جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

افزایش حجم عضلانی، کاهش میزان چربی


افزایش حجم عضلانی، کاهش میزان چربی
همواره بدنسازان بسیاری هستند که خواهان افزایش حجم عضلانی می‌باشند. اما هرچه بیشتر در این راه تلاش می‌کنند متأسفانه به‌جای عضله چربی به‌دست می‌آورند. به همین دلیل در این مقاله به بررسی‌ روش‌هائی می‌پردازیم که متخصصین در زمینه‌ جلوگیری از افزایش چربی بدن پیشنهاد می‌کنند.
یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از افزایش چربی در بدن دارا بودن حجم عضلانی بیشتر است. حجم عضلانی به لحاظ متابولیکی فعال است به این معنا که به راحتی کالری می‌سوزاند تا به ابقاء خود بپردازد. با دارا بودن حجم عضلانی بیشتر، روزانه کالری بیشتری هم مصرف می‌کنید تا قادر به حفظ عضلاتتان باشد. هم‌چنین اگر به تمرین کردن ادامه دهید، برای بدن سخت خواهد بود تا به اندختن حجم‌های عظیمی از چربی بپردازید. مگر این‌که بیش از نیازتان به مصرف مواد مغذی بپردازید.
حال به جهت افزایش حجم عضلانی لازم است که به‌صورت جزئی به افزایش مصرف کالری دریافتیتان بپردازید. سعی کنید روزانه در حدود ۲۰۰ کالری به مصرف بنیادی کالریک خود بیفزائید. در این زمینه به سخت‌بدن‌ها توصیه می‌شود که در حدود ۵۰۰ کالری افزایش کالری داشته باشند. سخت‌بدن‌ها کسانی هستند که به سختی به حجم و کات عضلات دست می‌یابند.
در این حالت، این احتمال را هم نباید نادیده گرفت که بدین ترتیب به چربی بدن خود نیز می‌افزائید آن هم وقتی که کالری بیشتری نسبت به آن‌چه که برای حفظ بدنتان لازم دارید مصرف می‌کنید.
پس به‌منظور رفع این مشکل بهتر است که ۲۰۰ کالری افزوده شده را محدود به مصرف منابع پروتئینی خالص نظیر سینه جوجه، بوقلمون، تن و سفیده‌ تخم‌مرغ مصرف کنید. بسیاری از افراد مستعدند تا کربوهیدرات‌‌ها را به چربی تبدیل کنند. همان‌طور که به مرور، کالری دریافتیتان را افزایش می‌دهید و به افزایش عضله می‌پردازید مرتب از خودتان عکس تهیه کنید. این عکس‌ها کمک می‌کنند متوجه باشد آیا طبق روالی که در پیش گرفته‌اید به وزن عضلانی خود یا به چربی بدنتان می‌افزائید. این استراتژی مؤثری است که بیشتر بدنسازان از ان استفاده می‌کنند. آن هم وقتی که به جهت آمادگی قبل از مسابقه به محو چربی بدن خود می‌افزایند. این روش به خوبی کار می‌کند. به افزایش حجم عضلانی خود بپردازید. ضمن این‌که سعی می‌کنید تا چربی اضافه بدن را کنترل کنید. تنها در این راه باید سخت کار کنید و روی برنامه تغذیه‌تان متمرکز باقی بمانید. در این‌صورت قادرید تا بدن متناسب، بدون چربی و عضلانی خود را ابقا کنید.
منبع : مجله دانش ورزش


همچنین مشاهده کنید