جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ / Friday, 14 December, 2018

بازیگری مدرن و بازیگری پست مدرن


بازیگری مدرن و بازیگری پست مدرن
امروزه بازیگر باید دارای ویژگی‌های ممتازی باشد که شاید فیلمنامه‌نویس فاقد آنهاست .یکی از این ویژگی‌ها غریزه‌ایست که بازیگر را برای بازی کردن بر می‌انگیزد. این غریزه قویتر از آن است که ما می‌شناسیم یا می‌توانیم تشریح کنیم. تمامی وجود بازیگر فکر او، روان او، روح او و آن جوهر تعیین کننده‌ای که نامش استعداد است بایستی وقف حرفه‌اش شود.
امروزه بیشتر مردم ناچار شده‌اند که فقط بخشی از وجود خویش را به کار گیرند آن بخش‌های دیگر وجود که به کار گرفته نمی‌شوند ناآرامی ویژه‌ای در درون بازیگر پدید می‌آورند و این همان چیزی است که استعداد بازیگر را تحریک می‌کند تا خود را ابراز کند. (استلا آدلر- تکنیک بازیگری)
همانطور که ما در زندگی روزمره مجبور به رعایت قراردادهای حرکتی هستیم ، بازیگر سنتی دلسارته (مولف کتابی در مورد ژست بازیگران) هم براساس فرمولهای او قراردادی عمل می‌کند: برای ترسیدن دستش را پشت دهانش میبرد، برای قبول نداشتن شانه‌ها را بالا می‌اندازد و برای نشان دادن تفکر چشمانش را تنگ می‌کند... مشکل اینگونه بازیگری سنتی و قراردادی این بود که همه‌ی بازیگران می‌خواهند فقط یک نوع حرکت کنند و اعمال واحدی را انجام دهند.
این شیوه سنتی بازیگری در اواخر قرن نوزدهم میلادی و اوایل قرن بیستم با خیزش انقلابی ویلیام آرچر، آندره آنتوان و استانیسلاوسکی باعث شد تا بازیگری ناتورالیستی متولد شود و شیوه‌ای از بازیگری که «مدرن» نامیده می‌شود. دلیل استانیسلاوسکی برای پدید آوردن سیستم مدرن بازیگری این بود که او شیوه های اجرایی قدیمی را برای اجرای نمایشنامه‌های جدید چون نمایشنامه‌های چخوف، ایبسن، استریندبرگ و دیگران بی مصرف و ناهمگون می‌دانست. در ایالات متحده آمریکا سیستم بازیگری او به نام سیستم متد شهرت یافت و بسیاری از بازیگران متوسط را به شهرت رساند. سیستم استانیسلاوسکی سیستمی تکنیکی بود که بازیگر بوسیله آن بتواند نقش خود را به صورت ناتورالیستی (طبیعی) اجرا کند. عمر بازی ناتورالیستی تقریبا به اندازه سینماست و آموزش این شیوه بوسیله استلا آدلر و لی استراسبرگ صاحب تعریفی جدید شد.
هر بازیگر با فراگیری سیستم بازیگری متد در «اکتورز استودیو» در نهایت شیوه خود را پیدا می‌کرد: شیوه درونگرا و برونگرا. ممکن است از این تجزیه (برونگرا و درونگرا) به یاد نظریات یونگ درباره روانشناسی شخصیت بیفتید اما در واقع همانگونه که توضیح داده خواهد شد این دوشیوه چنان که با نظریات یونگ ارتباط دارند به همان مقدار هم از این نظریات دور هستند.
شیوه درونگرا شیوه‌ایست که بازیگر نقش را درون خود می‌سازد و سپس همه اطلاعات را به ناخودآگاهش می‌سپارد و از آن پس این ناخود آگاه است که در شرایط گوناگون و درموقعیت‌های متفاوت واکنش نشان می‌دهد و بدن بازیگر را به حرکت در می‌آورد. در واقع نقش از مسیر عواطف و فردیت بازیگر می‌گذرد و رنگ و بوی درونیات بازیگر را می‌گیرد. به عنوان مثال بازی دانیل دی لوئیس را در فیلم‌هایش به خاطر بیاورید. از پای «چپ من» تا «خون به پا می شود» او همواره از این سبک برای بازی خود استفاده کرده و شخصیت را در درون خود حل کرده و به ناخود آگاهش سپرده است.
برتولت برشت سالها بعد از استانیسلاوسکی شیوه‌ای را تئوریزه می کند که با شیوه ناتورالیستی مدرن تفاوتهای زیادی دارد. سیستم فاصله گذاری برشت شیوه‌ایست که امروزه آن را با نام بازیگری برونگرایانه و پست مدرن می‌شناسیم.
شیوه برونگرا شیوه بازی است که بازیگر نقش را بر روی بدنش می‌سازد؛ حرکات و رفتار مشخصی را تعیین می‌کند و عقل بازیگر است که به او فرمان می‌دهد نه احساس وی. در سیستم تئاتر برشت منطق در برابر احساس، روایت در برابر طرح و توطئه و اندیشه در برابر داستان قرار می‌گیرند و شیوه فاصله گذاری برشت هم برای اینگونه تئاترهایی تئوریزه شده است که هم اکنون در بازیگری سینما هم به کار بسته می‌شود. بخش اصلی این اندیشه را برشت از نمایش‌های چینی و ژاپنی اقتباس کرده است و هدفش دو جنبه دارد: از یک سو با فاصله گذاردن بین تماشاگر و رویداد توجه او را به اندیشیدن جلب می‌کند نه همذات پنداری و دوم اینکه می‌پرسد اگر تماشاگر تا به جایی در موقعیت کاراکترها غرق شود که هویت خویش را از یاد ببرد آنگاه هدف تئاتر چه می‌شود؟
برشت معتقد است فاصله انتقادی و برداشت عقلی - علمی نوین به تماشاگر امکان می‌دهد تا پدیده‌های به ظاهر طبیعی و بدیهی را به همان دیدی بنگرد که نیوتن به سیبی که از درخت افتاد نگریست. بازیگر پیرو مکتب استانیسلاوسکی برای نمایش دادن هیجان در درون خود نیز هیجان واقعی بر می‌انگیزد (بازی درونگرا) ولی بازیگر مکتب برشت همین هیجان را از طریق یک حرکت یا رفتار تعیین شده نشان می‌دهد (بازی برون گرا). به عنوان مثال اگر بازی دی لوئیس و پاچینو را مقایسه کنیم متوجه آن می‌شویم که دی لوئیس درونگرا قبل از فیلمبرداری کاراکتر را شناخته اما پاچینو برونگرا در جلوی دوربین هم مشغول کشف شخصیتی است که بازی می‌کند و هنوز او را کامل نشناخته زیرا قرار است آن را نمایش دهد نه اینکه او را زندگی کند.
البته نباید اینگونه پنداشت که هر کدام از بازیگران صاحب سبک تنها از یکی از این دو شیوه تبعیت می‌کنند، بلکه فراوانند بازیگرانی که از هر دوشیوه (هم درونگرا و هم برونگرا) استفاده کرده‌اند و در بازی‌هایی پیچیده‌تر، همزمان از هر دو شیوه بهره برده‌اند.

سید سعید هاشم زاده
منابع:
درباره تئاتر - برتولت برشت
تکنیک بازیگری - استلا آدلر
بازیگری و تحلیل بازیگری - رضا کیانیان
بازیگری حرفه‌ای - اساتید بازیگری دانشگاه نیویورک
تکنیک برشت - شیرین تعاونی

منبع : لوح

مطالب مرتبط

نگاهی به شخصیت ها و کاراکتر های مکمل

نگاهی به شخصیت ها و کاراکتر های مکمل
با نگاهی به مجلات متعدد سینمایی و الهام گرفتن از ایده نو و جذابشان، ما نیز ترغیب شدیم به چگونگی و چیستی نقش دوم بپردازیم، اگر توجه کرده باشید و با دقت شخصیت ها و کاراکترهای فیلم ها را مورد بررسی قرار داده باشید باید حضور، لزوم و اهمیت بازیگر نقش دوم را درک کرده باشید.
جالب توجه نکته ای می باشد که اکثر بازیگران نقش دوم مشهورتر، به نام تر و با تکنیک تر از بازیگر نقش اول می باشند مخصوصا در فیلم های امروزی سینما که انتخاب سوپر استار و نقش اول فیلم براساس چهره و رنگ چشم شان صورت می پذیرد.
هر چند که این بازیگران در سایه بازیگران نقش اول دیده می شوند و تماشاگران توجه چندانی به آن ها نمی کنند، بسیاری از این بازیگران نقش دوم طی یک روال و دوره ای به جرگه نقش های اول راه یافته اند.
بازیگر نقش دوم در واقع ایفاگر شخصیت و یا تیپی می باشد که بازیگر اصلی را یاری رسانی می کند.
بسیاری از بازیگران نقش دوم پا به پای نقش اول در تمام فیلم حضور یافته اند هر چند که بازیگران نقش دوم به اندازه شخصیت اصلی مرکزیت درام قرار ندارند.
در واقع قصه فیلم قصه او نیست.
او حضور دارد که درام را از نظر حواشی و رویدادهای فرعی پررنگ تر کند.
عجیب این که از بسیاری از آثار مهم سینمایی با حذف نقش دوم، چیزی از آن باقی نمی ماند.
اتفاق افتاده است که در حافظه تاریخی یک تماشاگر حرفه ای سینما بازیگران مکمل حضور مهم تر ی داشته اند.
با این مقدمه خواستیم ذهن شما خواننده محترم را برای معرفی چندی از بازیگران نقش دوم با کمک گرفتن از چند نشریه دیگر نقد فیلم، فیلم، فرهنگ و هنر آماده کنیم.
● جمشید اسماعیل خانی (چهره طنز سینمایی ایران):
جمشید اسماعیل خانی همسر متوفای گوهر خیر اندیش مدت ها به عنوان شخصیتی زبان باز و تا حدودی کلک، در میان خیل نقش ها جا افتاده بود.
بازی های فراموش نشدنی او را در نقش مکمل در فوتبالیست ها (۱۳۷۹) روسری آبی (۱۳۷۳) _فیلمی از رخشان بنی اعتماد) مرد بارانی (ابوالحسن داوودی ۱۳۷۸) به یاد داریم.
او در روسری آبی در نقشی است که به کارگردان توپ و تشر می زند و در لحظاتی رئوف و مهربان است.
در مرد بارانی به نقش دوم و منفی در می آید.
اسماعیل خانی در مسیر بازیگری کوتاهش شاید یکی از تاثیر گذارترین بازیگران نقش دوم بوده است.
او بیشتر در نقش شخصیت های عصبی و پر مشغله و کلافه شده حضور یافته است.
بازی او در سریال شلیک نهایی دیدنی و منحصر به فرد بوده است.
● عزت ا... انتظامی (پیر احساسی و دوست داشتنی سینمای ایران):
عزت ا... انتظامی بازیگر مهم نقش های اول و کلیدی در تعدادی فیلم از فیلم هایش به نقش دوم ظاهر شده است.
شاید بهترین نقش دوم او در آقای هالو (۱۳۴۹) باشد.
انتظامی در بی تا (۱۳۵۰) با سکوتش نقش آفرینی در خور ستایشی دارد.
انتظامی آن قدرت را دارد که در هر نقشی به طوری در قالب شخصیت برود که او را کاملا باور کنیم.
انتظامی برای ایفای نقش مش حسن و لحظاتی که خودش را در گاو مش حسن می بیند بازیگری بزرگ جلوه می کند.
او در سال ۱۳۴۸ در شهرستان محلات در حدود ۱۵ روز در طویله ای روی گاو مردی روستایی مطالعه کرده است. بازی های انتظامی در ملکوت (۱۳۵۵) خانه عنکبوت (۱۳۶۲) و بازیچه (۱۳۷۳) فراموش نشدنی است.
● گلاب آدینه (یادآور سلطان و شبان ) متولد( ۱۳۳۲):
گلاب آدینه بازیگری است که در اکثر فیلم هایش حضور بارزی دارد و او را در نقش باور می کنیم.
او به عنوان بازیگر نقش دوم در سه فیلم روسری آبی، فصل پنجم و بانوی اردیبهشت ،بازی به یاد ماندنی از خود به جا گذاشت .
گلاب آدینه در نقش قدرت در روسری آبی رشد بازی گری خود را نشان داد (دیدن این فیلم خالی از لطف نیست روسری آبی )
در فصل پنجم (۱۳۷۵) باز هم نقش دوگانه را ایفا کرد.
او درنقش پنجه خانم آدمی تند مزاج و پرخاشگر بود.
طوبا در زیر پوست شهر شخصیتی واقعی و متعادل است که بین حالت های مختلف از زندگی ظاهر و باطنش را به موازنه می گذارد.
گلاب آدینه همراه همسرش مهدی هاشمی خود و نقششان را با سریال سلطان و شبان در اذهان مردم حک و خاطره انگیز کردند.
● کمند امیرسلیمانی (دختر سرکش سریال پدر سالار)(متولد ۱۳۵۲):
کمند امیرسلیمانی در اغلب نقش ها، دختری است آرام و مهربان.
حتی در سریال پر مخاطب و جذاب پدر سالار هم به مخالفت با روش خانواده بر می آید باز هم در آخر همان دختر سر براهی است که از کرده اش پشیمان می شود.
او در قرمز (۱۳۷۷)، نقش خواهری عصبی که به لحاظ روحی مشکلات و گره های فراوانی دارد را بازی کرد. در ترنج (۱۳۶۵) و سفر عشق (۱۳۶۷) بازی خوبی در نقش مکمل داشت به ویژه در ترنج نقش شایسته ای را در کنار پروانه معصومی ارائه کرد.
● عبدالرضا اکبری (مرد سریال های تلویزیونی)(متولد ۱۳۳۲):
عبدالرضا اکبری بیشتر در تلویزیون حضور دارد و اغلب در نقش های آرام و مثبت ظاهر شده است.
آمار بازیگری او در سینما کم می باشد.
در بی پناه (۱۳۶۵)، کانی مانگا (۱۳۶۵)، پناهنده (۱۳۷۲) و ساغر (۱۳۷۲) ، نقش های دیدنی داشته است، اما در تو آزادی (۱۳۸۱) در نقش دوم حس شدنی و کامل حضور داشته است.
نقش علی در بسیجی آرمانی و دوست داشتنی در فیلم پناهنده بسیار قابل درک و تاثیر گذار بازی کرده است.
● سعید پورصمیمی (چهره تاثیر گذار سینمای ایران) (متولد ۱۳۲۲):
سعید پورصمیمی در هر نقشی، کوتاه یا بلند حضور پر قدرتی دارد.
البته او پر کار نبوده است، اما نقش دوم او در ناخدا خورشید را نمی توان از یاد برد.
دو نقش او ویژگی های شاخص بازیگری اش را نشان می دهد، سرزمین خورشید (۱۳۷۵) و عروس آتش (۱۳۷۸).
او در سرزمین خورشید در دل آتش و گلوله که بر سر خرمشهر می ریزد نماینده آن دسته از مردمی است که فقط به فکر نجات جان خویش هستند.
او حتی در مواجه با خطر هم گمان می کند با پول می تواند خود را از مهلکه خلاص کند.
در عروس آتش وکیلی درون گراست که پرونده های مشکل را حل می کند.
شاید بهترین بازی اش در بازی نقش مکمل در فیلم پرده آخر (۱۳۶۹) باشد که در آن حضوری مرموز و مبهم دارد.
● آتیلا پسیانی (پسر متفاوت سینمای ایران) (متولد ۱۳۶۶):
آتیلا پسیانی در اکثر فیلم هایش به درون نقش فرو می رود.
خشونت غیر قابل تحمل او در آب و آتش (۱۳۷۸) را نمی توان از یاد برد.
چند نقش مکمل خوب از او وجود دارد روز شیطان (۱۳۷۳) هیوا (۱۳۷۷)، نسل سوخته (۱۳۷۸)، دو زن (۱۳۷۷).
او در نقش های دوم که عمدتا منفی بوده اند با بازی خوب و قابل تحسینش حسی را که باید در تماشاگر ایجاد می کند.
کسی را نمی توان پیدا کرد که نقش جنون آسای او را در آب و آتش دوست داشته باشد.
این اواخر آتیلا پسیانی در سینمایی چه کسی امیر را کشت یکی از متفاوت ترین نقش های زندگی حرفه ای اش را ایفا کرده است.
باید بدانید که پسیانی پسر خلف جمیله شیخی مرحوم می باشد.
● ماهایا پطروسیان (دختر شیطان و زبر و زرنگ سینمای ایران) (متولد ۱۳۴۸):
ماهایا پطروسیان بازی در سینما را با یک نقش مکمل در پرده آخر (۱۳۶۹) آغاز کرد.
اما اوج بازی اش در نقش مکمل در هنر پیشه (۱۳۷۱) بود که نقش یک دختر کولی و لال را بازی می کرد و تا آخر فیلم یک کلمه هم حرف نزد.
بعدها در نقش مثبت ومنفی کوتاه و بلندی بازی کرد.
در دیگه چه خبر (۱۳۷۰) به خاطر بازی متفاوتش تقدیر شد.
دختری به نام تندر از فیلم هایی بود که پطروسیان در آن نقش اصلی یک بخش از فیلم را به عهده دارد او در این سینمایی به زیبایی درخشیده است
● بهناز جعفری (دختر مقتدر و گاهی بدجنس سریال های تلویزیونی):
سال هاست که بهناز جعفری در سینما حضور دارد اما او چندان پر کار نبوده است، ولی بازی هایش همه تحسین تماشاگران را برانگیخته است.
بهترین نقش دوم او با تاثیر از گریم چهره اش در آب وآتش بود دختر ی که از فرط استیصال دست به خود کشی می زند.
هر چند او در آب و آتش به خوبی دیده شد اما بازی فوق العاده اش مربوط به سفری نا معلوم در تخته سیاه (۱۳۷۸) بود.
در تهران ساعت ۷ (۱۳۸۱) در نقش کوتاه خود را از بقیه بیشتر نشان داد.
بیرونی ترین لایه کارنامه بهناز جعفری مربوط به سریال ترنگ می باشد که او در نقش کاملا حاشیه ای بازی می کند، اما بازی کامل و تاثیرگذارش چهره و نقشش را ماندگارتر از دیگر کاراکترها ساخته است.
● داریوش ارجمند (مالک اشتر در اذهان مردم) (متولد ۱۳۲۳):
داریوش ارجمند از تئاتر وارد سینما شد و با نقش اول ناخدا خورشید (۱۳۶۵) به شهرت رسید .
او در نقش مکمل در پرده آخر (۱۳۶۹) آدم برفی (۱۳۷۳)، اعتراض (۱۳۷۸) و رئیس (۱۳۸۵) نشان داد که قدرت بازی در هر نقشی را دارد چه اول و چه مکمل و یا چه خوب و چه بد.
در هر صورت سریال امام علی از آثار پربیننده، تاثیر گذار و به یادماندنی دنیای تصویر در ایران بوده است که علاوه برکارگردانی برجسته اثر و موزیک تکان دهنده اش، بازی بازیگرانش نیز در این محبوبیت موثر بوده اند، یکی از این بازیگران تاثیر گذار ارجمند بوده است که با بازی در نقش یکی از اسطوه های دینی همچنان در اذهان مردم ماندگار است.
● رویا نونهالی (هنر پیشه برجسته تئاتر) ( متولد ۱۳۴۱):
رویا نونهالی با تئاتر پا به عرصه دنیای تصویر گذاشته است و از سال ۱۳۶۲ فعالیت در این عرصه را آغاز کرد و در سال ۱۳۶۶ به سینما آمد.
دو بازی کوتاه در دو فیلم بهمن فرمان آرا (بوی کافور عطر یاس- ۱۳۷۸) و (خانه ای روی آب ۱۳۸۱) واقعا فراموش نشدنی است به ویژه حرکات و بازی رمز آلودش در بوی کافورعطر یاس که قدرت بازیگری او را نشان می دهد. بازی او در ماهی ها عاشق می شوند دیدنی و جذاب می باشد.
این روزها چهره این بازیگر توانمند را هر روز در قالبی از یک برنامه آشپزی به نام سفره ایرانی در شبکه دوم سیما می بینیم.
(واقعا اگر دوست دارید یک برنامه متفاوت را لمس کنید حتما ساعت ۱۲و۳۰ دقیقه به سراغ شبکه دو و سفره ایرانی بروید)
● علی نصیریان ( اسطوره کفش های میرزا نوروز) (متولد ۱۳۱۳):
علی نصیریان وزنه ای در بازیگری است.
او در نقش های متعددی، از اول گرفته تا مکمل بازی کرده است که هر یک را می نگریم نقش جدیدی می بینیم، مش اسلام در اسطوره گاو (۱۳۴۸) را نمی توان از یاد برد و دست کم گرفت.بازی بسیار تاثیر گذارش در نقش مکمل فیلم ناخدا خورشید (۱۳۶۹) هم فراموش نشدنی است.
پیچیدگی نقشش در سریال سربداران در کالبد قاضی شارح بسیار تماشایی است.
علی نصیریان بازیگری با وقار است و با شخصیت منحصر به فردش هر نقشی را باور پذیر می کند.
این اواخر، بعد از مدت ها چهره دوست داشتنی اش را در قاب شیشه ای دیده ایم، او حاج یونس ، میوه ممنوعه را به خوبی به تصویر کشید. (خدا قوت آقای نصیریان)
● پروانه معصومی (مادر داداشی و چهره معصوم سینما) (متولد ۱۳۲۳)
پروانه معصومی با نقش کوتاهی در بی تا (۱۳۵۱) بازیگری را آغاز کرد که البته در این فیلم دیده نشد.
او در رگبار (۱۳۵۴) بود که شناخته شد.
در فیلم های مختلف در نقش های اول ظاهر شد.
اما در ناصر الدین شاه اکتور سینما (۱۳۷۰) بازی در نقش مکمل را به عهده داشت.
در ناخدا خورشید (۱۳۶۵) در نقش کم اهمیتی بازی کرد اما همان چند صحنه درخشان، بازی او را در نقش دوم بروز داد.
● جمشید مشایخی (موسپید سینمای ایران) (متولد ۱۳۱۳)
جمشید مشایخی از تئاتر به سینما آمد.
در سال های پیش از انقلاب در بسیاری از فیلم ها به نقش دوم ظاهر شد.
در طلوع (۱۳۴۹)، سه جاهل (۱۳۵۰)، آسمون بی ستاره (۱۳۵۰)، داد (۱۳۶۱)، صدای صحرا (۱۳۵۴)، آوار (۱۳۶۴) در نقش های مکمل بازی کرد.
تعداد فیلم هایی که او در نقش مکمل ظاهر شده است بسیار زیادتر از فیلم های یاد شده است.
او در فیلم پدر بزرگ (۱۳۶۴) و در کمال الملک (۱۳۶۳) در نقش اول درخشید.
در بسیاری از سریال های تلویزیونی هم به بازی در نقش دوم و سوم پرداخت.
● رضا کیانیان (بازیگر صاحب نام و سبک) (متولد ۱۳۳۰)
رضا کیانیان دیر به سینما آمد اما زود معروف شد.
اولین بار در نقش دوم در تمام وسوسه های زمین (۱۳۶۸) ظاهر شد که اما در روبان قرمز (۱۳۷۱) که معلوم نشد این سه بازیگر کدام نقش اول را دارند در واقع نقش ها بین سه نفر فیلم تقسیم شده بود.
در عروس رومشکان (۱۳۷۹)، گاهی به آسمان نگاه کن (۱۳۸۱)، قدمگاه (۱۳۸۲) در نقش های مکمل ظاهر شد.
رضا کیانیان با این که اغلب در نقش های مکمل ظاهر می شود اما بازی هایش ماندنی و دیدنی است.
● محمد علی کشاورز (پدر سالار سینمایی ایران) (متولد ۱۳۰۹)
محمدعلی کشاورز طی چهار دهه به نقش های اول و مکمل در بسیاری از فیلم ها ظاهر شد.
در رگبار (۱۳۵۴)، در زیر درختان زیتون (۱۳۷۲)، کمال الملک (۱۳۶۳) در نقش های مکمل بازی های پرقدرتی را ارائه داد، از تئاتر به سینما آمد و در چند سریال به ویژه پدر سالار به ارائه بازی خوبی پرداخت.
● فرامرز قریبیان (چهره همیشه شکسته) (متولد ۱۳۲۰):
فرامرز قریبیان در اوایل کار بیشتر با مسعود کیمیایی بود.
نقش های مکمل او در غزل (۱۳۵۵)، خاک (۱۳۵۲)، گوزن ها (۱۳۵۴)، پرونده (۱۳۶۲) ستودنی است.
او در بیشتر فیلم های کیمیای بازی کرده است.
تا سال ها به نقش دوم در سینما به بازی می پرداخت، از دهه شصت به نقش اول گام نهاد.
شاید بهترین بازی فرامرز قریبیان در نقش دوم بازی در فیلم رقص در غبار (۱۳۸۱) باشد هرچند حاجی در فیلم شهر زیبا (۱۳۸۲) به نقش دوم را نمی توان از یاد برد.

وبگردی
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان! - «شباهت عجیب علی الهام استاد هوا فضا در دانشگاهی در آلمان به غلامحسین الهام معاون رئیس جمهور سابق!
شبهای داغ مدیترانه !
شبهای داغ مدیترانه ! - «حسن کردمیهن» متهم آمریت حمله به سفارت عربستان به تازگی در کرج، مرکز استان البرز، رستوران راه انداخته است.
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر - سید احمد خمینی، نتیجه امام خمینی که چند هفته پیش با ازدواجش خبرساز شده بود، بار دیگر با انتشار عکسی از او و همسرش در حین سوارکاری حساسیت نسبت به خود را برانگیخته است و باعث تحریک مخاطبان و کاربران در فضای مجازی شده است.
رفتار عجیب دو نفر از همراهان رئیس جمهور در زمان سخنرانی!
رفتار عجیب دو نفر از همراهان رئیس جمهور در زمان سخنرانی! - دو نفر از کسانی که همراه رئیس جمهور در سمنان حضور داشتند در هنگام سخنرانی روحانی رفتار غیر معمولی از خود نشان میدادند.
اظهارات جنجالی دو بازیگر زن درمورد فساد شدید در سینما
اظهارات جنجالی دو بازیگر زن درمورد فساد شدید در سینما - ظهارات جنجالی لیلا بوشهری و شقایق دلشاد درباره فساد در سینما: چرا دایرکت میدم فالو نمیکنید؟ ساعت یک شب چرا باید زوایای صورت منو ببینن؟
بخشی دیده نشده از رفتار سخیف مجری تلویزیون با فراستی!
بخشی دیده نشده از رفتار سخیف مجری تلویزیون با فراستی! - بخشی دیگر از برنامه «من و شما» با حضور مسعود فراستی و برخورد توهین آمیز مجری رسانه ملی را می بینید که در رسانه ها باز نشر نشد.
خلاصه داستان و بازیگران سریال بانوی عمارت +تصاویر
خلاصه داستان و بازیگران سریال بانوی عمارت +تصاویر - مریم مومن متولد دهه 70 می باشد و حضورش در بانوی عمارت اولین تجربه بازیگری است و به واسطه این سریال وارد دنیای بازیگری شده است . او در کلاس های تئاتر فعالیت داشته است .
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است !
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است ! - پس از اولین گفت وگوی رسمی میترا استاد (نجفی) و تایید ازدواجش با محمدعلی نجفی، حالا شهردار سابق، در نخستین واکنش به جنجال ها، عکس تازه ای از خود و میترا استاد در اینستاگرامش منتشر کرده است.
تصاویری از لحظه ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه
تصاویری از لحظه ربوده شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه - گروه تروریستی جیش العدل نخستین تصاویر از حمله به پاسگاه مرزی در میرجاوه ۱۴ مهر امسال را منتشر کرد؛
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران - سه نفر کنار هم حوالی میدان مادر ایستاده‌اند. زنی قد بلند که موهایش زمینه نسکافه‌ای دارد به هر ماشینی که بلندتر بوق می‌زند نزدیک می‌شود و قیمت را آرام و به سرعت بیان می‌کند. او می‌گوید: «... صد هزار تومان، تو ماشین ۷۰ هزار تومان، گروپ ۳۰۰ هزار تومان و جا هم داریم»، جملات کوتاه و بی‌تفاوت بیان می‌شود. جلوتر دختر کم سن و سالی که شاید ۱۶ سال هم نداشته باشد، ایستاده و از سرما نوک بینی‌اش قرمز شده است، با…
چالش جدید با نام «نوه آیت‌ا... یزدی»!
چالش جدید با نام «نوه آیت‌ا... یزدی»! - روز پنجشنبه تصویری در فضای مجازی منتشر شد که قابل تامل بود. زهرا تخشید نوه آیت‌ا... یزدی است که با انتشار تصویری که از دانشگاهش در نیویورک منتشر کرده بود، نوشت: «عکسی که دیروز عصر از دانشگاهم گرفتم با چراغ‌های همیشه روشنش».