـ نه، مسعود شجاعی در یک برهه کوتاه در امارات ذخیره بود، اما توسط دایی دعوت شد و برای تیم ملی فیکس هم بازی کرد.
نورا مهدوی
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید