پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


امروز چهارشنبه ۲۰ شهریور ماه سال ۱۳۸۷ هجری شمسی؛ در تاریخ


امروز چهارشنبه ۲۰ شهریور ماه سال ۱۳۸۷ هجری شمسی؛ در تاریخ
امروز چهارشنبه ۲۰ شهریور ماه سال ۱۳۸۷ هجری شمسی؛ برابر با ۹ رمضان سال ۱۴۲۹ هجری قمری و ۱۰ سپتامبر سال ۲۰۰۸ میلادی
● ۲۷ سال پیش درچنین روزی - ۲۰شهریورماه سال۱۳۶۰هجری شمسی:
آیت الله سید اسدالله مدنی امام جمعه تبریز در محراب عبادت بدست عوامل منافق شهید شد. آیت الله مدنی پس ازپیروزی انقلاب اسلامی درایران به فرمان حضرت امام خمینی(ره) امامت جمعه تبریز را به عهده گرفت و سرانجام عوامل منافق این بزرگوار را درمحراب نمازجمعه به شهادت رساندند.
● ۲۴ سال پیش درچنین روزی - ۲۰شهریورماه سال۱۳۶۳هجری شمسی:
دکترمحمود رامیارپژوهشگر و قرآن شناس معاصرایران بدرود حیات گفت. ایشان فارغ التحصیل رشته فلسفه با درجه دکتری ازدانشگاه ادینبورگ بود و مدتی ریاست دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را به عهده داشت. ازآثاردکتر رامیار« تاریخ قرآن، کَشفُ المَطالِب و فَهارسُ القُرآن» را می توان نام برد.
● ۸۰ سال پیش درچنین روزی - ۲۰شهریورماه سال۱۳۰۷هجری شمسی:
بانک ملی ایران بطوررسمی افتتاح شد. سرمایه اولیه این بانک جدید بیش از دو میلیون تومان بود و کارشناسان آلمانی امور بانک ملی را اداره می کردند. پس ازافتتاح بانک ملی، کلیه حسابهای جاری، وجوه عمومی، اعتبارات وزارتخانه ها و دوایردولتی و کلیه عایدات دولت ازبانک شاهی به بانک جدیدالتأسیس منتقل شد.
● ۴۸۸ سال پیش درچنین روزی - ۱۰سپتامبر سال ۱۵۲۰ میلادی :
«ماژلان» دریانورد پرتغالی سفر تاریخی- اکتشافی خود را آغاز کرد. او درزمان شروع این سفر ۵۰ساله بود وبا ۵ کشتی و خدمه آنها از پرشال براه افتاد و پس از دور زدن آفریقا و گذر از اقیانوسهای هند و آرام ، بندرها و ممالک بسیاری را دید. ماژلان در این سفر پر مخاطره جان خود را از دست داد و درپایان این مسافرت یک کشتی و تنی چند از ملوانان ماژلان به اسپانیا بازگشتند.
● ۱۲۴ سال پیش درچنین روزی - ۱۰ سپتامبر سال ۱۸۸۴ میلادی :
نخستین کلنگ بنای عمارت« رایشتاک» ، مقّرقانون گذاری آلمان به زمین زده شد. ساخت عمارت رایشتاک ۱۰ سال طول کشید و در سال ۱۸۹۴ویلهلم دوم امپراتور آلمان آن راافتتاح کرد. رایشتاک در سال ۱۹۳۳میلادی آتش گرفت وویران شد.
منبع : سایت خبری ایران


همچنین مشاهده کنید