پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

فیات سی ینا، امید فیات در ایران


فیات سی ینا، امید فیات در ایران
سی ینا در ۴ نسل توسط فیات ایتالیا به بازار های کشور های در حال پیشرفت جهان عرضه شده ، این خودرو که سدان فیات پالیو می باشد برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ در کارخانه فیات در برزیل طراحی و عرضه شده و هم اکنون نیز در کشور هایی همچون آرژانتین،لهستان،ترکیه،برزیل،هند،آفریقای جنوبی، چین ، ویتنام،کره شمالی و مصر تولید می شود .با این وجود سی ینا توانسته همچنان مشتریهای خود را حفظ کند .
سی ینا بیش تر با عنوان سدان پالیو شناخته می شود و تا کنون هم پای پالیو حرکت کرده ولی پس از عرضه مدل فیس لیفت سی ینا در سال ۲۰۰۷ این محصول فیات شروع به فاصله گرفتن از فیات پالیو کرد . به زعم مشتری ها ، با کیفیت ترین سی ینا ، مدل آلبیا ( نام سی ینا در اروپا) است و بی کیفیت ترین آن مدل تولیدی در هند است .. ببینیم مدل تولیدی در بنیان توسعه صنعت خودرو پارس ( تاپکو ) چه جوری از خجالت مردم ایران در می آد !
آمار تولیدی فیات سی ینا در برزیل بر اساس تقاضا در طی ۳ سال ۴۰ هزار دستگاه افزایش داشته به گونه ای که هم اکنون ۸۱ هزار دستگاه سی ینا در سال در برزیل تولید می شود .
لازم به ذکره مردم جهان بر اساس تبلیغات فیات ، سی ینا را با ظاهر کوچک ، قیمت کم و مصرف منطقی می شناسند .
● برنامه های بنیات توسعه صنعت خودرو پارس ( تاپکو) :
ـ ثبت نام فیات سی ینا از ۸ تیر ۸۷ آغاز شده .
شرایط ثبت نام سی ینا این گونه اعلام شده : هنگم ثبت نام مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ تومان در یافت می شود و مابقی در زمان تحویل خودرو با قیمت روز خودرو های هم کلاس دریافت می شود ، یکی از مدیران تاپکو گفته این خودرو قراره در رنج قیمتی خودرویی مانند هیوندای ورنا باشه ، یعنی حدود ۱۷ میلیون تومان .
کارخانه مونتاژ فیات سی ینا در ساوه دارای سالن های بدنه سازی ، مونتاژ و خط رنگ پیشرفته خواهد بود و از اول مهر آغاز به کار می کند.
از امکانات فیات سی ینا می توان به موارد زیر اشاره کرد :
ـ ترمز ABS ، دو کیسه هوا جلو ، فرمان هیدورلیک ، سیستم ضد سرقت ( immobilizer ) ، میله محافظ جانبی در ها برای حفاظت سرنشینان ، سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف ، سیستم trip computer( ثبت اطلاعات سفر ) ، باز شدن قفل صندوق عقب و باک از داخل خودرو ، سیستم تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت ، CD PLAYER ..
ـ پلت فرم ۱۷۸ فیات که سی ینا روی آن می باشد قابلیت نصب ۱۰ تیپ موتور را داراست و با بنزین و گاز کار می کند .
- از نکات جالبی که از سی ینا یک خودروی واقعا خانوادگی می سازد حجم صندوق عقب اونه که در نوع خودش و در بین خودرو های هم کلاسش بی نظیره برای نشون دادن این تفاوت عمده بین سی ینا و دیگر سدان ها :
ـ حجم صندوق عقب سمند : ۵۰۰ لیتر ، تندر-۹۰ ۵۱۰ لیتر ، ۲۰۶ صندوق دار ۴۵۰ لیتر و در مقایسه با این خودرو های به ظاهر جادار حجم صندوق عقب فیات سی ینا ۵۱۵ لیتره .
● امنیت فیات سی ینا :
شاید برای عده ای توجه به نکات امنیتی یک خودرو در خرید اون آنچنان اهمیت نداشته باشه ولی افرادی هم هستند که امنیت خودرو رو جزو ۳ مورد اول پارامتر های انتخاب یک خودرو قرار می دهند و حتی تعداد ستاره های امنیتی اون خودرو براشون اهمیت زیادی داره ..
مدا اروپایی سی ینا ( آلبیا ) در روسیه و بر طبق آخرین استاندارد های eroncap مورد آزمایش قرار گرفت تست تصادف از جلو با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت که نمره ۸.۵ رو به خودش اختصاص داد ، به بیان دیگر این نمره معادل ۳ ستاره امنیت است .
مدل چینی سی ینا (پرلا) در چین توسط chinaNcap در سه مورد مورد آزمایش قرار گرفته که شباهت زیادی به تست NTHSA آمریکا دارد ، پرلا در تست تصادف از جلو نمره ۸.۰۶ رو به خودش اختصاص داد که معادل ۳ ستاره امنیته ، در تست تصادف نمره ۱۲.۰۲ که معدل ۴ ستاره است و در تست تصادف از کناره ها نمره ۱۰ رو به خودش اختصاص داده که معادل ۳ ستاره امنیت هست ، و در کل ۳ ستاره امنیت .
هم در اروپا و هم در چین نتیجه تست های امنیت سی ینا ۳ ستاره امنیت بوده .
http://cariran.blogsky.com/


همچنین مشاهده کنید