شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / Saturday, 21 April, 2018

روابط عمومی و رایزنی عملگرایانه


روابط عمومی و رایزنی عملگرایانه
● توصیه ی اعمال نفوذ عملی
استوارت تامسون (Stuart thamson ) و استیو جان (Steve John) در یک ویرایش برگزیده از کتاب امور عمومی عملی خود، افکارشان را در مورد مدیریت موضوعات و سیار علائم برای توسعه ی تأثیرگذار کنش اعمال نفوذ مطرح کردند.
موضوعات مدیریت اصلاً در مورد شیوه ی بیان پیامها به مخاطبان سیاسی یا رسانه ها نیست. در عوض، آن در مورد دریافت موضوعات، ایجاد و گسترش و سپس ارائه آنها به شیوه ای که هدف یا فعالیت های شما را حمایت یا تضمین خواهد کرد.
این امر می تواند چالشهای قابل ملاحظه ای به عنوان برخی موضوعات ایجاد کند که به سادگی ممکن است برای ?عرضه کردن? بسیار دشوار یا درک آن برای هرکسی به غیر از آنهایی که در این زمینه کاملاً متخصص هستند بسیار پیچیده باشد. مسئله این نیست. مشاوران امور عمومی نیاز دارند تا قادر به کارکردن در مورد انواع موضوعات مختلفی باشند که گاهی اوقات خارج از دامنه ی تجربه ی کنونی آنها باشند.
درچنین مواقعی اهمیت دارد که آنها به مهارت امور عمومی خود تکیه کنند و شیوه ی خود را از طریق مسئله عملی کنند. البته کارکنان درون سازمانی قادر خواهند بود تا مهارتها و تخصص خود را صادقانه انجام دهند و متخصص شوند درحالیکه بسیاری از آنهایی که درگیر مشاوره اند شاید بیشتر کلی گرا هستند.
● کانون موضوع :
این مورد که توسط مشتری دسترسی یابد، داخلی یا خارجی بودن آنها با موضوعی که می دانند باید در مورد آن نگران باشند اما دریافت آنها در آنجا پایان می یابد، مرسوم نیست. این نقش کسانی است که با امور عمومی برای کمک به آنها در بررسی موضوع با جزئیات بیشتر سروکار دارند و تصمیم گیری در مورد آن نتیجه ای که جستجو می کنند و سپس در شکل گیری بحث کمک می کنند . تحت این شرایط یک نقش طلایی واقع بین بودن است. این مورد می تواند در مرحله ی اولیه باشد که انتظارات تاحدی که برنامه ی کاری همیشه محکوم به ناکامی می شوند، ایجاد می شود. زیرا آنها هنوز با آن مواجه نشده اند. اینجا معمولی نیست که بشنویم:
▪ ما دولت را وادار خواهیم کرد تا این لایحه را مسکوت بگذارد.
▪ من مشاور را در شماره ی ۱۰ می شناسم وی اطمینان خواهد داد که دولت این لایحه را مسکوت می گذارد.
▪ این سیاست هزینه ی بسیار زیادی برای ما دربرخواهد داشت. ما نیاز داریم که دولت سرعقل بیاید.
برای هماوردی با آنهایی که متوجه شما می شوند و به همراه یک ?بررسی واقعی در مورد آنچه قابل دسترسی هست یا نه، آماده شوید? موضوع این نیست که آیا شما درون سازمانی یا برای یک مشاوره کار می کنید هیچ راه ساده تری برای مأیوس کردن و از دست دادن یک مشتری یا یک حمایتگر نسبت به بیشتر از آنچه قول داده شده وجود ندارد.
به هرحال قبل از اینکه شما بتوانید بیرون کارکنید واقع بینانه است تا توقع داشته باشید، لازم است که قادر به درک موضوع باشید و برنامه ی کاری را طراحی و یا اهداف تکمیل کرده باشید، برای قادر به انجام بودن کامل آن ضرورت دارد تا در مورد موضوع تحقیق کنید . این بدین معنی است که واقعاً سعی دارید تا موضوع را کنار بگذارید و جوانب آن را در نظر بگیرید. اغلب بهترین شیوه برای انجام دادن آن صحبت کردن با دیگران است.
برای آنهایی که درون سازمانی اند شناسایی و صحبت با افراد مربوطه در سازمان، مشاوران و با همکاران بدون واسطه صحبت کنید. آنها ممکن است در اغلب مسائل مشابه در گذشته برخورد داشته اند و تخصص آنها می تواند در راهنمایی شما کمک کند.
هرگز آنقدر متکبر نباشید که نخواهید با دیگران صحبت کنید و هرگز معتقد نباشید که شما به تنهایی همه ی جوابها را می دانید. نظرات می تواند و باید نشأت گرفته از تمامی زده های یک تیم یا سازمان باشد و در مورد اصول موضوعی که شما آگاهی ندارید شاید دیگران بدانند.
● آگاهی از مسئله
هنگامیکه شما از موضوع مطلع می شوید ضرورت دارد تا مسئله را درک کنید. آن چیست که حل شده مسئله از طریق اعمال نفوذ و فعالیت ارتباطاتی نیاز دارد؟ انتخاب پسندیده همیشه پیشنهاد راه حلی برای مشکل است و اگر شما بتوانید از ابتدای جریان آن را در نظر بگیرید سپس شانس شما دریافتن آن راه حل افزایش می یابد.
برای توانایی در ارائه راه حل، شما باید فکر خود را به سمت چگونگی مخاطب در مورد نظر خود جلب کنید، درحالت عادی دولت واکنش نشان خواهد داد. شما فقط می توانید این را با درک موقعیتی که با دولت و افراد اصلی سازکار است بفهمید و اینکه چگونه موضوع شما با تبلیغات کلی دولت مطابقت دارد. به عنوان نمونه اگر یک شرکت بخواهد راجع به فسخ حداقل حقوق بحث کند، چگونه کارگران دولت اخیر باید واکنش نشان دهنده به دشواری می توان آنها دست کم گرفت اما چگونه آیا می دانید ؟ پاسخ بررسی پیشینه ی این موضوع با دولت است.
ـ آیا دولت هیچ بیانیه ای منتشر کرده است ؟
ـ آیا بیانیه ها چه می گویند ؟
ـ آیا نخست وزیر یا مقام ارشد دیگری صحبت یا سخنرانی در مورد این موضوع داشته است؟
ـ آیا آن موضوع بحث پارلمان بوده، چنانچه این شامل یک بیانیه وزارتی در مورد موضوع باشد؟
ـ آیا دولت حزب هیچ مطلبی راجع به این موضوع در آخرین بیانیه ی خود گفته است ؟
ـ آیا وزیر هیچ مطلبی در خبرگزاری اعلام کرده است؟
برای گفتگو با آنهایی که سیاستگزاری می کنند مانند گروه لایحه برای لایحه ی پارلمان برای درک جایی که آنها می آیند و فشارهایی که با آن مواجه می شوید، آماده باشید. اعضای یک گروه لایحه واقعاً افرادی هستند که بی موقع صحبت می کنند هنگامی که شما می توانید اصلاحیه هایی برای منتشر کردن انتظار داشته باشید. خدمتگزاران داخلی همیشه باید در مرحله ی تماس باشند وقتی که شما سعی در یادگیری بیشتر دارید.
به بهره گیری از مطالب منبع اصلی برای سیاست نگاه کنید. شما نیاز دارید بدانید که سیاست از کجا آمده و اگر شما به شیوه ای اساسی برای آن تأثیرگذاشته اید. برای جستجوی گزارش اصلی آماده باشید.
مثلاً یک گزارش فکری منبع یا روزنامه ی سبز یا سفید این شیوه اغلب می تواند یک فهرست مطلوب از آنهایی که به برنامه ی کاری شما مربوطند را فراهم کند. آیا آنها با روزنامه ی اصلی همکاری دارند. آیا شما می توانید درکی از جائیکه آنها از آنجا برای ارائه اولیه خود به روزنامه ی سبز نشأت گرفته اند، داشته باشید.
این نکته به طور خاصی هنگامی که سعی دارید بیشتر راجع به آنهایی که ممکن است با شما مخالف باشند بدانید، اهمیت دارد. فقط با درنظر گرفتن موقعیت آنها شما می توانید امیدوار باشید تا قادر به بحث برعلیه آنها باشید. به جای آن، این روش همچنین می تواند به تشخیص متحدین احتمالی برای یک فعالیت کمک کند، شما ممکن است تابحال حمایت کنندگانی داشته باشید که شما را در بربگیرند. فراموش نکنید که بسیاری از این منابع به صورت آنلاین در دسترس هستند و اگر آنها در وب سایتی دولتی وجود ندارند می توانند در وب سایت خود سازمان باشند.
● نگرانی های دولت
زمانیکه شما موقعیت دولت را درک کردید ضروری است پرسش هایی را که دولت خواهد پرسید از خود بپرسید. این نکته در کل اگر می خواهید موفق شوید اهمیت دارد. اگر شما راجع به نیازها و نگرانی های دولت نیاندیشیده اید پس شانس موفقیت شما محدود است. نگرانیهای بارز دولت شامل :
ـ زمانبندی ها
ـ تأثیرگذاشتن بر اقتصاد
ـ درگیریهای هزینه
ـ توجه نشان دادن به مسئله شما
ـ برخورد کردن با سیاستهای بین سازمانها
بعد از این تحقیق، اکنون می دانید موقعیت دولت چیست و می توان پیش بینی کرد چگونه آن به موضوع شما واکنش نشان خواهد داد. شما همچنین تعداد بحثهایی را که با آن مواجه خواهید بود و جزئیات حمایتگران احتمالی را می دانید.
آنهایی که با امور عمومی سروکار دارند ضرورت دارد تا دوباره فرآیند سیاسی را برای اطلاع در مورد شکل گیری بحثها یا دولت درک نند. آنها ممکن است متفاوت باشند. اگر شما در طی یک روزنامه ی سبز با آن در ارتباط بوده اید اما اگر دولت تاکنون انتخاب مطلوب خود را در روزنامه ی سفید به طور خلاصه بیان کرده پس شما نیاز دارید تا بحث خود را به شیوه ای متفاوت شکل دهید. ما مثالهایی از یک دولت را دربالا به کار بردیم اما روند اساسی هنگامی که شما یک تنظیم کننده، یک موقعیت حزب، یک تجارت گروهی یا یک NGO را اعمال نفوذ می کنید، یکسال باقی می ماند.
بنابراین در کل:
ـ موضوع خود را درک کنید.
ـ سابقه را تحقیق کنید.
ـ یک راه حل تدبیر کنید.
ـ جائیکه موضوع در فرآیند سیاست گذاری قرار دارد را بدانید.
ـ موقعیت کسانی را که شما اعمال نفوذ می کنید، درک کنید.
ـ سئوالاتی را از خود بپرسید که دیگران خواهند پرسید و قادر به پاسخگویی به آنها باشید.
ـ متفقین و متحدین را شناسایی کنید.
زمانیکه شما اوج اطلاعات را دارید شما در موقعیت شکل گیری بحث به طور خلاصه در روزنامه هستید .
برای دانستن آنچه که کلام شما ممکن است کافی نباشد آماده شوید. بویژه اگر شما از یک موقعیت مشترک بحث می کنید پس فریادهای بلندی را خواهید شنید که ?شما باید آن را اعلام کنید، آیا اعلام می کنید ؟? بسیاری مممکن است باور کنند که شما به سادگی سعی دارید از موقعیت تجاری خود دفاع کنید و شما فقط بهترین بهره ها را در کانون دارید.
وقتی که با این واکنش مواجه می شوید نیاز دارید تا قادر باشید علائمی را فراهم کنید همچنین بتوانید نشان دهید که شما تنها فردی نیستید که این موقعیت را به دست آورده اید یا تأثیر سیاست فراتر از شرکت شما گسترش خواهد یافت.
شما به خوبی ممکن است به برخی علائم منتقل نیاز داشته باشید. این می تواند از چندین منبع نشأت بگیرد :
ـ کارشناسان در آن زمینه آماده شوند تا از قابلیت های موقعیت شما تعریف کننده از بحث شما حمایت کنند.
ـ گزارشات تئوری موجود کنونی
ـ گزارشات خبری و تغییرهای منتشر شده در جای دیگر .
هنوز، علاوه بر این ممکن است ناکافی باشد. در بسیاری از موارد شما باید توسعه ی بحثهای خود را در نظر بگیرید و بادادن جاذبه های بیشتری با کارکردن در کنار یک سازمان شخص ثالث مستقل نظیر یک :
▪ هسته ی مشاوران
▪ مشاوره ی اقتصادی
▪ مدرسه ی تجاری
▪ پژوهشگر، کارشناس / سازمان دانشگاهی
▪ سازمان نظرسنجی
هنگامیکه شریک مورد نظرخود را در این کار انتخاب می کنید پس شما نیاز دارید تا به بررسیهای زیر توجه داشته باشید :
ـ آیا شریک ارزشهای شما را باز می تابانده شریک نباید با اصول سازمان شما مخالف باشد مثلاً : اهداف خود یا موقعیت کاملاً مغایر با مالکیت شما باشد.
ـ شریک نباید به شهرت شما لطمه وارد کند ? سابقه ی شریک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها کاری را در گذشته انجام نداده اند که بتواند موجب دردسر شما شود یا ممکن است بیش از گزارشی باشد که تحقیق خود شماست.
ـ شریک باید به عنوان یک رهبر فکری شناخته شود. آن باید توسط آنها با درک عقلانی و سیاسی کسی که موقعیت خوبی دارد هدایت شود.
ـ شریک باید قادربه کمک کردن به شما در توسعه ی نظرات خود و پیش بردن آنها به سوی مخاطبان مناسب باشد.
ـ مسیر پشت شریک مطرح شده را بررسی کنید .
در پایان روز شما بایک سازمان شریک با هدف فراهم کردن دلایل مستقل برای موقعیت خود کار خواهید کرد. مطمئن شوید که :
▪ حق خلاصه کردن ? وقتی که برنامه ریزی تحقیق برای بحث اهداف و مقاصد شما مطمئن می شود و اطمینان می دهد که آن خردمندانه همه جانبه است.
▪ آشکار بودن در نوع گزارشی که شما انتظار دارید که شریک فراهم کند ? طرح و چهارچوب آن .
▪ آشکار بودن از آغاز اگر شریک در موقعیتی برای کمک به انتقال گزارش شما به مخاطبان شما
▪ بررسی کردن هزینه ها ? در آنجا مفاهیم بودجه برای کار خواهد بود .
▪ اگر شیوه ی آنها پر از طنین مخاطبانی است که شما به دنبال تحت تأثیر قرار دادن هستید را درک کنید.

مترجم : الهام رحمانی

منبع : بانک مقالات تخصصی شرکت توسعه مهندسی بازارگستران آتی

مطالب مرتبط

نحوه برگزاری جلسات و میتینگهای اداری

نحوه برگزاری جلسات و میتینگهای اداری
جلسات و میتینگ ها راهی بسیار فوق العاده برای خلق ایده ها، توضیح و تفصیل افکار و اداره فعالیت های گروهی است. اما این برخورد رو در رو با اعضای گروه و همکاران، اگر با آمادگی قبلی نبوده و مدیریت صحیح نداشته باشد، شکست می خورد.
● اهمیت آمادگی قبلی
برای اطمینان از اینکه همه ی افراد بتوانند مشارکتی موثر و کارآمد داشته باشند، خوب است زمانی را برای جلسه انتخاب کنید که افراد فرصت ایجاد آمادگی قبلی در خود را داشته باشند.
وقتی زمان و مکان میتینگ انتخاب شد، باید خود را برای سوالاتی که ممکن است از طرف شرکت کنندگان جلسه پرسیده شود، آماده کنید. اگر شما مدیر جلسه هستید، خوب دستور جلسه ای با قید کامل و دقیق جزئیات تهیه کنید.
در این یادداشت ها، هدف اصلی و ساختار جلسه را طرح ریزی کنید و آن را در اختیار شرکت کنندگان نیز بگذارید. این کار باعث می شود همه ی شرکت کنندگان با آمادگی لازم برای بررسی هدف در جلسه شرکت کنند.
موفقیت یک میتینگ یا جلسه اداری به مهارت های رئیس جلسه بستگی دارد. برای اطمینان از موفقیت جلسه، رئیس باید کارهای زیر را انجام دهد:
● تهیه دستور جلسه
ـ شروع بحث و تشویق دیگران به شرکت فعالانه در جلسه
ـ متعادل کردن روند جلسه—نه خیلی سریع و پرشتاب و نه خیلی کند
ـ خلاصه کردن بحث موردنظر و ارائه پیشنهادات در انتهای هر بخش از جلسه
ـ اطمینان یافتن از اینکه کلیه شرکت کنندگان خلاصه مذاکرات و صورت جلسات را دریافت کرده اند.
علاوه بر این نکات که به شما کمک میکند تا میتینگی پربار و سودمند داشته باشید، موارد مهم دیگری را نیز باید مد نظر قرار داد.
● مدیریت و رهبری میتینگ
یکی از اصلی ترین کلیدهای موفقیت هر جلسه کاری، انتخاب صحیح شرکت کنندگان است. باید شرکت کنندگانی را انتخاب کنید که بتوانند تصمیمات خوب و ارزنده ای بگیرند و پیشنهادات سودمند ارائه دهند. تعداد شرکت کننده ها نباید از ۱۲ نفر تجاوز کند، حتی کمتر از این تعداد باشند هم بهتر است. این افراد باید اطلاعات لازم برای مباحثه درمورد مواردی که در صورت جلسه قید شده را دارا باشند.
▪ نکته:
کافی است فقط چند لحظه به مخارجی که این میتینگ برایتان در بر خواهد داشت فکر کنید. متوجه می شوید که راه انداختن میتینگ کاری تقریباً پرهزینه است، به همین خاطر مهم است که افرادی که در جلسه شرکت می کنند و هر دقیقه از زمان این میتینگ ارزش دار باشند. پس افرادی را به جلسه دعوت کنید که حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانید از وجود آنها استفاده کنید. همچنین برای موضوعات و مشکلات ساده و پیش پا افتاده ای که می توان آنها را به راحتی با ایمیل یا نامه برطرف کرد، لازم نیست میتینگ تشکیل دهید.
اگر شما رهبر جلسه هستید، اطمینان حاصل کنید که افکار و ایده های همه ی افراد شرکت کننده در جلسه مطرح شود و اختیار عنان جلسه دست عده ای خاص نباشد و همه بتوانند آزادانه حرفهایشان را مطرح کنند. بهتر است پس از پایان یافتن هر بخش از موارد ذکر شده در دستورجلسه، توقف کوتاهی کنید، بحث انجام گرفته را خلاصه بندی کنید و سپس به سراغ مبحث بعدی بروید.
وقتی یکی از موضاعات و اهداف دستورجلسه به نتیجه می رسد، مسئولیت آن را به یکی از افراد حاضر در جلسه بسپارید. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی و سوء تفاهم، عملیات را خلاصه کرده و در گزارشات صورت جلسه قید کنید.
● زمانبندی
معمولاً گفته می شود که جلسات اداری نوعی اتلاف وقت هستد. در این قسمت راهکارهایی برایتان عنوان می کنیم که به شما کمک میکند چطور از اتلاف و هدر رفتن زمان در جلساتتان جلوگیری به عمل آورید.
● جلسه را سر ساعت آغاز کنید.
اگر کسی دیر سر جلسه حاضر شد، مطالب گفته شده را دوباره برای او ذکر نکنید، چون اینکار باعث می شود گمان کنند دیر آمدن سر جلسات اشکال و ایرادی ندارد و وقت ارزشمند دیگران را نیز هدر می دهد.
زمان مشخصی برای اتمام جلسه در نظر گیرید و تا هر زمان که دوست دارید جلسه را طول ندهید.
برای اینکه بتوانید بهتر وراحت تر مطالب لازم را تا زمان تعیین شده برای اتمام جلسه برسانید، می توانید موضوعات دستورجلسه را به ترتیب اهمیت فهرست کنید، با این کار اگر وقت کم بیاورید، بررسی موضوعات مهم را از دست نداده اید.
اگر به همه ی مضوعات دستورجلسه رسیدگی به عمل آورده اید و مسئله دیگری بر جا نمانده است، می توانید قبل از رسیدن وقت اتمام جلسه، جلسه را پایان دهید.
● تهیه گزارش کار
تصمیمات اتخاذ شده و عملکردهای توافق شده را می توانید در این گزارش کار ذکر کنید. در جلسات بعدی می توانید از این گزارش کار به عنوان مروری بر تصمیمات و عملکردهای قبلی استفاده کنید و با این روش پیشرفت بیشتری در کارها روی می دهد.
سبک نگارش این گزارش کار یا صورت جلسه بستگی به موقعیت دارد. در موقعیت ها ی مهم و بحرانی و زمانیکه ثبت گزارش اهمیت زیادی دارد ، این صورت جلسات باید تفصیلی بسیار دقیق باشند. در شرایط معمولی این صورت جلسات می تواند فهرست ساده ای از تصمیمات اتخاذ شده و عملکردهای توافق شده باشد. اندازه این گزارشات باید برحسب نیاز باشد، تا حد ممکن خلاصه و با ذکر کلیه اطلاعات لازم. تهیه چنین گزارش کاری ساده تر و سریعتر خواهد بود.
رئیس جلسه باید این گزارش کار را تا ۲۴ ساعت پس از اتمام جلسه در اختیار شرکت کنندگان قرار دهد و اگر اینکار در همان روز جلسه صورت گیرد، چه بسا بهتر خواهد بود.

وبگردی
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک!
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک! - کتک خوردن دختری که جز التماس دوستانش هیچ فریادرسی ندارد از یک پلیس زن عضو گشت ارشاد که ماموران مرد هم آنها را همراهی می کردند، آنقدر دردناک است که کمتر وجدان بیداری به آن واکنش نشان نداده است.
زبان روسی به عنوان زبان دوم در مدارس !
زبان روسی به عنوان زبان دوم در مدارس ! - آخه قربونت برم اصلاً درکى از دلیل وجودى زبان دوم و فلسفه آموزشیش دارى که این پیشنهاد رو دادى؟ زبان دوم زبانیه که بر اساس میزان کاربرد و گسترش جهانى انخاب میشه، براى ایجاد ارتباط کلامى بیشتر. یعنى ربطى به رابطه سیاسى شما با آمریکا و انگلیس نداره.
عصر ما - پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها
عصر ما - پرونده حضور زنان در ورزشگاه ها - بررسی حضور زنان در ورزشگاه ها با حضور نرگس آبیار، لاله افتخاری، حمید رسایی، حجت الاسلام محسن غرویان و فائزه هاشمی.
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس - بازیگر سریال "تعطیلات رویایی" از حمله افراد ناشناس به خود خبر داد. مریم معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت - سعید مرتضوی که در روزهای گذشته خبری از او نبود و حتی سخنگوی دستگاه قضایی گفته بود حکم جلبش صادر شده اما گیرش نیاورده‌اند، به گفته همسرش در تهران است.
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد - «احمد مهران فر» بازيگر نقش «ارسطو عامل» در سريال پايتخت ۵ در اینستاگرام خود از ازدواجش با «مونا فائض پور» خبر داد.
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی - صحبت های جنجالی رییسی پیرامون استفاده روحانی از نام امام رضا در انتخابات
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند!
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند! - محمد غرضی می‌گوید: زمانی که به عنوان وزیر در وزارت حضور یافتم بیش از ۵۰۰ نفر را دیدم نامه‌هایی که از داخل به خارج و از خارج به داخل کشور ارسال می‌شدند را چک می‌کردند و به صورت سه شیفت فعالیت می‌کردند و نامه‌ها را می‌خواندند.
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟ - در قسمت های اخیر سریال پایتخت بازیگر جدیدی به جمع خانواده معمولی پیوسته است؛ نیلوفر رجایی فر نقش الیزابت را در سریال پایتخت ۵ ایفا می کند ؛ این بازیگر با جلب اعتماد سیروس مقدم این فرصت ط بازی در سریال پر طرفدار پایتخت را به دست آورد .
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم - ویدیوهایی از نسیم نجفی اقدم در شبکه های اجتماعی به زبان های انگلیسی و فارسی موجود است که در آن ها وی از حذف ویدیوهای خود توسط یوتیوب شکایت دارد.
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟ - بگذارید اینطور بپرسم: مگر کیروش، مربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران عرق نمی‌خورد؟ نمی‌رقصد؟ مگر برانکو و شفر نمازشب می‌خوانند و روزه می‌گیرند و اصولگرا و ارزشی و انقلابی هستند؟!