پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


به سلیقه مخاطب احترام می گذارم


به سلیقه مخاطب احترام می گذارم
مهراوه شریفی نیا بازیگر سریال روز حسرت است که این شبها از شبکه اول سیما پخش می شود. هر چند که او تجربه های زیادی از حضور در آثار سینمایی دارد، اما ایفای نقش در مجموعه های تلویزیونی او را به چهره دیگری در این عرصه تبدیل کرده است.
بخصوص سال گذشته و حضورش در سریال پر سروصدای ساعت شنی، گویای این مسأله است. این روزها او در نقش «فریده» همسر دوم «مسعود» در سریال «روز حسرت» ظاهر شده و با ایفای نقش همسر دوم و البته یک معتاد، تجربه ای تازه را برای خود رقم زده است.
او در مورد انتخاب نقش فریده می گوید: «از آنجا که تجربه ساعت شنی و ظاهر شدن در یک نقش کاملاً متفاوت و البته پر سروصدا را در سال گذشته داشتم و بازتاب ارتباطم را با مخاطبان ارزیابی کردم؛ تجربه یک نقش تازه را در یک سریال شبانه قبول کردم.
یک سریال مناسبتی، آن هم در ماه رمضان که به صورت شبانه پخش می شود و بازتاب خاص خودش را دارد. وقتی قصه را خواندم، احساس کردم که درآوردن این نقش چندان هم دور از ذهن نیست. تلاش کردم از تمام توان و ظرفیتهایم استفاده کنم تا به شخصیت فریده نزدیک شوم.»
وی در ادامه به شخصیت فریده اشاره می کند و می گوید: «فریده دختری است تنها که با ورود به زندگی مسعود از آنجایی که می داند او همسر دارد، تلاش می کند جایگاه بهتری برای خود پیدا کند ولی...
این بخشی از معرفی شخصیت فریده بود که البته ادامه ماجرا را حتماً در شبهای رمضان دیده اید یا می بینید. اما نکته مهم برای من کسب یک تجربه متفاوت بود و همراهی با مخاطبانی که هر شب سریالی را دنبال می کنند.»
از شریفی نیا می پرسم تاکنون بازتابهای این سریال را دیده که می گوید: «خوشبختانه در ارتباطاتم تا حدودی به بازتابهای این سریال رسیده ام، بخصوص این که شنیده ام بیننده های زیادی دارد و البته ناگفته نماند که قصه جذاب روز حسرت و دیالوگهای زیبای بازیگران هم در سرعت ارتباط آن با مخاطبان بی تأثیر نبوده اند.
جا دارد که همین جا از دقت نظر کارگردان و سایر عوامل مجموعه سپاسگزاری کنم. این اولین تجربه حضورم در یک سریال مناسبتی است که با همه فراز و فرودها و البته استرسهایش، تجربه متفاوتی است که امیدوارم بازتاب خوبی در میان مخاطبان داشته باشد.»
وقتی می پرسم سینما اولین عرصه حضور او در بازیگری است چرا به تجربه حضور در آثار تلویزیونی روی آورده، می گوید: «تلویزیون مخاطبان بیشتری نسبت به سینما دارد و بازیگر هم فرصت دارد که در یک سریال چند قسمتی به تدریج با مخاطبش ارتباط برقرار کند.
در حالی که سینما در یک فرصت نزدیک به ۲ ساعت، باید تلاش چندین برابری برای برقراری ارتباط داشته باشد و تلویزیون از این بابت که همراهی مخاطبان بسیار زیادی را به دنبال دارد، آن را در کنار سینما دنبال می کنم. در ضمن ناگفته نماند که نقش و جایگاه تلویزیون هم برای من اهمیت ویژه ای دارد و نباید انتخاب صحیح را فدای فضای سینما یا تلویزیون کرد.
آنچه مسلم است این که ماندگاری نقش و ارتباط سازنده آن اهمیت دارد پس فرقی نمی کند در سینما اتفاق بیفتد یا تلویزیون. در هر صورت درست کار کردن در هر دو حوزه احترام به خواست و سلیقه مخاطب است.»
ملیحه پژمان
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید