جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

شام آخر


شام آخر
هفته هشتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر در شرایطی برگزار می شود که از هفته آینده زمان برگزاری این رقابتها به حالت عادی باز می گردد و این آخرین هفته ای خواهد بود که بازیها پس از مراسم افطار برگزار می شود. این هفته تعداد بازیهای حساس کم نیست.
▪ پیش بازی دربی
شاگردان قطبی هفته آینده بازی برزگ مقابل استقلال را پیش رو دارند. پس خواه نا خواه با ذهنی معطوف روی آن بازی به مصاف پگاه می روند که حریف هفته هشتم آنهاست. پرسپولیس که در بازیهای خانگی اخیر متحمل یک شکست و یک تساوی شده است برای جبران ناکامی در دیدارهای داخل خانه به کسب یک پیروزی روحیه ساز در دیدار با پگاه می اندیشد. خبر خوب برای پرسپولیس و قطبی، آمادگی علی کریمی برای حضور در میدان است که اولین بازی لیگ برتری خود را مقابل پگاه برگزار می کند. در این بازی نیکبخت سه اخطاره و محروم است. نام توره هم در بین بازیکنان مصدوم دیده می شود و احتمال دارد در این بازی هم غایب باشد. در حال حاضر پرسپولیس با ۱۱ امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی ایستاده است و پگاه ۷ امتیازی در جایگاه دهم جای دارد.
▪ صدرنشین در هگمتانه
ذوب آهن پس از برتری شیرین در دربی اصفهان صدرنشین شد و حالا با این عنوان دهان پرکن به همدان می رود تا با کسب پنجمین پیروزی جایگاه خود را در قله لیگ محکم کند. در این بین پاس زخم خورده که لیگ را ضعیف و دور از انتظار آغاز کرده است می تواند حریف سختی برای شاگردان ابراهیم زاده باشد.
▪ صدر جدول را نارنجی می کنند
اختلاف امتیاز اندک دو تیم برق و مس کرمان با صدرجدول انگیزه ای فراوان به این دو تیم داده است تا در هفته هشتم با امید به توقف احتمالی ذوب آهن به صدر جدول چشم دوخته برای صعود به قله لیگ تلاش کنند. بازی حساس این دو تیم که در حافظیه برگزار می شود می تواند رنگ بالای جدول را عوض کنند البته اگر نور ورزشگاه پیر شیراز اجازه دهد.
▪ جدال کریمی و خداداد
جدال تیم های صباباتری و پیام هرچند در جدول رده بندی حساسیت بالایی ندارد اما رویارویی فیروز کریمی و خداداد عزیزی می تواند جذابیت های ویژه ای به این بازی بدهد. صباباتری که روند رو به رشدی را آغاز کرده در این دیدار میزبان است و تنها به پیروزی برابر تیم بحران زده و انتهای جدولی پیام می اندیشد.
● برنامه هفته هشتم به شرح زیر است:
▪ پنج شنبه ۸۷/۷/۴
ـ برق شیراز ..........................................مس کرمان
ـ پرسپولیس ...........................................پگاه گیلان
ـ فولاد مبارکه سپاهان ................فولاد خوزستان
ـ صباباتری قم ...................................پیام خراسان
ـ استقلال اهواز...................................پیکان قزوین
ـ پاس همدان ...........................ذوب آهن اصفهان
ـ ابومسلم مشهد ................مقاومت سپاسی شیراز
▪ شنبه ۸۷/۷/۶
ـ استقلال تهران..........................راه آهن شهرری
▪ یکشنبه ۸۷/۷/۷
ـ ملوان بندرانزلی...................................سایپا کرج
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید