پنج شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ / Thursday, 24 January, 2019

چگونه تست بزنیم ؟


چگونه تست بزنیم ؟
یکی از بهترین روش‌های آمادگی برای تست زدن در وهله‌ی اول آن است که پس از خواندن هر مبحث تست‌های آن مبحث را در زمان مقرر بزنیم. یعنی وقتی درسی را خواندید و خود را آماده دیدید برای خود تست‌هایی را مشخص و زمانی معین کنید و در آن زمان معین تست‌ها را بزنید. مثلا اگر برای درس ریاضی ۳۰ تست مشخص کرده‌اید، ۴۵ دقیقه وقت گذاشته و آن‌ها را بزنید ممکن است در ابتدا از این ۳۰ تست فقط چندتا را بزنید. ولی اصلا اهمیت ندارد زیرا در کنکور به جز معلومات و آگاهی که شرط لازم این آزمون است سرعت عمل شرطی کافی می‌باشد چون شما هر چقدر خوب بخوانید و خوب تسلط داشته باشید با این‌حال اگر سرعت عمل نداشته باشید موفق نخواهید بود. پس، از همان روز اول تست زدن را با زمان یاد بگیرید.
در وهله‌ی دوم کنکورهای آزمایشی تاثیر بسیار بالایی در تسلط شما به تست‌زنی خواهد داشت زیرا یاد خواهید گرفت که چگونه از زمان و معلوماتتان استفاده کنید البته بهترین کنکورهای آزمایشی کنکورهایی هستند که به صورت ماهیانه برگزار می‌شوند و بودجه‌بندی متناسب درسی را شامل می‌شوند.
پس توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین کارکردهای کنکور آزمایشی نیز تمرین آزمون دادن است. دقیقا مثل طرح اولیه یک نقاش که نیاز به تصحیح، دقیق شدن و برطرف کردن اشتباهات در آن وجود دارد پس توقع نداشته باشید که از لحظه‌ی اول یک نقاشی بی‌عیب و نقص داشته باشید و فراموش نکنید که تک‌تک بندهای هنر آزمون دادن، نیاز به تمرین و دقت و باز هم تمرین دارد.
آزمون دادن را می‌توان در دو دسته تکنیک‌های نحوه‌ی صحیح آزمون دادن و روش‌های کاربردی مدیریت آزمون تقسیم‌بندی کرد. روش‌های صحیح آزمون دادن روش‌هایی هستند که مانع از مواجهه با کمبود وقت در جلسه‌ی آزمون می‌شوند و سبب می‌گردند تا از هر درسی به اندازه‌ی تسلط و تواناییمان نتیجه بگیریم. این روش‌ها عبارتند از:
۱) زمان‌بندی قبل از آزمون
همان‌طور که می‌دانید در ابتدای دفترچه سوالات آزمون‌ها برای سوالات هر درس یک زمان پیشنهاد شده است. اگرچه این زمان‌ها مطابق با استانداردها و ویژگی غالب دروس بهترین زمان‌های ممکن برای پاسخ‌گویی به سوالات هستند، اما شما می‌توانید با توجه به شناختی که از روحیات و توانایی‌های خوددارید زمان‌بندی مناسبی برای جلسه آزمون در نظر بگیرید. مثلا ممکن است زمان‌بندی شخصی در دروس عمومی به این ترتیب باشد که ادبیات (۱۵ دقیقه)، عربی (۲۵ دقیقه)، زبان (۲۰ دقیقه) و معارف (۱۰ دقیقه). به همین ترتیب برای دروس اختصاصی نیز زمان‌بندی مناسبی در نظر بگیرید و حتی‌الامکان در اجرای آن تلاش کنید این اصلا به این معنی نیست که شما در تمام مدت چشم به ساعت دوخته و تمرکز خود را از دست دهید. بلکه برای مطابقت با زمان از پیش تعیین شده پس از پاسخ دادن به نیمی از سوالات، به ساعت خود نگاهی بیندازید. اگر مطابق با زمان و یا جلوتر از زمان باشید که هیچ، ولی در صورت عقب بودن از برنامه اندکی به سرعت خود بیافزایید. اما به یاد داشته باشید که افزایش سرعت به معنای افزایش دلهره و عصبی شدن نیست و در صورت عدم اتمام سوالات یک درس در زمان مقرر، فورا به سراغ درس بعدی بروید و به هیچ‌وجه اجازه ندهید این مساله به پاسخ‌گویی به سوالات سایر دروس لطمه بزند.
۲) روش یک ضرب دو ضرب (وزنه‌برداری)
برای جلوگیری از اتلاف وقت و استفاده‌ی بهینه از زمان، تست‌های آزمون را به سه دسته تقسیم کرده و سه نوع برخورد با آن‌ها خواهیم داشت:
الف) سوالاتی که جواب آن‌ها را بلد هستیم یا فکر می‌کنیم در کمتر از یک دقیقه آن‌ها را به جواب می‌رسانیم، که به این سوالات باید همان لحظه جواب داد.
ب) سوالاتی که بعد از حل به جواب نمی‌رسد یا این‌که از قیافه‌شان پیداست که وقت‌گیرند. این سوالات را با یک ضربدر مشخص می‌کنیم، یعنی «باشد برای بعد» پس می‌رویم سراغ سوالات بعدی.
ج) سوالاتی که مطمئن هستیم «بلد نیستیم» با دو ضربدر مشخص می‌کنیم، یعنی به این سوالات دست نخواهیم زد.
پس از این‌که تمام تست‌ها را یک‌بار تا انتها بررسی کردیم و گروه یک را پاسخ دادیم بار دوم در صورت داشتن وقت کافی به تست‌های گروه دوم می‌پردازیم، به این ترتیب شما می‌توانید به بیشترین تست‌ها در کمترین زمان ممکن پاسخ بگویید. فراموش نکنید که امتیاز تست آسان متوسط و سخت یک درس در کنکور یکسان است و اگر از چنین روشی استفاده کنید می‌توانید زمانی را که صرف حل کردن تست سخت می‌کنید، به پاسخ‌گویی به ۵ تست متوسط یا شاید ۱۰ تست آسان اختصاص دهید.
تذکر مهم: اشتباهات غیرعلمی در کنکور شایع‌تر از اشتباهات علمی داوطلبان است. اشتباهاتی نظیر:
الف) «نیست» را «است» دیدن و بالعکس
ب) عجله کردن در خواندن صورت‌مساله
ج) انتخاب گزینه‌ی هم‌شماره با پاسخ سوال. مثلا در سوالات فیزیک بعد از کلی محاسبه به جواب ۲ می‌رسید که این جواب در گزینه‌ی ۴ وجود دارد و شما به اشتباه گزینه‌ی ۲ را به عنوان پاسخ صحیح انتخاب می‌کنید.
د) عدم تطبیق شماره سوال حین انتقال پاسخ به پاسخ‌برگ و...
سعی کنید از همین امروز در مورد رفع چنین مشکلاتی اقدام کنید. چرا که افزایش دقت ممکن نیست مگر با تمرین کردن. نمونه‌ی همین اشتباهات نه تنها در کنکور آزمایشی بلکه حین تست زدن در منزل نیز رخ می‌دهد. حتی اگر افزایش دقت باعث پایین آمدن سرعت پاسخ‌گویی شما شود سعی کنید از امروز تمرین دقت را در اولویت قرار دهید، چرا که افزایش سرعتی که منجر به بی‌دقتی و گرفتن نمره‌ی منفی شود، ریالی نمی‌ارزد.
دسته‌ی دوم از توانایی‌ها که بایستی به تقویت و تمرین آن‌ها بپردازیم روش‌های مدیریت آزمون است. قبل از توضیح این مبحث کمی با خود بیاندیشید آیا نمونه‌ای از این موقعیت‌ها را در جلسه‌ی آزمون تجربه کرده‌اید:
۱) برخوردن به چند سوال سخت پی‌درپی، خصوصا در درسی که در آن احساس تسلط و توانایی بیشتری دارید.
۲) به یاد آوردن انتظارات و خواسته‌های دیگران
۳) بی‌اعتمادی نسبت به خود، توانایی‌ها و قابلیت خود
۴) نگاه کردن به خانه‌های سفید پاسخ‌برگ و آمارگیری از سوالاتی که قادر به پاسخ‌گویی نبوده‌اید.
در این حالات تمام قوایتان تحلیل می‌رود، پس بیشتر از یک راهکار به شما توصیه نمی‌کنم: چند لحظه آرامش و تمرکز، اندیشیدن به بهترین راه تسلط به خود و ادامه‌ی کار.
اجازه ندهید افکار مخرب تمرکز شما را به هم زده و در شما اضطراب ایجاد کند. خود را از قبل برای پاسخ ندادن به بعضی از سوالات آماده کنید. اگر به چند تست پشت سر هم برمی‌خورید که نمی‌توانید به آن‌ها پاسخی بگویید، مطمئن باشید این مساله کاملا اتفاقی است و هرگز به معنای عدم تسلط و توانایی شما در پاسخ دادن به سایر سوالات نیست. هر آزمون مجموعه‌ای از سوالات آسان تا سخت است و کسی موفق‌تر است که به سوالات آسان و متوسط پاسخ گوید. از طرفی به اندازه‌ی زمان و انرژی‌ای که صرف مطالعه‌ی یک درس کرده‌اید از خود توقع داشته باشید و تصور نکنید که بایستی تمام مطالب یک درس یا یک بخش را به یاد داشته باشید.
اساس تست زدن شما از زمان مطالعه‌تان در منزل پایه‌ریزی می‌شود. به دانسته‌هایتان اعتماد کنید. آزمون فقط آخرین مرحله‌ی آموختن است، یعنی پیاده کردن آن‌چه قبلا آموخته‌اید. پس در هنگام پاسخ‌گویی به سوالات تنها هدفتان تمرکز و سعی در استفاده از تمام آموخته‌هایتان باشد و اجازه ندهید افکار مخرب و منفی با انرژی‌ای که از شما می‌گیرند مانع از نتیجه‌گیری مطلوبتان شوند، تا به نتیجه‌ای که شایسته‌ی میزان مطالعات و سواد شماست دست یابید.

نویسنده : علیرضا مهدی زاده (دبیر ریاضی دبیرستان /واحد آبشناسان۲)

منبع : مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی

مطالب مرتبط

دستور رئیس مجلس برای بررسی مجدد نتایج کنکور

دستور رئیس مجلس برای بررسی مجدد نتایج کنکور
اقدام بی سابقه و عجیب و غریب سازمان سنجش در نحوه پذیرش دانشجو از طریق بومی پذیری در کنکور سراسری امسال و اعتراض گسترده و تجمع چند روزه داوطلبان دارنده رتبه های ۲ و ۳ رقمی کنکور در مقابل مجلس و سازمان سنجش که در هیچ یک از رشته ها و هیچ شهری پذیرفته نشده بودند به مجلس کشیده شد و مجلس هشتم جلسه غیر علنی دیروز خود را به این امر اختصاص داد.
● بررسی مجدد پذیرش دانشجو کنکور امسال
رئیس مجلس شورای اسلامی بر آمادگی مجلس برای اصلاح قوانین مربوط به سهیمه بندی دانشگاه ها تاکید کرد و خواستار آن شد که وزارت علوم بار دیگر نحوه پذیرش دانشجو در کنکور امسال را بررسی کند. علی لاریجانی در جلسه غیر علنی دیروز مجلس که با حضور وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش برگزار شد، یادآور شد: ازعباسپور رئیس کمیسیون آموزش می خواهیم که نظرات مطرح شده در این جلسه را جمع بندی کند و در جلسه ای با حضور مسئولان وزارت علوم و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نماید تا مشکلات به صورت ریشه ای حل شود.نماینده مردم قم در خانه ملت افزود: برخی از مشکلات بوجود آمده بعد از کنکور امسال به خاطر مصوبه بومی پذیری است و در عین حال نمایندگان نسبت به احتمال بروز خطا در روش انجام کار نگرانند. لاریجانی تصریح کرد: این قابل قبول نیست که چندین نوع سهمیه بندی کار دانشگاه های معتبر را با چالش مواجه کند و اگر قوانین ایراد دارد، مجلس آمادگی تغییر آن را دارد.وی با بیان اینکه کار دانشگاه ها باید بر اساس مسائل علمی باشد، یادآور شد: از وزارت علوم می خواهیم پذیرش امسال دانشگاه های معتبر را یکبار دیگر بررسی کند.
● نحوه پذیرش دانشجو تبعیض آشکار است
نمایندگان مجلس نحوه پذیرش دانشجو در کنکور سراسری سالجاری را تبعیض آشکار دانسته و از عدم اطلاع رسانی درست و کافی سازمان سنجش به داوطلبان در مورد نحوه انتخاب رشته و محدود کردن گزینش داوطلبین به استانها انتقاد کردند. نمایندگان ملت دیروز در جلسه ای غیرعلنی موضوع اعتراض کنکوریها به نحوه گزینش دانشجو در دانشگاه ها در کنکور سالجاری را بررسی کردند. در این جلسه که بیش از یکساعت به طول انجامید ابتدا عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارشی در این زمینه به نمایندگان ارائه کرد و سپس ۸ نفر از نمایندگان دغدغه ها و نگرانی های خود در این خصوص را بیان کردند و در نهایت وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش و رئیس مجلس توضیحاتی را ارائه دادند.
● اعلام آمادگی وزیر علوم به نظارت مجلس در رسیدگی به اعتراضات کنکوری ها
این در حالی است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما آماده پذیرش نظارت مجلس بر فرآیند گزینش دانشجو و رسیدگی به اعتراضات داوطلبان هستیم. محمد مهدی زاهدی که در جلسه غیر علنی مجلس برای بررسی اعتراضات برخی داوطلبان کنکور سخن می گفت، یادآور شد: ما با همه وجود از همه دستگاههای نظارتی به خصوص مجلس و نمایندگان تقاضا داریم که با اعزام نمایندگان خود به جریان رسیدگی به اعتراضات نظارت کنند.وی با بیان اینکه وزارت علوم بر اساس مصوبه سال ۶۹ در زمینه های پذیرش دانشجو اقدام می کند، یادآور شد: اگر احساس می شود که باید در این مصوبه تجدید نظر شود ما آمادگی همکاری کامل داریم.زاهدی خطاب به نمایندگان گفت: ما حساسیت شما را درک می کنیم و البته به همین دلیل بیش از قبل مصریم جزئیات انتخاب رشته را به اطلاع داوطلبان برسانیم.وی خاطرنشان کرد: هر سال کارنامه دوم داوطلبان اواخر مهر یا آبان منتشر می شود اما امسال ما کل فعالیت وزارتخانه را تعطیل کرده ایم تا به انتشار کارنامه دوم بپردازیم به همین اساس تا روز جمعه کارنامه دوم منتشر خواهد شد. به نظر ما بسیاری از این ابهامات به خاطر این است که داوطلبان در جریان کارنامه خود قرار ندارند و بعد از ملاحظه آن بسیاری از ابهامات رفع می شود.
● اظهارات وزیر علوم درباره اعتراض کنکوریها
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین درباره اعتراض داوطلبان کنکوری نسبت به نتایج کنکور امسال گفت: امسال موارد جدیدی وضع و اعمال نشده است. تنها تعدادی از رشته ها از ناحیه ای به استانی تبدیل شده اند که این موارد نیز در دفترچه کنکور اطلاع رسانی شده است. محمد مهدی زاهدی با بیان این مطلب افزود: اطلاع رسانی لازم در مورد هرگونه تغییر در کنکور سراسری صورت گرفته و در دفترچه کنکور نیز منتشر شده است. وی تاکید کرد: مورد جدیدی در کنکور امسال وضع نشده است. امسال تنهای تعدادی از رشته های از پذیرش ناحیه ای به صورت استانی تغییر کرده اند که این تغییر در دفترچه کنکور مورد تاکید قرار گرفته و داوطلبان و خانواده های آنها موظف به مطالعه و انتخاب رشته بر اساس آن بوده اند.وی اضافه کرد: کارنامه اصلی داوطلبان جمعه منتشر می شود. این کارنامه جزئیات نتایج داوطلبان را نشان می دهد و داوطلبان اگر بر اساس این کارنامه باز هم معترض بودند امکان اعتراض وجود دارد و سازمان سنجش و وزارت علوم موظف به بررسی این اعتراضات است.
● رئیس سازمان سنجش : فقط ۴ داوطلب با رتبه ۳ رقمی قبول نشده اند
از سوی دیگر رئیس سازمان سنجش در پاسخ به سوالات نمایندگان گفت: در بحث اطلاع رسانی سازمان سنجش ابزاری که دارد پیک سنجش و دفترچه آزمون است و ما با همکاری صدا وسیما ساعت ها نکات را در شبکه آموزش گوشزد می کنیم و اگر دوستان ایده های دیگری دارند استقبال می کنیم، بنابراین فکر می کنیم به اندازه کافی اطلاع رسانی شده است. پور عباس با بیان این مطلب، افزود: این که برخی دوستان می گویند با رتبه ۱۰،۲۲ و یا ۱۰۰۰ قبول نشده است به صورت مصداقی بگویند، در حال حاضر لیست هزار نفر در دست من است و در بین این افراد ۴ نفر قبول نشد ه اند. یک نفر انتخاب رشته نکرده، یک نفر با رتبه ۴۰۰۰ فقط ۵ رشته انتخاب کرده است و ۲ نفر بعدی رشته های ۸۰۰ و ۷۰۰ داشته اند. وی با بیان این که ما هر ساله اعتراض داشته ایم،گفت: سال گذشته در مورد انتخاب رشته و کسانی که اشتباه انتخاب رشته کرده اند و مثلا کد را درست نزده اند، مساله را حل کرده ایم. بنابراین امسال هم همین طور خواهد بود، اما خواهش می کنم مصداقی صحبت کنید. وی گفت: با این ۴ نفر ما تماس گرفته ایم و علت نوع انتخاب رشته را جویا شدیم، کسی که رتبه ۱۰ آورد و یک انتخاب کرده که اشتباه است ضمن آنکه فردی که رتبه ۲۳ را دارد در برق شریف قبول نمی شود، زیرا آخرین نفر رتبه ۱۸ بوده است. وی اضافه کرد: دوروز پیش یک نفر در مقابل رئیس جمهور و وتلویزیون BBC مصاحبه کرده و گفت که با رتبه ۷۰۰ قبول نشده است که ما از او کد رشته و شماره داوطلبی پرسیدیم که گفت ندارم اسم و مشخصات پرسیدیم و در کامپیوتر زدیم و دیدیم اصلا شرکت نکرده است که وزارت اطلاعات او را دستگیر کرد، بنابراین مستند صحبت کنید و به ما افراد را معرفی کنید تا در لب تاپ بزنیم و نتیجه را به شما بگوییم. لاریجانی در مقابل سخنان نماینده ا ی که معترض بود گفت: اگر دانشگاه ها را براساس رتبه در نظر گرفت و ملاک منطقه ای و بومی را درنظر نگریم، با آنکه بخواهیم مناطق و بومی را در نظر بگیریم متفاوت است. پورعباس در ادامه گفت: ما به داوطلبان می گوییم که تنها دانشگاه صنعتی شریف نیست، بلکه امیرکبیر و دیگر دانشگاه ها هم هستند، ضمن آنکه رتبه ۷۰ در برق شریف قبول نمی شود، اما می تواند در دانشگاه های دیگر قبول شود. وی افزود: یکی از دوستان گفت که یک نفر انتخاب رشته نکرده، ولی قبول شده است شما به ما مصداق را بدهید تا بررسی کنیم، زیرا چنین چیزی محال است واگر بود هرچه شما بگویید من انجام می دهم. وی ابراز داشت: ما در دفترچه ۲ صفحه در مورد بومی گزینی نوشته ایم، اما جزئیات فنی برای همه لازم نیست و کمبود اطلاع رسانی نداریم.
● وزیر سابق علوم: بومی گزینی در کنکور از اواخر دهه ۶۰ آغاز شد
در همین رابطه وزیر سابق علوم با بیان اینکه بومی گزینی در کنکور از اواخر دهه ۶۰ آغاز شده است، گفت: اینکه وزارت علوم در یک مقطعی سهمیه بندی را اعمال کرده فقط به این منظور بوده که بتواند به نفع مناطق کمتر برخوردار کار کند و آنها را تقویت کند. دکتر جعفر توفیقی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: "بومی پذیری یک سیاست مقطعی در وزارت علوم بوده و سیاست وزارت علوم لااقل در دولتهای هفتم و هشتم در راستای کاهش روند سهمیه بندی بوده است. هدف این سیاست مقطعی نیز در راستای حمایت از مناطق کمتر برخوردار بود تا به محض اینکه بنیه های علمی استانها و مناطق کشور یکسان شد یا به هم نزدیک شد، برای حذف سهمیه ها اقدام شود."وی با یادآوری وجود سه منطقه در سهمیه بندی مناطق کنکور سراسری گفت: "به تدریج که بنیه های آموزش عالی در استانها تقویت می شد، سیاست و جهت گیری وزارت علوم به تدریج به سمت کاهش سهمیه بندی و حل سهمیه بندی می رفت به طوری که وزارت علوم در آن مقطع حتی پیشنهاد تبدیل سه منطقه را به دو منطقه کرد و در نهایت هم می خواست که این منطقه بندی را حذف کند."وزیر سابق علوم با بیان اینکه اعمال سیاست سهمیه بندی برای بومی گزینی در اواخر دهه ۶۰ یا اوایل دهه ۷۰ آغاز شد و درصدی که برای بومی پذیری در کنکور سال ۸۳ اعمال شد کمتر از ۳۰ درصد بود، گفت: "بومی به این معنا که کشور برای پذیرش دانشجو سه منطقه شده بود و هیچ گاه پذیرش بومی به عنوان پذیرش استانی اعمال نشد بلکه کشور به سه منطقه تبدیل شد و استانها در این مناطق تقسیم بندی شدند."دکتر توفیقی با رد تعیین میزان یا درصدی برای بومی گزینی در برنامه چهارم توسعه خاطرنشان کرد: "در دوره قبل سیاست دولت و وزارت علوم بر اساس کاهش بومی پذیری و ایجاد فرصتهای برابر برای جوانان مملکت جهت دسترسی به آموزش عالی بوده است حتی در دولت قبل در یکی از کنکورها این اتفاق افتاد که تعداد مناطق به دو کاهش پیدا کرد و مقرر بود که بعد از آن منطقه بندی به طور کلی حذف شود."وی تاکید کرد: "یک سری سیاستهای مقطعی در کشور برای حمایت از مناطق محروم اعمال شده که این سیاستها به تدریج با تقویت مناطق محروم باید حذف شود اما افزایش سهمیه بندیها مغایر با این است. در برخی استانها مانند یزد و سمنان که مزیتهای علمی بالایی دارند و استانهایی شده اند که داوطلبان آموزش عالی آنها قوی هستند دیگر دلیلی وجود ندارد که بخواهیم برای آنها سهمیه قائل شویم."وزیر سابق علوم افزود: "وقتی بنیه های علمی یک منطقه قوی شده است دیگر دلیلی ندارد که بخواهیم برای آن سهمیه خاصی اختصاص دهیم زیرا آنها دیگر باید در یک رقابت ملی شرکت کنند. سالم ترین نوع آزمون آزمونی است که فقط مزیتهای علمی تعیین کننده ورود به دانشگاه باشد بنابراین ورود به دانشگاهی مانند صنعتی شریف و تهران و شیراز و اصفهان و... که واقعا دانشگاههای قدیمی و درجه یک کشور هستند و یک وجهه ملی دارند باید برای همه آحاد کشور فرصت برابر باشد و نمی توان با اعمال یک سهمیه دانشگاه تهران را به یک عده خاص اختصاص دهیم و یک عده را از ورود به آن دانشگاه محروم کنیم در حالی که نمره شان نیز خیلی بالا است."
● حتی یک مورد از اعتراض ها هم وارد نیست
در حالی که تا پیش از این و همزمان با اعلام نتایج کنکور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش بومی دانشجویان در کنکور امسال خبر داده بود با بالا گرفتن اعتراضات و کشیده شدن آن به صحن مجلس از حرف خود برگشت و در اظهاراتی جدید با بیان اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تحقق ۶۵ درصدی پذیرش بومی امسال اجرایی نشده و به این زودیها محقق نخواهد شد. وی با بیان اینکه معترضان به نتایج نهایی کنکور سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۸۷ نسبت به سال گذشته از نظر تعداد کمتر شده است، گفت: بررسی های سازمان سنجش درباره معترضین حاکی از اینست که تنها ۴ داوطلب دارای رتبه زیر هزار در کنکور امسال پذیرش نشده اند که بر اساس بررسی فرم انتخاب رشته این چند داوطلب مشخص شد که یکی از آنها فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نکرده و باقی نیز به خاطر نوع انتخاب رشته خاصی که انجام داده اند، پذیرش نشده اند.
به گفته وی، از بین این ۴ نفر، یک نفر با رتبه ۶۰۲ تجربی کشوری انتخاب رشته نکرده است، یک نفر دیگر با رتبه ۴۵۲ کشوری از استان کرمانشاه فقط ۷ انتخاب داشته که تمام انتخاب های وی ناحیه ای است و شانس قبولی وی در آنها پایین بوده چرا که مجموع ظرفیت این رشته ها ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بوده است و دو نفر دیگر نیز همین مشکل را داشته و نحوه انتخاب رشته آنها اشتباه بوده است. رئیس سازمان سنجش در خاتمه با بیان اینکه سازمان سنجش درباره همه این تغییرات از طریق شبکه های مختلف تلویزیونی، پیک سنجش و دفترچه انتخاب رشته اطلاع رسانی مطلوبی داشته است، گفت: ملاک اصلی پذیرش دفترچه کنکور است و داوطلبان با استناد به دفترچه ها انتخاب رشته می کنند.

وبگردی
ماجرای عجیب رزمایش قطع اینترنت !
ماجرای عجیب رزمایش قطع اینترنت ! - خبرها حاکی از آن است که رزمایش قطع اینترنت از سوی سازمان پدافند غیر عامل طراحی و مدیریت شده است. اما سازمان پدافند غیر عامل این موضوع را تکذیب کرده است.
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی - همه چیز درباره ساخت و ساز فاطمه حسینی، داماد شمخانی و داماد صفدرحسینی | سر کشیدن دوربین مخفی شهرداد به ساختمان های آقازاده ها در لواسان! | پخش اختصاصی از صفحه آپارات آوانت
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی - رحیم پورازغدی در مراسمی که با موضوع فجای مجازی بود،گفت: دختر خانم چادری یک عکس آنچنانی از خودش گذاشته و نوشته زن نباید قربانی نگاه شهوت مردانه بشه، بعد پسره زیر پستش نوشته"ما رایت الا جمیلا"
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم.
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. - رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ما در نظام جمهوری اسلامی به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. اگر فردی در زمان طاغوت در زندان بود، حبسش از مجازات اخروی او کم نمی کرد اما امروز اگر این تحمل کیفر یا قصاص و شلاق و دیگر احکام توسط حکام اسلامی و شرعی انجام می شوند یکی از آثار اخروی آن برای محکومان این است که این مجازات در آخرت از آنها برداشته می شود
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم - بعد از فروکش کردن گازها، به حفاری ادامه دادیم و به یک مخزن بزرگ و استثنایی رسیدیم که بسیار عظیم تر از آنی بود که تصور می کردیم برای جایی مثل پلاسکو ساخته شود. برآورد ما از ابعاد این انبار فاضلاب این است که بین 400 الی 500 متر مکعب وسعت دارد و گازهای محبوس شده در این انبار در چندین دهه برای انتشار بوی بد در محدوده بزرگی از تهران کفایت می کند.
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ - مهدی یراحی، خواننده ای که اخیرا موزیک ویدئوی جدید و اعتراضی خود با نام «پاره سنگ» را منتشر کرده است، از طرف برخی رسانه ها و مجید فروغی، مدیر روابط عمومی هنری مورد انتقاد قرار گرفته و شایعه هایی درباره ممنوع الفعالیت شدن یراحی به دلیل این ویدئو کلیپ و همچنین پوشیدن لباس کارگران گروه ملی در حمایت از مردم اهواز در کنسرت 6 دی ماه خود مطرح شده است. یراحی از جمله خواننده هایی است که همیشه نسبت به اتفاقات…
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان !
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان ! - گویا تلخی پخش فیلم صحنه دار، بیش از مرگ ۱۰ نفر است. درست همانطور که مسئله حجاب برای خیلی‎ها مهم تر از معیشت مردم است.
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی !
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی ! - انقلاب فرهنگی از این بالاتر که فرزند عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آمریکا تابعیت بگیرد و از آنجا برای ایرانیان سبک زندگی تدریس بکند؟
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان!
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان! - ویدئویی عجیب از حرکات موزون گروهی دختران در دانشگاه الزهرا درحالی در فضای مجازی در حال انتشار است که مردان نیز در این مراسم حضور دارند!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان! - «شباهت عجیب علی الهام استاد هوا فضا در دانشگاهی در آلمان به غلامحسین الهام معاون رئیس جمهور سابق!
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر - سید احمد خمینی، نتیجه امام خمینی که چند هفته پیش با ازدواجش خبرساز شده بود، بار دیگر با انتشار عکسی از او و همسرش در حین سوارکاری حساسیت نسبت به خود را برانگیخته است و باعث تحریک مخاطبان و کاربران در فضای مجازی شده است.
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است !
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است ! - پس از اولین گفت وگوی رسمی میترا استاد (نجفی) و تایید ازدواجش با محمدعلی نجفی، حالا شهردار سابق، در نخستین واکنش به جنجال ها، عکس تازه ای از خود و میترا استاد در اینستاگرامش منتشر کرده است.