پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مقابله منفعت بار ستارگان


مقابله منفعت بار ستارگان
۱) با بازگشت علی کریمی به پرسپولیس، جنگ قدرت بین سرکرده ستارگان مغضوب و سر مربی تیم ملی علنی شد. وقتی ستاره اسبق بایرن مونیخ قید سود سرشار باقی ماندن در قطر را زد و با تن دادن به پروسه ملال آور فسخ قرارداد، راه خانه پدری اش را در پیش گرفت، جای هیچ ابهامی باقی نماند که یاغی ترین ستاره معاصر فوتبال ایران سودای مبارزه در سر دارد.
۲) وقتی علی دایی نام جادوگر را از فهرست مدعوین قلم گرفت، به خبرنگاران گفت: «اصلاً من نمی دانم کریمی کجا بازی می کند، چطور می توانم او را دعوت کنم؟» حالا علی کریمی به پرسپولیس آمده تا درست پیش چشم آقای سرمربی بازی کند. حالا علی دایی نمی تواند چشم خود را ببندد و از تماشای ستاره تمام عیار این سالهای فوتبال ایران در لباس مدافع عنوان قهرمانی خودداری کند.
۳) مبارزه جالبی است. از دل رخوت، رکود و سستی هیچ پیشرفتی عاید نمی شود. ترقی، محصول بلافصل کوشش است و کوشش مولود انگیزه به حساب می آید. در حال حاضر این سایق انگیزشی در فوتبال ایران پدید آمده است. ما با ستاره های عصیان زده ای رو به رو هستیم که می خواهند ثابت کنند فصل درخشش آنها هنوز به پایان نرسیده است. مهدی مهدوی کیا آن گوشه دنیا یک هدف تازه از تمرین کردن به دست آورده است. ایمان مبعلی، جواد کاظمیان و رضا عنایتی در حاشیه خلیج فارس چشم به آینده ای روشن تر دوخته اند تا با پیمودن مسیر نکونام و شجاعی، یک شبه راه صد ساله بروند، و از همه مهمتر، علی کریمی، ستاره کم نظیری که در دوران بازیگری اش دچار پیری زود رس شده بود، گام به دیگ جوشان آزادی گذاشته تا طلایی ترین روزهای عمرش را تکرار کند.
۴) مدتها بود که فوتبال ما از افسردگی مزمن رنج می برد. در سوگ خلاقیت، ستاره های متوسط فوتبال ایران همه به سرعت نزد اعراب کوچ می کردند تا لیگ قحط الرجال کشورمان، سال به سال تاریک تر شود. با همه اینها اما، خواسته یا ناخواسته جنگی تمام عیار در این فوتبال رخ داد تا تمام طرفهای دعوا با همه قوا در مقابل هم صف آرایی کنند.
۵) این جنگ را به فال نیک می گیریم. شاید لازم باشد از علی دایی هم به خاطر ترتیب دادن این ضیافت قدردانی کنیم. سر مربی تیم ملی مرد لجبازی است که پیشرفتهایش را هم از همین یکدنگی اش دارد. اما این بار پافشاری او به جوانگرایی مشکوک(!) و ریشه ای اش، حساسیتهای زیادی را برانگیخت.
هرگز علی کریمی را با انگیزه ورژن جدید این بازیکن در ورزشگاه کارگران ندیده بودیم.
جادوگر فوتبال ایران در سالهای پختگی اش نیازمند یک شوک بزرگ بود تا آخرین فصل از هنرنمایی هایش را به ظهور برساند. علی دایی چنین شوکی را به هووی قدیمی اش در تیم ملی تقدیم کرد. تا چند هفته دیگر معلوم می شود برنده واقعی کیست و اصطلاحاً کت تن چه کسی است. در این مبارزه اما، هر کس پیروز شود، سود اصلی عاید فوتبال ایران می شود. بابت این مقابله، از همه ممنونیم !
رسول بهروش
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید