پنج شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ / Thursday, 17 January, 2019

همه چیز محفوظ می ماند


همه چیز محفوظ می ماند
آنچه می خوانید نامه صوتی امام موسی صدر خطاب به دکتر صادق طباطبایی است که شب عزیمت به آلمان برای تحصیل روی نوار ضبط و همراه او شده است.
متن کامل نامه امام موسی صدر، بنیانگذار جنبش امل لبنان که در واقع خطاب به همه جوانان است بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
صادق عزیز شب سه شنبه ای است که تصور می رود، فردای آن ما را ترک کرده به سوی آلمان، یعنی کشوری که تا حد زیادی فعالیت در آن در سرنوشت تو موثر است، بشتابی.
حالت فعلی ما را که مشاهده می کنی: شبی است و نیمه شب، همه در خواب برفتند و شب از نیمه گذشت، میزی، چراغی، اجتماعی و سیگار همایی! تصور می کنی که این منظره، این صدا و این حالت، با گذشت امشب محو می شود؟ ابدا! خود این ضبط صوت بهترین سند و گویاترین شاهد برای ابدی بودن موجودات در این جهان است. صدای من را این ضبط صوت در خود ثبت می کند و به همراه تو و در شبهای تو و در روزهای تو، به گوش تو فرو می خواند.
جهان ما ضبط صوت بزرگی است که صدای ما، و هر کلمه ای که از ما صادر می شود، را ثبت می کند. هر حالتی که از ما به وقوع بپیوندد ضبط می کند و هر عملی که از ما صادر شود، در خود نگه می دارد.
در قرآن به این آیه بر می خوریم:« و ما تکون فی شان و ما تتلوا منه من قرآن و لا تعلمون من عمل الا کنا علیکم شهودا[۱]». همه افعال و اقوال و حالات، در کتاب الهی، یعنی این ضبط صوت بزرگی که همه چیز را در خود ضبط می کند، مسجل و یادداشت می شود. همه چیز محفوظ می ماند تا روز حساب.
مقصود من از روز حساب نه تنها حساب قیامت است و جزای الهی! مقصود حساب زندگی نیز هست. تصور کنیم که دو نفر راهی را می پیمایند. اولی قدمی بر می دارد و قدمی می گذارد، گاهی می خوابد و گاهی باز می گردد، گاهی چرت می زند و گاهی آرام می رود. دیگری ساعات خود را هدر نمی دهد و به سوی هدف خود می شتابد.
بدیهی است که دومی زودتر به مقصد می رسد و اولی یا به هدف نمی رسد و یا دیرتر آیا می توان شک کرد ساعاتی که بر این دو گذشته و حالاتی که این دو در این ساعات داشته اند، در سرنوشت آنها بی تاثیر است؟ چگونه می توان فرض کرد گامی را که یکی از این دو تن در آن لحظه برداشته اند، در حساب آخر و در روز برداشت محصول بی اثر بوده است
به طور کلی آنچه از ما صادر می شود، آنچه می گوییم و آنچه می شنویم، مجسم و متبلور شده و به صورت جزای اعمال در این جهان و آن جهان به دست ما داده می شود.
آن روز است که به تعبیر قرآن می گوییم: «ما لهذا الکتاب لا یغادر صغیره و لا کبیره الا احصاها[۲].» امتحانات خود نمونه زنده ای از حساب الهی است و همچنین شاهد صدقی بر نتیجه اعمال ما در سعادت زندگی ماست.
تصور می کنم که دقت در این بحث اگر با اقتناع توام باشد و اگر طغیان و عنفوان جوانی بر این تفکر پرده ای نیندازد، با کمال وضوح می بینیم، سفری را که با این رنج برای تو فراهم شده است، ایامی را که با نهایت تلخی بر خویشان تو می گذرد، بسیار گرانبهاتر است از آنکه به هدر رود و یا در ترسیم آینده تو بی تاثیر باشد.
فکر می کنم که اگر ممکن بود کسی تمام عمر را به تلاش و فعالیت و به قدم برداشتن در راه حق و خیر و صلاح صرف نماید، حتما جز این شیوه عقل و آیین منطق نبود. ولی چه باید کرد که انسان خسته می شود. انسان نشاط هم لازم دارد. ولی به قدری که نمکی در طعام باشد، نه آنقدر که غذا را شور کند! و نه آنقدر که هدف از زندگی انس و تفریح باشد و درس چون آبی و چون صورتی و ماسکی بر زندگی انسان قرار گیرد.
درباره رعایت مسائل دینی، تصور می کنم همین مقدمه ای که گفتم کافی باشد.
مطالعه و رعایت صلاح ابدی همان قدر مهم است که رعایت صلاح و سعادت آینده زندگی. و چه بسا سعادت ابدی بسیار پر اهمیت تر از سعادت ۵۰ سال یا ۴۰ سال زندگی به حساب آید.
هر چند که این دو مصلحت با یکدیگر تفاوتی ندارند. در دین اسلام دنیا و آخرت یک مفهوم و یک واحد را تشکیل می دهند.
در قرآن کریم به این موضوع چنین اشاره شده است: «من عمل صالحا من ذکر و انثی و هو مومن فلنحیینه حیاه طیبه و لنجزینهم اجرهم احسن ما کانوا یعملون[۳]». آنانکه رفتار نیک و ایمان به خدا دارند، زندگی گوارا و جزای آخرت مطبوع در انتظار آنان است. دنیا و آخرت در نظر اسلام از هم جدا نیست. راه صحیح راهی است که سعادت آینده انسان و سعادت ابدی او را در آن واحد، تحصیل کند.
بسیار آسان است که انسان راهی را که می رود، با قصد صالح به جای آورد. همانطور که روزی می گفتم، انسان نقاط گوناگون و عناصر مختلفی در وجود خود دارد. اگر بتواند راهی را انتخاب کند که تمام عناصر او ارضاء شود، آن راه موفقیت آمیزتر است.
چه با نیروی بیشتر و متمرکزتری به سوی هدف می شتابد.
طبیعی است که اگر از درس خواندن، کار کردن، مدرسه رفتن و حتی از خانه دار شدن و اداری بودن قصد صالح داشته باشیم، همه این کارها را می توانیم در سلک عبادت قرار دهیم.
عبادت به نماز و روزه منحصر نیست.
پیغمبر اسلام به ابی ذر که یکی از نزدیک ترین صحابه اوست می گوید: حتی در خواب و خوراک قصد قربت داشته باش. آری خواب و خوراک از لوازم زندگی انسان است. سبب تامین نیرو برای انسان می شود و موجب می گردد که انسان بتواند با نشاط بیشتری در راه خیر، در راه صلاح مردم، در راه کمک به همنوع قدم بردارد. پس خواب و خوراکی که با قصد قربت و با تصمیم بر کار نیک انجام گیرد، عبادت است.
سفر کردن برای تحصیل، اگر با قصد قربت و قصد خدمت به جامعه و همنوع و خانواده همراه باشد و اگر به قصد حفظ حیثیت انسان و تامین آسایش همنوعان صورت گیرد، جهاد در راه خدا محسوب می شود.
آنگاه این قصد سبب می گردد که انسان در این راه با دقت بیشتری قدم بردارد. چه بسا وجود این قصد انسان را محدود می کند، ولی راه موفقیت آمیز تر و نتیجه بخش تر است.
درآیه دیگر می خوانیم: «یا ایها الذین آمنوا استجیبوا لله و للرسول اذا دعاکم لما یحییکم[۴].» دعوت پیغمبر را سبب زندگی شمرده است. با کمال تاسف متدینین امروز معتقدند که دین فقط برای مرگ است.
به این سبب، جوانان که تصور می کنند دین با راه زندگی، با کار و کوشش و با تلاش برای تامین آینده هماهنگی ندارد، از دین اعراض می کنند.
در حالی که به طور مسلم می توان گفت، اسلام و یا هر دین خدایی، هیچ یک از غرائز اصلی و احتیاجات ضروری انسان را منع نکرده است! از خوردن و آشامیدن جلوگیری نکرده است، بلکه گفته است، راه صحیح را برای خوردن و آشامیدن انتخاب کنید! تجاوز نکنید! افراط در خوردن نکنید! عینا همان ترتیب را در غریزه جنسی انسان مشاهده می کنیم.
به هیچ وجه از این غریزه منع نشده است. در اسلام جلوگیری از این غریزه و سایر غریزه های زندگی انسانی، رهبانیت نامیده شده و گفته شده است: «لا رهبانیه فی الاسلام». لیکن از تجاوز به ناموس غیر و از افراط در این امر منع شده است.
این غریزه نیز مانند خوردن و آشامیدن است. بهره بردن از زیبایی های زندگی، و بهره بردن از نعمت های الهی، به طور معقول و منطقی نه تنها بی اشکال است، بلکه در بسیاری از آثار وارد از اهل بیت دیده می شود که مرغوب و محبوب خداوند است.
پس می توان راهی را رفت که بدن انسان لذت برد، روح انسان شاد باشد، افکار انسان آرامش یابد و در عین حال خویشان انسان خشنود باشند. چه امتیازی می شود داد به کسانی که یک قسمت بزرگ از وجود خود، یعنی فطرت خداجویی را کنار گذراند، و یا غرق در شهوات شوند، و یا از حریم اجتماع و زندگی اجتماعی کناره گیرند.
درس باید خواند، مرد اجتماع باید بود در عین حال مرد دیندار هم می توان بود ! همه اینها با هم جمع می شوند. بلکه همه اینها یک راه است. آرامشی که در نتیجه نماز، و رضایتی در نتیجه روزه، برای انسان حاصل می آید، نه تنها زحمت مختصری که در راه به پا داشتن این عبادات می کشد را جبران می کند، بلکه آرامش، آسایش و نوری در قلب انسان پدید می آورد، که توفیق وی را در هدفهای تحصیلی او نیز تامین می کند. تصور می کنم که با کمال وضوح می توان دریافت که عبادات با تمرین، بسیار آسان می شود.
انسانی که خاشع بود، با کمال سهولت به عبادات مختصری که از طرف خداوند بزرگ به او تکلیف شده است، گردن می نهد.
آنچه می توانم بر مطالب گذشته خود بیفزایم این است، که هرگاه اشکالی در یکی از بحثهای دینی بر تو و یا برای یکی از دوستانت پیش آمد، با نهایت خوشوقتی آماده جواب دادن به آنها هستم.
اصولا این قسمت از مکاتبات را از بهترین وظایف خود می دانم. تو خود می دانی که در هفته متجاوز از ۷ ساعت در مدارس اینجا و بیروت با جوانان سر و کله می زنم.
به آنها گفته ام که در سالن را می بندیم، و دهانها را می گشاییم. آنچه می توانید سوال کنید.
و من آماده پاسخ دادن به آنها هستم. به نظر من، سعی در اصلاح جوانها بسیار ارزشمندتر از سعی در اصلاح بزرگسالان است.
چه آنها با عبادت خوی گرفته اند و چه از آنها امیدی برای ساختمان مستقبل (آینده) نیست. آینده ما به دست تو و امثال تو از جوانهاست. امیدواریم که از تنگ نظری قدیمیان و از تندروی امروزیان، که نتیجه و عکس العمل آن افراط بوده است، بر حذر باشید.
امیدواریم که دنیایی که نسل شما می سازد، دنیایی آزاد و آباد و آسوده باشد.
دنیایی باشد که در آن عدل و حق و خیر، همراه ایمان و علم دیده شود. دنیایی که ما بتوانیم ایام پیری خود را با کمال راحتی و آسایش در آن بگذرانیم و امیدوار باشیم که فرزندانمان آینده ای سعادتمند دارند.
تو را به خدا می سپارم و با این جمله از تو خداحافظی می کنم: امیدوارم که همیشه خوش و موفق باشی و ما را فراموش نکنی! این آیه را به وسیله این نوار در گوش تو می خوانم: ان الذی فرض علیک القرآن لرادک الی معاد [۵] « الله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین» این آیه خطاب به پیغمبر است و او را بشارت می دهد، خدایی که قرآن را بر تو نازل و واجب کرده است، به طور حتم تو را به سرانجام مقصود می رساند. او بهترین پناهنده و مهربانترین مهربانان است. آری راهی که پیغمبر می رود، راهی که در راه حق و خیر و عدل باشد، قدمهایی که با تدبیر و با علم توام باشند، حتما به سرانجام خواهند رسید.
این آیه برای ما تفالی است از وضع آینده تو ،خداحافظ و نگهدار تو .

پی نوشت ها
[۱] سوره یونس، آیه ۶۱
[۲] سوره کهف، آیه ۴۹
[۳] سوره نحل، آیه ۹۷
[۴] سوره انفال، آیه۲۴
[۵] سوره قصص

منبع : روزنامه جوان

مطالب مرتبط

دلائل باخت چاوز درهمه پرسی اصلاح قانون اساسی

دلائل باخت چاوز درهمه پرسی اصلاح قانون اساسی
رهبران هوادار چاوز دلائل باخت در همه پرسی برای اصلاح قانون اساسی را بررسی می کنند
مریدا، ۶ دسامبر ۲۰۰۷- در پی همه پرسی روز یکشنبه برای اصلاح قانون اساسی، رهبران مختلف هوادار چاوز دلائل قصور خود در کسب پیروزی در همه پرسی یکشنبه گذشته را بررسی می کنند. اکثر رهبران در این نکته توافق دارند که در میان جمعیت تردید و سردرگمی وجود داشت زیرا کارزار چاوز نتوانسته بود محتوای اصلاحات را برای مردم توضیح دهد و با تحریکات رسانه ها مقابله نماید. آنها خواهان انتقاد از خود و تامل در درون دولت و در درون حزب سوسیالیست متحد شده اند.
لوئیس تاسکون یکی از نمایندگان هوادار چاوز در پارلمان گفت: «اگر انتقاد وجود نداشته باشد، اگر انتقاد از خود وجود نداشته باشد، ما نخواهیم توانست انقلاب را پیش ببریم. «چاویزمو» یک نیروی اساسی در ونزوئلاست، و «چاویزمو» به ساختن این کشور ادامه خواهد داد، اما ما نیاز به ارزیابی دوباره از خود داریم، ما باید با فروتنی باخت مان را جبران کنیم.»
تاسکون گفت که رد پیشنهاد اصلاح قانون اساسی نتیجه رای مخالف هواداران چاوز به آن نبود، بلکه به دلیل قصور در بسیج رای دهندگان هوادار چاوز بود. او خواهان تغییر تشکیلاتی در حزب تازه تاسیس «حزب سوسیالیست متحد» شد، به نظر او آن حزب از مشکلات درونی بسیاری رنج می برد و برای پیروزی در انتخابات کارآیی لازم را ندارد. او افزود در حالیکه ۶ میلیون رای دهنده عضو حزب هستند، فقط کمی بیش از ۴ میلیون نفر به اصلاحات رای دادند.
خوزه ویسنته رانگل، معاون پیشین رییس جمهور نیز خواهان آن شد که دولت فعالیت های اجرایی خود را مورد بازبینی قرار داده و روند «پاکیزه کردن» بوروکراسی دولتی را پیش ببرد.
به نظر رانگل روند اصلاح قانون اساسی بسیار پیچیده بود و موجب سردرگمی در میان جمعیت شد. او گفت مجلس ملی نمی باید تغییرات مورد نظر خود را همراه با اصل پیشنهادات چاوز به رای گیری می گذاشت. او گفت: «همان ۳۳ ماده ای که چاوز پیشنهاد کرده بود، کافی به نظر می رسید، در همان ماده ها هم چیزهایی وجود داشت که بسیار پیچیده بود، مانند ساختار جدید قدرت.» اما معاون پیشین رییس جمهور برگزاری همه پرسی را موفقیت آمیز ارزیای کرد و گفت «علیرغم حملات رسانه ها و با آن همه تبلیغات منفی و دروغ پراکنی، که تاکنون در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته است» نزدیک به ۵۰ درصد رای دهندگان رای به حمایت از پروژه سوسیالیستی دادند.
دیگر فعالین نیز انتقادات مشابهی را مطرح کرده و شکست انتخاباتی را ناشی از ترس و سردرگمی جمعیت در باره اصلاحات می دانند. آنها به قصور حزب سوسیالیست متحد، قصور در کارزار انتخاباتی، و مطلع نکردن مردم از اصلاحات، و عدم مقابله با حملات رسانه ها اشاره می کنند.
آلفردو آرسیلا، معاون کمیته بولیواری برای دفاع از اصلاح قانون اساسی گفت: « بطور کلی، ما نتوانستیم ترسی که آپوزیسیون در بخش قابل توجهی از جمعیت کاشته بود را شکست دهیم.» او گفت که کارزار رسانه ای آپوزیسیون با دروغ پراکنی در باره محتوای اصلاحات و با استفاده از شیوه گوبلزی «یک دروغ را هزار بار تکرار کنید تا به حقیقت تبدیل شود» ترس ایجاد کرده بود.
او به برخی از متداولترین تحریکات کارزار آپوزیسیون اشاره کرد که شامل این ادعاها می شد که دولت مالکیت خصوصی را لغو خواهد کرد، اینکه اصلاح قانون اساسی چاوز را «رییس جمهور مادام العمر» خواهد کرد، و اینکه همه کودکان به مالکیت دولت درخواهند آمد. او گفت: «آپوزیسیون به دروغ گویی، به کاشتن بذر شک و تردید در میان جمعیت برای ایجاد سردرگمی وابسته است.»
اما آرسیلا اطمینان داد که آنها مسئولیت را به گردن کسی نخواهند انداخت، بلکه «انتقاد از خود را بعنوان گام اول برخواهند داشت.» او خواهان یک روند ژرف تأمل از طرف افراد در حزب سوسیالیست متحد و در همه مقام های دولتی شد تا معلوم شود چه کسی واقعاً به انقلاب متعهد است.
او همچنین شکست را به سطح بالای غیبت نسبت داد. او گفت: «افزایش غیبت شامل سه میلیون از هواداران چاوز می شد که هرگز به همه پرسی «نه» نمی گفتند، اما آنها می ترسیدند و مردد بودند، و ترجیح دادند در خانه بمانند.» دو حزب هوادار چاوز یعنی «حزب میهن برای همه» و حزب کمونیست ونزوئلا با این ارزیابی موافقتند و می گویند جمعیت در باره اصلاحات دچار سردرگمی شده بود.
خوزه آلبورنوز دبیر کل «حزب میهن برای همه» گفت: « آپوزیسیون بیشتر با احساسات مردم بازی کرد تا با محتوای واقعی اصلاحات. جمعیت درک نمی کرد که اصلاحات چه چیزی را پیشنهاد می کند.» آلبورنوز همچنین به قصور در آگاه کردن رای دهندگان نسبت به اصلاحات و به قصور در برطرف کردن تردید مردم نسبت به پیشنهادات اصلاحی اشاره کرد. او افزود: «باید تلاش بیشتری برای رفتن به محلات، به مدارس، و محل های کار صورت می گرفت. ما باید مشخص می کردیم مردم را از چه ترسانده اند. آپوزیسیون به دروغ های بسیاری متوسل شد، مانند دروغ از دست دادن کنترل فرزندان. آن در بین جمعیت، نقطه حساسی بود.»
● تبدیل شکست به پیروزی
اکثر رهبران هوادار چاوز توافق نظر دارند که شکست در همه پرسی از جوانبی برای روند انقلاب یک پیروزی بوده است. لوییس تاسکون گفت که این شکست به یک «انقلاب در انقلاب» مبدل خواهد شد و آپوزیسیون را مجبور به پذیرش این خواهد کرد که ونزوئلا یک دموکراسی است. او گفت :«فکر می کنم ما بتوانیم این شکست را به یک پیروزی تبدیل کنیم زیرا یک انقلاب در درون انقلاب را تضمین خواهد کرد. برای انقلابی کردن ونزوئلا ما باید چاویزمو را انقلابی کنیم»
او در ادامه افزود: «من ازاینکه پیروز نشدیم ناراحتم، اما جدای از آن، ما چیزهای زیادی به دست آوردیم. ثابت شد نظام انتخاباتی ما شفاف است، آپوزیسیون سرانجام مجبور شد قانون اساسی ۱۹۹۹ را بپذیرد، و بخش های افراطی آپوزیسیون تضعیف شدند.» او در خاتمه گفت: «ونزوئلا خوشحال است، گرچه چیزهای زیادی وجود دارد که ما باید در باره آنها صحبت کنیم.»

وبگردی
کی‌روش: بعد از پیام رهبر انقلاب، وزارت ورزش علیه من شد
کی‌روش: بعد از پیام رهبر انقلاب، وزارت ورزش علیه من شد - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به پیام تشکر رهبر انقلاب بعد از جام جهانی، گفت: بعد از آن پیام، وزارت ورزش کاملاً علیه من شد. خواسته وزیر ورزش این بود که نمی‌خواهد کی‌روش اینجا باشد، هیچوقت از بازیکنان و تیم ملی حمایت نشد و تمام برنامه آماده‌سازی ما لطمه خورد.
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی - همه چیز درباره ساخت و ساز فاطمه حسینی، داماد شمخانی و داماد صفدرحسینی | سر کشیدن دوربین مخفی شهرداد به ساختمان های آقازاده ها در لواسان! | پخش اختصاصی از صفحه آپارات آوانت
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی - رحیم پورازغدی در مراسمی که با موضوع فجای مجازی بود،گفت: دختر خانم چادری یک عکس آنچنانی از خودش گذاشته و نوشته زن نباید قربانی نگاه شهوت مردانه بشه، بعد پسره زیر پستش نوشته"ما رایت الا جمیلا"
شبکه سه - میثاقی  و ماجرای عبور از فردوسی‌پور
شبکه سه - میثاقی و ماجرای عبور از فردوسی‌پور - در گذشته برنامه‌های پخش زنده فوتبال روی بازی متمرکز بود اما میثاقی در این برنامه بخش‌های مهمی از حواشی و سوژه‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد که دست برنامه «نود» را خالی می‌کند.
بدون تعارف و بدون محتوی / این دو در تلویزیون واقعا چه میکنند !
بدون تعارف و بدون محتوی / این دو در تلویزیون واقعا چه میکنند ! - بدون تعارف با سواره ای که از حال پیاده ها خبر دارد
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم.
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. - رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ما در نظام جمهوری اسلامی به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. اگر فردی در زمان طاغوت در زندان بود، حبسش از مجازات اخروی او کم نمی کرد اما امروز اگر این تحمل کیفر یا قصاص و شلاق و دیگر احکام توسط حکام اسلامی و شرعی انجام می شوند یکی از آثار اخروی آن برای محکومان این است که این مجازات در آخرت از آنها برداشته می شود
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم - بعد از فروکش کردن گازها، به حفاری ادامه دادیم و به یک مخزن بزرگ و استثنایی رسیدیم که بسیار عظیم تر از آنی بود که تصور می کردیم برای جایی مثل پلاسکو ساخته شود. برآورد ما از ابعاد این انبار فاضلاب این است که بین 400 الی 500 متر مکعب وسعت دارد و گازهای محبوس شده در این انبار در چندین دهه برای انتشار بوی بد در محدوده بزرگی از تهران کفایت می کند.
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ - مهدی یراحی، خواننده ای که اخیرا موزیک ویدئوی جدید و اعتراضی خود با نام «پاره سنگ» را منتشر کرده است، از طرف برخی رسانه ها و مجید فروغی، مدیر روابط عمومی هنری مورد انتقاد قرار گرفته و شایعه هایی درباره ممنوع الفعالیت شدن یراحی به دلیل این ویدئو کلیپ و همچنین پوشیدن لباس کارگران گروه ملی در حمایت از مردم اهواز در کنسرت 6 دی ماه خود مطرح شده است. یراحی از جمله خواننده هایی است که همیشه نسبت به اتفاقات…
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان !
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان ! - گویا تلخی پخش فیلم صحنه دار، بیش از مرگ ۱۰ نفر است. درست همانطور که مسئله حجاب برای خیلی‎ها مهم تر از معیشت مردم است.
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی !
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی ! - انقلاب فرهنگی از این بالاتر که فرزند عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آمریکا تابعیت بگیرد و از آنجا برای ایرانیان سبک زندگی تدریس بکند؟
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان!
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان! - ویدئویی عجیب از حرکات موزون گروهی دختران در دانشگاه الزهرا درحالی در فضای مجازی در حال انتشار است که مردان نیز در این مراسم حضور دارند!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان! - «شباهت عجیب علی الهام استاد هوا فضا در دانشگاهی در آلمان به غلامحسین الهام معاون رئیس جمهور سابق!
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر - سید احمد خمینی، نتیجه امام خمینی که چند هفته پیش با ازدواجش خبرساز شده بود، بار دیگر با انتشار عکسی از او و همسرش در حین سوارکاری حساسیت نسبت به خود را برانگیخته است و باعث تحریک مخاطبان و کاربران در فضای مجازی شده است.
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است !
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است ! - پس از اولین گفت وگوی رسمی میترا استاد (نجفی) و تایید ازدواجش با محمدعلی نجفی، حالا شهردار سابق، در نخستین واکنش به جنجال ها، عکس تازه ای از خود و میترا استاد در اینستاگرامش منتشر کرده است.