چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

حمله پیلین به دموکراتها


حمله پیلین به دموکراتها
سارا پیلین، معاون جان مک کین در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ پس از شکست در مناظره تلویزیونی در مقابل جوزف بایدن روزهای سختی را سپری می کند. بر این اساس بسیاری از جمهوریخواهان سنتی بر ناکارآمدی وی تاکید نموده و انتخاب ناشیانه مک کین را بیبش از پیش مورد سرزنش قرار می دهند. مک کین تصور می کرد که با انتخاب سارا پیلین می تواند رای زنان آمریکایی را به سود خود جلب نماید اما آمار موجود نشان می دهد که مک کین در این خصوص دچار نوعی توهم شده است.
پیلین طی مدت کوتاه باقیمانده تا برگزاری رقابتهای انتخاباتی ماه نوامبر سعی دارد به هر نحو ممکن سیاستهای اوباما و دموکراتها را مورد حمله قرار دهد. جان مک کین کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ آمریکا و سارا پیلین معاونش، انتقادها علیه صداقت شخصیتی باراک اوباما، کاندیدای دموکرات‌ انتخابات را از سر گرفتند.
این در حالی است که بحران مالی شدید در آمریکا به بحث داغ کاندیدای دموکرات‌ها تبدیل شده و اوباما نیز به شدت از سیاست‌های اقتصادی ناکام جمهوری خواهان انتقاد کرد.
مک‌کین و سارا پیلین، اوباما را به نگفتن حقایق در مورد یکسری ارتباطات با ویلیام آیرس، یک افراطی دهه ۶۰ متهم کردند.
سارا پیلین در مورد این موضوع اظهار داشته است که اوباما در مورد این تروریست که چند سال در آمریکا زندگی کرده تمامی حقایق را نمی‌گوید. اوباما پیشتر اعلام کرده بود که وی هیچ رابطه‌ای با این فرد افراطی نداشته است، اما تصریح کرد که وی با این فرد در کمیته‌ای در امور بشر دوستانه در ارتباط بوده و آیرس در همسایگی وی در شیکاگو زندگی می‌کرده است. آیرس یکی از بنیان‌گذاران یک گروه افراطی بوده که در دهه ۶۰ چندین حمله در آمریکا ترتیب داده است. آیرس در حال حاضر یک تئوری پرداز امور آموزش و استاد دانشگاه ایلی‌نویز است.
پیلین این اتهامات را در حالی علیه اوباما مطرح می کند که اخیرا دردسرهای زیادی گریبانگیر وی شده است.هفت کارمند ایالتی آلاسکا که ابتدا از شهادت دهی علیه سارا پلین سرباز زده بودند، در نهایت با حضور در دادگاه اعلام موافقت کردند.
در حالی که شوهر سارا پیلین از شهادت دهی در تحقیقات دادگاه علیه سارا پیلین مبنی بر سوء استفاده وی از قدرت فرمانداری آلاسکا، خود داری کرد، هفت کارمند دولتی در آلاسکا توافق کردند در مورد اخراج احتمالا غیرقانونی مقام ایالتی آلاسکا توسط سارا پیلین به علت دلایل شخصی در دادگاه شهادت دهند. به دنبال اخراج والتر مونیگان، کمیسر امنیت عمومی ایالت آلاسکا توسط سارا پیلین، فرماندار این ایالت، سارا پیلین متهم شد که کمیسر یاد شده را به این علت اخراج کرده که وی از اخراج یکی از افسران پلیس ایالتی آلاسکا به نام مایکل ووتن که پس از طلاقی پرتشنج، از خواهر سارا پلین جدا شده بود، خود داری ورزیده بود. سارا پیلین این اتهامات را رد کرده و گفته است اخراج مقام یاد شده توسط وی صرفا بر سر اختلافات فی مابین در خصوص تعیین اولیت های بودجه ایالتی بوده و به مسائل شخصی هیچ ربطی نداشته است.
سارا پیلن یکی از اصلی ترین طرفداران جنگ در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود.پیلین اخیرا در گفتگوی اختصاصی با فاکس نیوز به شدت از رویکرد باراک اوباما درباره عراق انتقاد کرد ه است.
سارا پیلین تاکید کرده است:
“ لازم نیست به سخنان من مبنی بر اینکه عراق ، جبهه اصلی در مبارزه با تروریسم است ؛ توجه کنید بلکه باید سخنان ژنرال دیوید پترائوس را در این خصوص باور کنید که قهرمان نظامی امریکا در عراق است. حتی تروریستهایی از قبیل بن لادن اعلام کرده اند که جبهه اصلی در مبارزه با تروریسم ، عراق بوده است. با این اوصاف ، ایا می توان از عراق عقب نشینی کرد و به تروریستها اجازه داد تا بار دیگر وارد عراق شوند و در این کشور پایگاهی قوی برای خود بوجود بیاورند؟ به نظر من ، این نگرش بسیار فراتر از ساده لوحانه است. بی تردید این نگرش خطرناک است. اگر امریکا بخواهد به صورت خام و ناپخته از عراق خارج شود، امریکا در وضعیت خطرناکی قرار خواهد گرفت. “
این در حالیست که اکثر جمهوریخواهان سنتی نیز شکست ایالات متحده آمریکا در عراق را پذیرفته اند.
حامد رشیدی
منبع : روزنامه رسالت


همچنین مشاهده کنید