شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

آموزش تکنیک‌های نینجا


آموزش تکنیک‌های نینجا
▪ توماچی نوگامائه
این تکنیک ترفندی در فنون شمشیر (واکی زاشی کاتانا) می‌باشد. از چند طریق می‌توان به دشمن ضربه زده شود و توسط هر دو دست می‌توان این فن را اجرا کرد.
هم‌چنین می‌توان از دو سر شمشیر تسوبو (دسته شمشیر) و تیغه شمشیر جهت بریدن و ضربه زدن به حریف استفاده کرد. شمشیرهای ویژه نین‌جوتسو چند منظوره ساخته شده است.
▪ تن‌جن نوگامائه
یکی از گاردهای سنتی در هنر استفاده از بوجوتسو (چوب) می‌باشد که در ابتدای شروع کاتاها و یا بوتای جوتسو دفاع شخصی با چوب، مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق نمایش تصویر دست‌ها روی پوب قرار گرفته، جهت دفاع و حمله آماده می‌باشد.
▪ سانجسو نوگامائه
یکی از تکنیک‌های قدرتی و تعادلی می‌باشد که نینجا باید بتواند در این شرایط، دفاع و حمله کند. این حرکات برای تقویت ماهیچه‌های پا و هم‌چنین تقویت تمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
▪ ایچی‌مونجی نوگامائه
یکی از استقرارها و گاردهای منحصربه‌فرد هنرهای رزمی نین‌جوتسو می‌باشد که در این استقرار سعی شده یک نینجا بتواند در تمامی زوایا حرکت کرده و روی حرکات حریف مقابل اثرگذار باشد. وزن بدن ۶۰ درصد روی پای عقب و ۴۰ درصد روی پای جلو می‌باشد. دست چپ روبه‌روی سینه کشیده و دست چپ روی بازو می‌باشد.
▪ زنپوگری نینجا
این تکنیک یکی از لگدهای تخصصی نینجاها می‌باشد که بیشتر جهت باز کردن درب‌ها، شکستن اجسام سخت و نفوذ به بدن حریف جهت ضدحمله مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنپوگری در جنگ‌های زمان قدیم برای واژگون کردن دشمنان روی اسب‌ها و شکستن قفل‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.
بهترین آموزش این تکنیک با مربیان مجرب در دوجوهای رسمی نین‌جوتسو می‌باشد.
▪ کیودو جوتسو
هنر تیراندازی. نینجاها توسط کمان‌های کوچک می‌توانستند مرگ‌های بدون صدا و بی‌خطر به وجود آورند. سربازان دشمن را بدون درگیری از پای درآوردند. در هنرهای رزمی نین‌جوتسو پرتاب تیر با شیوه‌های متفاوت انجام می‌شود که شامل ۲۳ روش پرتاب است. که از طریق پاها، دست‌ها، دهان و گردن می‌باشد. شیوه پرتاب بستگی به نیاز یک نینجا دارد و شرایطی که درون آن قرار گرفته است، دارد. نوعی از پرتاب تنها توسط پا و تابی (کفش مخصوص نینجوتسو) انجام می‌پذیرد.
انواع سلاح‌های پرتاب در نین‌جوتسو ستاره (شورایکن)، فوکی بارای تیغ از طریق فوت دهان و تانتو پرتاب چاقو می‌باشد.
هم‌اکنون این نوع آموزش‌ها در باشگاه‌های رسمی نین‌جوتسو (نینجا) که تحت نظارت هنبو بوجین‌کان ژاپن و ایران هستند، آموزش داده می‌شود. لطفاً قبل از شروع هر فعالیتی به‌خصوص تبدیل شدن به یک نینجای واقعی و صرف کردن وقت، از مربی و سنسی مربوط کاملاً مطمئن باشید و از شیوه بوجین‌کان که تدریس می‌کند، استعلام کنید.
بخشی از کتاب آموزشی (رازهای نهفته نینجا) به نوشته: اکبر فرجی، بنیان‌گذار و مؤسس بوجین‌کان دوجو نینجا هنرهای رزمی نین‌جوتسو در ایران فدراسیون ورزش‌های رزمی جهت کسب اطلاعات بیشتر با صندوق پستی کرج ـ ۸۵۸/۳۱۵۳۵ و تلفن همراه ۰۹۱۲۱۴۶۹۱۸۷ تماس حاصل فرمائید.
منبع : مجله‌رزم‌آور


همچنین مشاهده کنید