پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مایلی کهن: دایی از خودش بپرسد چرا محبوب نیست


مایلی کهن: دایی از خودش بپرسد چرا محبوب نیست
دامنه اختلافات محمد مایلی کهن با علی دایی هر روز وسعت بیشتری به خود می گیرد. پس از شکایتی که سال گذشته علی دایی از سرمربی اسبق تیم ملی داشت، برخی چهره های ورزشی در صدد آشتی دادن طرفین درگیر برآمدند، اما اصرار دایی بر پیگیری این اختلاف از طریق مراجع قانونی و پافشاری مایلی کهن بر صحبتهایش مانع تحقق یافتن خواسته آن چهره های ورزشی شد.آخرین دادگاه رسیدگی به شکایت علی دایی از سرمربی سابق خود، چند هفته قبل برگزار شد و هرچند اخبار بیرون آمده از آن دادگاه، حکایت از محکومیت مایلی کهن داشت، اما وی (مایلی کهن) مدعی است که هنوز هیچ حکمی به دستش نرسیده است.
▪ از حکم دادگاه صحبت کنید.
ـ هنوز که حکمی به دست بنده نرسیده است، اما هر حکمی که صادر شود به آن احترام می گذارم. حتی اگر حکم به زندانی شدنم، بدهند می روم زندان.
بعضی ها خیلی به من کم لطفی کرده اند، شما مرا می شناسید. در طول ۱۴ سال بازیگری در پرسپولیس و ۵، ۶ سال مربیگری در این تیم هیچ وقت نشده که از بی پولی بنالم؛ هیچ وقت ادعا نکرده ام پرسپولیس را من سرپانگه داشته ام. هرچه دارم اول از خداوند و بعد از کشور عزیزم و باشگاه پرسپولیس است. کسی هم نمی تواند بگوید مایلی کهن از نداری حرف زده است. اخیراً عده ای گفتند و نوشتند که مایلی کهن اعلام کرده پول ندارد تا جریمه دادگاه را پرداخت کند، در صورتی که هیچ گاه این حرف را نزده ام. اکنون به شما می گویم که دادگاه هر حکمی صادر کند تمکین می کنم و به احتمال ۹۹ درصد فرجام خواهی نمی کنم و گزینه اصلی ام نیز رفتن به زندان است. پول دارم بدهم، اما می خواهم به زندان بروم.
▪ اخیراً وکیل علی دایی در دو مصاحبه اعلام کرده که با عذرخواهی و اظهار ندامت شما پرونده بسته خواهد شد.
ـ این آقا دنبال مطرح کردن خودش است، اما جا دارد به ایشان بگویم دنبال عذرخواهی کردن مایلی کهن نباشد. در طول این سالها بارها اتفاق افتاده که از بازیکنانم عذرخواهی کرده ام؛ یعنی هر گاه که احساس کردم اشتباه از جانب خودم بوده بدون ترس عذرخواهی کردم، اما درباره ماجرای علی دایی شک ندارم که اشتباه نکرده ام و با توجه به مستنداتی که در دست دارم، به دنبال این هستم که شاکی این پرونده به خودش بیاید و نحوه گفتمان خود را اصلاح کند و بداند آدمهای روی زمین هرچه دارند اول از لطف خدا و بعد به خاطر سعی و تلاش خودشان است.
▪ فکر می کنم با این صحبتهایی که شما مطرح می کنید، گره پرونده کورتر شود.
ـ من نه دنبال زمین خوردن کسی هستم و نه به جایگاه علی دایی حسادت می کنم. من می خواهم بگویم «آقای دایی!تو حیفی. راهی که می روی درست نیست، ممکنه خیلی ها به تو بگویند سرت سرشاه است، پرافتخاری و... اما واقعیت امر این است که مشهور هستی ولی محبوب نیستی؛ تا به حال با خودت فکر کردی که چرا محبوب نیستی؟ به نظر من هنوز برای محبوب شدن دیر نشده است، منتهی با اصلاح رفتار و گفتارت.»
بنده هیچ گاه از مربیان تیم ملی در دوره های مختلف انتقاد نکرده ام که چرا فلان بازیکن را از قلم انداخته اند، چون این کار سلیقه ای است و باید به سلایق مربیان احترام گذاشت، در نهایت هم خود آنها هستند که باید پاسخ مردم را بدهند، اما وقتی مربی تیم ملی می گوید مهدوی کیا و کریمی و... به درد من نمی خورند و یا می گوید اینها در کدام باشگاه بازی می کنند، نمی توانم سکوت کنم.
سرمربی تیم ملی می تواند بگوید اینها به تاکتیک مورد نظر من نمی خورند، اما اینکه بگوید به درد تیم ملی نمی خورند و... قابل هضم نیست. در همین تیم ملی بازیکنی داریم که در باشگاههای درجه چندمی اروپا جایی ندارد، اما پای ثابت اردوهای تیم ملی است.
▪ بحث ممنوع المصاحبه شدن شما با رأی دادگاه نیز مطرح شده بود؛ در صورت ابلاغ چنین حکمی آیا باز هم مصاحبه می کنید؟
ـ همان طور که گفتم هنوز حکم دادگاه به بنده ابلاغ نشده، اما اگر چنین حکمی صادر شود، بله می پذیرم.
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید