پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

نصری: آرسنال را با موفقیت هایش می شناسند


نصری: آرسنال را با موفقیت هایش می شناسند
پس از سپری کردن ۱۲ سال با لباس المپیک مارسی، سمیر نصری، ستاره ای که باشگاه های مختلف اروپایی مدت ها درصدد جذب او بودند، راهی آرسنال شد تا در کنار دیگر فرانسوی های استادیوم امارات به کارش ادامه دهد و فوتبال انگلیس را نیز تجربه کند. این تصمیم برای نصری ۲۱ ساله قدری دشوار می نمود اما قدری که از حضور او در باشگاه جدید گذشت این فرانسوی احساس کرد که تصمیم درستی اتخاذ کرده است. سمیر در دیدار دو هفته گذشته مقابل وست برومویچ آلبیون گل پیروزی بخش را برای تفنگداران به ثمر رساند و از سوی هم تیمی های فرانسوی اش همچون جبرییل سیسه ونیکلاآنلکا مورد تشویق قرار گرفت. نصری می گوید «خودم می دانستم زمانی که راهی آرسنال می شوم قدم در سرزمین ناشناخته ها نمی گذارم.»نصری در گفت وگو با وب سایت فیفا در خصوص هماهنگی اش با تیم، تصمیم هایش برای ترک مارسی، تفاوت های مارسی و آرسنال و احساسش از حضور در باشگاه جدید سخن گفته است:
▪ در اولین بازی ات برای آرسنال گل زدی. به نظر می رسد که خیلی سریع با باشگاه جدیدت هماهنگ شده ای؟
ـ بهتر از این نمی شد. من قول داده بودم که در هر بازی گلزنی کنم و این قضیه را در ملاقات هایم به آرسن ونگر ابراز کرده بودم. او به من گفت که حداقل ۶ ماه زمان لازم است تا من با توپچی ها هماهنگ شوم و برای مثال از امانوئل پتی و روبرپیرس نام برد اما من انتظار داشتم که دیرتر از اینها با تیم هماهنگ شوم. در فوتبال فرانسه تماس ها و برخوردهای فیزیکی بسیار زیاد است. اما تفاوت عمده دو لیگ در فشردگی بازی هاست که در انگلیس تعدد بازی ها بسیار زیاد است. شیوه فوتبال آرسنال تهاجمی است که با سیستم من هماهنگ است و این همان چیزی است که من به دنبال آن بودم. همچنین از تعداد زیاد جلسات تمرینی متعجب شده ام که این یکی دقیقاً با فوتبال فرانسه مطابقت دارد. حالا متوجه شده ام که چرا بازی های آرسنال اینقدر روان است. این قضیه واقعاً شگفت آور است و من آن را دوست دارم.
▪ چرا مارسی را در سن ۲۱ سالگی ترک کردی؟
ـ فصل گذشته به سختی برایم سپری شد و مشکلات سلامتی، زیادی مرا از زمین دورنگه می داشت. از یک طرف دوست داشتم ادامه بدهم و فوتبالم را پیشرفت بدهم. از سن ۱۲ سالگی در آکادمی مارسی مشغول شده بودم و ۴ سالی را با تیم جوانان بودم. به علاوه خانواده ام درمارسی زندگی می کنند و وقت آن بود که من قدری مستقل شوم.
▪ آیا انتقال به آرسنال تصمیمی معقولانه ومنطقی بود؟
ـ البته باشگاه های دیگری پیشنهاد همکاری داده بودند اما زمانی که مدیر برنامه هایم به من گفت که آرسنال بیش از بقیه علاقه به جذب من دارد من و پدرم سریعاً به این پیشنهاد علاقه نشان دادیم. تنها کمک من در انتخاب باشگاه این بود که باشگاه آینده ام در سال های اخیر چه عناوینی کسب کرده است. آرسنال اعتقاد زیادی به جوانان دارد و هر فرانسوی که به اینجا آمده توانسته تاثیرگذار باشد. این گارانتی در مورد حضور در آرسنال وجود دارد. آرسنال را می توان با موفقیت هایش شناخت. آقای ونگر هم یک سرمربی با تجربه فرانسوی است و من از اینکه قدم در سرزمین ناشناخته ها نمی گذارم، خوشحال بودم. ابداً احساس دلتنگی نمی کنم.
در رختکن بیشتر به زبان فرانسوی صحبت می شود تا انگلیسی، فراموش نکنیم که من هنوز ۲۱ سال دارم نه ۲۷ یا ۲۸. تجربه ملی آنچنانی ندارم، پس به عنوان اولین تجربه خارج از کشورم، آرسنال فوق العاده است.
▪ تفاوتی میان المپیک مارسی و آرسنال قائل می شوی؟
ـ آن روزها در یکی از باشگاه های بزرگ فرانسه بودم و حالا هم در یکی از باشگاه های بزرگ اروپا هستم. وقتی به انگلیس می آیید، موبایلی در اختیارتان قرار می گیرد که تمام شماره های مورد نیاز به انگلیسی در آن ثبت شده و همیشه اپراتوری هست که ۲۴ ساعته پاسخگوی شماست. وقتی به تمرینات می آیید، برنامه تمرینی مخصوص به خودتان در اختیارتان قرار می گیرد. آرسنال به منزله خانواده بازیکنان است.
▪ آرسن ونگر به شما گفته می توانی مثل روبرپیرس از فعالیت فوتبالی ات لذت ببری.
ـ اگر مطمئن بودم که فوتبالم دقیقاً مانند فوتبال پیرس خواهد شد، چشم بسته امضا می کردم! او در زمان خودش بهترین هافبک چپ دنیای فوتبال بود و گل های زیادی به ثمر رساند. من هم خصوصیات مشابه زیادی با او دارم.
▪ هدف اولت درزمانی که با آرسنال قرارداد بستی، چه بود؟
ـ دوست داشتم یک پله بالاتر بروم تا موقعیتم را در تیم ملی فرانسه مهر وموم کنم. اگر قرار باشد در ترکیب ثابت تیم ملی بدرخشم باید در ترکیب ثابت آرسنال حضور داشته باشم.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید