جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا


تفریح و گردشگر در ترکیه


تفریح و گردشگر در ترکیه
‌● تاریخچه استانبول
استانبول بعنوان پایتخت پایتختها ، آکتالوش دوم پادشاه برگاما ابتدا پایتخت دوم و سپس امپراتوری به قراولان خود دستورمیدهد دوم شرقی (بیزانس) و پس از آن نیز که بروید و بهشت زمین را پایتخت امپراتوی عثمانی بعنوان خالق جغرافیای صلح برایم بیابید .
قراولان با این دستور شهر به شهر ودیار به قاره ها ، ضمن حفظ غرور انگیز عظمت گذشته خود ، دیار می گردند و نهایتا" وقتی به سرزمینی که آنتالیا در بسوی آینده ای مدرن گام برمی دارد. تنوع در استانبول آن واقع است میرسند ، با نگاهی به چشم انداز فوق تنوع در استانبول ، براستی که بازدید کنندگان را مسحور تصور آن فریاد بر می آورند که بهشت را یافتیم . می کند .
موزه ها ، کلیساها ، کاخها ، مساجد ، بازار و شهری که در آن زمان و بنام Attalia ساخته شدامروز طبیعت زیبای آن لذتی پایان ناپذیر به انسان می بخشد . نیز احساس بهشتی خود را تقدیم مسافران میکند. هنگامیکه در ساحل تنگه تکیه گاهی بیابید و انعکاس اماکن همچون آنتالیا ، سیده ، ماناوگات ، کمر ، کاش، تلالو سرخ رنگ خورشید را در پنجره های سواحل آن فینیکه ، سریک ، کاله و غیره که در سرتاسر سواحل سوی تنگه مشاهده کنید ، بسهولت درک خواهید کرد آنتالیا قرار دارند منظر شما برای گذراندن تعطیلاتی که چرا انسانهای قرون گذشته این مکان فوق العاده زیبا فراموش نشدنی است . را برای زندگی انتخاب کرده اند و آنگاه حس میکنید که استانبول ، شهری در مرکز جهان است .
● تاریخچه کاپادوکیا
تاریخچه اژه کاپادوکیا ، زیباترین مکان اگر بگوئیم که سرزمین آمیزش تاریخ و طبیعت در جهان آناطولی زیباترین مناظر است. در دودکش های جن که خود را در سواحل اژه به حاصل حوادث جغرافیایی است نمایش گذاشته است سخنی انسانها خانه و کلیسا ساخته و با به گزاف نگفته ایم . بنا به گفته هرودورت سواحل اژه نقاشیهای دیواری تزیین و آثار تمدن هزاران ساله خود را زیباترین آسمان و بهترین آب و هوا را دارد. درسرتاسر پیش چشم بازدید کنندگان می گستراند.
سرزمین کاپادوکیا سواحل اژه ، خلیج ها و شبه جزیره ها و پلاژها به دنبال امروزه شامل استانهای نوشهیر ، نیغده ، اکسرای، قیصریه و هم چیده شده اند. کیر شهیر می باشد . منطقه سنگی کاپادوکیا که منطقه ای محدودتر است در این منطقه که در طول قرون بسیار شاهد حوادث شامل اوچ حصار ، ارگوپ ، آوانوس، گوره مه ، درین Mitolojik بوده ، هر گام با تماشاخانه ها ، معابد و کویو ، کایماکلی و ایهلارا می باشد. پرستشگاههای شهرهای باستانی برخورد میکنید .
بودروم ،فتحیه، مارلاریس ، کوش آداسی ، سلجوق ، برگاما، فوچا ، چشمه ، پاموک کاله ................
بازار سرپوشیده با ساختار حلزونی خود آثار روزهای خیال انگیز گذشته را حفظ کرده و از سوی دیگر محصولات جدید دنیای مدرن را پیش چشمان همه می گستراند .
جواهرات رویایی ، اشیای مسی ، قالی ها ، انواع متنوع پوشاک چرم و جیر ،و ........... را می توان ساعتها و بدون احساس خستگی مشاهده کرد.
گشت تنگه با کشتی خاطره بسیار دل انگیزی برای شما خواهد بود . در هر منطقه از کناره های تنگه ویلاهای بی نظیر و آرامش بخش که تا سواحل تنگه کشیده شده اند و نیز ویلاهای بسیار لوکس که در قرن ۲۰ ساخته شده اند ، کاخ های " دلما باغچه " ، "گوگ سو " و" بیلر بی ای" ،" قلعه های " دورملی " و " آناطولی از آثار باقیمانده از روستاهای ماهیگیری ، رستورانها ، قهوه خانه ها ، پارکها و کلیساهای شبانه شما را محسور میکند . در همان روز اگر از سواحل وحشی دریای سیاه به دریا بروید و پس از آن در سواحل آرام " مرمره " یک فنجان قهوه بنوشید شاید هم بتوانید این خاطرات فراموش نشدنی تاریخی را در ذهن خود برای همیشه حفظ نمایید. علاوه بر تاریخ و فرهنگ بی نظیر و جاذبه های بی شمار ، هتل های مدرن ، رستورانهای استثنایی ، کلوپ های شبانه ، کاباره ها ، بازارهای سنتی استانبول را به مکانی نادر و بی نظیر برای کنفرانس ها و کنگره ها تبدیل کرده است .
● مناطق :
آدالار ، باکیر کوی ، بشیکتاش ، بیکوز ، بی اوغلو ، امین اونو ، ایوب ، فاتح ، قاضی عثمان پاشا ، کادی کوی ، کاغذ خانه ، کارتال ، کوچک چکمجه ، پندیک ، ساری یر ، شیشلی ، عمرانیه ، اسکودار ، زیتون بورنو ، بیوک چکمجه ، چاتالجا ، سیلیوری ، شیله ، آوجیلار ، باغ چیلار ، باغچی اولر ، بایرام پاشا ، اسنلر ، گون گورن ، مال تپه ، سلطان بیلی ، توزلا .
منبع : سایت سفارت ترکیه


همچنین مشاهده کنید