پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


لازمه موفقیت انعطاف‌پذیری در استراتژ‌ی‌های کسب و کار الکترونیکی


لازمه موفقیت انعطاف‌پذیری در استراتژ‌ی‌های کسب و کار الکترونیکی
امروزه شرکت‌ها برای حفظ بقای خود با فشارهای بیشتری مواجه هستند. مشکل پیچیده‌ای که سازمان‌های کسب و کار الکترونیکی را متأثر ساخته ساخته این است که در این محیط ناپایدار آنها با تبعیت از استراتژی‌های جامع و فراگیر کسب و کار نتیجه مطلوبی به‌دست نمی‌آورند چرا که این استراتژی‌ها خیلی زود منسوخ می‌شوند. انعطاف‌پذیری کسب و کار الکترونیکی را می‌توان چنین تعریف کرد: ”آنچه موجب می‌شود کسب و کار الکترونیکی بتواند در مقابل شرایط عدم اطمینان در یک محیط با تغییرات سریع مصون بماند.“
شرکت‌ها برای غلبه بر چالش‌ها باید در سه بعد اصلی انعطاف‌پذیر باشند. این ابعاد عبارتند از:
۱) انعطاف‌پذیری در روش‌های ارائه محصول،
۲) انعطاف‌پذیری در تکنولوژی،
۳) انعطاف‌پذیری در همکاری
بابک نیک‌نیا
منبع : جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران


همچنین مشاهده کنید