پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

آقای قطبی، محبوب بمان!


آقای قطبی، محبوب بمان!
افشین قطبی می‌خواهد به نسبت فصل قبل رفتار متفاوتی داشته باشد. برای همین گفته است، می‌خواهد کمتر بخندد و با منتقدانش مثل خود آنان رفتار کند.
نمی‌دانیم چه کسی به قطبی مشاوره داده است که در نوع رفتارش تجدیدنظر کند، چه در غیر این صورت بعید است کسی ذات و خمیرمایه وجودی‌اش را براحتی تغییر دهد و از آدمی خنده‌رو و متین در نوع رفتار و گویش، به آدمی عصبی و تندخو تبدیل شود.
اگرچه قطبی مختار است که بخندد یا نخندد و نوع رفتارش یکجا به حساب خودش نوشته خواهد شد، اما این مربی خوب فوتبال بهتر است قدری تامل و اندیشه کند که در طول تنها یک فصل چگونه به اوج محبوبیت و شهرت در فوتبال ایران رسید.
یقینا تمام دلایل این محبوبیت به ابعاد فنی کار او مرتبط نمی‌شد، چه اصولا در همان فصل قبل نیز پرسپولیس روزهای بد و شکست‌های سنگینی را متحمل شد، اما ذره‌ای از باور و احترام مردم و طرفداران به افشین قطبی به واسطه رفتار منطقی و ادبیات احترام برانگیز او حتی به توهین‌کنندگانش کم نشد تا در ایستگاه پایانی لیگ هفتم، بیش از ۱۰۰ هزار نفر به احترام وی ورزشگاه آزادی را از حضور پرشور خود شرمنده سازند.
این که امروز قطبی در مقابل صحبت‌های برخورنده محمد مایلی‌کهن، دست به عمل متقابل زده و به وی تاخته است، به خودش برمی‌گردد، اما بهتر است تنها برای یک لحظه با خود اندیشه کند که این محبوبیت نه‌تنها برای او، بلکه برای خیلی‌ها ابدی و جاودانه نیست. برای همین به قطبی یادآور می‌شویم که محبوب بماند و مرعوب حاشیه‌ها نشود.
حجت‌الله اکبرآبادی‌
منبع : روزنامه جام‌جم


همچنین مشاهده کنید