سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

تقابل پنهان علی آبادی و دادکان


تقابل پنهان علی آبادی و دادکان
● اعلام اسامی کمیته بررسی نتایج ایران در المپیک
معاون ورزش قهرمانی سازمان تربیت بدنی اعلام کرد: بزودی اسامی افراد کمیته بررسی نتایج ایران در المپیک پکن اعلام می شود.
«کیومرث هاشمی» در پاسخ به این سؤال که قرار بود اسامی این کمیته تا پایان هفته مشخص شود، گفت: اسامی این افراد حداکثر تا یکشنبه مشخص و به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی درباره ترکیب اعضای این کمیته گفت: برای مشخص شدن دلایل اصلی ناکامی کاروان المپیکی ایران در پکن افرادی انتخاب می شوند که مستقل و واجد شرایط باشند.
معاون ورزش قهرمانی سازمان تربیت بدنی به پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر گفت: مشکل حق پخش تلویزیونی به زودی حل خواهد شد.رئیس جمهور چندی قبل در دستوری به رئیس سازمان تربیت بدنی پیگیری علت نتایج ایران در المپیک را خواستار شده بود.
یک اظهار نظر کوتاه از محمد دادکان تمام معادلات محمد علی آبادی و دوستانش را در ساختمان سئول شمالی به هم ریخت تا آنها با تمام قوا برای بی اثر کردن این مصاحبه دست به اقدامات گسترده بزنند و تلاش جدی و اساسی خود را برای منصرف کردن دفتر ریاست جمهوری از پذیرش نامه محمد دادکان آغاز کنند.ماجرای ورود مجدد دادکان به عرصه ورزش به مقطعی بر می گردد که دکتر احمدی نژاد طی دستوری به علی آبادی مأموریت داد تا با تشکیل کارگروهی از دست اندرکاران عرصه ورزش، کارشناسان و استادان دانشگاه، ناکامی های ورزشکاران اعزامی به رقابتهای ۲۰۰۸ پکن را بررسی کنند. زمانی که موضوع حضور استادان دانشگاه به میان آمد بدون مکث ذهنها به سوی استادان ورزشی دانشگاه کشیده شد که از بین چهره های شاخص به نام محمد دادکان می رسیم.
رئیس معزول فدراسیون فوتبال که مدتها در بایکوت خبری قرار داشت، روز شنبه در حالی که محمد علی آبادی و دوستانش در سایه موفقیتهای پارالمپیک خود را پنهان کرده بودند، به یکی از خبرگزاریها، خبری را می دهد تا آرامش در سئول به طور کلی از بین برود، دادکان در این خبر که به چند خط خلاصه می شد، به درخواست رئیس جمهوری از او برای نوشتن نامه ای در خصوص ناکامی های ایران در المپیک پکن اشاره کرد و اعلام نمود من در این چند روز علیه کسی حرف نزدم و قصد دارم طی نامه ای تمام حرفهایم را به اطلاع رئیس جمهور برسانم.
این موضوع برای محمد علی آبادی یک زنگ خطر جدی به شمار می رفت، به این دلیل که دادکان پیش از اینکه از فدراسیون فوتبال خارج شود، ثابت کرده است که بدون رو دربایستی حقایق را مطرح می کند و عوامل ناکامی را به وضوح بیان خواهد کرد.
از این رو دست اندرکاران سازمان تربیت بدنی با زبان بی زبانی حرفهای محمد دادکان را تکذیب کردند تا بار دیگر ثابت شود مسؤولان سازمان تربیت بدنی هرگز حاضر نمی شوند که دادکان دوباره به عرصه ورزش باز گردد.
مأموریت تکذیب سخنان دادکان به کیومرث هاشمی واگذار می شود که او در مصاحبه ای کاملاً هماهنگ شده مدعی شد، رئیس جمهور درباره بررسی ناکامی های المپیک تنها به محمد علی آبادی مأموریت داده و در این خصوص او تصمیم می گیرد که چه کسانی در کمیته بررسی شکست، حضور داشته باشند.
او در ادامه می گوید: «طی چند روز اخیر اخباری مبنی بر درخواست رئیس جمهور از برخی افراد برای اعلام نظر در خصوص نتایج ایران در المپیک منتشر شده که این اخبار صحت ندارد و عملکرد ایران در المپیک توسط اعضای کمیته بررسی خواهد شد. بررسی علل شکست ایران در المپیک کار هر شخصی نیست. رئیس جمهور شخصاً به علی آبادی مأموریت داده تا با تشکیل کمیته ای این کار انجام شود. از این رو در پی دستور رئیس جمهور به محمد علی آبادی، رئیس سازمان تربیت بدنی برای تشکیل کمیته بررسی علل شکست کاروان المپیک ایران در پکن، این کمیته دو یا سه روز آینده تشکیل خواهد شد.»
نکته قابل توجه در این اظهار نظر موضوع بررسی عوامل شکست توسط افراد مورد تأیید محمد علی آبادی است که او باید آنها را انتصاب نماید. با تأمل روی این مسأله کاملاً پیداست که محمد علی آبادی هرگز حاضر نمی شود با گماردن افرادی نظیر محمد دادکان در کارگروه بررسی عوامل شکست، برای خود و دیگر دوستان کرسی نشینش در سازمان تربیت بدنی درد سر درست کند.
او مطمئناً با انتخاب نفراتی کاملاً هماهنگ نتیجه این کار را به سود خود رقم خواهد زد تا انتقاد کمتری به او و کابینه اش وارد باشد.
با این حساب، واکنش محمد دادکان به این موضوع بسیار جالب توجه بود؛ رئیس سابق فدراسیون فوتبال که به واسطه داوود احمدی نژاد، بازرس سابق دفتر رئیس جمهور ارتباط تنگاتنگی با دکتر احمدی نژاد دارد، پس از شنیدن اظهار نظر کیومرث هاشمی، در محفلی دوستانه اعلام کرد: «ما که در خانه نشسته بودیم و به کسی کار نداشتیم، اما آقایان گویا خیلی استرس دارند که حقایق پشت پرده ناکامی ها فاش شود. من به خاطر دکتر احمدی نژاد این کار را انجام می دهم و به زودی نتیجه را خدمت ایشان ارسال می کنم تا درخواست رئیس جمهور را لبیک بگویم.»
تقابل دادکان و محمد علی آبادی در حالی رخ می دهد که این روزها در محافل سیاسی گمانه زنی های بسیار زیادی درباره سرنوشت کرسی محمد علی آبادی در دولت بعدی صورت می گیرد که مطمئناً هیچ یک به سود رئیس فعلی سازمان تربیت بدنی نیست.
برخی گمانه زنی ها به این شکل است که مطمئناً در دولت بعدی فردی جز محمد علی آبادی در این پست حاضر خواهد شد؛ چون او در این مدت موفقیت چشمگیری به دست نیاورده و نشان داده در عرصه ورزش مدیری کارآمد نبوده است.
این گمانه زنی ها با طرح مذاکره برخی افراد نام آشنای دولت فعلی با محمد دادکان برای همکاری دوباره با دولت نهم تمام معادلات را بر هم می زند.
یکی از افراد نزدیک به محمد دادکان با تأیید این مطلب می گوید: «امروز آقایان از دادکان به عنوان دشمن خونی خود نام می برند، اما در جریان باشید که تاکنون چهار نامزد احتمالی انتخاب آینده ریاست جمهوری به ملاقات دکتر دادکان آمده اند و از او خواسته اند که برای ریاست سازمان تربیت بدنی تیم مورد تأیید خود را انتخاب کند؛ چون او گزینه اول حضور در رأس سازمان تربیت بدنی است.»
وی که تمایلی به ذکر نامش ندارد، ادامه می دهد: «شاید برخی دوستان امروز این حرفها را نوعی شایعه و جوسازی تلقی کنند، اما با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری حقایق رو خواهد شد.»
با این توصیف، می توان از ماه های باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری به عنوان ماه هایی خبرساز نام برد، بویژه زمانی که ماجرای دوئل علنی محمد علی آبادی و محمد دادکان به میان می آید. مطمئناً این تقابل با حاشیه های فراوانی رو به رو خواهد بود که می تواند برای علاقه مندان به ورزش و رسانه های گروهی سوژه ای داغ و جنجالی به شمار برود.
امیر جامل
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید