جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

پاتو، آگرو و آندرسون فوق ستاره های دنیای فوتبال


پاتو، آگرو و آندرسون فوق ستاره های دنیای فوتبال
فوتبال امروز جهان در مسیرجدیدی قدم برمی دارد، علاوه بر نام های بزرگی که از اسطوره های فوتبال به حساب می آیند، فوق ستاره های دنیای امروز فوتبال بسیار جوان هستند. این بازیکنان کم سن و سال از نظر توانایی های حرفه ای در حد همتایان میانسال خود بازی می کنند.
در حالی که روبینیو ( ۲۴ ساله)، رونی ( ۲۲ ساله)، فابرگاس و مسی (۲۰ ساله) و کریستیانو رونالدو ( ۲۳ ساله) دوران ۲۰ سالگی خود را پشت سر می گذرانند، نسل جدیدی از نوجوانان با استعداد، منتظرند تا در فرصت مناسب درخشش خود را در دنیای فوتبال به رخ همگان بکشند.
در حال حاضر رقابت های فوتبال المپیک در شهر پکن در حال انجام است،آنهایی که این بازی ها را دنبال می کنند حتماً با این نظریه موافقند که ستاره های جوانی که به همراه تیم های ملی کشورشان در المپیک پکن حاضرند منتظر فرصتی هستند تا بگویند بازیکنانی چون کریستیانو رونالدو، کاکا، ون در وارت، فابرگاس، مسی و آدبایورکنار بروند چرا که آنها آماده اند تا جایگاه های ابرستاره های فعلی را بگیرند.در واقع آنها خیال همه را از وجود نسل بعدی ستاره ها در زمین های فوتبال راحت کرده اند. در مطلب امروز نگاهی به ۵ نفر از درخشان ترین ستاره های جوان فوتبال حال حاضر جهان می اندازیم....
● سرجیو آگرو- ۲۰ ساله ( از آتلتیکومادرید)
زمانی که فقط ۱۵ سال داشت به عنوان جوان ترین بازیکن لیگ دسته اول آرژانتین در آن رقابت ها شرکت کرد. این نوجوان آرژانتینی قدم هایش را آهسته اما پیوسته برای مارادونای جدید شدن برمی دارد. او در می سال ۲۰۰۶ با قراردادی به مبلغ ۲۰میلیون یورو به خدمت آتلتیکومادرید درآمد. آگیرو شروع کندی را در باشگاه اسپانیایی داشت اما پس از آن با دیه گو فورلان به یکی از مهره های تأثیرگذار تیمش تبدیل شد. بی شک اگر حضور او در مقر سفید و قرمزهای مادرید نبود، این تیم به رقیب جدی بارسا بدل نمی شد. نمایش جذاب آگرو در آتلتیکو از طرفی نشان داد که ترک تورس چندان هم به ضرر تیم تمام نشده است. این ۲ مهاجم آتلتیکو به یکی از بهترین زوج تهاجمی در سراسر اروپا بدل شده اند. اگر سرجیو همین طور به درخشش ادامه دهد، بی شک می توانیم آتلتیکو را مدعی قهرمانی فصل آینده لالیگا بدانیم.
● آندرسون- ۱۹ ساله (از منچستریونایتد)
آندرسون شروع آرامی را در ابتدای فصل گذشته داشت اما پس از مصدومیت اسکولز که او را برای بیش از ۳ ماه از زمین دور نگه داشت، این جوان برزیلی فهمید که زمان درخشش فرا رسیده است و چشمان فرگوسن را بر روی خود در خط میانی زمین ثابت نگه داشت. وی در تکل ها و پخش توپ فوق العاده عمل می کند و گل های زیبایی وارد دروازه حریف می کند. همه اینها باعث می شود که فراموش کنیم این ستاره تنها ۱۹ سال دارد. آندرسون جایگاه خود را به خوبی در خط میانی تثبیت کرده است و دیگر کسی در مقر شیاطین سرخ به عدم حضور اسکولز نمی اندیشد. اگر همین طور به گلزنی ادامه دهد و آمادگی بدنی خود را حفظ کند مطمئناً به زمان بازنشستگی اسکولز تسریع قابل توجهی خواهد بخشید.
● الکساندر پاتو- ۱۸ ساله ( از میلان)
گرچه مصدومیت زود هنگام شروع طوفانی پاتو را در میلان به تعویق انداخت اما این حقیقت که روسونری ۲۲ میلیون یورو برای خرید این نوجوان پول خرج کرده است این را می رساند که پاتوی جوان حتماً ارزشی بیشتر از اینها دارد و باید انتظار کارهای بزرگی را از او در زمین داشته باشیم. این نوجوان برزیلی آگوست ۲۰۰۷ با میلان قرارداد امضا کرد اما تا ژانویه ۲۰۰۸ با توجه به قوانین یوفا اجازه بازی برای تیمش را نداشت. با این حال پس از اولین حضورش با پیراهن روسونری که در همان بازی اولین گل خود را نیز برای تیم زد همه مطمئن شدند که تعاریفی که از پاتو می شد بی دلیل نبود اما متأسفانه مصدومیت شدیدش از ناحیه قوزک پا او را از ادامه پیشرفت بازداشت.
بدون شک پاتو آینده میلان خواهد بود. در واقع اگر او بخواهد همچون همتیمی هایش مالدینی، نستا، اینزاگی و سیدورف به اسطوره های قرمز و مشکی ها بپیوندد باید هرچه در چنته دارد بیرون بریزد و تا جایی که می تواند از آنچلوتی و دیگر ستارگان بیاموزد. پاتو در فصل آتی این شانس بزرگ را به دست آورده تا در میلان کنار اعجوبه هایی چون کاکا و رونالدینیو بازی کند، البته او هم اکنون در ترکیب تیم ملی برزیل کنار رونالدینیو رقابت های فوتبال المپیک را هیجان تر از دوره های قبل کرده است.
● بویان کرکیچ- ۱۷ ساله (از بارسلونا)
بویان در سن ۱۸ سالگی جزو ۱۱ نفر اصلی بارسا، به مصاف رقیبان می رود. تعجبی ندارد که کرکیچ بااستعداد فوق العاده اش در دریبل زدن و هیکل لاغر اندامش عنوان مسی جدید را به خود اختصاص داده است. شاید در حالی که مسی جوان خود در ۲۰ سالگی در کنار وی بازی می کند، مقایسه بسیار آسان اما کمی غیرمنصفانه باشد اما به هر حال این نامی است که به او داده اند. بویان جوان از همین حالا در حال شکستن رکوردها است. بویان جوان ترین بازیکنی است که تا به حال در لیگ قهرمانان حضور پیدا کرده است، وی همچنین پس از حضور مقابل ویارئال به عنوان کم سن و سال ترین بازیکن آبی و اناری پوش که در بازی های لالیگا حضور پیدا کرده و به گلزنی پرداخته، معرفی شده است.
در واقع با آنچه که از این نوستاره دیده شده است و چیزی که از وی انتظار می رود باید منتظر شکسته شدن رکوردهای بزرگتری از جانب وی باشیم. نکته جالب و تحسین برانگیز دیگری که در مورد کرکیچ وجود دارد حضور وی در عرصه بین المللی است. از آنجایی که بویان از پدری صربستانی و مادری اسپانیایی متولد شده است، تیم ملی های هر ۲ کشور از وی دعوت به بازی کرده اند و البته هر ۲ کشور علاقه فوق العاده ای برای خدمت گرفتن این نوجوان با استعداد نشان داده است. در این میان اسپانیا توانست نظر او را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی این کشور جلب کند.
● تئو والکات- ۱۹ ساله (از آرسنال)
شاید نگاه ها هنوز آن طور که باید و شاید بر روی والکات جوان متمرکز نشده است اما اخیراً نشانه هایی از حضور او وجود دارد که بیانگر اعتماد ونگر به وی است. تئو در فینال جام اتحادیه فصل گذشته گل زیبایی مقابل چلسی به ثمر رساند.
وی همچنین اولین گل خود را در رقابت های لیگ قهرمانان اواخر سال ۲۰۰۷ مقابل اسلاویا پراگ وارد دروازه کرد و سرانجام شروع گلزنی هایش را در لیگ برتر در بازی مقابل بیرمنگام آغاز کرد. درخشش او در سن سیرو که به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شده بود، مقامات آرسنال را از انتخاب و به کارگیری وی مطمئن ساخت. همتیمی های با استعدادی چون امانوئل آدبایور، رابین ون پرسی و سسک فابرگاس و تمرین سخت آرسن ونگر دقیقاً همان زمینه ای را فراهم می کند که یک نوجوان با استعداد برای رشد و شکوفایی در زمین به آن نیاز دارد.
مطمئناً اگر والکات جوان به همین رویه ادامه دهد، به یکی از ستاره های بی رقیب توپچی ها تبدیل خواهد شد. آینده او به طرز باور نکردنی روشن به نظر می رسد اما باید دید آیا می تواند به رؤیاهای خود و آنچه که مربیانش برای او خواب دیده اند، جامه عمل پوشاند یا نه؟
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید