چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

جوانی با نفس عمیق (۳)


جوانی با نفس عمیق  (۳)
در مقاله سوم پنج راز سوم جوان ماندن را به شما ارائه می دهیم تا بخوانید وعمل کنید:
۱۱) یک رنگین کمان میل کنید ...
پیتر گرین والدرئیس بخش پیشگیری از سرطان در انجمن ملی سرطان می گوید : " این رنگین کمان از سبزیجات ساخته شده است ". توانایی این انجمن در پیشگیری از سرطان بی مانند است.برای اینکه جوان بمانیم باید مصرف روزانه ، ۷ بار از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ را هدف خود قرار دهیم .
۱۲) شام خود را از دریا تهیه کنید
هرچیزی را برندارید با چند تکه بال ماهی به بشقابتان پرت کنید : شما به ماهی های چرب احتیاج دارید مثل ماهی آزاد ، ساردین یا قزل آلای پرورشی . اینها اسید های چرب امگا تری یعنی DHAو EPA دارند که می تواند به جلوگیری از افسردگی ،‌بیماری آلزایمر استحالة ماکولای چشمی( دلیل اصلی نابینا شدن) و شاید هم سرطان، کمک کند .
برای بهره بردن از فواید چربی های مفید ، یک مشت گردو به عنوان میان وعده در روز مصرف کنید . از روغن ذرت کمتر و از روغن کانولا و روغن زیتون بیشتر استفاده کنید. .دکتر جورج کل استاد رشتة داروشناسی و اعصاب در دانشگاه UCLA ، از خوردن شیرینی ها ،روغن مارگارین ، اسنک ها مثل چیپس که پر از روغن ترانس ناسالم هستند نیز خودداری می کند .او در لیست غذایی شخصی خود برای اینکه جوان بماند : دو عدد ساندویچ تن به اضافه دو عدد تخم مرغ غنی شده را در هفته گنجانده است .او روزانه دو گرم روغن ماهی هم مصرف می کند .
۱۳) به موزیک گوش دهید
شنیدن موسیقی می تواند به تقویت ایمنی بدن کمک کند : در تحقیقی که دکتر رابرت بک استاد بازنشسته دانشگاه کالیفرنیا ،‌ایروین ، انجام داده است ،‌سطح آنتی بادی ضد عفونت به نام IGA ، ۲۴۰% در بزاق دهان گروه کُری که آهنگ بتهوون را اجرا می کردند ،‌ افزایش یافت .
۱۴) یک فنجان چای بنوشید
جالب است بدانید تحقیقات ( بر روی موش ها ، سلول ها در ظرف های آزمایشگاهی و مردم ) نشان داده اند که چای می تواند با سرطان سینه و پروستات و بیماری های قلبی مقابله کند . دکتر آنا وو، محقق و استاد رشتة پزشکی پیشگیری ، در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ، روزی سه فنجان چای می نوشد .
چای سبز ، بهترین است اما چای سیاه هم فوایدی دارد .
۱۵) کمرتان را باریک کنید
برای فهمیدن اینکه آیا بدنتان جوان مانده است یا نه ، اندازه گیری با متر بهتر از ترازو است، وزنتان می تواند ثابت باشد ، اما ممکن است ماهیچه از دست بدهید و به جای آن چربی بگیرید مانند چربی های دور شکم . این مسئله به رشد خطر بیماری های مربوط به افزایش سن مثل فشار خون بالا ، دیابت و بیماری های قلبی مربوط می شود . اگر اندازة کمر شما بیشتر از ۵/۸۷ ( برای یک خانم) یا ۱۰۰ ( برای یک آقا ) باشد ، شما احتمالاً چربی زیادی اطراف شکمتان دارید .
کری استوارت ، رئیس بخش تحقیق و روانشناسی بالینی ورزش در دانشکدة داروشناسی دانشگاه هاپکینز بهترین راه را برای جوان ماندن و کم کردن این بارِ درونی ، ورزش می داند .او ، در مطالعة شش ماهة ۶۹ مرد و زن با کاهش بیست درصدی چربی شکمی آنها روبرو شد ،‌اگرچه این افراد فقط ۵/۲ کیلو کاهش وزن داشتند .برنامة‌استوارت سریع و کوتاه بود نه دشوار و پر زحمت:
۴۵دقیقه ایروبیک با شدت متوسط ، سه با ر در هفته و ۲۰ دقیقه بلند کردن وزنه با شدت متوسط ، آن هم سه بار در هفته .
ادامه دارد.......
منبع : سایت سیمرغ


همچنین مشاهده کنید