پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

قطبی، محبوبیت کمر‌نگ شده‌


قطبی، محبوبیت کمر‌نگ شده‌
فاصله بین محبوبیت و غیرمحبوب‌ بودن در فوتبال ایران بسیار ناچیز است و پایداری آن همیشگی نیست. نگاه کنید به افشین قطبی، سرمربی پرسپولیس در فصل قبل و شخصیت فعلی وی که محبوبیتش کمرنگ شده و رو به شکنندگی است.
۱۴ بازی و آن هم با ۲۲ امتیاز، خالص عملکرد افشین قطبی است با ۶ برد، ۴ مساوی و ۴ باخت و البته با یکی از ضعیف‌‌ترین خط دفاعی‌‌های لیگ برتر با ۲۱ گل خورده.
بی‌شک بین پرسپولیس فعلی و پرسپولیس قبلی تفاوت چندانی نیست و اگر نخواهیم بگوییم سرخ‌های پایتخت قوی‌تر شده‌اند، ضعیف‌تر هم نشده‌اند، اضافه بر آن‌که پرسپولیس در این فصل مهره‌هایی را جذب کرده که هر یک به تنهایی برای هر تیمی یکپا وزنه هستند.
علی کریمی، ایوان پترویچ، مازیار زارع، محمد منصوری و... حکایت،‌ حکایت آفتابه و لگن ده دست، شام و ناهار هیچی، است و جناب قطبی نیز به روی مبارک نمی‌آورد که چرا باید تیمی میلیاردی و پرستاره، آنقدر اسبش لنگ باشد که از هر حمله حریف، دودمانش بر باد برود؟!
تیم پرستاره افشین قطبی، انگار یک‌جورهایی جنسش جور نیست و از یک بابت دچار خلا است. شاید آنهایی که تا دیروز حمید استیلی را با کنایه و نیش زبان، از همراه نشدن تمام و کمال با برنامه‌های افشین قطبی مورد عتاب قرار می‌دادند، امروز به این واقعیت پی برده‌اند که جای استیلی در پرسپولیس خالی است؛ مردی از خانواده قرمزها که در رویارویی با تمام چالش‌ها در فصل قبل خویشتنداری به خرج داد تا تیم محبوبش به مراد برسد.
او در این فصل نیز وقتی پی برد که در تیم قرمز جایی ندارد، بی‌سروصدا رفت و تا امروز نیز علیه ضعف‌های کادر فنی پرسپولیس کلامی بر زبان جاری نکرده است تا ماه پشت ابر نمانده و در امروزه روزی خیلی چیزها ثابت شود. آخر بی‌جهت هم نگفته‌اند که زمانه، بهترین قاضی است.
بگذریم، امروز پرسپولیس اوضاع و احوال مناسبی ندارد تا مساوی نیز برایش در حکم برد باشد. هر چند که هواداران سرخ در دقایق پایانی بازی با صبا باتری، با شعارهای خود نارضایتی خویش را از مدیریت باشگاه اعلام کردند، اما معلوم نبود اگر ضربه محسن بیاتی‌نیا به جای نشستن بر دیرک عمودی دروازه، بر تور سرخ‌ها می‌نشست، چه اتفاقی می‌افتاد.
پیش از این نیز گفته‌ایم که خط دفاع پرسپولیس لنگی و خلاصی زیادی دارد و معلوم نیست قطبی و پیروانی که این دومی در دفاع یک متخصص است چه زمانی می‌خواهند این ضعف را پوشش داده، جلوی بر باد رفتن نتایج تیمی را بگیرند. بی‌شک هنر مردان کارآمد و پرتوان در روزهای سخت به چشم می‌آید؛ چه غیر از آن، هر کس می‌تواند مدعی باشد که برای خود یک پا سر الکس فرگوسن، گاس هیدینگ، مارچلو لیپی و... است.
به هر حال قطبی باید بجنبد که زمان علیه او در حرکت است.
حجت‌الله اکبرآبادی
منبع : روزنامه جام‌جم


همچنین مشاهده کنید