دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ / Monday, 21 January, 2019

حضور دانش‌آموز در پیش‌دانشگاهی موثر است


حضور دانش‌آموز در پیش‌دانشگاهی موثر است
سال‌ها است که روال این است، افراد بزرگسال و به‌نوعی جاماندگان از دریافت مدرک دیپلم، با شرکت در آزمون‌های دوره متفرقه، سعی در کسب مدرک دیپلم و سپس پیش‌دانشگاهی می‌کنند اما اتفاقی که در سال‌های اخیر در حال رخ دادن است، این است که دانش‌آموزان امروز راه <داوطلبان آزاد> و جاماندگان از تحصیل را طی می‌کنند و به نوعی سال پیش‌دانشگاهی به مدرسه نمی‌روند و فقط در امتحانات آخر ترم شرکت می‌کنند. این قبیل دانش‌آموزان شعارشان این است که در سال پیش‌دانشگاهی که سال کنکور است مدرسه رفتن به نوعی وقت هدر دادن است. در این میان موسسه‌های گوناگونی نیز در این مسیر دوره‌هایی تحت عنوان <دوره‌های غیرحضوری>، مدرسه کنکور و... را تبلیغ می‌کنند. حال از دانش‌آموزانی که تصمیم گرفته‌اند در این دوره‌ها شرکت کنند، می‌پرسیم چقدر با شرایط این دوره‌ها آشنایی دارید؟
آیا فکر می‌کنید آنقدر دانش‌آموز باپشتکار و خودکاری هستید که از پس دوره‌های غیرحضوری بربیایید؟ آیا آنقدر زمان برایتان مهم شده است که فکر می‌کنید مدرسه رفتن در سال کنکور زمان از دست دادن است؟ در این میان ما رسالت خویش را بر این دانستیم که فراز و نشیب‌های <دوره‌های غیرحضوری> را برایتان بازگو کنیم تا شما به عنوان دانش‌آموز و والدین به عنوان <راهنمای فرزندان> بتوانید در سال کنکور با وجود تمام پیشنهادها به درستی قدم بردارید.
●<غیرحضوری> چاقویی تیز
اقبال، <مشاور و برنامه‌ریز کنکور> در این خصوص به دانش‌آموزان می‌گوید: <غیرحضوری> چاقوی تیزی است که هم میوه را پوست می‌کند و هم دست را می‌برد، اینکه از کدام گروه از دانش‌آموزان هستید و در روزهای تعطیل سال چه می‌کنید، مشخص می‌کند که این چاقوی تیز به درد شما که تصمیم دارید در کنکور رتبه خوبی کسب کنید می‌خورد یا نه؟ به طور کلی، دانش‌آموز باید در یک پیش‌زمینه قبلی نشان داده باشد که دانش‌آموز خودکاری است یعنی دانش‌آموزی که چه در تعطیلا‌ت و چه در زمان مدرسه سر ساعت بیدار شده و کارش را شروع کرده است اما دانش‌آموزانی که خودکار نیستند، روزهای تعطیل سال با وجود وقت بیشتر زمان را از دست می‌دهند. مدافعان <دوره‌های غیرحضوری> اولین برتری برای این دوره‌ها را صرفه‌جویی در زمان می‌شمارند. اما باید دید با توجه به شرایطی که هر دانش‌آموز در سال تحصیلی‌اش داشته، چگونه از زمانش استفاده می‌کرده است؟ اینکه دانش‌آموز باپشتکار و فعال باشد و بتواند از زمان درست استفاده کند حرف اول را می‌زند. مساله دوم در <غیرحضوری> این است که تحصیل به صورت غیرحضوری به عنوان یکی از راه‌هایی است که برای بعضی از دانش‌آموزان جوابگو است. برهان، <مشاور و برنامه‌ریز کنکور> می‌گوید: ‌یکی از علت‌هایی که دانش‌آموزان گرایش به غیرحضوری پیدا کرده‌اند، این است که نمی‌خواهند صبح تا ظهر در مدرسه باشند و بعدازظهر مجبور شوند از ۲ تا ۳ کلا‌س آموزشی استفاده کنند چراکه دیگر زمانی برایشان نمی‌ماند تا درس بخوانند. با این سیستم عملا‌ دبیرهایی را که خودشان انتخاب کرده‌‌اند و از نظر بار علمی سطح بالا‌یی دارند و می‌توانند مطالب را به خوبی منتقل کنند انتخاب می‌کنند. به‌طور کلی عده‌ای از دانش‌آموزان اعتقادشان این است که صبح تا ظهر زمانشان را در مدرسه سرمایه‌گذاری نکنند.
▪ علت گرایش دانش‌آموزان به سمت <غیرحضوری> چیست؟
دوره‌های غیرحضوری در سال پیش‌دانشگاهی یکی از گزینه‌هایی است که خوب است ولی اما و اگرهای فراوانی دارد که اگر رعایت نشود شاید زمان کنکور که رسید دانش‌آموز دستش به جایی بند نباشد. نکته قابل تعمق این است که علت گرایش دانش‌آموزان به سمت <غیرحضوری> چیست؟ برهان عنوان می‌کند که ما باید بدانیم هدف یک دانش‌آموز از شرکت در دوره‌های غیرحضوری چیست؟ تعدادی از دانش‌آموزان برای فرار کردن از مدرسه به سمت دوره‌های غیرحضوری سوق پیدا می‌کنند. به سمت اینکه داوطلب آزاد شوند. عده‌ای از دانش‌آموزان به دلیل اینکه از معدل بالا‌یی برخوردار نیستند و در مدارسی که کیفی کار می‌کنند ثبت‌نام نمی‌شوند، مجبور هستند به خاطر استفاده از کادر دبیران حرفه‌ای در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند تا زمانشان را بیهوده در مدرسه از دست ندهند.
● برنامه‌ریزی از ما، انجام از شما...
مدیر یکی از مدارس غیرانتفاعی می‌گوید: سوالی که اینجا ایجاد می‌شود این است که در سال پیش‌دانشگاهی چه اتفاقی می‌افتد؟ اوج مسائل روحی بچه‌ها در این دوران است. در مدارس، دانش‌آموز از تابستان تا کنکور در اختیار مدرسه است. یک موسسه معمولا‌ افراد مستعد و بی‌مشکل را انتخاب و افرادی را که نرمال هستند جذب می‌کند. به نوعی موسسه هیچ مسوولیتی در قبال دانش‌آموزان ندارد یعنی موسسه شعار می‌دهد برنامه‌ریزی از ما، انجام از شما. اول بسم‌الله می‌گوید تو اگر نمی‌خواهی درس بخوانی به من ربطی ندارد. در موسسات به مسائل روحی و روانی بچه‌ها توجهی نمی‌شود. بسیاری از دانش‌آموزان نیاز به پیگیری دارند و لا‌زم است ملا‌قات‌های مکرر با خانواده دانش‌آموز انجام شود.به‌طور کلی در منحنی نرمالی که رسم می‌کنیم <غیرحضوری> برای دانش‌آموزانی مفید است که در ۱۰ درصد اول منحنی قرار دارند و در ۱۰ درصد آخر منحنی؛ یعنی دانش‌آموزانی که فوق‌العاده قوی هستند و دانش‌آموزانی که بسیار ضعیف هستند.
بقیه دانش‌آموزان که اکثریت جامعه را شامل می‌شوند، از حد متوسطی برخوردارند و حتما نیاز به پیگیری دارند. بنابراین برای اینکه می‌خواهید از شر مدرسه خلا‌ص شوید سال کنکور با سرنوشت خود بازی نکنید و این یک‌سال را نیز مثل سال‌های گذشته در مدرسه حضور پیدا کنید و حتی اگر احساس می‌کنید استفاده از زمان برایتان حرف اول را می‌زند بسنجید ببینید در روزهای تعطیل سال چقدر موثر درس خوانده‌اید و در پایان اگر دانش‌آموز باپشتکار و فعالی نیستید و در زندگی هرگاه تحت برنامه خاصی بوده‌اید موفقیت لا‌زم را کسب نموده‌اید، به‌طور کلی قید دوره‌های <غیرحضوری> و مدرسه نرفتن را بزنید.

هانیه ورشوچی

منبع : روزنامه اعتماد ملی

مطالب مرتبط

عوامل موثر بر بهبود مدیریت مدارس دوره متوسطه

عوامل موثر بر بهبود مدیریت مدارس دوره متوسطه
سازمانهای آموزشی یکی از انواع سازمانهای بسیار پیچیده و متنوعی است که بعد از قرن بیستم و انقلاب صنعتی در سطح بسیار گسترده ای در جوامع مختلف ظهور پیدا کرد.
این سازمانها در زمره مؤسسات خدماتی است که به علت ماهیت انسانی، تربیتی و معنی آن، تعداد اهداف، پیچیدگی ارزشیابی، حرفه ای بودن کارکنان آن از حساسیت و اهمیت فوق العاده برخوردار است.
این ویژگیها سازمانهای آموزشی را نیازمند الگو و سبک مدیریت و رهبری خاصی می‌نماید. این سازمانها برای رسیدن به اثربخشی، کارایی و افزایش بهره‌وری همواره مستلزم شیوه های رهبری اثربخش و بهبود مستمر هستند.
در میان سازمانهای آموزشی، دوره متوسطه به دلیل شرایط خاص دوره نوجوانی و جوانی شکل‌گیری شخصیت، استقلال‌طلبی، گروه گرائی و تربیت شغلی، آمادگی ورود به جامعه و به عهده گرفتن مسئولیت زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است كه آن را می‌توان پلی میان آموزش و زندگی تلقی نمود.
مهمترین عامل در تحقق این اهداف استفاده مطلوب و بهینه از منابع انسانی و امكانات مدیران مدارس هستند كه باید شیوه‌های خود را همواره بهبود بخشند.
از ویژگیهای قرن اخیر، تحولات و تغییرات سریع اجتماعی است این تحولات نیازها، ارزشها، هنجارها و شیوه زندگی انسان‌ها را تغییر داده است.
سازمان‌ها جزئی از نظامهاییی محسوب می‌شوند كه از تغییر و تحولات محیطی تأثیر می‌گذارند. سازمان‌ها و مدیریت دو جزء تفكیك ناپذیر از زندگی اجتماعی هستند كه به قصد تحقق اهداف بوجود آمدند.
این سازمان‌ها برای كارآتر و اثربخش‌تر شدن، همواره نیازمند بهبود مستمر هستند. مدیریت به عنوان یكی از اركان توسعه در كنار توسعه در كنار منابع و امكانات، سرمایه و نیروی انسانی نقش اصلی و محوری را در سازمان‌ها به عهده دارند. ومدیریت سازمان‌های رسمی به ویژه مدیریت آموزشی به دلیل تغییرات و تحولات محیطی و كار با انسانها و استفاده بهینه از امكانات مادی و منابع انسانی در چهارچوب نظام ارزشی جامعه همواره نیازمند بهبود و بهسازی است.
بهبود سازمان مدیریت دو مقوله كاملاً مرتبط و مكمل یكدیگرند كه شامل اهداف، روشها، ساختار، توزیع قدرت و ارزیابی می‌گردد. بهبود متكی بر تغییر و تحول است و تلاش می‌كند با توجه به یافته‌های علوم رفتاری در كل سازمان فعالیتهایی را برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت و كنترل نماید، تا اثربخشی و كارآیی سازمان را افزایش و خود را با محیط و تحولات سازگار و خود موجب تحول در جامعه گردد. (برومند ۱۳۷۳)
بهبود مدیریت یك استراتژی برای تغییر باورها، ارزشها، فعالیتها و ساختار سازمان به منظور سازگاری با شرایط محیطی است و پیشینه‌ای با سابقه علم مدیریت دارد.
تیلور با ارائه اصول چهارده گانه، نظریه پردازان علوم رفتاری با شناسایی رفتارهای فردی و گروهی و نظریه‌های سیستمی و اقتضایی با تلفیق همه موارد و با در نظر گرفتن شرایط در بهبود مدیریت و هر چه كاراتر و اثربخش‌تر نمودن سازمان‌ها بوده‌اند.
رفتار و عملكرد مدیر یك مدرسه مانند هر فرد دیگری تحت تأثیر نگرشها، مهارتها، آگاهیها و تواناییهای اوست. تعیین رفتار بر اساس نگرشها در روانشناسی و مشاوره بسیار مرسوم است. در این رابطه نظریات راجرز و دیگر صاحبنظران شناخت درمانی از اهمیت فوق‌االعاده‌ای برخوردار است.
طبق این نظریات، نگرشها تعیین‌كننده رفتار انسانها هستند و می‌توان از آنها در تبیین، پیش‌بینی و تشخیص رفتارها استفاده نمود. نگرشها را فرد با خود به سازمان می‌آورد. این نگرشها عامل سازگاری یا عدم سازگاری فرد با محیط خواهد بود و بر عملكرد فرد در سازمان اثر می‌گذارد.
نگرشها را معمولاً به سه بخش شناختی،‌ عاطفی، رفتاری (عملی) تقسیم می‌كنند. لذا با توجه به نقش محوری مدیر در مدرسه نگرشهای او در این سه زمینه می‌تواند موجب بهبود مدیریت آموزشی و تحقق اهداف آموزشی به صورت كارا و اثربخش باشد.
پژوهشها و تحقیقات فوق هر كدام یا چند بعد از عوامل مؤثر بر بهبود مدیریت را به صورت مقطعی و عواملی جدا از یكدیگر و بر روی نمونه‌های محدودی از اعضای نظام آموزشی مورد مطالعه قرار داده‌اند. در صورتی كه لازم است عوامل مؤثر بر بهبود مدیریت با توجه به پیشرفتهای جدید علم مدیریت آموزشی در قالب یك مدل و فرآیند مرتبط با یكدیگر بر روی كلیه دست‌اندركاران آموزش متوسطه مورد پژوهش قرار گیرد.
همچنین تحولات و تغییرات اجتماعی فرهنگی، بررسی این عوامل را در شرایط جدید ضروری می‌سازد. مسأله اصلی این پژوهش این است كه چه عواملی در چهارچوب یك مدل به صورت منظم می‌تواند منجر به بهبود مستمر مدیریت آموزشی گردد
یكی از اهداف اصلی جوامع رسیدن به توسعه در همه ابعاد است. تحقق توسعه در یك جامعه به عوامل متعددی چون سرمایه، تكنولوژی، نیروی انسانی متخصص و متعهد، مدیریت كارآمد و اثربخش نیازمند است. این عوامل و به كارگیری آنها مستلزم توسعه فرهنگ، ارزشها و باورهای خاص و یژه‌ای مانند ترقی‌خواهی، خردگرایی، آزادی اندیشه، شكیبایی، نوآوری، تلاش مستمر، صرفه‌‌جویی، نظم، انضباط، كار گروهی و خلاقیت است.
بنابراین وجود یك نظام فرهنگی كارآمد كه درصدد رشد، تكامل و مطلوبیت جامعه است می‌تواند مبنای توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یك جامعه گردد. آموزش و پرورش تنها نهادی است كه به صورت رسمی وظیفه تعلیم و تربیت افراد جامعه را در ابعاد گوناگون اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به عهده دارد.
دوره متوسطه به دلیل آماده‌سازی نیروی انسانی برای ورود به جامعه و بازار كار، مسئولیت‌پذیری، استقلال‌طلبی و رشد شناختی و عاطفی نوجوانان و نهادینه كردن فرهنگ توسعه از اهمیت خاصی برخوردار است. حركت در راستای این اهداف مستلزم توجه خاص به نظام آموزشی دوره متوسطه، اهداف، محتوی كتب تحصیلی، شیوه‌های تدریس و چگونگی ارزشیابی پیشرفته تحصیلی است.
در طول دهه گذشته برای افزایش عملكرد مدارس، اصلاحات آموزشی زیادی به عمل آمده است. این افزایش انتظارات با عنایت ویژه به شیوه مدیریت و چگونگی اداره مدرسه همراه بوده است. در این رابطه اكثر نظامهای آموزشی جنبش و نهضتی برای بهبود مدیریت مدارس بوجود آمد.
در حال حاضر مجموعه منظمی از پروژه‌های بهبود مدرسه و مدیریت مدارس در دسترس است كه عوامل مؤثر بر بهبود مدیریت مدارس را تا حدودی شناسایی نموده‌اند و می‌تواند مورد استفاده مدیران قرار گیرد.
شواهد و قرائن حاكی از این است كه برای بهبود مدرسه امكانات گسترده‌ای وجود دارد. به شرطی كه در مدارس رسالتی روشن و اهدافی دقیق وجود داشته باشد و كاملاً از آن حمایت شود. با توجه به فرآیند تغییر و تحولات اجتماعی باید به این نكته توجه داشت كه ارائه رسالت روشن در مدرسه منجر به آشفتگی، یأس، ناامیدی و شكست نسبت به مدرسه خواهد شد. از طرف دیگر اساس و هسته اصلی هر كوششی برای بهبود مدرسه تلاش مدیریت و معلمان با همدیگر به صورت یك كل واحد منسجم است.
بنابراین تصمیم‌گیری رهبری مشاركتی، تمركز بر بازده پیشرفت تحصیلی توجه به تغییر در همه سطوح مدرسه (معلم، كلاس، مدیریت مدرسه) ارزشیابی مستمر، با توجه به شرایط و عوامل فرهنگی، ارائه خط مشی‌های دقیق و اجرای آن از عوامل موثر بر بهبود مدرسه تلقی می‌شود كه دائماً باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرند. با افزایش تنوع فرهنگی و ارزشها در نظام آموزشی، طراحی و ارائه آموزش و پرورش موفق مشكلتر خواهد شد. با این كه مسئولان، مدیران و دبیران به سختی مشغول فعالیتند، همچنان مورد انتقاد و آماج حملات بعضی از گروههای اجتماعی قرار دارند، بنابراین باید زمینه بهبود و موفقیت نظام آموزشی را فراهم نمود.
در این راستا بهبود مدیریت ركن اساسی است كه می‌توان عوامل مؤثر بر آن را از طریق نظرسنجی شناسایی نمود. تاكنون برای رسیدن به بهبود نظام آموزشی به قانون گذاری بیشتر و مدیریت خرد توجه شده در صورتی كه موفق نبوده است.
بنابراین راه چاره را باید در بهبود مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیك جستجو نمود و اولین راه آن نظرسنجی از مدیران، مسئولان و دست اندكاران نظام آموزشی است.
مدیران، مسئولان و دبیران ممكن است بهعلت عدم نظام ارزشی یكسان و احتالاً خرده فرهنگها و نقشهای متفاوت سازمانی با برخورداری از قدرتهای متفاوت از نگرشها باورها و عقاید متفاوتی نسبت به میزان عوامل مؤثر بر بهبود مدیریت برخوردار باشند. بنابراین ضرورت دارد نظریات این افراد را مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد.
از طرفی نظرسنجی از زیردستان در مورد كاری كه به آنها مربوط است باعث به دست آوردن عقاید و ایده‌های جدید و كاربردی برای مدیران ارشد و ایجاد احساس قابل احترام بودن و اهمیت داشتن كاركنان و در نتیجه تفاهم بین زیردستان و فرودستان است.
بنابراین تنوع فرهنگی و ارزشی، تغییرات فرهنگی اجتماعی، نقشهای متفاوت سازمانی و تأثیر نقشها بر نگرشها و باورهای افراد، نیاز بهبود مستمر سازمان، مشاركت زیردستان در فرآیند مدیریت،‌ دستیابی به نگرش زیردستان برای برنامه‌ریزی و آموزشهای ضمن خدمت از موارد ضروری است و میزان تأثیر عوامل فردی و میزان تأثیر مهارتهای مدیریت مدیران را بر بهبود مدیریت شناسایی و یك مدل مفهومی برای برنامه‌ریزی،‌ آموزش مدیران و انتخاب مدیران شایسته ارائه و یك كارگاه آموزشی برای آموزش مدیریت كار و اثربخش خواهد بود.
یكی از اهداف اصلی جوامع رسیدن به توسعه در همه ابعاد است. فقدان یك رسالت روشن در مدرسه منجر به آشفتگی، یأس، ناامیدی و شكست نسبت به مدرسه خواهد شد. رفتار و عملكرد مدیر یك مدرسه مانند هر فرد دیگری تحت تأثیر نگرشها، مهارتها، آگاهیها و تواناییهای اوست.

وبگردی
طرح دلالی ملی بنزین !
طرح دلالی ملی بنزین ! - سخنگوی کمیسیون انرژی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره جزئیات طرح نمایندگان درباره اختصاص بنزین به ازای هر ایرانی توضیحاتی داد و گفت: قرار است سامانه‌ای ویژه این کار راه‌اندازی و تعبیه شود که بنزین در آن خرید و فروش شود.
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی - همه چیز درباره ساخت و ساز فاطمه حسینی، داماد شمخانی و داماد صفدرحسینی | سر کشیدن دوربین مخفی شهرداد به ساختمان های آقازاده ها در لواسان! | پخش اختصاصی از صفحه آپارات آوانت
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی - رحیم پورازغدی در مراسمی که با موضوع فجای مجازی بود،گفت: دختر خانم چادری یک عکس آنچنانی از خودش گذاشته و نوشته زن نباید قربانی نگاه شهوت مردانه بشه، بعد پسره زیر پستش نوشته"ما رایت الا جمیلا"
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم.
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. - رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ما در نظام جمهوری اسلامی به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. اگر فردی در زمان طاغوت در زندان بود، حبسش از مجازات اخروی او کم نمی کرد اما امروز اگر این تحمل کیفر یا قصاص و شلاق و دیگر احکام توسط حکام اسلامی و شرعی انجام می شوند یکی از آثار اخروی آن برای محکومان این است که این مجازات در آخرت از آنها برداشته می شود
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم - بعد از فروکش کردن گازها، به حفاری ادامه دادیم و به یک مخزن بزرگ و استثنایی رسیدیم که بسیار عظیم تر از آنی بود که تصور می کردیم برای جایی مثل پلاسکو ساخته شود. برآورد ما از ابعاد این انبار فاضلاب این است که بین 400 الی 500 متر مکعب وسعت دارد و گازهای محبوس شده در این انبار در چندین دهه برای انتشار بوی بد در محدوده بزرگی از تهران کفایت می کند.
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ - مهدی یراحی، خواننده ای که اخیرا موزیک ویدئوی جدید و اعتراضی خود با نام «پاره سنگ» را منتشر کرده است، از طرف برخی رسانه ها و مجید فروغی، مدیر روابط عمومی هنری مورد انتقاد قرار گرفته و شایعه هایی درباره ممنوع الفعالیت شدن یراحی به دلیل این ویدئو کلیپ و همچنین پوشیدن لباس کارگران گروه ملی در حمایت از مردم اهواز در کنسرت 6 دی ماه خود مطرح شده است. یراحی از جمله خواننده هایی است که همیشه نسبت به اتفاقات…
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان !
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان ! - گویا تلخی پخش فیلم صحنه دار، بیش از مرگ ۱۰ نفر است. درست همانطور که مسئله حجاب برای خیلی‎ها مهم تر از معیشت مردم است.
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی !
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی ! - انقلاب فرهنگی از این بالاتر که فرزند عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آمریکا تابعیت بگیرد و از آنجا برای ایرانیان سبک زندگی تدریس بکند؟
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان!
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان! - ویدئویی عجیب از حرکات موزون گروهی دختران در دانشگاه الزهرا درحالی در فضای مجازی در حال انتشار است که مردان نیز در این مراسم حضور دارند!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان! - «شباهت عجیب علی الهام استاد هوا فضا در دانشگاهی در آلمان به غلامحسین الهام معاون رئیس جمهور سابق!
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر - سید احمد خمینی، نتیجه امام خمینی که چند هفته پیش با ازدواجش خبرساز شده بود، بار دیگر با انتشار عکسی از او و همسرش در حین سوارکاری حساسیت نسبت به خود را برانگیخته است و باعث تحریک مخاطبان و کاربران در فضای مجازی شده است.
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است !
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است ! - پس از اولین گفت وگوی رسمی میترا استاد (نجفی) و تایید ازدواجش با محمدعلی نجفی، حالا شهردار سابق، در نخستین واکنش به جنجال ها، عکس تازه ای از خود و میترا استاد در اینستاگرامش منتشر کرده است.