چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ / Wednesday, 26 September, 2018

اضافه کردن سایت به موتورهای جستجو


اضافه کردن سایت به موتورهای جستجو
۱) همیشه قبل از ارسال آدرس صفحات مطمئن شوید که صفحه شما در آن موتور جستجو وجود نداشته باشد. در صفحات شما نباید اتصالات شکسته وجود داشته باشد. صفحاتی که اتصالات شکسته دارند بخوبی در موتورهای جستجو ثبت نمی شوند.
۲) اگر در سایتتان از فریم (Frame) استفاده می کنید، ثبت سایت شما در موتورهای جستجو می تواند با مشکل مواجه شود. بهترین کار این است که یک نسخه بدون فریم از سایت خود تهیه کنید و این نسخه را به موتور جستجو معرفی کنید. البته شما می توانید صفحه داخلی فریم را بصورت مستقل به موتور جستجو معرفی کنید.
۳) روباتهای موتور جستجو نمی توانند سایتهائی که برای ورود نیاز به شناسه کاربر و کلمه عبور دارند را، ثبت کنند. این روباتها هیچیک از صفحاتی که نیاز به پر کردن فرم داشته باشند را نمی توانند ثبت کنند. علاوه بر این سایتهائی که داراری فرمهای جستجو هستند را هم به خوبی ثبت نمی کنند چرا برای دستیابی به اطلاعات نیاز به پر کردن فرمهای جستجو است. یک راه حل، ارائه صفحات ثابت برای این اطلاعات است. بعنوان مثال فروم ها (Forum) می توانند با ارائه مطالب فروم در صفحات ثابت ، آنرا به موتورهای جستجو معرفی کنند.
۴) صفحات پویا روباتهای موتور جستجو را بلوکه می کنند. هر آدرسی که به همراه علامت سوال (؟) یا علامت & باشند توسط این روباتها در نظر گرفته نمی شوند.
۵) بیشتر موتورهای جستجو نمی توانند متون موجود در تصاویر را در ثبت خود در نظر بگیرند. این اطلاعات بایستی بصورت دیگری در سایت ارائه شوند تا توسط موتورهای جستجو ثبت شوند.
۶) اگر سایت شما سرعت پائینی دارد یا اینکه حجم صفحه سایت شما زیاد است، موتورهای جستجو در ثبت کردن سایت شما شکل دارند. سعی کنید اندازه صفحات سایت خود را طوری کوچک طراحی کنید ( از نظر حجم) که با سرعت مناسبی دیده شود. این نکته هم می تواند در در رضایت بازدیدکنندگان سایت شما موثر باشد و هم در ضریب اطمینان از ثبت شدن توسط موتورهای جستجو. بهترین اندازه برای هر صفحه با تمام تصاویر و اشیاء موجود در آن بین ۵۰ تا ۷۰ کیلو بایت است.
۷) اگر فقط صفحه اول سایت خود را به موتور جستجو معرفی کنید، انتظار نداشته باشید که همه اتصالات موجود در سایت شما در موتور جستجو ثبت شود. هرچند بعضی از موتورهای جستجو تمام اتصالات را صبت می کنند اما شما به این مسئله اطمینان نداشته باشید و تک تک صفحات خود را در موتورهای جستجو معرفی کنید.
۸) اگر زمانیکه روبات موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند سایت شما در دسترس نباشد، سایت شما ثبت نخواهد شد. حتی بدتر از این ،در شرایطی خاص سایت شما که قبلا در موتور جستجو ثبت شده بوده، در این حالت از لیست حذف خواهد شد. سعی کنید هاستینگ سایت خود را از شرکتهائی تهیه کنید که در ۹۹.۵ درصد موارد سایت شما در دسترس باشد.
۹) اگر زمانیکه روبات موتور جستجو به سراغ سایت شما می آید، سایت شما در دسترس نباشد، نمی تواند آنرا ثبت کند. حتی بدتر از این ، اگر قبلا سایت شما ثبت شده باشد در این حالت سایت شما از لیست خارج خواهد شد. بنابراین تلاش کنید که سایت شما همیشه در دسترس باشد. همیشه وضعیت سایت خود را در موتور جستجو بررسی کنید . اگر این اتفاق برای سایت شما افتاد سعی کنید مجددا سایت خود را در آن موتور جستجو ثبت کنید.
۱۰) موتورهای جستجو به سایتهائی که در آنها کلمات کلیدی زیاد تکرار شده اند (مانند سایتهائی که بصورت سوال و جوابی هستند) حساس هستند و آنها را ثبت نمی کنند. سعی کنید هر صفحه سایت شما به گونه ای باشد که تعداد تکرا کلمات کلیدی در آنها از یک حد معین بیشتر نباشد. برای ارزیابی سایت خود می توانید از ابزارهای رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید و نرخ تکرار کلمات کلیدی را مشخص کنید.
۱۱) اگر سایت شما به گونه ای است که وقتی کاربر وارد آن می شود ، او را به یک آدرس دیگر ارجاع می دهید یا اینکه از تگهای مربوط به بروزرسانی خودکار صفحه استفاده می کنید، موتورهای جستجو با ثبت آن مشکل دارند. در این حالتها یک روبات موتور جستجو تصور می کند که شما می خواهید آی پی سایت خود را پنهان کنید یا اینکه با اینکار قصد افزایش رتبه سایت خود را دارید.
۱۲) اگر سایت خود را می خواهید در یک دایرکتوری ثبت کنید، این احتمال وجود دارد که سایت شما توسط یک شخص بررسی شود . سایت شما در صورتی ثبت خواهد شد که شرایط لازم را داشه باشد. برای اطمینان از ثبت سایت شما در یک دایرکتوری بایستی راهنما صبت سایت را حتما مطالعه کنید و از شرایط آن مطلع شوید.
۱۳) تعدادی از موتورهای جستجو سایتهای رایگان را ثبت نمی کنند. استدلال آنها این است که در بیشتر موارد چنین سایتهائی مطالب ارزشمندی ندارند. اگر می خواهید سایت شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد، سعی کنید که سایت خودتان را خریداری کنید . البته در این مورد استثنائی هم وجود دارد. وبلاگها نمونه ای از سایتهای رایگان هستند که در موتورهای جستجو بخوبی ثبت شده و رتبه مناسبی نیز دارد.
۱۴) بعضی از موتورهای جستجو صفحاتی را که از طریق صفحه خانگی سایت قابل دسترسی نیستند، در ثبت سایت در نظر نمی گیرند. مثلا HotBot اینگونه عمل می کند. اگر شما صفحاتی دارید که نقش ورودی کاربران به سایت شما را دارد باید این نکته را درنظر بگیرید.
۱۵) اطمینان حاصل کنید موتور جستجوئی که روی آن کار میکنید محدودیتی برای تعداد لینکهای ثبت شده ( متعلق به یک سایت ) ندارد. تعدادی از موتورهای جستجو برای ثبت لینکهای یک سایت در هر روز محدودیت قائل می شوند. سعی کنید قبل از شروع به ثبت لینکهای سایت، از این محدودیتها مطلع شوید.
۱۶) امکان دارد که بدلیل تعدادی از خطاهای موتور جستجو مقداری از اطلاعات ثبت شده ، حذف شوند. برای اطمینان از اینکه سایت شما در موتور جستجو همیشه وجود دارد، مرتبا وضعیت سایت خود را بررسی کنید. در صورتیکه مشکلی در دیدن سایت خود در موتورهای جستجو داشتید، مجددا سایت خود را ثبت کنید.
۱۷) روشهای ارزیابی سایت در موتورهای جستجو مرتبا تغییر میکند. لازم است که در دوره های خاصی با بررسی این تغییرات سایت خود را بازسازی کنید. همیشه باید در جریان این تغییرات قرار داشته باشید. برای این منظور می توانید در سایتهائی که در این زمینه مطلب می نویسند ، عضو شوید و از آخرین تغییرات آن مطلع شوید.


منبع : itkar

مطالب مرتبط

کلیک می‌کارند، دلار برمی‌دارند

کلیک می‌کارند، دلار برمی‌دارند
هنگامی كه چیزی را در موتور جستجوی گوگل جستجو می‌كنید، در كنار آن تبلیغات متنی شركت‌های ایرانی و از جمله شركت‌های بزرگ خودروسازی دیده می‌شود. در واقع گوگل كه تا دیروز فقط برایمان كلمات دلخواه را به رایگان جستجو می‌كرد، امروز دارد پیامی، هر چند تبلیغاتی را عرضه می‌كند؛ و این خود نكته‌ها در دل نهفته دارد كه خواهم گفت.
ز كنج صومعه حافظ مجوی گوهر عشق
قدم برون نه اگر میل جستجو داری
● میل جستجو دارند ...
بسیار هم میل جستجو دارند؛ برای جستجو آمده‌اند. جستجوی كلمه. كلمات را می‌جویند، نه در كنج صومعه، كه در هر برگی كه در فضای مجازی می‌یابند. كلمه می‌جویند تا به دلار برسند. دلار می‌یابند تا به قدرت برسند. وحالا‌ قدرت تنها در دست آن‌ها نیست كه بر كرسی‌های عیان نشسته‌اند؛ قدرت امروز، در توانِ جستن و متصل كردن نهفته است. آنان می‌جویند و متصل می‌كنند؛ و این چنین، در چشم برهم‌زدنی، به غول‌هایی تبدیل می‌شوند كه توان آن دارند كه در هر گوشه این فضای تودرتو سرك بكشند، كلیك بكارند و دلار بردارند. آری، از گوگل می‌گویم و از یاهو، و دیگران. نام‌هایی كه تا چندی پیش برایمان تنها افسانه‌هایی بودند در دوردست‌ها؛ در قصه‌های قشنگ مدیریتی...
مطلب از این قرار است: از مدتی پیش، هنگامی كه چیزی را در موتور جستجوی گوگل جستجو می‌كنید، در كنار آن تبلیغات متنی شركت‌های ایرانی و از جمله شركت‌های بزرگ خودروسازی دیده می‌شود. در واقع گوگل كه تا دیروز فقط برایمان كلمات دلخواه را به رایگان جستجو می‌كرد، امروز دارد پیامی، هر چند تبلیغاتی را عرضه می‌كند؛ و این خود نكته‌ها در دل نهفته دارد كه خواهم گفت. و این را بگذارید در كنار خبری كه امروز شنیده‌ام و آن این‌كه، گوگل علامت تجاری خود را در ایران نیز به ثبت رسانده است.
● كلیك، كلیك - سنت، سنت ...
چندی پیش هم لابد همه آن‌ها كه اخبارIT را دنبال می‌كنند، خبردار شده‌اند كه گوگل بابت هر جستجو و یا هر كلیك بر روی آگهی‌هایش چقدر درآمد كسب می‌كند. ۱۲ سنت بابت هر جستجو، و ۶۲ سنت بابت هر كلیك روی آگهی. در جایی دیگر نیز خواندم كه هر كلیك برای آگهی‌دهندگان گوگل یك دلا‌ر‌‌ و‌‌ هفتاد‌وپنج سنت هزینه دربر‌‌دارد. سرمایه‌اش به بیش از یكصد میلیارد دلار رسیده است و ارزش سهامش نزدیك به ۴۰۰ دلا‌ر (مقایسه كنید با سهام ۲۵ دلا‌ری مایكروسافت، البته با در نظر گرفتن این نكته كه تعداد سهام مایكروسافت بسیار بیشتر است.)
آری، همین گوگل محجوب كه در صفحه جستجوی ساده آن تنها چند كلمه و یك كادر قرار دارد، از راه جستجو در میلیون‌ها سایت در دنیا و از قبل دریافت آگهی‌های تبلیغاتی به چنین قدرت اقتصادی عظیمی دست یافته است؛ هر روز سرویس جدیدی عرضه می‌كند، غول‌هایی چون مایكروسافت را به سختی به چالش‌ طلبیده است، با این‌همه، بازار كم‌رونق تبلیغات اینترنتی در ایران را نیز از یاد نبرده است. و این از مدل تجاری پیچیده و عجیب و غریبش حكایت می‌كند. واقعیت این است كه گوگل می‌داند كه كاربران چه چیزی را می‌پسندند، چه چیزی را بیشتر می‌پسندند و چه چیزی را اصلاً نمی‌پسندند. به عبارت دیگر، گوگل از آمار و اطلاعات مربوط به علایق كاربران اینترنت آگاه است و این آگاهی به نظرم، راز و رمز پیشرفت چشمگیر این شركت است كه در طول چند سال توانسته‌ از شركتی چند نفره به شركتی چند ده میلیاردی تبدیل شود.
● آمد یكی آتش‌سوار ...
همه آن‌ها كه سایت‌های پربیننده‌ای دارند می‌دانند كه روزانه چند نفر از جانب گوگل به سوی سایت‌های آن‌ها هدایت می‌شوند. در واقع گوگل یكی از منابع تهیه بازدیدكننده برای سایت‌های پربیننده، از جمله سایت‌های ایرانی است؛ و اكنون نیز با جلب آگهی‌ برای خود، مزد این خدمت به ظاهر رایگان را می‌گیرد. اما سایه گوگل به نظر سنگین می‌آید. همان‌گونه كه سایه مایكروسافت در یك دهه پیش‌تر چنین بود. هر بازاری كه مایكروسافت به آن وارد می‌شد، چالش عظیم را به دیگر رقبا تحمیل می‌كرد (اگر چه امروزه هم تا حدودی چنین است). حضور گوگل نیز امروزه، می‌تواند دارندگان سایت‌های اینترنتی را به فكر فرو برد. تبلیغات اینترنتی در ایران هرگز بازار پررونقی نداشته است و اكنون گوگل می‌آید تا تكه بزرگی از این كیك كوچك را برای خود بردارد.
از دیگر سو، رسانه‌های سنتی مكتوب، كه هنوز درگیر چالشی فرساینده با رسانه‌های دیجیتال و به ویژه اینترنت هستند، اكنون رقیبی چالاك را در آوردگاه خود می‌بینند. گوگل هم اكنون نیز خبرنامه‌هایی پرخواننده را منتشر می‌كند كه در واقع گزیده پرخواننده‌ترین خبرهای دنیاست. شاید بسیاری از خبرگزاری‌ها و حتی رسانه‌های سنتی، رادیوها و تلویزیون ‌ها و ... نگران روزی هستند كه گوگل بخواهد در عرصه تولید محتوا نیز قدم بگذارد. و از آنجا كه از علایق و سلایق ساكنان دنیای مجازی به خوبی آگاه است، طبیعی است كه رقابت با آن بس دشوار خواهد بود. اگر چه، شاید آن روز، شأن خود را به عنوان یك موتور جستجوی برتر تا حدودی از دست بدهد.
● شمشاد خانه‌پر‌ور ما از كه كمتر است...
حكایت ورود گوگل به بازار تبلیغات به ویژه در ایران و یا ورود احتمالی آن به عرصه تولید محتوا، تنها یكی از پدیده‌هایی است كه امروزه در برابر رسانه‌های سنتی و دیجیتال قرار دارد. طبیعتاً دیگران نیز از این خوان بهره‌هایی طلب خواهند كرد؛ البته شاید به شكل‌ها و شیوه‌هایی دیگر. آنچه مهم است این كه، حالا دیگر نگاه كردن به یك نشریه یا سایت دیگر و كپی‌برداری از مطالب و حتی ‌آگهی‌های آن، چندان كفاف نمی‌دهد. این ترفند، در دنیایی با وجود غول‌هایی چون گوگل و یاهو و دیگران، دیگر جواب نمی‌دهد. این عرصه، عرصه دیگری است، حریف، حریف دیگری و میدان مبارزه، وسعتی به پهنای دو دنیای واقعی و مجازی. شستن چشم‌ها هم شاید دیگر جواب ندهد! این‌بار جهان به سراغ ما آمده است. بخواهیم یا نخواهیم وارد بازی بزرگی شده‌ایم. بازیگرانی چیره‌دست، در‌آن سوی میدان، با پشتوانه‌ گرانی از تجربه، فن و سرمایه، صف‌آراسته‌اند.
من اما، به هیچ روی اعتقاد ندارم كه ما در این بازی، بازندهِ از پیش‌مُقدریم. اگرچه عرصه بسیار تنگ است و دست حریف بسیار فراخ، اما از یاد نباید برد كه همین حریف، خود با اتكا به نوآوری و پشتكار و خلاقیت، در برابر هیولایی همچون مایكروسافت سر برآورد. خلاقیت، اتكا به محتوای بومی برای برآمدن در عرصه ملی، مرعوب نشدن در برابر غول‌ها، می‌تواند در این عرصه كارگشا باشد. اگرچه همهِ این‌ها، شعار هم می‌تواند باشد!

وبگردی
ویدئوی جنجالی وزیر بهداشت؛ #خودت_بمال / تمسخر و تحقیر بیمار نیازمند توسط وزیر
ویدئوی جنجالی وزیر بهداشت؛ #خودت_بمال / تمسخر و تحقیر بیمار نیازمند توسط وزیر - وزیربهداشت بهترین توصیه رو به اون پیرمرد بیچاره کرد که گفت: خودت بمال. پیرمرد باید دستش رو محکم می‌مالید به گوش وزیر تا یک بار هم که شده از تخت اخلاق فرعونی بیاد پایین
نیاز شدید تلویزیون به بدحجابها در روزهای خاص
نیاز شدید تلویزیون به بدحجابها در روزهای خاص - کاش در این میان یکی به ما بگوید که بالاخره بی حجاب بد است، خوب است؟ چه زمانی بد است؟ چه زمانی خوب است؟
حال فعلی ! یا ناتوانی در تشخیص حال قبلی
حال فعلی ! یا ناتوانی در تشخیص حال قبلی - حمید رسایی عضو جبهه پایداری در صفحه شخصی خود در شبکه توییتر نسبت به اهانت زشت امیر تتلو به امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش واکنش تندی نشان داد.
ویدئو/ وحشت پزشکان از تولد نوزاد تک چشم در اندونزی (۱۶+)
ویدئو/ وحشت پزشکان از تولد نوزاد تک چشم در اندونزی (۱۶+) - پزشکان هنگامی که یک نوزاد دختر اندونزیایی را در یکی از بیمارستان های این کشور به دنیا آوردند بسیار وحشت زده شدند. نوزاد تازه متولد شده با یک چشم بزرگ روی پیشانی اش متولد شد و پس از هفت ساعت درگذشت.
بازنشر نامه استاد به امیر تتلو! / معیار تشخیص حق از باطل گشته ای !
بازنشر نامه استاد به امیر تتلو! / معیار تشخیص حق از باطل گشته ای ! - فردی به نام علی‌اکبر رائفی‌پور كه رسانه‌‌های اصولگرا از او به عنوان «استاد، محقق و پژوهشگر» یاد می‌كنند! در تاریخ 29 اردیبهشت 96 (در كوران انتخابات ریاست‌جمهوری) در نامه‌ای سرگشاده به امیرحسین مقصودلو (تتلو) نوشت: «امیر جان بخوان، تو باید بخوانی، عیبی ندارد! سرت را بالا بگیر و خدا را شکر کن که به واسطه تو این همه نفاق را آشکار کرد! دلت محکم باشد پهلوان! تو فقط بخوان، بخوان
جنجال احمد خمینی در VIP عزاداری حسینی
جنجال احمد خمینی در VIP عزاداری حسینی - انتشار عکس‌های نشستن احمد خمینی زیر کولر در بخش وی‌آی‌پی هیات که پوششی شیشه‌ای دارد و از سینه‌زنان جداست، پس از توضیح او که گفت آن جایگاه مربوط به «روحانیون درجه یک و دو قم» است و «اون بالا معممین میشینن که لباسشون چون زیاده باعث گرمازدگی نشه»، با واکنش‌های تندتری هم همراه بود.
واکنش جالب رهبری به روبوسی کیارستمی با داور خانم جشنواره کن!
واکنش جالب رهبری به روبوسی کیارستمی با داور خانم جشنواره کن! - واکنش جالب مقام معظم رهبری به روبوسی کیارستمی با خانم داور جشنواره کن از زبان عزت الله ضرغامی
لحظه هولناک در چاه انداختن دختر بچه توسط پسرعمویش
لحظه هولناک در چاه انداختن دختر بچه توسط پسرعمویش - این فیلم که توسط دوربین های امنیتی گرفته شده لحظه به چاه انداختن دختر 5 ساله ای در اصفهان توسط پسر بچه ای کوچک را به تصویر کشیده است.
آشنایی با لامبورگینی! کاملا ایرانی
آشنایی با لامبورگینی! کاملا ایرانی - جوان خوش ذوق ایرانی لامبورگینی! تماما ایرانی را طراحی و تولید کرده است.
سلطان سکه
سلطان سکه - اولین جلسه دادگاه "وحید مظلومین" معروف به سلطان سکه به همراه ۱۴ نفر از همدستانش امروز در شعبه دو دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی زرگر و به صورت علنی برگزار شد.
ریحانه یا لیلا؟! / حاشیه سازی ریحانه پارسا بازیگر سریال پدر
ریحانه یا لیلا؟! / حاشیه سازی ریحانه پارسا بازیگر سریال پدر - با وجود اینکه چند روزی است سریال پر حاشیه "پدر" به پایان رسیده است، اما انتشار تصاویر ریحانه پارسا بازیگر نقش اول زن این سریال جنجال تازه‌ای به پا کرده است. این جنجال در حالی ایجاد شده که سازندگان سریال "پدر" به دنبال تولید فصل دوم آن هستند.
لیلای سریال "پدر" مدل شد / عکس‌ها
لیلای سریال "پدر" مدل شد / عکس‌ها - ریحانه پارسا، بازیگر نقش لیلا در سریال "پدر" فعالیت خودش را به عنوان مدل تبلیغاتی آغاز کرد. این بازیگر متولد سال 1377 است.