یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ / Sunday, 22 July, 2018

یک مشت مرورگر اینترنت


یک مشت مرورگر اینترنت
هنوز هم مایکروسافت حرف اول را در بازار مرورگر وب می‌زند با وجود رقبای سرسختی که اینترنت اکسپلورر مایکروسافت دارد نزدیک به ۷۰ درصد از سهم بازار متعلق به مایکروسافت است.
در سال‌های اخیر شاهد رقابت بین مرورگرها بوده‌اید، فایرفاکس، Opera، Netscape ، Maxton و ... همگی سعی بر کنار زدن اینترنت اکسپلورر مایکروسافت را داشتند. هر کدام از مرورگرها هدف اصلی خود را مایکروسافت قراردادند و او را به مبارزه طلبیدند اما در واقع هیچ جنگی در جریان نیست هیچ رقابتی در کار نیست، با کمی دقت خواهید دید که همه مرورگرها شبیه یکدیگر شده‌اند.
با توجه به اینکه چندین سال است که دیگر برای نصب مرورگر اینترنت نباید پولی پرداخت شود (برای مردم ایران از اول هم رایگان بود) و مرورگر اینترنت محصولی نیست که برای تولیدکنندگان سودآور باشد لذا تولیدکنندگان با کپی‌برداری از همدیگر روی یکدیگر را کم کرده‌ند.
اگر تاکنون تجربه نصب بیش از یک مرورگر را نداشته‌اید، حتما آن را را تجربه کنید. از نصب یک مروگر جدید کمی دلهره به وجودتان رخنه می‌کند؟ ترس به خود راه ندهید. با توجه به این مقاله مرورگر خود را انتخاب کنید.
پس از نصب مرورگر جدید در نگاه اول کمی هیجان زده خواهید شد، این هیجان به دلیل تغییر شکل در مرورگریست که قبلا به آن عادت کرده‌اید.
در مقابل شما یک نرم‌افزار است که بر روی ویندوز شما نصب شده و این شما هستید که با او بازی خواهید کرد. تغییر شکل ظاهر در واقع چاشنی آبگوشت شرکت‌های سازنده نرم‌افزار است. پس از مدتی استفاده از آن خواهید دید IE۸ همان فایرفاکس ۳ است یا Maxton همان هما IE است و ...
در واقع شکل ظاهر آنها باهم متفاوت است و از نظر کارآیی هریک چیزی از دیگری کم ندارد. معمولا تکنیکی در فایرفاکس نیست که در IE یافت نشود، اگر امروز یافت نشد فردا حتما یافت می‌شود. پس مسئله رقابت برای چیست؟ چه کسی رقسب کیست؟ تکنولوژی رقابت می‌کند یا برند؟ جواب این سوالات را تا پایان این مقاله خواهید دانست.
چند مسئله وجود دارد که مرورگرها را از یکدیگر متمایز می‌کند: امنیت، کمترین مدت زمان بارگذاری صفحات، پشتیبانی، سازگاری با سیستم‌عامل‌های موجود، امکانات و در نهایت قیمت آنهاست.
سایت Top Ten Review ده مرورگر را از چند جنبه مختلف مقایسه کرده است که توجه شما را به آن جلب می‌کنم.
اولین شاخص در بین این ده مرورگر قیمت است تمامی آنها بصورت رایگان ارائه می‌شوند. دومین مسئله مهم در بین مرورگرها از نظر سایت Top Ten Review عواملی چون امکانات مرورگر، سهولت در استفاده، امنیت مرورگر، سرعت و سازگاری با نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل‌ها، پشتیبانی و راهنمایی آنها است.
بالا بودن سرعت بارگذاری صفحات وب یکی از عوامل رضایتمندی کاربران مرورگرهای اینترنت است هر چه سرعت باز شدن اولیه نرم‌افزار بالا باشد و بارگذاری صفحات در کوتاه‌ترین مدت زمان انجام شود رضایت کاربران نسبت به مروگر بیشتر خواهد.
در رتبه ‌بندی امکانات سنجی مرورگرها رتبه اول متعلق به فایرفاکس است امکاناتی چون باز شدن صفحات در برگه جدید بجای صفحه جدید، سازگاری با موتورهای جست‌وجو و امکان اضافه کردن موتورهای جست‌وجوگر جدید به مرورگر، Toolbar هوشمند (مرورگر فایرفاکس یکی از هوشمندانه‌ترین Toolbarها را دارد به نحوی که شما با تایپ قسمتی از عنوان صفحه مرور شده نیز می‌توانید آدرس سایت مورد نظر را نیز به دست بیاورید.
شما کافیست قسمتی از آدرس سایت موردنظر را تایپ کنید (فرقی نمی‌کند ابتدا، انتها یا اواسط آدرس سایت را تایپ کنید)، امکان خبرخوان، بروزرسانی خودکار، بزرگنمایی صفحات، مدیریت کلمات رمز و ... .
در میان یک مشت مرورگر اینترنت بهترین گزینه که مورد بحث کاربران حرفه‌ای است مسئله امنیت است بررسی‌ها نشان می‌دهد که مایکروسافت و گوگل پای خود را از گلیمشان درازتر کرده‌اند و از فایرفاکس پیشی گرفته‌اند و امتیاز بهتری را به دست آورده‌اند.
اما در میان ۱۰ مرورگر برتر مرورگری به چشم می‌خورد به نام Google Chrome، رتبه دوم را دارد محصول شرکت Google است و گوگل به قدری به مرورگر خود اطمینان دارد که در ابتدای راه آن را با فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر مقایسه می‌کند. اما همین موضوع باعث اعتراض قدیمی‌ها شده، مرورگر جدید گوگل نه تنها از نظر تکنولوژی و امکانات با دیگر مرورگرها تشابهاتی دارد بلکه از نظر لوگوی نرم‌افزار نیز با دیگر محصولات شرکت‌های برنامه‌نویسی معروف نیز تشابهاتی دارد.
سایت Technologizer در یک مقایسه گفته است لوگوی گوگل کروم شباهت مبهمی به لوگوی ویستا دارد. این سایت عقیده دارد که این دو لوگو هر دو مدور و درخشان هستند و از رنگ‌های مشابهی بهره برده‌اند. اما مشهودترین شباهت را سایت CNet به آن پرداخته است. شباهت کروم با شکل و فرم لوگوی بازی الکترونیک سیمون بسیار است. رنگ‌های بکاربرده شده دقیقاً همانند هستند، فقط لوگوی کروم دایره را به سه بخش رنگی تقسیم کرده و رنگ آبی را هم به بخش مرکزی منتقل کرده است. سایت‌های دیگری چون Digital Daily و Zedomax به این موضوع پرداخته‌اند.
Russell Heimlich در وبلاگش به شباهت لوگوی کروم با لوگوی ویندوز مدیاپلیر اشاره کرده است. اما گوگل پاسخ قاطعی که مورد پذیرش همگان باشد در رابطه با این تشابهات ارائه نکرده است و از طرفی پس از عرضه نسخه آزمایشی آن دو نقطه ضعف امنیتی جدی در آن شناسایی و اعلام شده است.
پس به دوستان توصیه نمی‌شود که از مرورگر کروم به عنوان مرورگر اصلی اینترنت خود استفاده کنند.

حمید خان‌زاده

منبع : اخبار فن‌آوری اطلاعات ایتنا

مطالب مرتبط

پرسشها و ابهامات Gmail

در چند سال اخیر با گسترش چشمگیر اینترنت در جهان، شركت‌های بسیاری به کسب‌وکار از طریق این دنیای مجازی پرداختند تا جایی كه، این کسب‌وکار به یكی از بزرگترین عرصه‌های رقابت در بین شركت‌های اینترنتی تبدیل شد و شركتهای زیادی تاسیس شد که فقط به بازاریابی در این دنیا پرداختند.
از آنجا که یكی از اركان مهم تجارت، جذب مشتری است، شركت‌هایی كه به کسب‌وکار در اینترنت می‌پردازند، نیاز به جذب بازدیدكننده برای سایت خود دارند تا محصولات و خدمات خود را معرفی کنند. این شركت‌ها از روش‌های مختلفی برای جذب مشتری و حفظ آن استفاده می‌كنند؛ یكی از بهترین این روشها ارایهٔ خدمات رایگان به مشتریان است. از جمله خدماتی كه در دنیای اینترنت به صورت رایگان ارائه می‌شود، می‌توان به امكان جستجو اشاره كرد؛ شركت‌های بسیاری در سایت‌های خود سرویس جستجو ارایه می‌کنند و هر كدام از آنها، با ارائهٔ خدماتی ویژه سعی در جذب مشتری بیشتر دارند.
در این میان، می‌توان به موتورهای جستجوگری چون yahoo, hotbot, AltaVista اشاره كرد كه از نظر قدمت در ردیف اول هستند؛ تا نیمهٔ دوم دههٔ نود، تنها این سایت‌ها به فعالیت در این زمینه مشغول بودند و تا آن زمان، رقابت میان آنها چندان پیچیده نشده بود. تا اینكه در این سالها، با ظهور گوگل، انقلابی در این زمینه بوقوع پیوست؛ گوگل با ارایهٔ خدمات مشتری‌پسندتر، بازار كار سایت‌های دیگر را به خطر انداخت و این امر موجب شد كه جستجوگرهای دیگر كه در این زمینه قدمت زیادی هم داشتند، به جنب و جوش بیفتند و به رقابت با این مدعی تازه بپردازند.
تاریخچهٔ گوگل
فناوری گوگل را دو دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد رشتهٔ کامپیوتر دانشگاه استنفورد، در سال ۱۹۹۶ ابداع کردند و در واقع منشأ گوگل یک پروژه دانشجویی بود. در سال ۱۹۹۸، آن دو دانشجو که &#۰۳۹;سرگئی و برین&#۰۳۹; و &#۰۳۹;لری پیج&#۰۳۹; نام داشتند، محصول خود را با نام گوگل به ثبت رساندند و به موجب قراردادی که با دانشگاه استنفورد تنظیم کردند، سود آن را به سه قسمت مساوی بین گروه علوم کامپیوتری دانشگاه و خود تقسیم کردند؛ در سال‏های بعد نیز افراد دیگری در پروژه گوگل سرمایه‏گذاری کردند؛ به طوریکه دانشگاه استنفورد در حال حاضر سهمی کمتر از ۵درصد کل سهام را دارد که البته همین مقدار هم، بالغ بر ۲۵۰میلیون دلار می‌شود.
ویژگی‌های گوگل
قبل از گوگل، جستجوگرها دارای نواقص زیادی بودند و معمولاً به ارائه موضوعات نامربوط و همچنین ارائهٔ لینک‌هایی كه مدت‌ها از اعتبار آنها گذشته بود، می‌پرداختند. علاوه بر این، سرعت جستجو در آنها بسیار پایین بود. ولی گوگل با الگوریتمی جدید شروع به این كار نمود؛ این سایت در هر ۴۸ ساعت، كل فضای اینترنت را یكبار از نو جستجو و بیشتر صفحات آن را در فضای خود ذخیره می‌كرد.
به این ترتیب هم می‌توانست خدمات را با سرعت بیشتری (از روی سرور خود) ارایه كند و هم اینكه هر ۴۸ ساعت، لینک‌های بی‌اعتبار را از سرور خود خارج کند. گوگل از همان ابتدای كار با انجام اقدامات انقلابی و ارائه خدمات جدید، همچون جستجو به زبان‌های مختلف، جستجوی عكس و اخبار و ترجمهٔ سایت‌ها به زبان‌های پرطرفدار دنیا، روزبه‌روز به طرفداران خود می‌افزود. این فعالیت‌ها به قدری مورد توجه عموم قرار گرفت كه با وجود جنب و جوش سایر سرورها، گوگل در مدتی كمتر از یک سال (در سال ۹۹) ششمین جستجوگر پربینندهٔ‌ دنیا شد و طبق آخرین اخبار، در حال حاضر ۴۸درصد جستجوها به‌وسیلهٔ این سایت انجام می‌شود.
این اقدامات انقلابی و ارایهٔ خدمات منحصر به‌فرد، هنوز ادامه دارد؛ راه‌اندازی موتور جستجوگر فعال، كه ایجاد سایتی جدید با آن موضوع را به افراد درخواست‌كننده اطلاع می‌دهد؛ راه‌اندازی orkut كه همچون groupهای yahoo است، ولی با امكاناتی جدیدتر و متنوع‌تر؛ راه‌اندازی G-mail كه شاید دومین حملهٔ موفقیت‌آمیز گوگل بود و نیز انتشار اخباری در مورد راه‌اندازی messenger که از آخرین اقدامات گوگل است. در ادامه به مهمترین این انقلاب‌ها، یعنی G-mail و جنبش باورنكردنی که در دنیای اینترنت به راه انداخته است، می‌پردازیم.
G-mail، صندوق‌پستی پرنشدنی
G-mail با طرح ایده‌های جدید و شعارهای نو و مشتری‌پسند که تا قبل از آن، فرد دیگری از آنها سخن به میان نیاورده بود، مبارزه برای جذب مشتری را از نو آغاز کرد. شعارهای G-Email عبارتند از:
۱- جستجو كنید و مرتب كنید؛
۲- هیچ چیز را دور نیاندازید؛
۳- پیغام‌هایتان را مرتب شده، در كنار هم ببینید؛
۴- از شر تبلیغات تصویری پرحجم خلاص شوید.
گوگل در خبری كه در اول آوریل ۲۰۰۴ منتشر كرد، اعلام نمود یك گیگابایت فضای مجانی صندوق پستی به كاربران خود ارائه می‌دهد. صاحبان این سایت ادعا كردند برای كاربران تبلیغ تصویری نمی‌فرستد؛ بلكه لیستی از تبلیغات مرتبط با موضوع نامه و آن هم به صورت نوشتاری در اختیار بازدیدكنندگان قرار می‌دهند و این در حالی است كه تا قبل از این، بزرگترین سرورهای پست‌الکترونیکی دنیا، مثل yahoo و hotmail، فضایی كمتر از ۴مگابایت را به صورت مجانی را اختیار هر كاربر قرار می‌دادند و برای اختصاص فضای بیشتر، از كاربران خود پول دریافت می‌كردند.این خبر تا حدی برای این سرورها و همچنین مردم تعجب‌آور بود، بلافاصله خبرهای گوناگونی در تكذیب این ادعای گوگل و نسبت دادن آن به دروغ اول آوریل در محافل و سایت‌های مختلف خبری منتشر شد. روزنامهٔ گاردین در شمارهٔ ۱۷ آوریل نوشت: یك گیگابایت فضای رایگان برای پست الكترونیك!! آیا امكان‌پذیر است؟
آیا واقعاً امکان‌پذیر است؟
گوگل هنوز به طور کامل G-mail را راه‌اندازی نکرده و تنها آن را به صورت آزمایشی به کاربران فعال bloggerهای خود ارائه داده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که علت این تأخیر، عملی نبودن این ماجرا نیست؛ بلکه علت آن را باید در سیاست‌های گوگل جستجو کرد.
برای بررسی امكان‌پذیری این موضوع باید به چند نكته توجه کرد:
۱- بعد از پخش خبر ادعای گوگل در دنیا، شركت دیگری به نام SpyMac نیز ادعاکرد که چنین فضایی را به کاربران می‌دهد و هم‌اكنون نیز اقدام به ارائه این خدمات كرده است. هر چند خدمات این سایت، از نظر كیفیت و نحوهٔ ارائهٔ‌ خدمات در مقابل ادعای گوگل قابل مقایسه نیست، اما نشان می‌دهد چنین امری امکان دارد.
۲- ذخیرهٔ حجم زیادی از اطلاعات، كار جدیدی برای گوگل نیست؛ همانطور كه گفتیم گوگل حجم زیادی از دنیای اینترنت را به صورت cash در خود ذخیره كرده است.
۳- از آنجا که کاربران از بدو ورود تمام یك گیگابایت فضا را مصرف نمی‌كنند، لازم نیست كه از همان ابتدا به همه افراد یك گیگابایت فضا اختصاص داده شود و این امر در طول زمان انجام می‌گیرد؛ اگر گوگل بتواند جلوی استفاده‌های دیگر غیر از نامه‌های الکترونیکی را بگیرد، حدود ۱۰۰ سال طول می‌كشد كه این فضا پر شود؛ هر گیگابایت حدود ۵۰۰هزار نامه را در برمی‌گیرد و اگر هر فرد روزانه به طور متوسط ۱۵ پیام دریافت كند، پرشدن این فضا حدود ۱۰۰ سال طول می‌كشد؛ پس به راحتی می‌توان دید كه این فضا عملاً پر نمی‌شود.۴- گوگل ادعا كرده است كه یك نسخه از تمام نامه‌های الکترونیکی را در سرور خود نگه می‌دارد و حتی اگر افراد هم آن را از صندوق پستی خود پاك كنند، ممكن است كه این اطلاعات از سرور گوگل پاك نشود.
این موضوع اگرچه به این معنی است که کاربران امکان نابود کردن هیچ سندی را که یک‌بار به گوگل سپرده‌اند ندارند و ممکن است مشكل امنیتی برای افراد ایجاد كند، اما موجب می‌شود كه فضای كمتری توسط نامه‌های الکترونیکی تكراری اشغال شود. طبق بررسی انجام شده، حجم بسیاری از فضای سرورها را نامه‌های الکترونیکی تكراری، كه افراد برای هم forward می‌كنند، تشكیل می‌دهد. این اقدام گوگل از اتلاف فضا به منظور ذخیرهٔ‌ نامه‌های الکترونیکی تكراری جلوگیری می‌كند.
۵- اگر فرض كنیم كاربران G-mail از همان ابتدا ۱میلیارد نفر (یک‌ششم جمعیت كل جهان) باشند كه هر كدام تمام یك گیگابایت فضای خود را استفاده كنند، در مجموع به یك میلیارد گیگابایت حافظه نیاز است. با توجه به پیشرفت تكنولوژی‌های ذخیره‌سازی، می‌توان ۲۵۰ گیگابایت را با استفاده از تکنولوژی falashII در فضایی برابر ۳۸×۲۳۴×۱۳۳ میلیمتر مكعب ذخیره کرد. بنابراین برای یك میلیارد مگابایت، چهار میلیون حافظهٔ flashII نیاز خواهیم داشت. یعنی فضایی برابر ۴۷۳۰ مترمكعب كه اگر ارتفاع فضا را ۳ متر (یك ساختمان معمولی) در نظر بگیریم، به حدود ۱۶۰۰ مترمربع فضا نیاز است.
دیگران چه خواهند کرد؟
همانطور که اشاره کردیم، این اخبار موجب جنب و جوش سرورهای پست الکترونیکی دیگر شده است. پس از اینکه گوگل به صورت محدود به ارائهٔ G-mail پرداخت، yahoo برای مقابله با آن، ظرفیت صندوق پستی هر کاربر را تا ۱۰۰ مگابایت و به صورت مجانی افزایش داد و هم‌اکنون شاهد این افزایش فضا و تغییرات دیگری در yahoo هستیم که البته اشکالاتی در آن مشاهده می‌شود. در این بین، اخباری که از شرکت مایکروسافت به گوش می‌رسد، بسیار جالب است؛ بیل گیتس که خود از مخالفان ارایهٔ خدمات مجانی است و حتی پیشنهاد کرده بود که برای ارسال e-mail نیز از فرستنده پول دریافت شود، اعلام کرده است که فضای ۲مگابایتی Hotmail را به ۲۵۰ مگابایت افزایش خواهد داد. با وجود این، هنوز ناباوری در مورد ارایهٔ خدمات مجانی گوگل و هدف ارایهٔ این‌ خدمات وجود دارد؛ علاوه بر آن، در مورد همچنین تأمین مخارج آن سؤال‌هایی وجود دارد.
کلید این صندوق در دست کیست؟
مسئله مهم دیگر در این رابطه، مسئله امنیت اطلاعات است؛ گوگل در صفحهٔ‌ privacy مربوط به G-mail، ادعا كرده است كه به طور معمول، اطلاعات افراد توسط هیچ شخصی خوانده نمی‌شود و رده‌بندی این اطلاعات و موضوع‌بندی آنها تماماً توسط كامپیوتر صورت می‌گیرد و همچنین ادعا نموده است كه این اطلاعات را در اختیار شركت‌های دیگر قرار نمی‌دهد. ولی كمی بعد از این ادعاها، چیزهای دیگری به چشم می‌خورد.اگرچه گوگل ابتدای این صفحه را با این شعارهای زیبا شروع كرده است، ولی چند خط پایین‌تر، در مورد مواردی كه گوگل اجازه دارد از اطلاعات افراد استفاده كند، مطالبی آمده است كه تمام مطالب بالا را زیر سؤال می‌برد. مثلاً اعلام شده است که اگر گوگل شك كند که کاربر اقدام به ارایه مطالبی بر علیه گوگل یا شركت‌های تابعه کند یا كارهایی برخلاف قوانین انجام دهد، مثلاً اقدام به ارسال Spam كند، گوگل حق دارد به بررسی مطالب وی بپردازد.
همچنین این سایت اطلاعات شخصی فرد را می‌تواند در اختیار دولتمردان قرار دهد؛ ضمناً تضمین نمی‌كند كه این اطلاعات در سرور گوگل در كشور کاربر بماند و بر این موضوع تاکید كرده است كه این اطلاعات به سرور گوگل در آمریكا فرستاده شده و در آنجا نگهداری می‌شود. همچنین اعلام کرده است كه این اطلاعات را می‌تواند در اختیار شركت‌های متعلق به گوگل قرار دهد.
G-Email، صندوقچهٔ اسرار
واقعیت چیست؟! چرا G-mail هنوز به‌طور کامل راه‌اندازی نشده است؟ هدف از این خدمات چیست؟ آیا گوگل می‌خواهد علاوه بر بلعیدن بیشتر فضای اینترنت در سرور خود، فضای mail، یعنی اطلاعات شخصی مردم را نیز ببلعد؟ آیا این كار، گوگل را به پایگاه اطلاعات مردم دنیا تبدیل نمی‌كند؟ آیا هدف گوگل، راه‌اندازی یك مركز جاسوسی در مورد مسایل خصوصی مردم نیست؟ آیا این شركت، به‌وسیلهٔ ابرقدرت‌های دنیا اداره می‌شود و هزینهٔ‌ آن را این دولتها تقبل می‌كنند؟ آیا گوگل فقط با ارائه تبلیغات نوشتاری می‌تواند هزینه‌های هنگفت این تسهیلات را تأمین كند؟
آیا آینده، همه مسایل را روشن می‌کند؟! اگر جواب این سوال‌ها را هم ندانیم، باز هم در سایهٔ این جنگ بزرگان اینترنت، می‌توانیم راحت‌تر و ارزان‌تر زندگی کنیم.


منبع: نشریهٔ طیف دانشگاه صنعتی امیرکبیر

وبگردی
بحران غارت سازمان یافته / در همین دو ماه اخیر ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار پول دزدیده شده
بحران غارت سازمان یافته / در همین دو ماه اخیر ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار پول دزدیده شده - بحران موجود، مشروعیت است. بحران مشروعیت ناشی از خیانتی است که به صداقت و آرمانگرایی و از خودگذشتگی ملت ایران انجام شده.
ماجرای سفر مخفیانه حسن روحانی به انگلیس
ماجرای سفر مخفیانه حسن روحانی به انگلیس - کامران غضنفری با کتاب «راز قطعنامه» شناخته شد؛ هر چند بیش از آن هم دستی بر آتش نوشتن و پژوهش داشت. غضنفری بعد از این تجربه های موفق دست به انتشار کتاب یا به قول خودش مقاله مفصل در مورد پیشنه، زندگی و عملکرد حسن روحانی در فضای مجازی زده است.
ماجرای احسان علیخانی و  ثامن الحجج
ماجرای احسان علیخانی و ثامن الحجج - پنج ماه بعد از اعلام رسمی غیرقانونی بودنِ موسسه ثامن الحجج در آبان 1393، برنامه تحویل سال 1394 شبکه سوم سیما تحت عنوان «بهارنارنج» با تهیه کنندگی و به مدت هشت ساعت پخش شد و این بار به جای تبلیغ مستقیم ثامن الحجج، باشگاه فرهنگی و ورزشی ثامن الحجج تبلیغ شد! در این برنامه بارها از ابوالفضل میرعلی مدیرعامل موسسه ثامن الحجج با عنوان دکتر تقدیر به عمل آمد؛ دکتری که اکنون مشخص شده یک دیپلمه با سوابق مالی…
وقتی یک دامدار با مدرک دیپلم و ۱۱۹ فقره چک برگشتی مدیرعامل «ثامن‌الحجج» شد
وقتی یک دامدار با مدرک دیپلم و ۱۱۹ فقره چک برگشتی مدیرعامل «ثامن‌الحجج» شد - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
جزییاتی تکان‌دهنده از اقدامات موسسه ثامن‌الحجج
جزییاتی تکان‌دهنده از اقدامات موسسه ثامن‌الحجج - دو چهره مشهور تلویزیون نیز از مواهب موسسه ثامن الحجج بی نصیب نبوده‌اند. مؤسسه ثامن‌الحجج دو مبلغ ۱۸۰ میلیون‌تومانی و ۴۰۰ میلیون‌تومانی را به حساب «م.م» مجری یک برنامه تلویزیونی واریز می‌کند و عنوانی که روبه‌روی این اعداد در توضیح دلیل وجه ذکر شده، یک کلمه است؛ هدیه. اما رقم هدیه‌ای که آقای «م.م» به‌عنوان هدیه دریافت کرده، در مقابل تسهیلات دریافتی او از ثامن‌الحجج تقریبا ناچیز است.
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد!
ترجیح می‌دهید کدام‌ زن همکار شوهر شما باشد! - یک بنر تبلیغاتی که ظاهراً با هدف ترویج فرهنگ حجاب طراحی شده، سبب‌ساز واکنش‌های کاربران شبکه اجتماعی توییتر شده است. در این بنر، از رهگذران خواسته شده بین دو گزینه موجود، زنی چادری و زنی مانتویی، انتخاب کنند ترجیح می‌دهند کدام‌یک همکار همسرشان باشد!
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی
نمایش دستاورد آزادی و دموکراسی - آقای مطهری بازیکنان آفریقایی تیم فرانسه را دیده ولی دورگه‌های تیم ملی خودمان را ندیده!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر!
فیلم قتل عجیب زن جوان توسط شوهرش در اسلامشهر! - در اتفاقی عجیب و غیر قابل باور فردی امروز به دلیل درخواست طلاق همسرش در خیابان اسلامشهر وی را با ضربات چاقو از پای درآورد، از سرنوشت این خانم اطلاع دقیقی در دست نیست.
مائده‌ها و دلارهای رانتی
مائده‌ها و دلارهای رانتی - اشارت‌هایی که برخی نکات جالب توجهی دیگری در خصوص آن بیان می‌کنند، مثل مطرح شدن مساله مانتو‌های جلوباز و اشکالی که برخی مسئولان به آن وارد می‌دانند. موضوعی که موجب شد تا بعد از مدت‌های مدید و در شرایطی که بسیاری بر این باورند که شناسایی و مقابله با اخلال گران بازار می‌بایست در اولویت همه امور باشد، گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها باز گردند.
دورهمی کثیف‌ترین برنامه جنسی  ! تفکرات پیچیده یک استاد علوم انسانی !
دورهمی کثیف‌ترین برنامه جنسی ! تفکرات پیچیده یک استاد علوم انسانی ! - یکی از بحث های جنجالی دکتر فیاض در سال های اخیر اظهار نظر او در مورد وقوع بحران جنسی در ایران بوده است که حالا او معتقد است تبدیل به انقلاب جنسی شده است. با او در این زمینه مصاحبه مفصلی انجام دادیم که به زودی منتشر می شود. بخشی از این مصاحبه که درباره برنامه دورهمی است را تماشا کنید.
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری
آغوش جنسی یا مادرانه ! مشغله فکری مطهری - وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نمایش در آغوش کشیدن تیم ملی کروواسی توسط رئیس‌جمهور کشورشان،گفت: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟ - سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا - کاربران شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به خانه مجلل محمود خاوری در کانادا است. صحت و سقم این قضیه هنوز تایید نشده است.
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟ - احزاب و شخصیت‌ها - زندگی ساده آیت‌الله جنتی گرچه از ویژگی‌های مثبت شخصیت وی است اما نوع نگاهش به عرصه سیاسی و مصداق‌یابی های وی درخصوص افراد انقلابی انتقادهای زیادی را متوجه او می‌کند.
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول - امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار عکسی از خودش و مائده هژبری، دختر نوجوانی که پس از اعتراف تلویزیونی اش معروف شد، از کنسرت مشترک در استانبول خبر داد.
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد!
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد! - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا - صحبت های تامل برانگیز آیت الله رودباری درمورد ربا در کشور
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟ - دختر بازداشت شده در بخشی از مصاحبه توضیح می‌دهد که صبح دستگیر شده و خانواده‌اش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این ادعا نشان می‌دهد تهیه فیلم اعترافات به فاصله یک صبح تا عصر انجام شده که خود نشان‌دهنده این است که برای متهم هنوز دادگاهی تشکیل نشده و جرمی به اثبات نرسیده ‌است.
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر!
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر! - پس از آنکه فیلم تازه محمدحسین فرح‌بخش در سالن‌های سینمای شهر تهران اکران نشد. احمدی مدیر سینماشهر که از قضا تهیه کننده برنامه خندوانه نیز هست و سوله مدیریت بحران شهر تهران در دوره تهیه کنندگی او به «خندوانه» اختصاص یافت، مانع از این اکران شده بود و همین مسئله واکنش فرح بخش را به دنبال داشت و او را رانت‌‎‌خوار خواند و پای رامبد جوان را به میان کشید.
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم - یکی از دختران که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مائده نام دارد. او از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که ویدئو‌هایی از رقص هایش را در صفحه خود منتشر کرده است. او متولد سال 1380 است. به گفته خودش حدود 600هزار فالوئر دارد. او حالا با قرار وثیقه آزاد است.