پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

جشن خداحافظی با دانشگاه


جشن خداحافظی با دانشگاه
خداحافظ روزهای قشنگ دانشجویی، خداحافظ سرویس های دانشگاه، خداحافظ، خداحافظ شهریه، خداحافظ کتاب های آبی، خداحافظ پاسخ نامه های قرمز و آبی، خداحافظ کلاس های خودخوان... خداحافظ دانشگاه پیام نور خداحافظ.
جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور هم امسال در حالی سپری شد که حدود ۷۰ نفر از دانشجویان فارغ از تحصیل گرد هم آمدند و لحظات قشنگ و ناب را در کنار دوستان و خانواده ها جشن گرفتند.
از قضا ما هم از مدعوینی بودیم که زودتر از وقت مقرر در جشن حضور یافتیم.
حال و هوای دانشجویان فارغ التحصیل قبل از برگزاری جشن دیدنی بود اصلا سینما فردوسی شور و حال دیگری داشت.
بعضی کنار هم نشسته بودند و از دوران دانشجویی و خاطراتی که گذشت صحبت به میان می آوردند، بعضی دیالوگی جلوی رو گذاشته بودند و با سرعت در حال تمرین برای رفتن روی سن بودند.
بعضی هم لباس های فرم که به تنشون زار می زد و به کمک هم می پوشیدند و به قیافه های هم ریسه می رفتند.
فضای سالن سینما تاریک و رمانتیک بود و میهمانان مدعو گروه گروه حضور پیدا می کردند و از دیدن لباس های فارغ التحصیلان کلی ذوق می کردند.
چشم به هم خورد تمام فضای سالن مملو از جمعیت شد و دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور سخنرانی رو آغاز کرد. از دانشگاهی گفت که پرچمدار عدالت خواهی است. از دانشگاهی که پرچمدار کرامت انسانی است.
از افتتاح سوله ورزشی تا چند ماه آینده، از احداث فاز ۳ و ۴ ساختمان های آموزشی و اداری دانشگاه، از احداث نمازخانه، از بزرگ ترین جشنواره کشوری المپیاد ورزشی دختران در سال ۸۸ و از احداث بزرگ ترین آزمایشگاه آموزشی دانشگاه های پیام نور کشور در بیرجند سخن گفت.
دکتر تقی زاده در خصوص موازین پژوهشی دانشگاه گفت و از گرفتن اعتباراتی برای تجهیزات و سرویس دهی بهتر به دانشجویان.
وی از پی گیری افزایش مقاطع تحصیلات تکمیلی گفت و از این که قراره علاوه بر رشته های فعلی کارشناسی ارشد زمین شناسی و جغرافیا با توجه به پتانسیل منطقه به رشته های جدید تکمیلی افزوده بشه.
سخنرانی رئیس جدید دانشگاه پیام نور تمام شد و پس از اجرای برنامه های موسیقی و پخش تیزرهای مربوط نوبت به دانشجویی رسید که اون تریبون رو موقعیتی مناسب برای درد دل کردن یافته بود آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا،
● بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا؟
حمید فکری مسئول انجمن صنفی دانشگاه ضمن خیر مقدم به استاندار و خطاب به استاندار که برای اولین بار در جلسات دانشجویان دانشگاه پیام نور حضور یافته بود از حرف هایی گفت که باید می گفت: از جشنی گفت: که درست ۴۸ ساعت قبل از برگزاری هزینه های آن از سوی مسئولان مالی دانشگاه به کمتر از ۵۰ درصد تقلیل یافته بود از مسئولان و متصدیانی گفت که بدون تناسب رشته تحصیلی از کارکنان دانشگاه محسوب می شوند و از سوله ورزشی که از سوی ریاست وقت آن زمان قول بهره برداری آن در بهمن ۸۳ در روزنامه ها به چاپ رسیده بود.
وقتی هم نوبت به سخنرانی استاندار رسید بر فرهنگ غنی ما و مقوله و جایگاه ویژه دانستن و آموختن در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: اگر در صحبت ها از این ایام صحبت به پاییز فصل برداشتن و کاشتن است و شب برداشت. برداشت از ۴ سال فرصتی که گذشت. مرتضوی شب جشن فارغ التحصیلی دانشجویان را شب قدری دانست که باید همه این ۷۰ دانشجوی فارغ التحصیل با یک جلسه نقد درونی ۴ سال تلاش و پشتکارشون رو در راه تحصیل محک بزنند.
اما استاندار علاوه بر پاسخ به گفته های نماینده دانشجویان حرف ها و قول های دیگه ای هم داد که فضای سالن رو کلی شاد و دگرگون کرد که البته بماند.سید صولت مرتضوی وقتی قرار بود به صورت نمادین از چند دانشجوی نمونه دانشگاه و همچنین ۳ زوج جوان دانشجوی فارغ التحصیل تجلیل کنه توصیه های جالبی کرد که شاید دیگه برای دانشجویان فارغ التحصیل این توصیه دیر شده باشد.
مرتضوی از ازدواج های دوران دانشجویی کلی تعریف و تمجید و به همه توصیه کرد از ازدواج هراسی به دل راه ندهند و خانواده ها هم در این دوران سخت گیری زیاد نداشته باشند و اگه ممکنه دست و بال فرزندانشونو بگیرند. خدا خودش روزی رسونه.
در این لحظات بود که قند در دل بسیاری از دانشجویان آب شده بود و صدای پچ پچ شیرینی می اومد که دوباره فضای سالن رو دگرگون کرده بود.
بالاخره پس از اتمام سخنرانی ها و تئاتر و حرکات نمایشی یک ورزشکار دانشجو که ۳۰ قطعه سنگ مرمر با یک حرکت خرد کرد، نوبت به اهداء تندیس توسط جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه به دانشجویان فارغ التحصیل رسید.دانشجویان که بالاخره پس از ۴ سال و شاید هم ۷ سال نتیجه زحماتشان را نظاره گر بودند و یکی پس از دیگری تجلیل شده و با کوله باری از هدیه و گل به آغوش خانواده ها روانه می شدند.
نظاره خانواده هایی که بالاخره نتیجه زحماتشان به بار نشست به خودی خود دیدنی بود.اما بالاخره پس از عکس های یادگاری و دسته جمعی، بریدن کیک دانشجویی توسط فارغ التحصیلان چراغ های سینما خاموش شد و هر چه بود تمام و هر چه بود گذشت.
منبع : وب سایت رسمی روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید