سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

خاصیت میوه‌ها


خاصیت میوه‌ها
ـ سیب
سیب، سالم‌ترین میوه‌ها است، مواد آهنی زیادی دارد و برای اشخاص كم خون، خیلی مفید است. همچنین برای بیماران دچار تنگی نفس، تجویز می‌شود تا مصرف كنند، چون دارای اكسیژن بوده و به موقع به خون بدن، اكسیژن لازم را می رساند. از قدیم تجویز پزشكان، این بوده كه برای كاهش مشكلات عصبی و روحی، شخص ترجیحاً از میان میوه‌ها ، سیب را بیشتر مصرف كند.
ـ هلو و زردآلو
این دو میوه ، ترشحات معده را زیاد كرده و موجب تحریك تنفس می شود. علاوه بر این، محرك ترشحات صفراوی هم هست به این ترتیب در بخش گوارش ، اهمیت زیادی دارد به ویژه اگر با پوست مصرف شود.
ـ گیلاس
اگر چه خرید این میوه به ویژه در فصل تابستان، هزینه زیادی دارد، ولی گیلاس مسكن اعصاب است ، در عین حال ملین است و خون را تصفیه می كند. مصرف این میوه باعث پاكیزه شدن معده می شود.
ـ كاهو
كاهو از ابتلا به امراض عصبی جلوگیری می كند. مغزهای خسته را تسكین می دهد و معده ای كه به اصطلاح تنبل شده باشد را تقویت می كند. مصرف كاهو در همین حال برای بیماران كبدی و مبتلایان به یبوست و رماتیسم، مفید است و می تواند راه درمانی برای دردهای سیاتیك و نقرس باشد.
مشخص شده كه مصرف كاهو، علاج قطعی بی خوابی و پریشانی خیال است و مصرف سالاد كاهو و كلم، ضد برنشیت است و اگر آن را با گوجه فرنگی فراوان مصرف كنید، امراض عصبی تا حدودی درمان می شود.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید