دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا

آمریکا; تلاش برای تاسیس لانه جاسوسی جدید


آمریکا; تلاش برای تاسیس لانه جاسوسی جدید
با گذشت چهار روز از انتشار خبر صدور مجوز تاسیس « دفتر شورای آمریکائیان و ایرانیان » در تهران توسط دولت آمریکا هنوز هیچ عکس العملی از ناحیه مسئولان ذیربط کشورمان مشاهده نشده است . این سکوت سنگین که علاوه بر دولتمردان شامل اصولگرایان و حامیان رسانه ای دولت نیز می شود بسیار سئوال برانگیز است .
برای روشن شدن اهمیت موضوع بهتر است ابتدا خلاصه ای از خبر را مرور نمائیم و سپس نکات محوری آن را مورد دقت قرار دهیم . خلاصه خبر اینست :
« هوشنگ امیر احمدی که به « دلال سیاسی آمریکا » معروف است فعالیت خود را در تهران شروع می کند. « دولت آمریکا به انجمن غیردولتی « شورای آمریکائیان و ایرانیان » اجازه داد که دفتری در ایران تاسیس کند. این مجوز را « دفتر کنترل دارایی های خارجی » دولت آمریکا پس از هماهنگی با وزارت خارجه و وزارت خزانه داری این کشور صادر کرده است .
هوشنگ امیراحمدی ریاست این شورا را برعهده دارد که تاکنون چندین نوبت به ایران سفر کرده است . این شورا طی بیانیه ای که در همین رابطه در وب سایتش منتشر شده می آورد : « حضور این سازمان غیردولتی در ایران به برنامه های آموزشی و مبادله دانشجویان کمک خواهد کرد. فعالیت این شورا در تهران می تواند به درک مشترک ایران و آمریکا از یکدیگر و زمینه سازی برای عادی شدن روابط دو کشور کمک کند. » این شورا می گوید با برگزاری میزگردها کنفرانس ها و انتشار تحلیلی و آموزشی به ارتقای گفت وگوی ایران و آمریکا کمک خواهد کرد. »
نکات محوری این خبر اینها هستند :
۱) هوشنگ امیر احمدی همانطور که به درستی معروف است « دلال سیاسی آمریکا » ست لکن از نوع درجه چندم . اینکه مدتی است چنین شخصی با سوابق ارتباط با سیا و موساد و به تعبیر بعضی رسانه های حامی دولت ـ که البته تا چند ماه قبل می نوشتند ـ « عامل سیا و موساد » بدون مشکل به ایران رفت و آمد می کند و مدعی حمایت و مساعدت از ناحیه بالاترین مقامات اجرائی کشور می شود و آنها نیز این ادعا را تکذیب نمی کنند اذهان عموم مردم با دریافت چنین خبری چه برداشتی می توانند داشته باشند
۲) خبرهائی نیز همزمان با انتشار خبر صدور مجوز « دفتر شورای ایرانیان و آمریکائیان » در تهران مبنی بر مشخص شدن مکانی در یکی از خیابان های تهران برای شروع فعالیت این دفتر منتشر شده که اگر درست باشد با توجه به سکوت مسئولان ذیربط دولتی معنای خاصی خواهد داشت .
۳) اگر براساس این ضرب المثل معروف قضاوت شود که « سکوت علامت رضاست » نتیجه این می شود که مسئولان اجرائی کشورمان با تاسیس دفتر مورد نظر آمریکا در تهران موافقند. در اینصورت معنای این موافقت اینست که دست دلالان آمریکا و ماموران سازمان های جاسوسی « سیا » و « موساد » برای این کارها در ایران باز خواهد بود :
آموزش جوانان ا یرانی براساس برنامه های مورد نظر آمریکا ـ بخوانید سازمان « سیا » .
انتخاب افراد مورد نظر برای تحصیل به عنوان دانشجو در آمریکا و تربیت آنها براساس اراده سیاسی سازمان « سیا » .
کسب اطلاعات مورد نظر آمریکا به صورت رسمی و قانونی بدون برخورد با مانع .
۴) انجام تبلیغات مورد نظر آمریکا در ایران برای تحقق اهداف « سیا » و تحت عنوان تامین درک مشترک ایران و آمریکا از یکدیگر.
۵) برگزاری کنفرانس ها میزگردها و همایش های ویژه با هدف ترویج اراده مورد نظر دولتمردان آمریکائی در ایران .
۶) انتشار تحلیل های مورد نظر برنامه ریزان آمریکائی در میان اقشار مختلف مردم ایران به منظور نفوذ در افکار جامعه لکن تحت عنوان ظاهرپسند گفتگوی ایران و آمریکا.
۷) و در نهایت تلاش برای سربازگیری در داخل ایران برای تامین اهداف مورد نظر سازمان « سیا » و به نتیجه رساندن اهدافی که در طول ۳۰ سال گذشته آمریکا نتوانست از طریق زور فشار ارعاب و تهدیدهای سیاسی اقتصادی و نظامی به آنها دست یابد .
اینها محورهای مورد نظر « شورای آمریکائیان و ایرانیان » است که در بیانیه آن آمده و در خبری که در آغاز این مقاله خوانده اید با همین عبارات و یا عباراتی که همین مفاهیم را دربردارند آمده است . در این بیانیه البته به جای سربازگیری در داخل ایران برای تامین اهداف مورد نظر سازمان « سیا » از تعبیر « زمینه سازی برای عادی شدن روابط دو کشور » استفاده شده اما اهل فن به روشنی میفهمند هدف چیست .
با توجه به این واقعیت ها اکنون وقت آنست که مسئولان اجرائی به چند سئوال اساسی پاسخ دهند.
اول آنکه چرا هیچ عکس العملی در برابر اعلام صدور مجوز تاسیس دفتر مورد نظر آمریکا در ایران که نوعی دخالت در امور داخلی ایران است از سوی مسئولان اجرائی کشورمان نشان داده نشده است این اقدام آمریکا اهانت به ملت ایران و نادیده گرفتن شان این ملت انقلابی است که ماموران و جاسوسان آمریکائی را با قیام اسلامی خود از این کشور اخراج کرد. بازگشت این جاسوسان آنهم با مقدماتی که یک دلال رسوا همچون هوشنگ امیر احمدی فراهم ساخته بدترین بی حرمتی به این ملت انقلابی است .
دوم آنکه موضعگیری های منفعلانه در برابر آمریکا و اعلام آمادگی کامل برای گفتگو آنگونه که در هفته های اخیر در چند مصاحبه مشاهده شد کوتاه آمدن در برابر ام الفساد قرن و شیطان بزرگ است و هیچ توجیه منطقی ندارد. ما نیازی به گفتگو با آمریکا نداریم و اگر دولتمردان آمریکائی اصرار نمایند ما با پیش شرط هائی که همواره از زمان امام تاکنون اعلام شده و بعد از بررسی اقدامات آمریکا درباره عمل به این شرط ها این درخواست آمریکا را بررسی خواهیم کرد. موضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران اینست نه توسل به سیاست ملتمسانه و تدافعی . دلیل این موضع منفعلانه چیست
سوم آنکه اصولا ورود به عرصه مذاکره و سخن گفتن از برقراری رابطه با آمریکا مختص رهبری است و دیگران در هرمقام و مسئولیت که باشند حق ورود به این عرصه را ندارند. سیاست رهبر معظم انقلاب نیز در شرایط کنونی عدم مذاکره و عدم رابطه با آمریکاست و هیچ تغییری در این سیاست پدید نیامده است . ورود بعضی افراد به این عرصه و اعلام آمادگی برای مذاکره با آمریکا و حتی اعلام اینکه درباره پیشنهاد تاسیس دفتر حفاظت منافع آمریکا در تهران بررسی خواهیم کرد که همگی برخلاف سیاست اعلام شده توسط رهبر معظم انقلاب است با چه مجوزی صورت میگیرد
سکوت در برابر اعلام صدور مجوز تاسیس دفتر شورای آمریکائیان و ایرانیان در تهران توسط آمریکا یک انحراف از سیاست رسمی نظام در برابر آمریکاست . مسئولان ذیربط باید به افکار عمومی توضیح بدهند که در برابر تلاش آمریکا برای تاسیس لانه جاسوسی جدید در تهران چرا سکوت کرده اند
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی