جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

تمرین‌های رفع چین و چروک


تمرین‌های رفع چین و چروک
چین و چروك پوست با گذشت زمان در شكل ظاهری هر فرد نمایان می‌شود و گاه موجب انزوای فردمی‌شود.
علت پیدایش این چروك‌ها، بالارفتن سن، فشارهای روانی و در نهایت غفلت و نگهداری نامناسب از پوست است. چند شیوه آسان برای جلوگیری از پیری زودرس و چین و چروك در پوست توصیه می‌شود:
از هر فرصتی برای استراحت بیشتر و خواب استفاده كنید. اولین اثری كه كم خوابی روی پوست می‌گذارد، چروك‌های دور چشم است. نقاط دیگری كه در صورت شخص خیلی سریع چروك می‌شوند و یا به‌عبارت بهتر شیار پیدا می‌كنند، بینی و اطراف لب است. ورزش دادن اجزاء صورت می‌تواند به سفت شدن عضلات كمك كند. برای این كار با لب‌های بسته لبخند بزنید، دهان را بازكرده و دندان‌هایتان را با لب بپوشانید. این تمرین را آنقدر انجام دهید كه در بالای دندان‌های خود احساس سوزش كنید. قبل از استفاده از كرم‌های صورت (حتی كرم مرطوب كننده) صورت خود را با مقداری آب مرطوب كنید. فراموش نكنید چشمان شما هدف اول چین و چروك‌های ناشی از پیری زودرس هستند. در نتیجه مداوم اطراف چشمانتان را چرب كنید.
دو عامل مهم در ایجاد چروك در صورت افراد، خشكی پوست و اشعه آفتاب است.
خشكی پوست به دلیل كمبود مواد چربی لازم، پیری زودرس را سرعت می‌بخشد و تابش مستقیم و مستمر آفتاب بدون پوشش محافظ، موجب شكسته شدن نسوج و آسیب پذیری پوست می‌شود.
بنابراین برای جلوگیری از اثر این دو عامل مخرب، پوست خود را چرب نگه دارید و از قرارگرفتن طولانی در معرض نور خورشید بپرهیزید.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید