جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

اتلتیکو مادرید در صدر لالیگا


اتلتیکو مادرید در صدر لالیگا
رئال مادرید و بارسلونا دو مدعی اول عنوان قهرمانی فصل جدید لالیگا، یکشنبه شب هر دو باختند تا هواداران پرشمار خود را غمگین کنند.
رئال قهرمان هر دو فصل گذشته در غیاب روبی نیوی برزیلی که به خاطر تحقق نیافتن انتقال دلخواهش (به چلسی) از دست سران این باشگاه ناراحت است، در ریازور زمین دیپورتیو و لاکرونیا ۱-۲ شکست خورد ولی از آن جا که از سال ۱۹۹۲ به بعد در آن جا حتی یک برد هم نداشته است، کمتر کسی از این واقعه به عنوان یک شگفتی بی نظیر یاد کرد. بارسلونا در نقطه مقابل به تیمی باخت که تازه به لیگ دسته اول اسپانیا بازگشته است و هیچ ادعایی هم ندارد. (نومانسیا، منظور نظر است)‎/
برندشوستر مربی آلمانی رئال که در طول «پیکار ریازور» بارها با حرکات ناامیدانه دست و چهره نارضایتی خود از روند مسابقه و وقایع داخل میدان را بروز داد و تک گل تیمش محصول فرصت شناسی و ضربه سریع زمینی رود فان نیستل روی هلندی بود، در پایان کار گفت: از من درباره روبی نیو و ماجراهای او و تلاش اش برای دوری از برنابئو نپرسید چون اصلاً خوشم نمی آید در این باره حرف بزنم. من فقط این را می توانم بگویم که روی هردو گل حریف ، ما اصول دفاع را بسیار بد اجرا کردیم و می توانستیم بهتر از اینها عمل کنیم. در هر حال به دپور به خاطر این پیروزی تبریک می گویم.»
پپ گواردیولا مربی جدید و معروف بارسلونا نیز نتوانست ناراحتی اش از شکست این تیم در خانه نومانسیا را پنهان کند و تیم او برخلاف ادعاها و برنامه های ارائه شده توسط وی بدون خلاقیت و پراشتباه ظاهر شد. هافبک وسط و کاپیتان اسبق و محبوب بارسا بعداً گفت: «شکست بدی بود.
ما به هنگام حمله ضعیف ظاهر شدیم و قدر مسلم این که باید نحوه کار و بازی مان بسیار بهتر از چیزی که دیدیم باشد و به پیشرفت فنی محسوسی نایل شویم.»
شوستر با احتساب مصدومیت وسلی اشنایدر و عدم صدور موقتی اجازه بازی برای رافایل فان درفارت دیگر بازیکن هلندی رئال (او تازه از هامبورگ صید شده است) از گونزالو ایگواین آرژانتینی در خط میانی رئال سود جست و آری ین روبن نیز به عنوان مهاجم آزاد لب خط به کار گرفته شد، اما گلی که میستا مهاجم کهنه کار دیپورتیوو در دقیقه ۲۶ و روی ضعف خط دفاعی رئال در نواختن ضربات سر زد، نماد و مقدمه ای بر نگون بختی های رئال در این شب بود و در ادامه وقت نیز بخت مردان شوستر چندان بازنشد.
از آن سو در زمین نومانسیا هم شوت و گلزنی ماریو پس از گذشت فقط ۱۲ دقیقه یک شوک واقعی به بارسلونا بود و با این که اتوئو و مسی در دقایق بعدی توپ را به تیردروازه میزبان زدند، اما نومانسیا برتری اش را تا پایان حفظ کرد. به این ترتیب در پایان هفته نخست از فصل جدید لالیگا صدرنشینی دراختیار اتلتیکو مادرید است که در هفته اول تیم مالاگا را ۰-۴ در هم کوبید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید