چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

گلوله‌های این توپخانه با چاشنی‌ ایرانی شلیک خواهند کرد!


گلوله‌های این توپخانه با چاشنی‌ ایرانی شلیک خواهند کرد!
زمانی که برگزاری مسابقات K-۱ استارت خورد، خصوصاً در سال‌های نخست آن، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که این رویداد به جایگاهی که امروز در بخش حرفه‌ای ورزش‌های رزمی پیدا کرده دست پیدا کند. در آن روزها شانس حضور در مسابقات، بیشتر برای سنگین‌وزن‌ها بود. اما گسترش و محبوبیت K-۱ باعث شد تا مسابقاتی در رده‌ها و عناوین دیگری چون K-۱ Max در رده ۷۰ کیلوگرم هم به آن اضافه شود.
اکثر ما، شاید فقط به روزی فکر می‌کردیم که شاهد درخشش فایترهای ایرانی در این رقابت‌ها باشیم. شاید هرگز به فکرمان خطور نمی‌کرد که یک ایرانی را در تیم برگزارکنندگان مسابقاتی از این دست ببینیم. اما ظاهراً این فکرهای نکرده (!) ما دارد به حقیقت می‌پیوندد. پنج‌شنبه نهم خرداد ماه، مسابقات جدید دیگری در دنیای حرفه‌ای رزمی متولد خواهد شد که پیشاپیش می‌توان آن را رقیب جدی برای مسابقات K-۱ به‌حساب آورد.
این رویداد چیزی نیست جز مسابقات The Arsenals که قرار است در رده وزنی ۸۳ کیلوگرم، بهترین فایترهای جهان را به مصاف هم بکشاند. Arsenal در لغت به معنی توپ جنگی (یا مهمات جنگی) است و از آن‌جائی‌ که در این رقابت بهترین فایترهای وزن ۸۳ کیلوگرم گرد هم می‌آیند، عنوان The Arsenals برای این رویداد در نظر گرفته شده است. ضمن آن‌که پیام صلح و دوستی قرار است از شعارهای اصلی این رقابت باشد و هر مبارز ارسنالز سفیری باشد که با خود پیام صلح و وحدت را بین ملت‌ها و فرهنگ‌ها می‌برد.
برگزاری مسابقات جایزه بزرگ ارسنالز که مرحله مقدماتی آن چند روز دیگر برگزار می‌شود، برعهده گروه ”ارسنالز پروموشن“ و برگزارکننده اصلی آن شرکت ”نسل چهارم“ که شرکتی متعلق به عربستان صعودی است خواهد بود.
مرحله مقدماتی آن به میزبانی امارات متحده عربی در شهر ابوذبی و در استادیوم ۲۴۰۰۰ نفری ”محمدبن زاید“ که باشگاه اختصاصی باشگاه الجزیره هم هست برگزار می‌شود. گروه ”ارسنالز پروموشن“ قرار است از سال آینده چهار مسابقه را در طول سال برگزار کند که تاکنون کشورهای متعددی از جمله دانمارک و آلمان برای میزبانی آن اعلام آمادگی کرده‌اند.
جایزه بزرگ نقدی مسابقات مبلغ قابل توجه ۱۵۰۰۰۰ دلار خواهد بود. نکته قابل توجه در این مسابقات، حضور دو ایرانی در تیم برگزارکنندگان آن است.
دکتر معین شیرازی ملقب به ”پیکاسو“، قهرمان حرفه‌ای کیک بوکسینگ که قطعاً معرف حضورتان هست به‌عنوان پروموتر مسابقات، و شیهان علیرضا نجفی مربی وی و مسئول سازمان iska ایران در بخش قوانین و داوری مسابقات (ضمن آن‌که نام علیرضا هداوند هم در بین شانزده فایتری که در مرحله مقدماتی با یک‌دیگر به رقابت خواهند پرداخت به چشم می‌خورد). خود این موضوع به اندازه کافی قابل توجه هست، اما اصل موضوع چیز دیگری است!
در مسابقات حرفه‌ای کیک بوکسینگ که در سازمان‌های مختلف برگزار می‌کنند، قهرمان مسابقات در پایان کمربند قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود می‌کند. اما در این مسابقات به ابتکار و پیشنهاد دکتر معین شیرازی و پذیرفته شدن پیشنهاد او، قهرمان مسابقات به‌جای کمربند قهرمانی، بازوبند قهرمانی را که برگرفته از فرهنگ پهلوانی ایران است بر بازو خواهد بست! بازوبندی ساخته شده از طلای خالص و سنگ‌های قیمتی که به گفته معین شیرازی ساخت آن نزدیک به ۷۰۰۰۰ دلار هزینه دربر داشته است!
دکتر معین شیرازی در مورد این بازوبند می‌گوید: ”این مسابقات قرار است جدای از جنبه ورزشی جنبه فرهنگی داشته باشد. در آغاز مسابقات نیز هنگامی که مبارزین که هرکدام از کشوری با مذهب و فرهنگی متفاوت گردهم آمده‌اند، سخنانی درباره لزوم اتحاد و دوستی بین ملت‌ها، فرهنگ‌ها و مذاهب گفته خواهد شد.
قهرمان مسابقات نیز در پایان بازوبند قهرمانی را که اتفاقاً این کلمه ”بازوبند“ را ترجمه‌اش هم نکرده‌ایم و به همان زبان فارسی ”بازوبند“ نامیده خواهد شد، دریافت و تا سال آینده وی به‌عنوان پهلوان مسابقات شناخته خواهد شد. یعنی ما خیلی سعی داریم که این عنوان پهلوان را در این رقابت‌ها جا بیندازیم.“
برای افتتاح این مسابقات نیز برنامه‌های خیلی متنوعی تدارک دیده شده و این مراسم میهمانان خیلی ویژه‌ای خواهد داشت.
مثلاً؟ خب مثلاً گلادیاتورهای آمریکائی! در ایالات متحد هرسال حدود دوازده نفر از ورزشکاران و قهرمانان نامی آمریکا در رشته‌های مختلف ورزشی در تیمی به نام ”امریکن گلادیاتورز“ گرد هم جمع می‌شوند. سپس مردم مختلفی که فکر می‌کنند می‌توانند این گلادیاتورها را شکست دهند برای شرکت در مسابقه‌ای که به همین منظور تدارک دیده شده ثبت‌نام می‌کنند. مراحل و بخش‌هائی که این افراد باید برای شکست این گلادیاتورها از آن عبور کنند مراحل جالب و متنوعی است. این برنامه از برنامه‌های جذاب و پرطرفدار تلویزیونی است. ضمن آن‌که برندگان جوایز میلیونی هم دریافت می‌کنند. به گفته پیکاسو (دکتر معین شیرازی) با شبکه NBC که برگزارکننده این برنامه است تماس گرفته شده و با استقبال آنان قرار است این گلادیاتورها در مراسم افتتاح مسابقات The Arsenals حضور داشته باشند. به گفته وی حتی یکی از این گلادیاتورها ابراز تمایل کرده که مبارزه‌ای هم داشته باشد. البته اگر برای این گلادیاتور که به گفته پیکاسو نزدیک به دو متر قد و ۱۴۰ کیلوگرم وزن دارد بتوان حریفی پیدا کرد! معرفی میهمانان ویژه این مسابقات هم باشد برای بعد!
این رویداد کم‌نظیر توسط شبکه‌های متعدد تلویزیونی در سطح منطقه و جهان پوشش داده خواهد شد که از جمله این شبکه‌ها می‌توان به شبکه ابوذبی اسپورت، دوبی اسپورت، تلویزیون الجزیره، ان بی سی اکشن، شو تایم، یورو اسپورت و ... اشاره کرد. بسیار خوشحالیم که چنین رویدادی با حضور و نقش کلیدی دو تن از هم‌وطنانمان استارت خواهد خورد و از همه مهم‌تر با ابتکار دکتر شیرازی، میلیون‌ها بیننده این رویداد رزمی، با نمادی از فرهنگ و منش پهلوانی ایرانیان آشنا خواهند شد.
از همین‌جا برای دکتر معین شیرازی (پیکاسو) و شیهان نجفی آرزوی موفقیت می‌کنیم. ضمن آن‌که امیدواریم مسئولان محترم فدراسیون‌های رزمی هم به‌جای دعوا و کلنجار بر سر مالکیت‌ سبک‌ها، کمی هم به فکر بهره‌گیری از تجربیات و تخصص افرادی نظیر ایشان باشند!
منبع : مجله‌رزم‌آور


همچنین مشاهده کنید