سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا
مطالعه عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک تلویزیون با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (مطالعه موردی: شهر اصفهان)
در محیط رقابتی امروز ضروری است که مدیران مؤسسات، توانائیهایشان را در تعیین عوامل مهم انتخاب محصول برای بخشهائی از بازار که تمایل به جذب و خدمت کردن به آن را دارند، توسعه دهند. مدیران مؤسسات باید تشخیص بدهند که چه چیزی برای مشتریان آنها در بازار هدفشان مهم است و چگونه نقاط قوت مؤسسه با نقاط قوت رقبایشان مورد مقایسه قرار میگیرد. هدف عمده یک بازاریاب ماورای فروش میباشد و معمولاً هدف نهائی ایجاد یک تعهد پایدار بین یک نام تجاری خاص و یک گروه مشتری ویژه میباشد، که این ایجاد تعهد یک فر آیند شامل مراحل معرفی، آشنائی، ترجیح و در نهایت در
صورت موفقیتآمیز بودن محصول ایجاد وفاداری میباشد.
تبلیغات بیشتر مقدمات مراحل معرفی و آشنائی یافتن را فراهم میسازد، در حالیکه عواملی از قبیل قیمت، شرایط فروش اقساطی مناسب، کیفیت محصول، شهرت نام تجاری از عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان میباشند و عوامل از قبیل خدمات پس از فروش و ضمانتنامهها میتوانند باعث ایجاد رضایت و در نهایت وفاداری در مشتری شوند.
علی صنایعی ـ دانشیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
سعیده کتابی ـ استادیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
حیدر مرتضی پور هلق ـ کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
سعیده کتابی ـ استادیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
حیدر مرتضی پور هلق ـ کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
منبع : حوزه معاونت تحقیقات و فناوری
همچنین مشاهده کنید