چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا


امپریالیسم فرهنگی و هالیوود


امپریالیسم فرهنگی و هالیوود
این مقدمه که صنعت سینمای هالیوود امروزه در انحصار بزرگان یهود است احتیاجی به اثبات مجدد ندارد و به قدری این موضوع روشن ) در شماره اوت سال ۱۹۹۶ (۷۵ ) خود تحت عنوان MOMENT است که جمله معروفی توسط یکی از مجلات صهیونیست ها به نام مومنت ( « یهودیان هالیوود را اداره می کنند خوب که چی ! » به حقیقت این مطلب اقرار نموده و فعالیت یهودیان را در مطبوعات به گونه ای توجیه می کند نفوذ صهیونیست ها در این صنعت پر مخاطب و جذاب از چنان رشد روزافزون و سریع برخوردار شده است که براساس بسیاری از منابعی که از سوی خود هالیوود در اختیار مردم قرار می گیرد بیش از ۹۰ درصد از فعالان حرفه سینما در آمریکا را وابستگان به لابی صهیونیست ها تشکیل می دهند.
وقتی که سینما در سال ۱۸۹۰ میلادی (۱۱۶۹ هـ . ش ) اختراع شد بسیاری آن را جدی نگرفتند . در آغاز سینما کاملا تفننی تلقی می شد .
در سالهای ۱۹۱۶ و ۱۹۱۷ (۱۲۹۶ هـ . ش ) با ورود برخی از سینماگران حرفه ای و با ساخت فیلم های جذاب این هنر رونق گرفت ساخت استودیوهای شش گانه آمریکایی در دهه ۱۹۲۰ م . هالیوود را در حومه شهر لس آنجلس تشکیل دادند و تا ۳۰ سال بعد از آن حاکم مطلق این هنر بود. صاحبان این کمپانی ها یهودی و از مهاجرین اروپای شرقی بودند. این عده شامل برادران وارنر; ساموئل گلدن لویی مایر کارل لما ادولف زوکر وویلیام فاکس می شدند آنها از هر چیزی برای موفقیت فیلمهایشان استفاده می کردند. استفاده ابزاری از زنان سیستم ستاره سازی طرح و ساخت موضوعات غیراخلاقی خشونت اسطوره سازی ترویج خرافات و جادو از این قبیل جز برنامه های اصلی هالیوود بود.
● وابستگی رسانه و هالیوود به یهود
اختراع سحرانگیز برادران لومیر با آن قدرت تاثیرگذاری خارق العاده و ظرفیت های فراوانش به عنوان یکی از مهم ترین کانال های ارتباطی با مردم صهیونیست افزون طلب را بر آن داشت تا در راه تحقق اهداف خود از این ابزار مدرن نیز بهره کامل گیرد. تاثیر صهیونیست ها بر صنعت سینما از همان سال های آغازین با سرمایه گذاری در مشهورترین شرکت های تولید فیلم در جهان به ویژه در آمریکا آشکار بود. وابستگی و تعلق » به لابی METRO GOLDEN MAIER » و « WARNER BROS » « CENTURY Fox ۰۲ بزرگ ترین شرکت های تولید فیلم امریکا همچون « صهیونیست ها شاهدی بر این ادعا است .
اگرچه افشای این وابستگی ها در مقطعی از تاریخ برای دو طرف بنابه دلایلی چندان مقبول و خوشایند نبود; ولی در سال های اخیر بیان چنین ارتباطی در سینمای هالیوود; به عنوان سند افتخار و مایه مباهات برای عناصر وابسته محسوب می شود به همین دلیل چندی پیش فهرست بزرگی از عوامل کلیدی سینماهای هالیوود که از جیره خواران وابسته به صهیونیست محسوب می شوند.
» در اختیار مخاطبان قرار گرفت . IS HOLIYWOOD JEWISH ?در شبکه جهانی اینترنت با عنوان «
ترویج فرهنگ یهودیان تداوم سلطه غرب بر کشورهای جهان سوم برمبنای تکنولوژی های پیشرفته نیر فن آوری ارتباطات بنا شده است . اما این سلطه برمبنای این ایدئولوژی پیشرفته نظیر فن آوری های ارتباطات بنا شده است . اما این سلطه برمبنای این ایدئولوژی پذیرفته شده در بسیاری از بخش های جهان سوم استوار بود که تنها یک راه برای توسعه اقتصادی وجود دارد و آن تقلید از فرآیند توسعه جوامع سرمایه سالار غرب است . امپریالیسم فرهنگی یا وابستگی فرهنگی با تاثیرات کشورهای غربی بر زبان ارزش ها و نگرش ها (شامل دین ) روش های ساماندهی زندگی مردم مدل حکومت شیوه های آموزشی و آموزش های حرفه ای شیوه پوشش و بسیاری از عادات فرهنگی همراه است . این امپریالیسم فرهنگی یک مدل جدید از سلطه است که همسان سازی نوین خوانده می شود و شیوه های جدید از زد وخوردها را در جهت نابودی این تاثیرات فرهنگی ماندگار در جهان سوم پدید آورده است .
● مظلوم نمایی قوم یهود در هالیوود
هالیوود در عرصه ساخت فیلم برای مخاطبان بزرگسال از شیوه ها و راه های متعددی استفاده کردند. مظلوم نمایی قوم یهود از شیوه های مهمی بود که صهیونیست ها به آن توجه خاصی داشتند. تولید روزافزون آثاری که از قتل عام یهودیان در طول جنگ جهانی دوم توسط آلمان های نازی سخن می گفت هولوکاست در اندک زمانی افکار عمومی جهان را به نفع خود برانگیخت و مردم را در برابر حقانیت خود قانع ساخت . در این قبیل آثار یهودیان انسان های بیگناهی تصویر شده اند که بیرحمانه مورد جنایتکارانه ترین رفتارها از سوی نظامیان آلمانی در طول سال های جنگ جهانی دوم قرار گرفته اند.
ساخت چنین آثاری به دلیل تاثیرگذاری هایش پس از گذشت بیش از نیم قرن هم چنان ادامه دارد.
● رابطه هالیوود و مفهوم شیطان
با مرور اجمالی پروتکل های جهانی یهود به سهولت می توان دریافت که صهیونیسم بین الملل به هدفی کمتر از تصاحب کامل دنیا و تشکیل حکومیت واحد جهانی نمی اندیشد و برای نیل به این مقصود ترویج خرافات دینی را بعنوان یکی از راهکارهای اساسی خود برگزیده است . سواستفاده از برخی فرازهای تحریف شده کتاب تورات و ترویج این خرافات از طریق فیلم های سینمایی از همان آغاز در دستور کار صهیونیسم بین الملل قرار داشته و همین امر حجم گسترده ای از فیلم های ظاهرا دینی (ولی در باطن خرافی ) را در تاریخ سینمای جهان پدید آورده است .
خرافات دینی یهود متکی بر چند رکن است : یکی از این ارکان نگاه خرافی یهود نسبت به مفهوم شیطان می باشد : براساس این نگرش شیطان مفهومی اهریمنی است که با قدرتی مخوف و ویرانگر در برابر اراده پروردگار قد علم می کند و با کمک پیروانش نسل آدمی را در معرض نابودی قرار می دهد. در آن گروه از آثار سینمایی که شیطان را اینگونه ترسیم کرده اند انسان بی پناهی است که به چنگال شیطان اسیر شده و هیچ امدادی از جانب پروردگار به او نمی رسد. در این مهلکه اراده خود او یا انسان های دیگر تنها سرمایه ای است که می تواند به آن امیدوار باشد این باور خرافی و کودکانه تاکنون دستمایه آثار سینمایی متعددی قرار گرفته است .
● رابطه ی هالیوود و اسلام ستیزی
شیوه های تقابل هالیوود با اسلام
۱) تبلیغ عرفان های سکولار و بدون خدای شرقی که به نوعی انحراف از مسیر خدای واقعی است .
۲) تهاجم فرهنگی و مقابله با مسلمانان با ترویج ارزشهای مادی گرایانه مثل انحرافات جنسی خشونت و جادوگری و ...
۳) بی تمدن و عقب مانده و تروریست جلوه دادن مسلمانان .
۴) برتر جلوه دادن یهودیان و قوانین آنها در تمام عرصه ها و تحقیر ادیان اسلام و مسیحی با فیلم هایی که علیه مسلمانان می سازند .
۵) تبلیغ چهره ای اهریمنی از مسلمانان و سست کردن آنان در باورهای خود و تزلزل نسبت به تظاهرات دینی و شعائر مذهبی .
بیش از ۹۰ درصد فعالان حرفه سینما در آمریکا را یهودیان و یا وابستگان به لابی صهیونیستها تشکیل می دهند.
نفوذ صهیونیسم در صنعت سینمای هالیود به قدری آشکار است که یکی از مجلات صهیونیستها در مقاله ای می نویسد : « یهویان هالیوود را اداره می کنند خوب که چی »
محمدحسن صادقی
منبع : روزنامه جمهوری اسلامی


همچنین مشاهده کنید