سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

آقای همه گلزنان لیگ‌


آقای همه گلزنان لیگ‌
حالا باید به افتخار آرش برهانی کلاه از سر برداشت و به انگیزه بالای این گل‌نزن سابق برای رسیدن به صدر جدول گلزنان لیگ، آفرین گفت.
آرش که تا همین چند ماه پیش، شده بود ضرب‌المثل تمام گل خراب‌کن‌های دنیا، دیروز کاری کرد کارستان و با زدن ۳ گل پیاپی به پیکان نام خود را در کتاب نانوشته گینس ایرانی‌ها ثبت کرد. البته علت این ثبت رکورد، زدن ۳ گل در یک بازی نیست، بلکه زمان این هت‌تریک است.
برهانی در کمتر از ۹ دقیقه ۳ گل به پیکان زد تا اگر اتوئو سریع‌ترین هت‌تریک ۱۰ سال اخیر بارسلونا را انجام داده، برهانی با نصف زمان مهاجم کامرونی، سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ استقلال و شاید هم تمام مهاجمان ایرانی را رقم زده باشد.
همین شنبه‌شب بود که بسیاری از فوتبال‌دوستان ایرانی زیر لب زمزمه کردند؛ «محال است مهاجمان حال حاضر فوتبال ما بتوانند در کمتر از ۲۰ دقیقه هت‌تریک کنند؟!» آخر بارسلونا تا قبل از دقیقه چهلم، ۵ گل به آلمریا زده بود و زننده ۳ تای آن مهاجم کامرونی این تیم، یعنی اتوئو بود.
ساموئل در دقایق ۵، ۲۱ و ۲۴، سه بار دروازه آلمریا را در چارچوب هفته هشتم لالیگای اسپانیا باز کرد تا فردا آن روز، مارکا و چند روزنامه اسپانیایی دیگر تیتر بزنند؛ سریع‌ترین هت‌تریک ۱۰ سال اخیر بارسلونا.
آرش برهانی با این ۳ گلی که به پیکان زد، حالا با ۸ گل زده در صدر تمام گلزنان لیگ هشتم قرار دارد. بالاتر از کریم باقری، نیکبخت واحدی، فرید عابدی، سید مهدی سید صالحی، اشپیتی آرفی و ایگر کاسترو.
این ۶ نفر ۷ گله هستند و آرش با یک گل زده بیشتر، آقای همه گلزنان لیگ است. این پسر جوان و پر انرژی همان کسی است که می‌گفتند گل زدن را فراموش کرده است.
رضا پورعالی
منبع : روزنامه جام‌جم


همچنین مشاهده کنید