سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

اینترنت موبایل؛ موج آینده انتشار تبلیغات


اینترنت موبایل؛ موج آینده انتشار تبلیغات
اریک اشمیت در گفتگو با مجله آلمانی "فاز نت" فرانکفورت موج بزرگ آینده تبلیغات را روی شبکه‌های اینترنت موبایل دانست و گفت: اینترنت موبایل از پتانسیل بالایی در توسعه تبلیغات آنلاین برخوردار است.
به گزارش خبرگزاری مهر، اریک امرسون اشمیت متولد ۲۷ آوریل ۱۹۵۵ در شهر واشنگتن است. وی در حال حاضر رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی شرکت گوگل است. شرکت گوگل را لری پیج و سرگی برین در سال ۱۹۹۸ تأسیس کردند.
مجله "فازنت" فرانکفورت آلمان مصاحبه ای را با "اریک اشمیت" انجام داده است که در ادامه می خوانید:
▪ فعالیتهای جستجوی بازاریابی خیلی خوب پیش می رود اما پتانسیل رشد برای گوگل در کجا قرار دارد: اینترنت موبایل، فیلم و یا وب ۲؟
- اول از همه باید بگویم که هنوز منافع زیادی در جستجوی بازاریابی وجود دارد. به طوریکه می تواند به ما فناوری بهتری بدهد تا اهداف تبلیغاتی خود را توسعه دهیم. در اینجا هیچ محدودیتی برای جستجوی بازاریابی وجود ندارد. مردم تصور می کنند که در این بخش محدودیت وجود دارد اما ما ایده های زیادی درباره این فناوری داریم. دوم اینکه مهمترین هدف ما برای کسب یک فضای وسیع تبلیغاتی، شبکه اینترنت موبایل است. تمام آلمانی ها یک تلفن همراه دارند در این مورد فقط کافی است که به موفقیت "آی- فن" اپل در این کشور نگاه کنیم. این تلفن همراه مجهز به اولین مرورگر وب واقعا قوی روی یک دستگاه همراه است و تلفنهای همراه دیگری نیز که از این پتانسیل برخوردار باشند، در راه هستند. نوکیا به زودی یک مدل از این نوع تلفنها را عرضه می کند به همین ترتیب "بلاک بری" و موتورولا نیز مدلهایی را وارد بازار می کنند. تمام این تلفنهای همراه می توانند تا پایان این سال در دسترس قرار گیرند. بنابراین با کمک این محصولات، تبلیغات می تواند به عنوان مهمترین هدف در عرصه اینترنت موبایل تبدیل شود چراکه تلفنهای همراه کاملا شخصی هستند و ارائه تبلیغات به وسیله آنها امکانپذیر است. این بدان معنی است که تبلیغات رشد خواهد کرد و موج بزرگ بعدی در انتشار آگهی ها، اینترنت موبایل خواهد بود.
▪ نظر شما درخصوص تبلیغات تصویری و ویدیویی چیست؟
- فرصتهای زیادی در فیلم و تصویر وجود دارد، اما چیزهایی هستند که شما می توانید تبلیغات خود را برای آنها انجام دهید و از سوی دیگر در مورد برخی چیزهای دیگر نمی توانید این کار را انجام دهید. تبلیغات تصویری تنها گاهی اوقات کار می کنند اما موبایل در هر زمانی کار می کند.
▪ آیا کسب و کار موبایل می تواند نسبت به وب و رایانه شخصی گسترده تر شود؟
- بله. کسب و کار موبایل می تواند نسبت به وب و رایانه شخصی گسترده تر شود اما برای رسیدن به این توسعه چند سالی مانده است.
▪ آیا ابتکار گوگل در ارائه سیستم عامل "آندروئید" ویژه تلفن همراه پاسخ درستی در ورود به این بازار است؟ مارکو بوریس از یاهو می گوید که آندروئید فقط نوعی ویندوز موبایل روی لینوکس است.
- این مقایسه درست نیست. مارکو خودش بهتر می داند. او خیلی باهوش است و می فهمد که لینوکس چیست. آندروئید یک توسعه واسط و متفاوت از بقیه سیستم عاملها است. این سیستم عامل یک سکوی توسعه ای برای برنامه های "جاوا- پایه" ویژه تلفنهای همراه است و بنابراین کاری با مایکروسافت ندارد. آندروئید رایگان است و به راحتی اصلاح می شود. ما نمی توانیم بگوییم که چگونه عمل می کند چرا که هنوز توسعه نیافته است.
▪ گوگل در عرضه شبکه های بی سیم "وای مکس" در آمریکا سرمایه گذاریهای وسیعی انجام داده است. آیا می توانید استراتژی پشت پرده خودتان را بگویید؟
- ایده این سرمایه گذاری این است که ما متوجه شدیم ممکن است در آمریکا دستگاههای همراه شبکه را قطع کنند. در شبکه Clearwire، ( ارائه دهنده اینترنت بی سیم ) در آمریکا می تواند به تمام دستگاههایی که در حال حرکت به اینترنت متصل می شود پاسخ دهد. گوگل موقیعت بسیار پرقدرتی را برای ورود باز به اینترنت، برنامه های باز و شبکه های باز دارد. سرمایه گذاری ما در Clearwire تجارت خوبی است و در عین حال از اصول منابع آزاد نیز حمایت می کند. ما واقعا به دنبال رقابت باز هستیم.
▪ اشتراک شبکه های اجتماعی با بازار تبلیغات آنلاین بسیار جزئی است. شبکه های اجتماعی در آینده چه نقشی را در این بازار ایفا می کنند؟
- بدیهی است که مردم وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. به اعتقاد من برخی از محصولات تبلیغاتی جدید می توانند در این شبکه ها کار کنند اما تصور نمی کنم که این محصولات هنوز اختراع شده باشند. هم اکنون ما و دیگران بر روی محصولات تبلیغاتی اجتماعی کار می کنیم.
▪ گوگل سرویسی را از ترکیب گوگل نیوز و گوگل ارث راه اندازی کرده است که اخبار محلی را روی نقشه نشان می دهد. برخی از ناشران آلمانی درباره عملکردهای آینده این سرویس نگران هستند.
- ما همیشه سعی کرده ایم که از جنبه های مختلف به کاربران نهایی نگاه کنیم و اگر این جنبه ها خوب جواب دهند، دیگر به چشم انداز ناشران نگاه نمی کنیم. ما به جای اینکه به نگرانیهای دیگران توجه کنیم ترجیح می دهیم مشکلات کاربران نهایی را بهتر حل کنیم.
▪ آیا این درست است که شما با "لری" و "سرگی" ۲۰ سال کار خواهید کرد؟
- چهار سال قبل ما توافق کردیم که ۲۰ سال با هم کار کنیم. بنابراین من تا ۱۶ سال دیگر در کنار آنها هستم.
منبع : مدیا نیوز


همچنین مشاهده کنید