چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا


چطور یک DJ شوید


چطور یک DJ شوید
برای اینکه یک DJ خوب شوید، باید دانش بسیار بالایی از موسیقی و همچنین توانایی هدایت یک جمعیت را داشته باشید. روابط عمومی اهمیت بسیار زیادی دارد چون با این توانایی است که می توانید خوب گوش کنید و از تجهیزاتتان برای تغییر تراک ها استفاده کنید.
● مراحل
۱) اول باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید متخصص موسیقی شوید یا صرفاً به دیگران لذت بدهید. لذت دادن به دیگران یعنی آهنگ هایی را کار کنید که با مزاج اکثریت مردم جور باشد.
۲) متخصص موسیقی یعنی با آهنگ هایی کار کنید که خودتان دوست دارید و به سلیقه مردم هیچ وابستگی نداشته باشد.
۳) تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید. می توانید با استفاده از CD های مختلف کار کنید یا یک وینیل (به همراه دیسک) خریداری کنید.
۴) درمورد همه ژانرهای موسیقی اطلاعات پیدا کنید. احتمالاً با چند آهنگ معروف و مهم چند ژانر آشنایی دارید اما این کافی نیست. وب سایت های زیادی هستند که می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. معمولاً این سایت ها آهنگ هایی دارند که به طور رایگان می توانید آنها را دانلود کنید. همچنین باید برترین آهنگ های هر ژانر را نیز بشناسید چون همین آهنگ هاست که معمولاً مردم دنبالشان هستند.
۵) همه آهنگ هایی که فکر می کنید حداقل چهار نفر از پنج نفر می توانند با آن برقصند را دانلود کنید. بااینکار حتی آنهایی که آن آهنگ را دوست ندارند هم همگام جماعت می شوند و با آن می رقصند.
۶) آهنگی را اجرا کنید که فکر می کنید یک گروه از دوستانتان آن را دوست دارند. اگر ۸۰ درصد آنها یا بیشتر گفتند که آنرا دوست داشتند، آنوقت آن آهنگ را خاص آن گروه قرار دهید.
۷) روابط عمومی خودتان را تقویت کنید. سعی کنید خودتان را به شخصی تبدیل کنید که همه افراد را به سمت خود جلب می کند. اگر بخواهید خودتان همیشه محتاج توجه دیگران را بکنید، مطمئناً در کارتان موفق نخواهید شد.
۸) بازی های مخصوص مهمانی را یاد بگیرید که بتواند تعداد زیادی از افراد را سرگرم کند.
۹) از دوستی که می خواهد مهمانی بدهد بخواهید که به طور رایگان کار DJ او را انجام بدهید. بااینکار می توانید برخورد و واکنش جمعیت را به خودتان بسنجید.
۱۰) اگر DJ شدن مناسب شما باشد آنوقت پیشنهادهایی به شما می شود و شما باید با قیمتی پایینتر از DJ های حرفه ای این دعوت ها را قبول کنید.
۱۱) بعد از اینکه این مهمانی های کوچک را هم پشت سر گذاشتید، اگر بازهم تمایل داشتید که به این کار ادامه دهید، می توانید با چند نفر که در این کار هستند شریک شوید و بیزنس خود را آغاز کنید.
● نکات
▪ از جمعیت بخواهید که آهنگ درخواستی بخواهند و اگر آهنگی را نمی دانستید، آنرا روی لپ تابتان چک کنید.
▪ سعی کنید بیشتر روی ژانرهایی از موسیقی متمرکز شوید که رقص با آن راحت تر باشد. خیلی از موسیقی ها فقط به درد این می خورند که صرفاً به آنها گوش دهید.
▪ ویدئو کلیپ های بعضی از آهنگ هایی که میخواهید اجرا کنید، را هم دانلود کنید. معمولاً همه محل های مهمانی ویدئو پروژکشن هایی دارند که می توانید آنرا به لپ تابتان وصل کنید و حین اجرای آهنگ ویدئوکلیپ آنرا هم پخش کنید.
▪ روابط عمومیتان را موقع ناهار که هر کسی موقع خوردن غذا یک داستان تعریف می کند، تقویت کنید. اینکار به شما کمک می کند که وقتی انرژی یک جمعیت در حال تمام شدن است، بتوانید آنها را به طریقی سر حال بیاورید و سرگرم کنید.
▪ استایل های مختلف را به قسمت های مختلف تقسیم کنید. آهنگ های ملایم تر را در شروع مهمانی، موقع غذا و در آخر مهمانی استفاده کنید. آهنگ های تندتر را در اواسط مهمانی استفاده کنید که مهمانان می خواهند برقصند.
▪ همیش یک لیست از چهل آهنگ برتر داشته باشید. برای این منظور می توانید سراغ خیلی از وب سایت هایی بروید که بهترین آهنگ ها را برای دانلود گذاشته اند.
▪ دنبال یک اسم خوب و باحال برای خودتان باشید و آنرا از روی شخصیت خودتان انتخاب کنید.
● هشدارها
▪ وقتی آهنگی را برای گروهی از دوستان اجرا می کنید، هرگز یک آهنگ خیلی محبوب را انتخاب نکنید. این احتمال وجود دارد که یان آهنگ به این دلیل محبوب شده است که خیلی افراد از آن خوششان آمده است. درعوض آهنگی اجرا کنید که کمتر شناخته شده باشد.
▪ به مجانی یا ارزان DJ شدن برای آشنا و فامیل عادت نکنید چون هم ارزش این حرفه را زیر سوال می برد و هم خودتان بی نصیب می مانید.
▪ مردم به این دلیل شما را استخدام می کنند که ارزان هستید، نه اینکه DJ خوبی باشید.
▪ هرگز مهمانی هایی که برای ناهار است را قبول نکنید چون در این مهمانی ها افراد فقط می خواهند بخورند و حرف بزنند.
▪ هیچوقت یک دسته آهنگ تند و شاد را در یک مراسم عروسی اجرا نکنید. اینکار ویژه بودن آن مراسم را از بین می برد.
▪ هیچوقت هم یک دسته آهنگ آرام برای مهمانی های کودکان اجرا نکنید چون بچه ها زود خسته می شوند.
▪ برای مهمانی تولد هشتاد سالگی مادربزرگ، آهنگ رپ اجرا نکنید.
▪ هیچوقت ادعا نکنید که از فلان DJ بهتر هستید. اینطوری انگار فقط از یک DJ در دنیا بهتر هستید.
▪ هیچوقت ارزش DJ دیگری را زیر سوال نبرید. شاید موقعی که گرفتار شوید همان DJ به کمکتان بیاید.
● وسائل مورد نیاز
▪ یک کامپیوتر با برنامه پیشرفته DJ
▪ یک سیستم DJ با کیفیت بالا
▪ یک آرشیو کامل از انواع موسیقی
▪ روابط عمومی
▪ دانستن بازی های خوب برای مهمانی ها
▪ شخصیت خوب، شوخطبعی و نترسیدن از حرف زدن با مردم.
▪ دانش کافی از تجهیزاتتان و محدودیت های آن
▪ تمرین، تمرین و تمرین
▪ یاد گرفتن نحوه حرف زدن پشت میکروفون
▪ یاد گرفتن اینکه بزرگتر همیشه بهتر نیست.
▪ فقط اسپیکرهایی خریداری کنید که بتوانید با وسیله نقلیه خودتان آنها را جابه جا کنید.
▪ این یعنی یک آمپلیفایر که وات بالایی داشته باشد، چند اسپیکر دیسکو، کابل های ضروری و حتی یک میکسر (اگر بخواهید از بیش از یک منبع آهنگ استفاده کنید).
منبع : پورتال مردمان


همچنین مشاهده کنید