جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۱۰۰ درصد در خدمت یوونتوس خواهم بود


۱۰۰ درصد در خدمت یوونتوس خواهم بود
تابستان امسال و تعطیلات دل انگیزش برای بسیاری از فوتبالیست ها، خوب و به یادماندنی و پر از سفر و خاطره بود اما نه برای تره زگه که از همان پایان فصل گذشته در تب و تاب آغاز فصل جدید بود.
داوید که با گل طلایی اش در یورو ۲۰۰۰ توانست خروس های آبی را قهرمان اروپا نماید در رقابت های یورو امسال از سوی ریمون دومه نش کنار گذاشته شد و همین امر باعث شد که از فوتبال ملی خداحافظی کند چرا که دومه نش لجباز هنوز هم در راس کادر فنی تیم ملی فرانسه قرار دارد.
تره زگه تصمیم گرفته است که تمام تمرکز و حواسش را معطوف یوونتوس و بازی هایش نماید. ترزه گه که در جولای گذشته و در دیدار دوستانه مقابل میلان در سن سیرو گلزنی کرده بود، پیروزی یک بر صفر اوایل ماه جاری مقابل آرسنال و در استادیوم امارات را نشانی از قدرت و آمادگی بینکونری می داند. حضور او در این بازی و گلزنی اش خط بطلانی بود بر تمام شایعاتی که او را به ترک تورین نسبت می دادند. خبرنگار فیفا نیز فرصت را پس از پیروزی یک بر صفر شاگردان رانیه ری مقابل توپچی ها مغتنم شمرده و با ستاره فرانسوی دل آپی به گفت وگو نشست.
▪ داوید به نظر می رسد که تو پس از گلزنی مقابل میلان و آرسنال در وضعیت ایده آلی به سر می بری؟
ـ آن دو بازی های دوستانه ای بودند که نمی توان چندان روی آنها حساب کرد اما گلزنی در همین دیدارها نیز باعث قوت قلب است، مخصوصا برای مهاجمی چون من که بیشتر با هم تیمی هایش آشنا شده و هماهنگ می شود.در آن دو بازی خوب بازی کردیم و امیدوارم آن رویه ادامه دار باشد. یوونتوس مقابل آرسنال پیروزی یک بر صفر را کسب کرد، برابر هامبورگ با ۳ گل مغلوب شد و در مصاف با منچستر یونایتد به تساوی بدون گل رضایت داد و این حریفان همگی جزو تیم های قدر محسوب می شوند، مخصوصا آرسنال که کار را برای ما دشوار کرده بود، در نهایت توانستیم با یک گل از چنگال این تیم فرار کنیم.
▪ آیا تیم با تمرینات فیزیکی سختی که طی تابستان داشته به خوبی کنار آمد، هر چند این جور تمرینات در فوتبال ایتالیا رواج دارد؟
ـ بله خوشبختانه با تمرینات به خوبی کنار آمدیم و به سختی تلاش کردیم. صبح و عصر تمرین داشتیم. هنوز در اواسط دوران پیش فصل هستیم و قدری خسته ایم. رقابت ها تا ۳۱ آگوست آغاز نمی شود اما ۱۳ آگوست و دیدار رفت یوونتوس مقابل آرتمدیا پترزالکا در رقابت های مقدماتی لیگ قهرمانان نیز برای ما اهمیت زیادی داشت. پس از دو سال دوری از رقابت های اروپایی دوباره در جمع بزرگان قاره سبز جای گرفتیم که این یکی از اهداف مهم ما بود و برای رویارویی با بزرگان اروپا کاملا آماده ایم.
▪ از نظر شخصی در چه وضعیتی قرار داری؟
ـ هنوز صد در صد آماده نیستم اما کم کم خودم را با تیم هماهنگ می کنم.
▪ در تابستان جاری بازیکنی جدید به نام آمائوری به شما ملحق شد. او یک ستاره فوق العاده است اما برای تو در خط حمله خطر بزرگی محسوب می شود و رقیب جدی می باشد چه برای تو چه برای الکس دل پیه رو و یا کینتا. آیا نگران این رقابت نیستی؟
ـ با توجه به مساله حضور یوونتوس در رقابت های اروپایی، سران دل آلپی به این نتیجه رسیدند که به یک مهاجم دیگر نیز نیاز دارند. پس اقدام به خرید آمائوری نمودند. از حالا به بعد چهار مهاجم و دو جایگاه در تیم وجود دارد. همه چیز بستگی به رانیه ری دارد که کدام یک از ما را انتخاب کند اما رقابت هیچ گاه مرا نترسانده است. همیشه در یووه حس رقابت وجود داشته است.
▪ تو جزو ۲۳ بازیکن دعوت شده به یورو ۲۰۰۸ نبودی. آیا چاره ای جز خداحافظی از فوتبال ملی نداشتی؟
ـ در هر تیم مهم این است که اعتماد سرمربی را جلب کنی که متاسفانه من موفق به جلب نظر دومه نش نشدم. در زندگی هر کسی زمانی از راه می رسد که او را ناچار به توقف می کند.
▪ آیا می توانی از حالا به بعد کاملا خود را وقف باشگاه و بازی هایش کنی، درست مثل سابق یا ناراحت خواهی بود که دیگر ملی پوش نیستی؟
ـ من همیشه بهترین هایم را برای تیم عرضه می کنم چه تیم باشگاهی باشد چه تیم ملی. از حالا به بعد صد در صد در خدمت تیم خواهم بود به این امید که در فصل جاری حداقل عنوان را همراه با تیم کسب کنم.
حورا شکیبی ممتاز
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید